Se indlæg
Timeshare m.m. i Thailand.
|
|
Lagt på d. 05/04-2010 09:59
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jeg synes, at det var lidt hurtigt at lukke tråden om ferieboliger i Hua Hin, men så kan vi vel debattere videre her. Jeg tænker lidt på følgende indlæg skrevet af ABEKATTEN: " Loc, hvis man køber 50 anparter i et hus kommer man IKKE til at eje andet end 50 værdiløse stykker papir, man ejer intet af ejendommen, og det ved du, alligevel skriver du man ejer ejendommen. Hold jer langt væk fra dette foretagende. " Anparter eller "aktier" er vel bare en aftale mellem et firma og en kunde, der giver kunden ret til at bo i huset eller lejligheden i en vis periode om året. Udlændinge kan jo ikke eje jord i Thailand, så det må vel betyde, at firmaet ejer huset, - har skødet (chanote) på ejendommen. Hvis firmaet så senere går konkurs, må det vel så betyde, at aftalen i praksis intet er værd ? Man kan vel gøre krav gældende mod konkursboet ligesom andre, der har penge til gode, men i praksis skal man vel regne med, at pengene er tabt.? Så med andre ord, - om et sådant projekt er sikkert eller ej afhænger 100% af firmaet, der udbyder det, så for at kunne vurdere sikkerheden kræves der i virkeligheden et indgående kendskab til personkredsen i firmaet samt de evt. øvrige forretninger, firmaet måtte være involveret i, en temmelig umulig opgave, synes jeg. Har jeg ret i mine antagelser ? |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 05/04-2010 10:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
der er en hellsides annonce i EB idag på side 39med et dk. nr. og en www på thai-invest.dk Kim
|
|
|
Noobmaster |
Lagt på d. 05/04-2010 10:27
|
Begynder Antal indlæg: 22 |
Timeshare ...anparter....eje fast ejendom....ja jeg fatter ikke at nogen tør købe i Thailand når lovgivningen er SÅ uigennemsigtig som den er ....hvorfor ikke bare leje ?? det er nemt, det er billigt og ikke mindst det er der hvor du kan risikere at miste MINDST penge. Jeg kunne ALDRIG finde på at købe i Thailand.... kun leje....skulle der ske noget var det højeste jeg kunne risikere at miste et depositum. Lige nu kan man leje rigtig meget billigt af de falanger der brændte nallerne på prisernes himmelflugt....mange falanger der har købt "over evne" har også økonomiske problemer i hjemlandet så man kan sagtens få en rigtig god deal på langtidsleje. Når man så er træt af området så er det bare at hive teltpløkkerne op og så komme videre. Redigeret af Noobmaster d. 05/04-2010 10:30 |
|
|
gammelnok |
Lagt på d. 05/04-2010 10:54
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 41 |
Hej Det er i grunden underligt,at timeshare i den grad er omgæret af fordomme og fejlagtige antagelser. Der findes rundt om i verden adskillige projekter af lignende karakter, vel og mærke velfungerende. Hvorfor er det mon, at der partout skal fokuseres på ALLE de nagative ting, der ikke nødvendigvis måtte have at gøre med de respektive projekter? Uvidenhed - fordomme ....... Og nej - dette er ikke et indlæg til forsvar for timeshare, anpartsejerskab eller hvad man nu måtte vælge at kalde et sådant barn. Rent juridisk er det sådant, at et tinglyst aktie- eller anpartskøb i en ejendom, uanset om det måtte være 2 ugers ejerskab eller 17 eller noget helt andet, så ejer man faktisk brugsretten til ejendommen i den periode man nu en gang har bundet sig til. Vel og mærke hvis man opfylder sine forpligtigelser, herunder naturligvis betalinger m.v. Det er korrekt at man ikke får fysisk ejerskab til jord og bygninger, 'kun' brugsretten, men denne vil være skødeført, og brugsretten er ikke på nogen måde begrænset i forhold til egentligt ejerskab. Ligeledes vil en evt. konkurs i et moderfirma ( aktie- eller anpartsudsteder ) ikke kunne medføre fortabelse af den brugsret man nu engang har erhvervet og betalt for. Der hvor man skal være forsigtig og yderst opmærksom er ved udvælgelse af det enkelte projekt, og herunder naturligvis også det respektive moderfirma. Kan firmaet leve op til stillede drømme og forventninger, har firmaet fornødne økonomiske formåen og relevant erfaring med denne type projekter. Køb af drømme på projektstadie kan gå grueligt galt, herom vidner mangen en historie. Slutteligt bør man være meget opmærksom på alt skrevet med småt omkring maintenance, specielt evt. muligheder for at øge. Stod jeg i overvejelser omkring køb/leje af feriebolig i kortere årlige perioder, 2-4 uger, ja så kunne køb af en brugsret absolut komme på tale. Blot ville jeg nok vente til projektet var løbet af stablen, og helst til der kunne fremvises et antal færdige enheder, eller til det stod færdigt. Med ønsket om en rigtig god dag - lad os blot drømme videre - det er ganske omkostningsfrit. er det solen, måske maden - de underskønne kvinder?? længslen nager i kroppen, bare det snart er tid at komme afsted igen. Thailand er i mit hjerte
