Se indlæg
 Udskriv debat
Skattechefer fik store middage
Saendaeng
Et fransk it-firma har betalt for fine middage i Paris til en håndfuld leden de embedsmænd i Skat. Oplysningen kommer fra en tidligere kontorchef i Skat, Michael Bjørn Hansen. Han siger til Jyllands-Posten, at han ikke er i tvivl om, at der er tale om bestikkelse. Michael Bjørn Hansen, der nu arbejder på et advokatkontor, var selv blandt de embedsmænd, som spiste på firmaet Bulls regning.

"Det var i strid med straffelovens § 144 (bestikkelsesbestemmelsen, red.), det er jeg ikke i tvivl om," siger han til avisen.

Afdelingschefen og fire kontorchefer fra Skat blev hvert år i maj inviteret til Paris med ægtefæller, oplyser Michael Bjørn Hansen.

Turene var arrangeret som seminarer. Skat betalte for flyrejse og hotel, og ægtefællerne kunne rejse med for 10 procent ekstra, når der var tale om businessclass-billetter.

Michael Bjørn Hansen opfordrer nu skatteminister Troels Lund Poulsen (V) til at undersøge sagen.

Forleden blev kommunaldirektøren i Hillerød fritaget for tjeneste. Det skete, fordi han skal have givet forkerte oplysninger i forbindelse med, at han havde modtaget billetter til en koncert af it-firmaet KDM, som kommunen havde entreret med. Desuden er det netop kommet frem, at den tidligere chef for forsvarets rejsekontor, Mogens Thrane, har brugt op mod 200.000 kroner af forsvarets penge til private rejser. Pengene er en form for returkommission i form af kontantrabatter. De blev sat ind på en hemmelig konto, som Thrane har brugt en del af. Politiet undersøger nu sagen.

http://nyhederne....9/?forside

Moral er godt. dobbelt moral er dobbelt så godt Wink
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
sank
Hello.... Ja de Thailænder ? hovsa Hammer det var sørme i Danmark Big eyes findes der virkelig Korruption i DK ?? Friends

Noobmaster
Tænk lige på hvor latterlig og useriøs SKATS kampangne "Fairplay" virker efter oplysninger som disseHammer
Kampangen gik ud på hvor moralsk forkert det var at arbejde sort LOL LOL
Næææ de største forbrydere i vores samfund er dem der sidder på toppen
Redigeret af Noobmaster d. 24/03-2010 10:19

Webmaster
sank skrev:
Hello.... Ja de Thailænder ? hovsa Hammer det var sørme i Danmark Big eyes findes der virkelig Korruption i DK ?? Friends

Tja, det er kun toppen af isbjerget der kommer til offentlighedens kendskab.

Her er lidt mere fra de sidste dage:
- Tidligere skatte-chef: Vi modtog bestikkelse
- Dusør gives: Dead or alive
- Politifolk tjekkes for korruption

Desuden så er det bare at tage en tur inde på Københavns Rådhus. Kammerateri og pamperi findes nok ikke tydeligere andre steder i landet.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
sune
Mit problem er egentligt ikke, at der er nogen der har gjort dette. Mit problem er dette, at der ingen i det danske kongerige, der har gjort noget for at stoppe dette..

Jeg har skrevet om dette før, gud hvor er der penge i det offentlige. Jeg har sgu tjent styrtende på den naivitet…

Tror i virkelig det er cheferne, gu er det ej, for de ved ikke en dyt, men deres betroede medarbejdere er bare professionelle.

Folk kan engang imellem være så naive, at det grænser til, hvad skal jeg sige. Jeg kendte til alle disse transaktioner allerede i 1976… Det er sgu da ikke en nyhed..

Hvad er det egentligt man vil bevise, at vi er åh så hellige i det lille Danmark, eller er det, at den enkelte skal tage ansvar sin gøren og valten…

Jeg er i tvivl, for med indlæg som de forrige, er man da vist lidt i tvivl om rigtigheden af den enkeltes handlemåde.

