Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Under 24 år
|
|
rolan |
Lagt på d. 14/10-2005 21:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
24 års reglen er også indført for at beskytte unge muslimske piger som kommer op og er gift med en gammel onkel eller mand |
|
|
falang yao |
Lagt på d. 14/10-2005 21:39
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1075 |
Hej Rolan, Det er faktiskt det "modsat" : for at beskytte emanciperede(læs civiliseret) herboende muslimske piger mod at blive bortgift (mod deres vilje) med en fjern slægtning eller bare en mand fra forældrenes landsby, som de har aldrig set før. M.v.h., M. Rasmussen Redigeret af falang yao d. 14/10-2005 21:40 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 14/10-2005 21:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Hallo venner Det er jo saadan at et fleretal af den dansk befolkning gaar en for 24 aar reglen. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 15/10-2005 04:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
Ja, nogen gange gør de, men andre gange vil de ikke have med det at gøre og så er det bare at komme til lommerne, kender flere eksempler på det, men sådan er det jo i Danmark, nogen kan få og andre kan ikke well jeg kan kun give dig ret Suk !! jeg kender flere tilfælde hvor folk er registreret i RKI af urigtige grunde ( Dvs. sagen kører i retten men er ikke blevet stoppet i tide af deres advokat ) - og hvis disse personer skal have en "bankgaranti" så får de den sq´ kun hvis pengene står på deres konto ! ellers er der ingen hjælp at hente der !! jeg er desuden vidende om bankpolitik der siger "førtids/pentionist ?? - de kan sq´ ikke låne penge her ! - ej heller få nogen form for garanti, med mindre de har fast ejendom at stille som sikkerhed" Ja, det viser jo bare igen, at vedkomende der får lavet en garanti, skal være lidt ved " muffen " samtidig kan jeg dog også se af hightowers indlæg, at vi ikke er så uenige som det lyder !! for mig er forfølgelse og dyneløfteri på pensionister også det rene galskab !! - der er jo ingen der "løfter dyner" ude i de bedre kvartere i Kbh samt forstæder, for at finde ud af om Hr. Direktør dittendatten får sig en gratis torsk og 6 flasker snaps til jul !! - eller for den sags skyld om de laver kreativ bogføring for at betale mindre i skat !! Men hos den lille mand ???? - der sætter vi sq´ alle sejl til når der skal kigges efter sort arbejde ellergaver der ikke er nævnt i selvangivelsen !!! Gu' ved hvornår den latterlige danske regering vågner op. Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
jorn |
Lagt på d. 15/10-2005 07:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
hallo! Beskyttelse af hvem? Hvis nogen vil tvinge andre til at gennemfoere et aegteskeb, saa vil de nok bare finde en anden vej! Der ikke mange lande inden for EU der har regler som vores! I Danmark er man myndig naar man 18 aar! Man kan ikke med den ene haand sige at nu er man myndig og med anden sige naae nej! Ikke hvis du vil gifte dig! Det kan du foerst goere det naar du er 24! Et regelsaet der stiller krav om at begge personer skal opfylde myndighedskravene, ikke kun i Danmark men ogsaa i det land aegtefaellen kommer fra (begge lande) Det ville betyde at en person der ikke er myndig i sit eget land, ikke kan indgaa aegteskab med en Dansker uanset alder! I thailand er myndighedsalderen 20 aar! Hvis man har sex med mindre aarige i Thailand, saa kan man blive straffet i Danmark! saa vi har allerede lignende lovgivning! Hvorfor skal vi ikke respekterre de regler der gaelder i andre lande, vi har jo saa travlt med at stille til krav til andre lande om, at de respekterre vores lovgivning! Et aegteskab der ikke opfylder begge landes lovmaessige krav burde vaere ugyldigt i Danmark. (tvang er forbudt i Danmark) Forsoegerpligten den kan stoette jeg, hvis blot man stiller de samme krav til "rene danske" aegteskaber! D.v.s. at alle skal kunne forsoerge sin aegtefaelde foer de kan indgaa aegtskab! Fair! At stille en garanti for at faa besoeg i Danmark, burde vaere en mulighed, ikke krav og burde kun ske undtagelsesvis. At stille garanti for at faa en person til danmark, generrelt overfor visse lande, er racesistisk, generalt fordoemmende og fra tager mig, som dansk statsborger, min personlige ret til at have en gaest! med mindre ejg har penge! Vi er ikke laengere lige for loven! Jeg lever internationalt, d.v.s mine vennner kommer fra alle dele af verden og alle sociale lag. Interresant nok, saa kan mine venner fra Switsh rejse til danmark uden garanti, men det kan mine venner fra Thailand ikke! og hvad med mine venner fra USA? Der kan naturligvis vaere enkeltstaaende tilfaelde hvor en "gaest "bliver i landet, men jeg tror ikke, det er der problemet med ulovlig indvandreing og teorisme ligger ! Jeg har venner i sverige, saa hvis en af mine arabiske eller thailandske venner vil til Danmark, saa ringer jeg til sverige og saa rejser mine venner en tur til sverige, med koebenhavn som transit! Det er sgu ikke saa svaert! Og til aviserne, det er ikke ulovligt! kun hvis min gaest bliver lidt laengere! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 15/10-2005 08:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