|
|
|
Lagt på d. 05/04-2010 11:07
|
|
Gammelnok, Tak for din forklaring om timeshare. Er du sikker på, at alt det juridiske, du beskriver, også gælder i Thailand ? Altså f.eks. tinglysning af brugsret. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/04-2010 11:15
|
Antal indlæg: 3779 |
Jeg har fulgt denne og den anden tråd, og jeg har kun en bemærkning, udover den med strøm: Hvis man er oprigtigt interesseret, så må man jo gøre op med sig selv, om man synes, at det er for dyrt eller ej. Det kan kun køber vurdere og ikke os andre. Og hvis køber vælger at købe, så må han eller hun jo tage papirerne til grundig efterretning sammen med sagkyndige. Det er derimod helt umuligt at vurdere projektet ud fra en tråd i et debatforum - bortset fra de tilfælde, hvor der skulle være nogen, som konkret har dårlige erfaringer med projektet. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 05/04-2010 11:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
Robert Kronberg skrev: Jeg har fulgt denne og den anden tråd, og jeg har kun en bemærkning, udover den med strøm: Hvis man er oprigtigt interesseret, så må man jo gøre op med sig selv, om man synes, at det er for dyrt eller ej. Det kan kun køber vurdere og ikke os andre. Og hvis køber vælger at købe, så må han eller hun jo tage papirerne til grundig efterretning sammen med sagkyndige. Det er derimod helt umuligt at vurdere projektet ud fra en tråd i et debatforum - bortset fra de tilfælde, hvor der skulle være nogen, som konkret har dårlige erfaringer med projektet. Hilsen, Robert det nemlig rigtigt Robert.. Køber og sælger finder vel selv frem til det de finder rimeligt.. alle ved vel der er nogen som tjener penge på det her, men det er vel meget normalt.. der er ingen der arbejder gratis her i verden Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
Lagt på d. 05/04-2010 11:49
|
|
Robert Kronberg skrev: Jeg har fulgt denne og den anden tråd, og jeg har kun en bemærkning, udover den med strøm: Hvis man er oprigtigt interesseret, så må man jo gøre op med sig selv, om man synes, at det er for dyrt eller ej. Det kan kun køber vurdere og ikke os andre. Og hvis køber vælger at købe, så må han eller hun jo tage papirerne til grundig efterretning sammen med sagkyndige. Det er derimod helt umuligt at vurdere projektet ud fra en tråd i et debatforum - bortset fra de tilfælde, hvor der skulle være nogen, som konkret har dårlige erfaringer med projektet. Hilsen, Robert Robert, Jeg synes ikke, du har helt ret i det du skriver. Hvis vi et øjeblik antager, at jeg er en potentiel køber til et sådant projekt, så er det vel op til mig at spørge hvem jeg vil om råd. Og trods alt er der meget stor erfaring med Thailand hos medlemmerne her. Jeg stillede et spørgsmål til gammelnok, det kan være, du kan besvare det ? Og lige til sidst et spørgsmål til webmaster: Kan det være rigtigt at locturian skal fremture herinde med sine grove udtalelser ? |
|
|
gammelnok |
Lagt på d. 05/04-2010 12:01
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 41 |
HN Omkring det juridiske og Thailand. Ja - det gælder i Thailand - rent juridisk, men... Én ting er at have ret - rent juridisk. Noget andet er nok at udøve denne ret til at have ret under fremmede himmelstrøg, specielt de thailandske. Still i wish everybody a nice quiet day. er det solen, måske maden - de underskønne kvinder?? længslen nager i kroppen, bare det snart er tid at komme afsted igen. Thailand er i mit hjerte
|
|
|
Lagt på d. 05/04-2010 12:25
|
|