Gud hvor har jeg tjent mange penge… fordi jeg var ansat i det offentlige… I skal da bare vide, at de da stadig gør dette….

Sådan har det altid været,, , skatteyderne betaler gildet… Vi andre tjener pengene på uvidenhed….

Det kan vel også siges mere direkte….. Den mindre kloge snyder den såkaldte mere kloge, eller var det omvendt. Hvad pokker betyder dette….

Thailand er anderledes, men det er mere åbent… anderledes er dette vel ikke. Jeg misforstår jo nok igen den hellige treenighed for det mindre korrupte Danmark….

Webmaster
Jeg er skam ikke i tvivl om hvad der foregår, at jeg så ikke har et fuldstændig overblik over omfanget er så en anden snak. Problemet eksistere både i det offentlige og private erhvervsliv. Det værste tilfælde jeg selv har oplevet var hos en distributør da indkøbschefen afkrævede en bil (og det skulle ikke være en hvilken som helst bil) for at tage vores produkter med i deres sortiment. Afslog naturligvis, og så var der ikke meget mere at snakke om fra hans side.

Enig med dig i at det ikke er en ny problemstilling. Eneste forskel her og nu i forhold til tidligere er at mange nu får ondt i røven over det - om det så er krisen der kradser eller at man ikke får del i kagen eller at folk endelig er ved at vågne op skal jeg ikke gøre mig til dommer over.

Personligt foretrækker jeg måden det foregår på i Thailand og Sicilien fremfor denne lusket måde herhjemme. At vi så konstant herhjemme skal gøre os bedre end vi i virkeligheden er, hjælper absolut ikke på det. Kald dog en spade for en spade.

Det der pisser mig mest af er når "forgangsbillederne" som er dem som skal forgive at være de gode eksempler og varetage befolkningens- og/eller deres vælgeres-interesser er dem som står forreste i køen af dem med hånden fremme. Føj.

At kalde den ene for mere klog end den anden synes jeg er forkert. Den frække er nok nærmere det rette ordvalg for der kan da ikke være tvivl om at vi snakker om folk med forskelligt værdiggrundlag og forskellige holdninger til ret og rimelighed. Udadtil prædikens om fællesskabet osv, men devisen er nok nærmere som brødre vi dele, jeg tager det hele.

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
joensen
NU ved jeg ikke hvad i snakker om når i snakker offentlig ansatte om det er forsvaret eller hele den offentlige sektor det drejer sig om.
Der dukker altid et eller andet frem en gang imellem, men generelt er den offentlige sektor i Danmark ærlige og redelige folk, det være sig forsvaret, skat, politikkere etc. At de så rager til sig af alt hvad de har lov til er en anden sag.

Der er vel antid et par slyngler her og der, men det skal spemple al den offentlig sektor i Danmark for at være bund kurrupt, der sætter jeg grænsen. DEr lidt snyd med dieter og andre tillæg, eller skal jeg sige de rider på grænsen hvan de kan tillade sig, men hvad der findes også grådige mennesker indenfor det offentlige, men ser da menget positivt på den offentlige sektor, når det kommer til ærlighed hæderlighed.

rinpoche
Mennesker er og bliver mennesker.
Der forefindes i ethvert samfund brådne kar, ellers havde man velsagtens heller ikke brug for ordensmagten og domstolene.

Når det så er sagt, så kunne det være interessant at få udpeget en nation hvor korruption er mindre udbredt end i Danmark.

http://www.infopl...81359.html

Denne survey er et par år gammel, gad ikke finde en nyere. Men det skulle undre mig mig om ikke Danmark stadig var duksen i det selskab.

TG950
" Korruption fremmer forståelsen "

sagt af en middelmådig offentlig ansat.

Redigeret af TG950 d. 24/03-2010 19:30
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

jesperfrb
Det er de, sammen med New ZealandAngel
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: