Se indlæg
 Udskriv debat
Sisaket - Kantaralak
Conrad
I morgen starter jeg på en ferietur fra Phuket til Isaan, først til Loei og så videre rundt i området og afsluttende i Kantaralak, Sisaket provins før Songkran.

Jeg har mødt en sød lille kvinde fra Kantaralak og hun er med på turen og derfor slutter vi i hendes by, før vi returnerer til Phuket.

Hun synes at jeg skulle overveje at flytte derop, men det er jo langt fra havet og jeg nyder livet på Phuket.

Så hvis der er nogle på DTW som bor i området eller har erfaring derfra, så vil jeg da gerne høre hvad i mener om at leve der og hvordan egnen er osv.

Med egnen mener jeg også de omgivende provinser.

Conrad

Hanuman
Det vil jo nok altid være en smagssag, men personligt vil jeg nok betegne Sisaket (og naboprovinsen Yasothon) som "søvnige" destinationer.. Men som sagt, en smagssag.. Har hørt om mange "kulturtørstige" thailandsrejsende som er helt vilde med den del af landet, men for den typiske danske thailandsrejsende er der nok ikke meget at komme efter.. Og hvis du kan lide Phuket ligeså meget som jeg kan, ku' jeg forestille mig at du ville synes det samme Smile

Jeg vil tro at Ubon er det nærmeste sted hvor der "sker noget".. Men det er selvfølgelig alt sammen blot mit personlige syn på sagen Wink Spendér lidt tid i området og se hvad du selv synes Wink
One night in Bangkok and the world's your oyster...

rinpoche
Jeg er meget enig med Hanuman.
MEN Loei er efter min beskedne mening den mest spektakulære provins i hele Isan området.
Bjergrig, tætte skove, vandfald, nationalparker Phu Ruea, Phu Kradung og Phu Luang og med Mekong-floden der flankerer dens grænse til Laos.
En enestående provins og lidet besøgt.
Hvis jeg ikke kunne bosætte mig ved havet, så ville Loei være mit næste valg.

Si Saket oplever jeg som søvning, kedelig og udtørret. Selvfølgelig afhængig af årstiden.
Wat Laan Khuat, templet bygget af en million tomme flasker er velsagtens et besøg værd.
Men det er ikke et sted, jeg kommer tilbage til.

mvh

kiml
min kone kommer fra området Ra Si Salai/ Bandom kan når jeg har været der i 2 dage er jeg på vej væk, der sker ikke meget

b_j3ns3n
Ja min kæreste er fra E-san/ Nai Muang området (Buriram) og vi har da været i sisaket et par gange, dog uden den store fornøjelse fra min side.. hun hygger sig fint når vi er der

Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

krydolf
rinpoche skrev:

Si Saket oplever jeg som søvning, kedelig og udtørret. Selvfølgelig afhængig af årstiden.
Wat Laan Khuat, templet bygget af en million tomme flasker er velsagtens et besøg værd.
Men det er ikke et sted, jeg kommer tilbage til.

Hmmm, her må jeg lige indsparke en fodnote. Billion Bottle Temeple er et fantastisk syn - og ligger i øvrigt i Khun Han. Jeg har besøgt templet flere gange og fået rundvisning af munkene. Meget betagende.
Den store runddel midt i byen (Khun Han) er skueplads for al mulig optræden ved særlige lejligheder. Der afholdes den årlige blomsterfestival hvor det meste af Si Sa Ket møder op og fester. Til daglig er der marked hvor man, som alle andre steder i Thailand, kan købe så godt som alt.
Det skal så også siges, at hvis man er til beer bars, smarte restauranter, hvide badestrande, letlevende piger (og ladyboys) så er Si Sa Ket ikke stedet.
Man kan godt drikke uden at more sig.

Spaceman
Jeg har boet i Sisaket by det meste af sidste år og flytter dertil permanent i midten af maj.
Jeg ELSKER det.
Der sker meget lidt i byen men den har alt hvad jeg har brug for.
Der er en Tesco, Big C, Pizza Company, KFC hvor jeg kan få de vestlige ting jeg bare ikke kan leve uden Smile
Der er 2 farang restauranter der er ejet af henholdsvis en belgier og en tysker som begge er gode steder at komme for lidt vestlig mad, snakke med andre farangs eller stille spørgsmål om byen for de 2 ejere har været der lang tid og ved alt. Der er et par steder hvor der kommer både Thaier og farangs, et diskotek og et natklubs agtigt sted.

Der er gode tog og busforbindelser til Bangkok og andre dele af landet. 1 time i bil til Ubon lufthavn og 1 time med fly til Bangkok.

Det er ikke Bangkok, Pattaya eller Phuket og jeg takker mange gange for det. Når vi har været 2-3 dage i et turist sted længes vi hjem til Sisaket og den fred og ro der er det og den meget bedre stemning der er der. Det er ikke fordi jeg er en tør gammel mand der er bange for sjov, jeg er midt i 30'erne.

Inden du beslutter dig at flytte så hvad med at tage en månedstid i Kantaralak som er en del mindre end Sisaket og se om du kan lide det?
Det gjorde jeg nappede 1 måned på et "resort" som bestod af 20 små bungalows med aircon, køleskab osv. det kostede 6000 for en måned.

Hvis du rykker ud i nærheden og der er noget jeg kan hjælpe med så råb højt eller send en besked til mig.

Spring til debat: