Se indlæg
rejse planlægning
|
|
JL |
Lagt på d. 13/10-2005 10:28
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
hej igen.. vi (4 vk og 1 barn 7år) har nu næsten fået planlagt vores kommende rejse til Thailand, vi skal være der en måned fra januar. vi har planlagt de første 24 dage ( Koh Samui , Hua Hin , Bangkok og omegn) men mangler så lige at få de sidste 5-6 dage dage på plads, er der nogle som har gode ideer?? vi har bestemt at nordpå skal det ikke være, da det er for langt og måske også for dyrt med fly, så det bliver næste gang. mvh JL |
|
|
tuktuk |
Lagt på d. 13/10-2005 10:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 540 |
hejsa Jeg ved at du siger du ikke vil nordpaa, men maa jeg allevel foreslaa, Hongkong og Disney land, dette kan lige nu goeres for ca. 2500 kr. pr person, med fly holtel og entre samt transport frem og tilbage, naar nu man er paa ferie og alt det her........ Ellers kan jeg anbefale en lille MEGET lokal by der hedder Baan Krud der ligger ca. 150 km syd for hua hin, en lille oase, og priser der er til at overkomme...... ca. 1500 baht pr. nat for et ganske godt hotel/ bungalow pr. rum pr. nat. inkl. morgenmad.. Tog til og fra byen 200-400 meter til hotellet alt efter hvilket man vælger..... Desuden er nordpå ikke sååå dyrt igen, kig på airasia.com eller nokair.com, disse har som regel billige priser til chiang mai og chiang rai, ca. 2500 Baht per person, for en returbillet... Du er velkommen til at høre nærmere på min mail, Redigeret af tuktuk d. 13/10-2005 10:39 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 14/10-2005 07:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Ellers kan jeg anbefale en lille MEGET lokal by der hedder Baan Krud der ligger ca. 150 km syd for hua hin, en lille oase, og priser der er til at overkomme...... ca. 1500 baht pr. nat for et ganske godt hotel/ bungalow pr. rum pr. nat. inkl. morgenmad.. Eller Bang Saphan der ligger lige ved siden af, men hvor hotel/bungalows starter ved 300 baht. rinpoche |
|
|
yeya |
Lagt på d. 14/10-2005 11:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
I skulle helt bestem tage en tur til Phuket når i alligevel er sydpå. Der er utrolig smukt og masser af dejlige badestrande(måske de bedste i Thailand). Fra Phuket kan jeg også anbefale en éndags tur til bl.a. Phi Phi (incl. snorkling middag og fantastisk landskab ). JEg kan varmt anbefale "The little mermaid" i Kata. Dansk ejer, og dejlige værelser lige op ad poolen. http://littlemerm... 990 Baht per dag. Jeg bor der selv, hver gang jeg er i Thailand. Håber I vil overveje Phuket, for der er virkelig skønt. Redigeret af falang yao d. 15/10-2005 00:16 |
|
|
jorn |
Lagt på d. 14/10-2005 13:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
5 dg! Nu ved jeg jo ikke hvornaar ?og hvor langtid? i har planlagt i Bangkok! Hvad mener i naar i skriver omegnen? Bangkok er i areal paa stoerrelse med fyn. Her bor ca. 11,5 millioner registeret mennesker, men ifoelge regeringens bedste skoen, saa er her nok 16 millioner mennesker. Efter min mening, saa er presset ekstremt naar man moeder Bangkok foerste gang og de fleste vil "hade" Bangkok for stress og forurening. og saa er det klart at man raeser ud af byen og nyder resten af thailand. Naar man saa vender tilbage til Bangkok, saa indfinder der sig et nyt paradoks! og man oplever en by, der har fantastisk meget, at byde paa! men man skal desvaerre med flyet imorgen! Opfattelsen af tid og afstandene er meget anderledes her i Thailand! Forsinkelser, udsaettelser og aflysninger af aftaler og ture skal i forvente og der er ikke meget at goere ved den situation! Hvis noget sker som planlagt, saa er det undtagelsen, ikke reglen! Thailaendere er ogsaa meget kreative og staalfaste, naar det kommer til at give jer en oplevelse der er naesten gratis! Hvis i er aabne (det synes jeg man boer vaere) saa kan i nemt loebe ind i, at Jeres "guide" vil vise jer det "autenstiske Thailand" (hans soester resturant, eller lign.) og saa kommer i ud paa en ekstra koere tur, der nemt er paa 4 timer hver vej ogsaa selv om det er lige "om hjoernet"! I Bangkok snyder afstandene ogsaa! og paa kortet ser det ud som om, at det kun er en gaa tur paa 10-20 minutter! Men nej! gaa turen kan meget nemt komme op 40-60 minutter! og pas paa heden! jeg har set, selv meget "seje" mennesker "knaekke" efter en gaa tur paa bare 20 min! Lige nu, Saa er her "kun" 30-32 grader, men luftfugtigheden er massiv! hvis solen skinner, saa er Bangkok som en sauna! Personligt ville jeg nok bruge de 5 dg som en buffer for uforudsete haendelser! og hvis det er i kan holde "Koereplanen" saa ville jeg bare nyde de fem dg med shopping, afslapping og oplevelser i Bangkok. Men tro mig! En planlagt ferie i Thailand? Den holder ikke Men I vil helt sikkert kommer hjem med oplevelser i bagagen og med en meget blandet foelse af eventyr og laengsel tilbage til alle de dejlige mennesker i moeder. God tur “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
jorn |
Lagt på d. 14/10-2005 13:24
|
PS. Flere forretnings entere i Bangkok har "vandlande" og saa kan "barnet" jo ogsaa faa det sjovt, mens de voksne handler paa skift! Send en besked hvis i har brug lidt flere informationer jeg ved ikke alt, men en del har jeg dog laert.
“Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
JL |
Lagt på d. 15/10-2005 00:10
|
tak til alle for de gode muligheder der er kommet, og jo, vi er meget klar over at Bangkok er en meget stor og varm by, så derfor har vi også planlagt at være der ca 10 dage sammenlagt, men ikke i træk. det er vores sidste uge der skal tillr. Phi Phi er absolut noget vi gerne vil opleve for det skulle være fantastisk flot, men efter at have læst at der er meget som ikke er åbnet efter rædslerne sidste år mente vi at det må være næste gang..(er det korekt.?) Mht Phuket er det en klar mulighed vi har drøftet. |
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 15/10-2005 04:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
well da min bedre halvdel er tourguide her i landet kan jeg kun give Jorn ret !!! - det er langtfra alt i Thailand der sker på det aftalte tidspunkt, og derfor er en smule "buffer-tid" slet ikke af vejen !! kan som eksempel nævne den dag jeg skulle hentes i Bkk lufthavn ! - vi havde aftalt at de skulle være der når flyet ankom, men takket være Bkk morgentrafik, så måtte dette udsættes pr. mobiltlf. da de sad fast i en trafik-prop i udkanten af byen ! - resultat ??? at jeg blev afhentet efter 3 ( Meget varme ) timer i lufthavnen. men der er en hel del flere eksempler end dette ! - jeg har set en hel del "Vesterlændinge" være ved at blæse en pakning hernede ! især hvis de kommer herned med forventningen om at alt er "punktligt og præcist" på samme måde som vesten ! - har selv været af typen der fik ødelagt en hel dag hvis jeg kom for sent op eller til et aftalt møde ! men dette ændrede sig hurtigt da jeg kom udenlands. Redigeret af commandertorp d. 15/10-2005 04:18 Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
jorn |
Lagt på d. 15/10-2005 07:34
|
yeps! MEN! Husk lige, at kommer du for sent, saa er bussen koert! Saa det gaelder ikke begge veje! tricket er: ring hver femte minut og sig at du er der lige om fem minutter! men det virker ikke hvergang!
“Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
JL |
Lagt på d. 15/10-2005 10:57
|
svar ang vores planlægning.. for at få div misforståelser af vejen, nu er det altså ikke fordi at vi har planlagt fra min.til min.!!! det er derfor at vi skal være 10 dage i Bangkok, da vi er meget bekendt med andre storbyer rundt i verden.. nej det vi planlægger er at få de sidste 5-6 ferie dage på plads, for Thailand er jo andet end Bangkok..! |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 15/10-2005 22:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Prøv at nyde den thailandske indstilling til tid. Det er en god måde at lære at slappe lidt af på. Efter at jeg vendte tilbage til Danmark, efter at have boet fast i Thailand, begyndte jeg - så vidt muligt - at lave aftaler med lidt elastik. Jeg bor i Midtjylland og har ofte aftaler andre steder i landet. Når jeg laver aftalerne, er det med "jeg kommer jo helt fra...., så hvis den lige skrider med 20 minutter.... Selv direktører og virksomhedsindehavere er meget forstående: Jamen, du kommer da bare. Det kan godt lade sig gøre - og jeg tror, det er sundt. Og så i øvrigt: Rigtig god tur - husk at slappe af. vh / Bjarne |
|
|
yeya |
Lagt på d. 16/10-2005 20:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Rart at høre at i overvejer Phuket. Det vil I ikke fortryde. Der er de ihvertfald nået temmelig langt med genopbygningen. Hvis man ikke lige ved det, så kan man faktisk ikke se at der har været en Tsunami forbi. M.h.t. Phi Phi, kan jeg kun sige at det er utroligt smukt, men jo, man kan godt se at der har været en katastrofe dér. Men der er utallige éndags ture dertil, hvor man får set øen ude fra og indefra. Selvom der er områder hvor der er helt tomt efter flodbølgen (hvilket var en meget hård oplevelse for mig, man kan virkelig se katastrofens omfang), så vil jeg stadig anbefale en éndagstur dertil. Øens skønhed er bestemt ikke gået tabt. Jeg var der for første gang i august, og jeg har ikke fortrudt det. Jeg var også ude at snorkle ved monkey bay (man kan komme helt tæt på aberne, men ikke røre da de er vilde), og det var også en stor oplevelse. Håber I får en god tur. Jeg skal selv derned igen til april, og smutter helt bestemt en lille tur til Phuket igen (mit andet hjem). |
|
Spring til debat: |