Se indlæg
Ang. Taksin
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 21/06-2008 19:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
Af og til falder snakken i dette forum på problemerne i Syd Thailand, nogen siger det er muslimernes skyld, andre at der ikke bliver gået hårdt nok til fra regeringens side i syd thailand, andre igen at problemerne ikke startede med Taksin osv. Jeg fandt en lidt ældre video på youtube, se den og bedøm selv hvem der er skyldig i at have starten hvad, billeder kan til tider sige mere end ord eller en artikle i en avis. Part 1 [flash=400:326]http://www.youtube.com/v/fk_ZEuE-70M[/flash] Part 2 [flash=400:326]http://www.youtube.com/v/2fX-Drjqyps[/flash] Som der er en der skriver på youtube Educated Thai people need to find a way to tell their brothers in Isaan and other regions the truth about Thaksin.
Redigeret af taleofdk d. 21/06-2008 19:06 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 21/06-2008 20:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Modbydelig og afskyvækkende episode i Thailands historie. Hvilket nedmejningen af adskellige 100 ubevæbnede thailandske studerende i bkk også var i `92 under en anden regering. Jeg kan stadig huske at have set skudhullerne og blodstænkene på væggene. Som amerikanerne siger: This ain`t Kansas Dorothy. Educated Thai people need to find a way to tell their brothers in Isaan and other regions the truth about Thaksin. Det er en naiv og typisk farang blåøjethed. Nu bliver "educated thais" lige pludselig brødre til Isan bosiddende? Morsomt, de "uddannede thailændere" vil meget gerne have sig frabedt den "ære". Det er de altfor højrøvede til. Samtidig har de i Isan meget lille forståelse og empati for Puak Khaek, muslimer i sydthailand. Den uinformerede forfatter på disse klip gør sig skyldig i at tro, at Thailand er et homogent samfund, det er det ingenlunde. Det er en Ommer! |
|
|
Jake |
Lagt på d. 21/06-2008 20:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
Disse videoer beviser ikke hvem, der startede oprøret i Sydthailand. Faktum er, at der er problemer, de fleste steder i verden, hvor der er muslimer og Thailand skal selvfølgelig ikke lade en del af landet løsrive blot fordi, der er muslimer, der ønsker det.
Redigeret af Jake d. 21/06-2008 20:08 |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 21/06-2008 20:24
|
Det sjove er bare JAKE når man snakker med dem i syd thailand (buddhistiske thaier) fortæller de stort set den samme historier, som filmen viser, et ord går igen dernede det er Taksins skyld og der er ingen af de muslimer dernede der kæmper for deres eget land det er også en ommer den påstand kan du høre inde fra Malaysia måske eller for den sags skyld Cambodja, hvor der render nogle rund tossede muslimer rundt og leger de er med i en Bin Laden gruppe, ligesom du har nogle rundtossede muslimer i DK der siger de er kommet for at hapse Danmark. Enig med dig rinpoche, det er lidt af et dumt ord valg han bruger. Redigeret af taleofdk d. 21/06-2008 20:26 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 21/06-2008 20:24
|
Helt enig Jake. Som sagt er den thailandske befolkning ikke ligefrem homogen, der er en lang række af større eller mindre minoriteter, selv blandt massive befolkningsgrupper a la Isan. Giv Narathiwat, Pattani og Yala hvad de vil have (øjensynligvis et muslimsk sultanat), hvilket signal sender de dermed til andre minoriteter? Det er efter min beskedne mening opskriften på seriøse problemer. Som Jake også er inde på, så leverer den video - hvor afskyelig den er - ikke svaret på hvem startede hvad, konflikten er ældre end som så. |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 21/06-2008 20:36
|
By the way jeg er hverkan for eller imod Taksin, som jeg skriver bedøm selv, men jeg så gerne Samak og Taksin på den ene side og Jamlong og Sonthi på den anden side, tage et par runder i en boxer ring og få al den ballade lagt på hylden, så kunne det være Thailand havde tid og lyst til at få fixet deres nationale problemer. Hvis det ikke er Taksin igrunden der står bag dette hvem så ? Muslimerne selv i Thai millitær tøj ? Redigeret af taleofdk d. 21/06-2008 20:42 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 10/04-2010 17:33
|
Rettede lige i de 2 links så video igen kan ses. Part 1 Part 2 Redigeret af taleofdk d. 10/04-2010 17:37 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
prasat |
Lagt på d. 10/04-2010 23:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