gammelnok skrev: HN Omkring det juridiske og Thailand. Ja - det gælder i Thailand - rent juridisk, men... Én ting er at have ret - rent juridisk. Noget andet er nok at udøve denne ret til at have ret under fremmede himmelstrøg, specielt de thailandske. Still i wish everybody a nice quiet day. Ja gammelnok, det var netop der, jeg ville hen, og det skal jo med i vurderingen af sikkerheden i sådanne projekter. Det er min vurdering, at Retssikkerheden i Thailand ikke er stor. Så selv om man på papiret har ret, så skal man måske en tur i retten for at få ret. Og en retssag i Thailand tager efter min erfaring lang tid og koster penge. |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 05/04-2010 12:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 555 |
lej din bolig, lej din motorbike, og lej din pige.... så kan det ikke gå helt galt jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------ you dont pay to fuck them, you pay them to leave |
|
|
Lagt på d. 05/04-2010 12:52
|
|
Stor flot annonce i Ekstrabladet om Black Lotus. Når man har købt det ugeantal,man har lyst/råd til, så vil man modtage aktier i villaen. Citat fra annoncen:"ejer du aktierne og brugsretten til dine valgte uger for livet". Men hvad er disse aktier reelt værd? Det spørgsmål kunne være rart at få besvaret. Der anføres i annoncen en tilbagekøbsgaranti,hvis man ikke er fuld tilfreds med sin investering, hvad betyder denne garanti reelt? Får jeg en bankgaranti for at få tilbagebetalt det fulde indbetalt beløb? Der skrives også,at man selvfølgelig kan udleje sin bolig,når man ikke bruger den, eller vi kan hjælpe dig med det. Da jeg ved, at der de sidste 3 år og stadigvæk bygges på livet løs i Hua Hin området, vil jeg stille mig tvivlende overfor at kunne leje ret meget ud, der er trods alt et stykke vej fra Black Lotus til stranden og en ugentlig husleje vil blive forholdsvis høj kontra at bo på hotel tættere på stranden. Har været turist i Hua Hin siden 1993 og kommer der stadigvæk hvert år. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/04-2010 12:54
|
Antal indlæg: 3779 |
hn skrev: Robert Kronberg skrev: Jeg har fulgt denne og den anden tråd, og jeg har kun en bemærkning, udover den med strøm: Hvis man er oprigtigt interesseret, så må man jo gøre op med sig selv, om man synes, at det er for dyrt eller ej. Det kan kun køber vurdere og ikke os andre. Og hvis køber vælger at købe, så må han eller hun jo tage papirerne til grundig efterretning sammen med sagkyndige. Det er derimod helt umuligt at vurdere projektet ud fra en tråd i et debatforum - bortset fra de tilfælde, hvor der skulle være nogen, som konkret har dårlige erfaringer med projektet. Hilsen, Robert Robert, Jeg synes ikke, du har helt ret i det du skriver. Hvis vi et øjeblik antager, at jeg er en potentiel køber til et sådant projekt, så er det vel op til mig at spørge hvem jeg vil om råd. Og trods alt er der meget stor erfaring med Thailand hos medlemmerne her. Jeg stillede et spørgsmål til gammelnok, det kan være, du kan besvare det ? Og lige til sidst et spørgsmål til webmaster: Kan det være rigtigt at locturian skal fremture herinde med sine grove udtalelser ? Hej hn, Jeg kender ikke projektet ret godt, og jeg har ikke set nogle papirer derfra eller noget som helst. HVIS der er tale om reelle aktier, så er man juridisk medejer af firmaet, der ejer jorden, og man har stemmeret på generalforsamlingen. HVIS vi antager, at hvert hus er et company limited, så har hvert hus sin egen lille generalforsamling og bestyrelse. Der kan også være flere huse i et company limited, men så mener jeg, at husets suverænitet ophæves en smule. MEN udlændinge kan kun eje 49 % af aktierne i sådanne et firma, så de resterende aktier vil formenlig blive ejet af Black Lotus eller noget relateret. DET BETYDER, at køberne af de 50 andele ikke har flertal på en generalforsamling. Så et spørgsmål, hvis mine antagelser er korrekte, kunne være, hvorledes mindretallet (ejerne af de 50 anparter) sikrer sig en form for majoritet eller i al fald en vetoret - hvilket kan ske gennem forskellige slags aktionæroverenskomster og/eller vedtægter etc? Hilsen, Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 05/04-2010 12:57 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Noobmaster |
Lagt på d. 05/04-2010 15:42
|
Begynder Antal indlæg: 22 |
kvindemin skrev: lej din bolig, lej din motorbike, og lej din pige.... så kan det ikke gå helt galt Ha ha ha ENIG !!!!!! |
|
Spring til debat: |