Se indlæg
!!!!!!!!!!!!!!!!! REED !!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Lagt på d. 11/04-2010 16:30
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hvad er demokrativ...der vil altid være nogen der styrer dig lindy |
|
|
PL |
Lagt på d. 11/04-2010 16:33
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
|
|
|
TG950 |
Lagt på d. 11/04-2010 16:38
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
lindyras skrev: Hvad er demokrativ...der vil altid være nogen der styrer dig lindy (græsk δημοκρατία, af δήμος, démos - folk og κρατία, kratía - styre, herredømme), folkestyre, et politisk system, hvor magten ligger hos folket. (kilde: wikipedia.dk) I praksis fungerer de fleste demokratier på den måde, at de politiske partier er opdelt i fløje, og når der er valg, er valget i virkeligheden om magten til den ene fløj med tilhørende statsminister eller præsidentkandidat, eller til den anden. Det betyder at vi vælgere - også i Danmark - stort set er reduceret til statister i et 2-partisystem, hvis vi ser bort fra de mere sjældne tilfælde. (Hvor der er en lille chance for en 3. mulighed...) Og DET, er REELT den indflydelse vi har som vælgere!! Det er ikke noget de fleste bekymrer sig om, for som mange siger: "vi kan jo ikke være med til at stemme om alt muligt hele tiden, det er det vi har politikere til". Og det er fuldstændig rigtigt, det er det vi har politikere til - men hvad så når politikerne ikke slår til? Altså, når politikerne er ude af trit med befolkningens ønsker, når de ikke tør være innovative af frygt for at miste stemmer, når de er arrogante og slipper af sted med ikke at opfylde valgløfter eller ligefrem lyver? Det er ikke tanken at så skal man sidde og stemme om alt muligt hele tiden. Tværtimod: Det er tanken at udvikle demokratiet til en størrelse som på basis af en minimal indsats fra almindeligere vælgere/borgere, giver maximal indflydelse for den enkelte. hvad demokrati er i Thailand, tjahh nok noget af det samme. Redigeret af TG950 d. 11/04-2010 16:39 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
PL |
Lagt på d. 11/04-2010 16:44
|
Vi snupper lige den her en gang til: "A democracy is nothing more than mob rule, where fifty-one percent of the people may take away the rights of the other forty-nine." Thomas Jefferson - og til alle der ikke gider mine citater, copy/paste, etc... PL |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 11/04-2010 16:55
|
PL skrev: part 2 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
natty |
Lagt på d. 11/04-2010 16:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Jay skrev: natty skrev: åh ja de røde er jo sådan nogle uskyldige nogle, som desvære også er kommet til at sige "vi brænder byen ned hvis vi ikke får hvad vi kræver", pøbel sprog, "vi erklærer hermed krig", "vi vil afsporer og ødelægger skytrain" ja retorikken er stor, men ord har også betydning og der må handles på dem. I den måned de har belejret Bangkok har de både i handlinger og ord opfordret til det som nu sker. Men selvfølgelig fattige, ha Thaksin?, har per definition jo altid ret, ligemeget hvilke horrible ledere de har. Natty, vil gerne stille dig et spøgsmål som jeg håber du vil svare på. Hvad ville du sige til hvis Nordkorea's befolkning gjorde oprør mod Kim Jong-il's militærdiktatur???? ville de være dumme fordi de dermed sætter deres liv på spil? ville du kalde dem kriminelle fordi enhver kritik/oprør er ulovligt? ville du kalde dem for simple bøller og ballademagere? selvom man aldrig kan sammenligne 2 forskellige nationer, så kan du finde nogenlunden svaret på hvordan de kriminelle bønder ("pøblen" føler...og hvorfor det igår kostede menneskeliv... men nå ja, vi jo bare uvidende turister og wannabe thais......nb. husk alle sammen at "Songkran" er for thai'er...deltagelse giver wannabe stempel..og vi kolonimagter skal jo helst ikke interakterer for meget med "de indfødte" Det er da et meget hypotetisk spørgsmål. Men jeg vil da gerne prøve. Selvom det ville blive et slagteri uden sidestykke, og de slet ikke har kræfterne til det pga. underernæring, ville jeg da håbe at de vandt. Jeg kan imidlertid ikke se at det har meget relevans til nutidens Thailand. Nogle prøver også at sammenligne Thailand med Burma og det er helt hen i vejret. Lad mig sige det så det ikke kan misforstås: som almindelig dansker som holder at det velfærdssamfund vi har, støtter jeg selvfølgelig de ønsker om velfærsreformer som den røde bevægelse har på dagsordenen. Den har imidlertig mange andre dagsordener. Den røde bevægelse er en meget sammensat gruppe, lige fra maoister til den elite som støtter og ønsker at genindsætte Thaksin. Som så vil takke dem med udnævnelers og kæmpe donationer. Jeg mener at Thaksin tilbage som PM vil være en katatrofe for Thailand, historien vil bare gå sin gang om igen, igen. For det handler fra de røde lederes side om penge, penge som Thaksin ønsker tilbage og penge de kan få af ham. Jeg tror slet ikke at vi ville have set hvad der er sket i den sidste måned, hvis domstolen ikke havde beslaglagt halvdelen af Thaksins formue som er i Thailand. Jeg må også sigen at de røde lederes retorik har været meget usympatisk under hele forløbet. Bare et par stykker efter hukommelsen: "Tag tomme flasker med til Bangkok som vi kan fylde