Se indlæg
Cafe EUROPA Krabi til salg
|
|
Lagt på d. 10/05-2005 19:22
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hejsa Ja det er godt nok en kedelig hjemmeside de har på cafe europa bamsen |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 14/10-2005 07:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Ja den er godtnok kedelig den hjemmeside...ville sgu nok vente med at smide 6.8m THB afsted efter den! |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 14/10-2005 08:21
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Saa skal man jo til at arbejder hvis man kober cafe europa og jeg er kommet til Thailand for at nyde tilvaerlsen. Jeg vil give bamsen og pdrhan ret ang hjemmesiden, og hvorfor har de ikke skrivet det paa dansk. Redigeret af thaikurt1 d. 14/10-2005 08:22 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 14/10-2005 10:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Nej, det er ikke den mest spændende hjemmeside jeg har set. Når siden er på engelsk i stedet for på dansk, er det vel fordi de kalder sig "Café Europa" med et påhæftet "Scandinavian Restaurant". Selvom der kommer mange danskere, er det nok et for begrænset marked. Peter
|
|
|
lumbye |
Lagt på d. 14/10-2005 14:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Det er jo ikke noget nyt, den har vaeret til salg de sidste 4-5 aar |
|
|
falang yao |
Lagt på d. 14/10-2005 14:46
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1075 |
Hi Folks, Og nu vil Henrik tage et år til, men kommer der en køber så SLÅR han til (onde tunger påstår at han har købt en baseball kølle ) M.v.h., M. Rasmussen Redigeret af falang yao d. 14/10-2005 17:55 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 14/10-2005 17:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Igen? Igen? Nå, så lige at Lumbye kom før mig rinpoche |
|
|
falang yao |
Lagt på d. 14/10-2005 17:50
|
rinpoche skrev: Igen? Igen? Nå, så lige at Lumbye kom før mig rinpoche Hej Lumbye og Rinpoche, Faktiskt, "nyheden" i de sidste indlæg bestod ikke om at Cafe' Europa var til salg Igeeeeeeeeeeeeeen , men at " hjemmesiden var kedeligt" , og som var en gentagelse af Bamses bemærkning fra 10-5-2005. og når vi er på den "boldbane" ,hvad synes I om denne her: (svensk ejet i Korat) http://www.koratp... , og stakkels Pee Noi har betalt (dyrt) for dette (mak)værk . M.v.h., M. Rasmussen Redigeret af falang yao d. 14/10-2005 17:50 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 14/10-2005 18:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
well det er vel hvad man med rette kan kalde en "hjemmeside" lol - 10 minutter med en scanner, et par billeder og en publicher/frontpage så er den sq hjemme !!!
Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 14/10-2005 19:52
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
6.5, det må da være en spøg........... suk Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 15/10-2005 08:39
|
Hej FY, Ja, den website du linker til er der godt nok heller ikke megen knald i. For et par år siden rejste jeg op langs den østlige side af halvøen i Thailand og boede overvejende på små lokale hoteller/guest houses og resorts. Det var forbløffende så få der faktisk havde en website, og da mange turister idag benytter sig af internettet for at indhente oplysninger om potentielle destinationer, så vil jeg da vove den påstand, at steder der ikke er repræsenteret på webben, langt fra udnytter deres fulde indtjeningspotetentiale. Jeg spurgte flere steder bossen på stedet om de ikke kunne tænke sig at få en website, Jow, da, vil du lave den til os? Det havde jeg hverken tid eller hardware til, men jeg vil vove den påstand, at der foreligger en mulighed for en fortagsom person med et digital camera/laptop og en lille websmed i maven at skabe sin egen stilling. Tilmed som farang, man behøver jo ikke at tage sig betalt, kan bare bo og spise gratis på stedet mens arbejdet foregår På den måde skulle man jo nok kunne redde sig fx. 6 stort set gratis måneder i Thailand. rinpoche Redigeret af rinpoche d. 15/10-2005 08:40 |
|
|
jaha |
Lagt på d. 15/10-2005 10:07
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 42 |
Hej måske er sovs og kartofler ikke trendsættende på de kanter længere - og så faldt konceptet på gulvet (???) Ak ja ! Helt korrekt rincophe; der må være mange som ikke når op over "overfladen" - iøvrigt underligt hvis det skulle være et problem at finde en webmaster - og til en ordentlig pris. Men muligvis (jeg ved det ikke) er problemet et helt andet. Når man ser hvor hårdt disse hotelportaler har sat sig på markedet, er det nok ikke helt tilfældigt. Det er min erfaring (selv om den bygger på en relativ kort tidshorisont) at sender man en mail til en hotel/resort/thairelateret modtager.....ja så hører man intet...intet som helst. Efter at have rykket et utal af gange, kan man dog være heldig at få svar. Så tilbage til hjemmesiden; hvis et mindre resort skulle finde på at oprette sit eget site, så er det første problem nok at erkende - at sitet ikke kommer af sig selv og at der skal lidt foretagsomhed til at realisere det. Dernæst må man også være indstillet på at besvare henvendelser fra kunder (uha uha).......nej...så er det nok bedre at overlade initiativet til Sawadee og alle de andre, hvor kunden kan få at vide 1) hvad værelset koster 2) om det er ledigt: ja/nej......og så ellers gætte sig til resten !!! Mvh Jaha Redigeret af jaha d. 15/10-2005 14:25 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 16/10-2005 10:03
|
Hej jaha, Så sandt så sandt. Mange virksomheder repræsenteret på webben lider af en beklagelig grad af umeddelsomhed, når det drejer sig om emails. Det er forbløffende nok, da man med rimelighed burde kunne forvente at når man opgiver sin email addresse på sin site, at der så rent faktisk også kan risikere at indløbe henvendelser Det er også min erfaring at mange emails forbliver ubesvaret (når vi nu taler små hoteller etc.) så jeg ringer hellere. Hvad dine betragtninger omkring Sawadee angår, så tror jeg du rammer hovedet på sømmet rinpoche |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 16/10-2005 18:29
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Ja, jeg vil mene at en hjemmeside uden email-adresse er bedre end en med hvis man alligevel ikke besvarer sin emails - det er en ærlig sag at kun skrive et telefonnummer istedet for en email-adresse.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
falang yao |
Lagt på d. 18/10-2005 18:10
|
Hi Folks, Problemet gælder ikke kun Thailand, det gører sig også gældende herhjemme blandt de thai erhverdrivende som både Kim/Web og undertegnede har kontaktet, og fortalte at de kunne gøre opmærksom på deres forrtning ganske GRATIS her i D-T-W i De Gule Sider. De syntes alle sammen at det var en god ide, men p.t. har vi ikke set ret mange (ingen) tilmelninger bortset fra dem der var med for 6mnd siden. Et par stykker havde fra starten indrømmet at de ikke havde forstand på PC/Internet, og med det samme kom det: kunne du ikke gøre for os. Der var måske også en mulighed for en "IT-iværksætter" (DRØN). M.v.h., M. Rasmussen Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
|
|
christian-s |
Lagt på d. 19/10-2005 13:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 570 |
Måske en iværksætter med IT-flair kunne lave hjemmesiderne til de små hoteller og guesthouses og også stå for besvarelse af e-mails omkring ledige værelser. Man skal jo så kunne tale thai og man skal finde en afregningsmodel som kan gøre det attraktivt for alle 3 parter at benytte modellem: 1) KUNDE: "special rate" for kunden (så han benytter hjemmesiden i stedet for at vandre ind fra gaden når han kommer frem) 2) LEVERANDØR: Fast pris for hjemmesiden årligt (inkl. opdateringer) så iværksætterens levebrød kan beregnes. Måske en fast "kick-back" pr. overnatning eller henvendelse. Hvordan sikrer man sig sine penge med mindre et beløb forudbetales hver måned? 3) HOTELEJER: Kan nok først se fordelen når hans belægningsprocent forhåbentligt er gået op - hvordan får man lokket ham til at deltage i sæson 1? Spørgsmålet er bare om man kan konkurrere med "ind fra gaden" priser og om denne yderligere omkostning kan oppebæres på steder med lav dagspris (2-700 bath) Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
Spring til debat: |