clydehaumann skrev: Proev at taenke lidt paa hvordan det ville foeles hvis der skulle stilles en garenti paa 50000 Kr, for at kunne faa lov til at tage paa ferie her i Thailand. Det er ikke det samme vil mange skynde sig at sige. ( vi er jo hvide mennesker) Nej, Clyde, den er for billig du. De samme regler omkring garanti gælder vel også tilrejsende fra fx Kazakstan til Danmark, og de er mig bekendt også hvide. Vestlige ferierende i Thailand medbringer deres egne midler. Hvis man fx som pensionist ønsker permanent ophold i Thailand, stilles der da også krav om minimumsindkomst og formue ikke? Iøvrigt er der mig bekendt også en lang række 3 verdens lande (ikke hvide), der skal søge visum forud for ophold i Thailand. Hvorfor mon det? rinpoche |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 15/10-2005 08:57
|
Disse mennesker er for mig at se en af de svageste grupper i samfundet, og at de er blevet tilkendt pension betyder jo netop at de ikke kan påtage sig et arbejde som andre. Den indstilling nogle har med at det er "samfunds nassere" osv. burde tænke på hvad der ligger bag en tilkendelse af en pension. Der skal læge udtalelser, arbejdsprøvning osv. til før de endelig får tilkendt pensionen Ja, gad vide hvordan medlemmer af Invalidos... ahem Bandidos klarer den. rinpoche |
|
|
jorn |
Lagt på d. 15/10-2005 10:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Jeg hoere ikke til dem der mener at Thailand har den perfekte migrations lovgivning! faktiske er den maaske nok mere racesistisk end mange andre landes! Men den toner mere rent flag! Det er personen der vil ind i landet der skal have penge! ikke den Thai som jeg vil besoege! Danmark laver en lov som burde gaelde for ALLE! men det goer den bare ikke og hvilke lande der har restriktioner er ikke paa en officiel liste det hele foregaar i det dunkle! Og nej det er ikke altid at man skal dokumentere en bestemt indkomst for at faa visa til Thailand. Det skal man ikke hvis man ansoeger om en-tre maaneders turist visa! Hvis man oensker at bo i Thailand og er foertidspensionist, saa hjaelper det ikke saa meget at du har penge (medmindre du bestikker) er du ikke fyldt 55 aar, saa kan du maximum opnaa visa "o" multiple one year! d.v.s. man skal rejse ud og ind af landet hver 3 maaned! (nuvaerende regler for pensionister fra Danmark) De er ligeglade med stoerrelsen af din pension! de skal blot see en bekraeftelse paa at du modtager dansk pension. Men det raver mig en skid, for at sige det mildt, det er ikke mit land! Det reglerne i Danmark der harmer mig! Jeg har som dansk statsborger ikke de samme vilkaar som andre Danskere og hvis kaerligheden har en anden hudfarve, regilion, eller kommer fra et 3 verdensland, saa er JEG ikke velkommen i mit eget land. Det gaelder ikke kun for mig, men ogsaa for min evt. kaerste og boern. Samtidig er det forbudt at udtale sig racesistisk i Danmark! Danmark er det paene land, hvor alle er "lige" uanset, Hudfarve, regelion, koen og seksualitet! FUCK for engang bullshit! Der er masser af eksempler paa det modsatte! Danmark har saa pisse travlt med at vise omverden hvor "gode" vi er! Danmark har ikke noget problem med at fise rundt og fortaelle resten af verden vores let koebte megninger uden at for holde sig realiteterne. Danmark er sgu generalt saa forbandet egegod, saa det er til at braekke sig over! nej! jeg elsker ikke Thailand, men jeg elsker min Thai og her foeler jeg mig velkommen og bliver behandlet med respekt! paa trods af at jeg er en uformelig, bleg fed dansker der tror at jeg kan goere alting meget bedre end alle andre! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 15/10-2005 13:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
jorn skrev: ... Hvis man oensker at bo i Thailand og er foertidspensionist, saa hjaelper det ikke saa meget at du har penge (medmindre du bestikker) er du ikke fyldt 55 aar, saa kan du maximum opnaa visa "o" multiple one year! d.v.s. man skal rejse ud og ind af landet hver 3 maaned! (nuvaerende regler for pensionister fra Danmark) De er ligeglade med stoerrelsen af din pension! de skal blot see en bekraeftelse paa at du modtager dansk pension. ... Hvis man er fyldt 50 år, ikke 55 som du skriver, kan man få det såkaldte retirement visa. Det kræver dog penge i banken eller tilstrækkelig høj indkomst. Se reglerne her: http://www.thaivi...318.0.html Peter