med benzin så byen vil blive brændt ned til grunden." "Den sidste kamp", "Vi vil kæmpe til sidste mand, "Det er krig" "Vi vil afspore skytrain og smadre skytrainstationerne"... og al de retorik fordi man ikke lige får sit valg om 15 dage. Der skal være valg i slutningen af næste år efter konstitutionen, Abhsit kom med et forlslag om 9 måneder, som måske Thaksin via en sms afslog, under deres forhandlinger. Veera var til at forhandle med, men ikke de andre i ledelsesgruppen. Forhandlinger er forhandlinger og begge parter kom med deres forslag, men det var kun den ene side som ville give sig nemlig regeringen. Det her er for min egen regning, men jeg ville tro at de kunne været enedes om 5-6 måneder hvis der havde været vilje. Men det var der ikke og nu har rødlederne fået det de ville have nemlig en voldelig konfrontation. Så jeg har intet imod social retfærdighed, det er metoderne som er mig dybt imod. Hvis rødtrøjerne virkelig mener at de har støtte fra flertallet af befolkningen ville de jo så bare vinde næste valg, som under alle omstændigheder snart kommer. Derfor spørger jeg mig selv, hvad er dagsordenen? Demokrati, social retfærdighed eller Thaksin og hans støtters penge. Det kan jo også være at rødlederne er bange for at det går op for befolkningen at Abhsit har foreslået eller gennemført bla. 1. ingen penge mere, (de 30 bht) mellem hospitaler/læger og pantienter og 2. en massiv gældssanering til bønderne og ikke jordejerne. |
|
|
Matong |
Lagt på d. 11/04-2010 17:00
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 62 |
PL skrev: - og til alle der ikke gider mine citater, copy/paste, etc... PL |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 11/04-2010 17:07
|
TG950 skrev: PL skrev: part 2 ca. 3,49 min. inde, læg mærke til latterlige falang, hvor dum kan man være, ja jeg spørger bare. part 3
Redigeret af TG950 d. 11/04-2010 17:07 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 11/04-2010 18:16
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
Hehe han skulle vel lige have lidt til familie albummet
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
Lagt på d. 12/04-2010 01:26
|
|
|
|
|
VIP |
Lagt på d. 12/04-2010 02:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
TG950 skrev: den dag der kommer demokrati i thailand a lá DK, ja så æder jeg min gammle six pence [img]http://www.butik-michaelsjagt.dk/Graphics/Products/1114.jpg[/img] is not a valid Image.[/center] Jeg er bange for, at du ikke er i live på det tidspunkt! Redigeret af VIP d. 12/04-2010 02:30 >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 18/04-2010 13:13
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
http://www.bt.dk/...onstranter Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
PL |
Lagt på d. 18/04-2010 13:33
|
Nå, jeg troede at et lands militær var til for at beskytte landet og borgerne mod ydre fjender, og evtl. gå i krig mod dem? Skal UDD nu ha' den endelige røvfuld?! General Anupingpong Pojinda går på pension om 5 mdr. - han skal måske udføre det beskidte arbejde? PL PS: Er der nogle der har bemærket hvor total kontrollen med Thai TV er i disse dage? Konen sidder lige nu og ser nyheder, hvor der igen er et propaganda-indslag hvor de sårede og indlagte soldater fra den sidste ballade, får overrakt gaver m.m. af div. politikere og embedsmænd. Det gentager sig flere gange om dagen. Ikke EN ENESTE gang har man rapporteret noget om de flere hundrede civile der også er indlagt. Fandme et uhyggeligt land man befinder sig i, ENDNU!! Redigeret af PL d. 18/04-2010 13:51 |
|
|
Lagt på d. 18/04-2010 14:23
|
|
PAD har idag søndag meddelt, at såfremt myndighederne ikke inden 15 dage har fjernet rødskjorterne fra centrum, vil PAD gøre det. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 18/04-2010 14:49
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Jeg er ved at brække mig over den måde at man i tv kommer med udtales om rødskjorterne.. De har ikke andre mulighed for at gøre opmærksom på at de er utilfredst det thailands samfund. Redigeret af thaikurt1 d. 18/04-2010 14:51 |
|
|
natty |
Lagt på d. 18/04-2010 16:13
|
Thaikurt1 skrev: Jeg er ved at brække mig over den måde at man i tv kommer med udtales om rødskjorterne.. De har ikke andre mulighed for at gøre opmærksom på at de er utilfredst det thailands samfund. Well, det har de så nu gjort i en måned, jeg tror ikke der er nogen som ikke ved at de er utilfredse. Next stop stemmeboksen, når valget kommer og ikke hvornår de som et mindretal kræver det. |
|
|
natty |
Lagt på d. 18/04-2010 17:40
|
Link til en rigtig god kommentar og artikel i Bangkok Post http://www.bangko...ts/page-1/ Redigeret af natty d. 18/04-2010 17:41 |
|
|
PL |
Lagt på d. 18/04-2010 17:47
|
Der er allerede linket til den udmærkede kommentar, men selvfølgelig skader det ikke med en gang mere! http://dansk-thai...d_id=10153 PL |
|
|
natty |
Lagt på d. 18/04-2010 17:54
|
PL skrev: Der er allerede linket til den udmærkede kommentar, men selvfølgelig skader det ikke med en gang mere! http://dansk-thai...d_id=10153 PL Det havde jeg ikke lige set, den var smuttet væk fra forsiden, men så hellere en gang til for prins Knud. |
|
|
PL |
Lagt på d. 18/04-2010 18:34
|
Ja, skål for gamle Prins Knud! PL Redigeret af PL d. 18/04-2010 18:35 |
|
Spring til debat: |