jeg ser en masse muslimer samlet i demonstration er det Taksin der har kaldt dem sammen? og som vi ser nu i bangkok er det måden magthaverne forsøger at kontrolere deres magt på. menneskeliv betragtes ikke på samme måde som i danmark så lad nu være med at græde snot over at det er muslimerne det ¨år ud over. se lige i de muslimske lande hvrodan de behandler deres egne og andre minioteter. jeg syntes det er fint muslimerne bliver holdt nede med hård hånd i thailand vi vil vel ikke have en nyt indonesien i thailand vel, hvor vi ikke kan være sikre når vi går i byen. prasat |
|
|
mugge |
Lagt på d. 11/04-2010 15:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 389 |
"Vi vil vel ikke have et nyt Indonesien .."..Hej Prasat jeg vidste ikke at du var thai statsborger og derfor var medbestemmende om hvordan Thailand skal udarte sig og forme sig .. Og til alle : utroligt som muslimerne skal på puklen i Thailand..HUSK lige at det var Thai (Siam ) som for kun lidt over 200 år siden indlemmede de tre sydlige provinser i thailand med tvang. Men det er vel ok..ikke? |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 11/04-2010 16:48
|
Antal indlæg: 1145 |
Det var i 1905.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
prasat |
Lagt på d. 11/04-2010 21:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
du har da vist ikke fattet hvad jeg mener mugge. i indonesien ramme muslimerne jo turisterne hvis de kan komme til det. du husker måske ikke et par år tilbage da de bombede diskuteker dernede. og så vidt jeg ved behøver man vist ikke at være thai statsborger for at være turist i landet. prasat |
|
|
Lagt på d. 11/04-2010 23:58
|
|
Begynder Antal indlæg: |
. Det var dog først efter at Ayutthaya var faldet og regeringsmagten var flyttet til Bangkok-området i slutningen af 1700 tallet, at Siam fik fuld kontrol over sydthailand. før det havde området været underlagt Ayutthaya som en støttestat. stærkt presset af england fastslog thailand sine sydlige grænse med england i 1902 om det kun er Thaksin skyld at der er uroligheder i sydthailand er for spinkelt at sige, Thaksin gjoede det at han fjernede det meste af hæret for sikkerheden i området og satte politiet til at står for orden, han nedlade det råd der forhandlede med oprørene og Under Thaksin krig mod narko i 2003, blev politifolk opfordret til at dræbe narkohandlere. Flere ledende civile agenter i separatistmiljøet blev ved sammenlejlighed også myrdet. Tak Bai episode, den 25. oktober 2004 i Narathiwat tog Thaksin dog lederollen på sig, og der har han blod på sine hænder. |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 13/04-2010 18:59
|
prasat skrev: jeg ser en masse muslimer samlet i demonstration og jeg ser en masse Thaier. It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
PL |
Lagt på d. 13/04-2010 19:09
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
Ja, der er råddenskab overalt, forbavsende, ikke? taleofdk? Går ud fra du er dansk? Med en Thai "Somchai" avatar med flag og det hele, nydeligt, kan næsten ikke blive mere kvalmende "wanna-be"! PL |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 13/04-2010 19:13
|
prasat skrev: jeg ser en masse muslimer samlet i demonstration er det Taksin der har kaldt dem sammen? Helt sikkert. Thaksin kommer fra Chiang Mai, som er kendt for det muslimske stronghold..... |
|
|
PL |
Lagt på d. 13/04-2010 19:20
|
Vi var også godt med i Danmark engang: "Danmark spillede en fremtrædende rolle i slavehandlen fra 1650 og frem til slaveriets ophør i 1848. Det anslås, at Danmark i denne periode hentede ca. 100.000 slaver i Afrika, hvilket gjorde Danmark til den syvende største slavehandlende nation i verden [17]. Slaverne blev hentet fra den danske koloni på Guldkysten, i det nuværende Ghana, hvorefter de blev bragt til de De dansk-vestindiske øer og sat til at arbejde på plantagerne. Hvis en af de nyerhvervede slaver forsøgte at flygte, skulle slaven, ifølge Guvernør Gardelins danske forordning, knibes tre gange med glødende jern og derefter hænges, og eventuelle medsammensvorne skulle have hugget benet af, medmindre slavens ejer: "ville pardonnere dem med at miste et Øre og faae en Lussing af 150 Slag",[18]." http://da.wikiped...ki/Slaveri Tyske flygtninge i DK efter krigen: http://www.inform....dk/142854 Læs Buddha, og vid at verden er et sted fyldt med lidelse, sygdom og død! Det er vilkårene... PL |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 13/04-2010 19:29
|
Tak, PL. Nu har jeg det meget bedre |
|
|
PL |
Lagt på d. 13/04-2010 19:36
|
"Børn er lykkelige, og Dyr og Kvinder, men vi Mennesker er det ikke"! Redigeret af PL d. 13/04-2010 19:39 |
|
Spring til debat: |