|
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 15/10-2005 14:23
|
Antal indlæg: 1145 |
Jeg synes denne traad bevaeger sig meget langt bort fra det aller foerste indlaeg. Der var tale om at faa en bekendt paa besoeg. Altsaa et almindeligt tourist visa. Nu spoerger jeg saa om det er saadant at Danmark ikke vil have tourister under 24, elloer bliver reglerne rodet godt sammen.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 15/10-2005 17:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Hej Clyde, Du har ret, vi er kommet temmelig langt væk fra udgangspunktet. Svaret på spørgsmålet om 24-års reglen og turister fremgår allerede af Stampes første bidrag til denne tråd. 24-års reglen gælder kun for familiesammenføring. Peter
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 15/10-2005 19:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Den danske regering vil sq da ikke andet end at ta' røven på den alm borger, de rager til sig og fylder folket med løgn hver dag. Folketinget er en stor latterlig børnehave for mindre begavede børn. Men hvad kan menig mand gøre, intet, bare gøre hvad de lede kapitalister siger....................Noget for noget, sikken en gang vås, skal ud at brække mig nu, det var lige lidt galde der skulle ud.. Suk .............. Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/10-2005 20:21
|
Antal indlæg: 3779 |
Det danske regime ledes af politisk korrekthed og ligemageri. Dvs. hvis der er problemer med kurderne, så skal danskerne (og thaierne) rammes i lighedens navn. Danskerne skal med andre ord rammes på mindste fællesnævner for at fastholde illusionen om den lighed, som vi om lærte i skolen. Demokrati, som det oprindeligt blev defineret, er således ikke længere ideologien. Ideologien er snakken efter munden, så man kan sidde længe nok (i tinget) til at få pension derfra, eller til at få tilbudt job af en godtroen virksomhed som fx Carlsberg. Redigeret af Robert Kronberg d. 15/10-2005 20:22 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
high-tower |
Lagt på d. 15/10-2005 21:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 214 |
Ja, jeg er enig, man kan undre sig... Det ville måske være en idé om man kunne undgå "levebrøds politikere", altså folk som kan ernære sig 20-40 år i folketinget, uden nogen reel tilknytning til arbejdsmarkedet og befolkningen i øvrigt. Man tuder så meget om hvad der er godt for befolkningen, for erhvervslivet osv. og så er det folk der ikke har været i reelt arbejde i 10-20 år. Jeg giver Robert ret - danskerne skal rammes, fordi der ikke er nogen der tør at tage bladet fra munden og sige at vi har fået for mange invandrere og famile sammenførte som aldrig har fået et arbejde eller er blevet integreret i det danske samfund. Personligt tror jeg der er noget større sandsynlighed for at thai gift med en dansker har mulighed for at lære sproget og derefter få et job. Det fremgår med al ønskelig tydelighed at reglerne er lavet for at begrænse at f.eks. muslimer gifter sig med muslimer og bliver famile sammenført i Dk. Men det må man ikke sige.. næ, puha, så er man jo racist |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 15/10-2005 22:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Jeg overvejde at kommentere, men undlader. Kronberg har lige gjort det for mig. Du rammer så præcist, Robert. Når man ønsker at undgå tvangsægteskaber, laver man en lov, der rammer de få, der er i risiko for et tvangsægteskab OG en bunke andre. Det er politisk dilettanteri. Enhver privat virksomhed ville fyre ansatte, der ikke kunne magte en opgave bedre. (Ups - nu kommenterede jeg vist alligevel - men jeg er stadig hamrende enig med dig, Robert). / Bjarne |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 16/10-2005 13:48
|
Antal indlæg: 1145 |
Demokratisk frihed er retten til at enhver kan goere som enhver vil og vil enhver ikke som enhver vil, vil enhver blive tvunget dertil. Citat fra min gamle historie laerer. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 16/10-2005 16:27
|
hmmm, forhåbentlig er han gået på pension nu |
|
|
rene |
Lagt på d. 16/10-2005 16:38
|
Begynder Antal indlæg: 17 |
ja man skal ikke blive for glad for en ung thaipige, så man må spørge hvor gammel hun er først
rene henriksen
|
|
|
rolan |
Lagt på d. 16/10-2005 21:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
nå jeg kan se mine inlæg ikke kom med men pyt de ville bare lave røre i andedammen |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |