Se indlæg
Hetz, eller ??????
|
|
chris70 |
Lagt på d. 18/03-2010 00:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 133 |
Hej filihankat Min "historie" som du så pænt kalder den om turisterne er meget gammel, før jeg kom til Thailand og den med guldkæden er ret ny og nej, jeg var der ikke da det skete med kæden, for så havde det naturligvis ikke sket. Denne tråd er om thailænderne stjæler og det mener jeg at de gør, alt efter hvor du er, jeg var ude på bøhlandet og der bliver der lukket ned hver aften, plus alle lys tændt, så de hved at der er nogen hjemme. Hendes søn er 16 og han har lært at tappe benzin fra vores motorcykler og fylde det over på hans egen, plus han stjal min mp'3 player, men det kan de også gøre i Danmark, men det er Thailand vi snakker om. Hver gang en thai pige bevæger læberne, så lyver de, siger de som kender dem, men jeg tror nu ikke at hun kommer med en dum historie om denne kæde hvis det ikke var sandt. John sagde i hans tråd at hvis en thai vil låne penge så betyder det bare at han vil have penge og det kan jeg snakke med om. Min pige låner penge ud til alle i nød og det er meget svært at kræve ind, så de giver hende gerne en sæk ris istedenfor, selv om så jeg har sagt at det var penge de lånte og ikke ris. ( De fleste Thaier har ikke en skid forstand på penge) Disse sække bliver så sat ind i stuen, for som hun siger: Hvis vi sætter dem udenfor så bliver de stjålet. En af dem i landsbyen havde sat en sæk på deres veranda og de havde da kravlet under huset og snittet et huld i sækken og lade det løbe ned i deres medbragte sæk. Der bor mange fremmede her i min lille landsby: Svenskere, tyskere og engelsmænd, men de er her kun i et par uger så rejser de ned og spiller golf i Pattaya og det lærer du altså ikke Thailand at kende på den måde. For dem som holder sig rundt de store byer tror jeg ikke at de ser det her så meget, men ude hos de fattige bønder som ikke har til dagen og vejen, da ser man det. Jeg er sikker på at for de fleste er der flere gode oplevelser end dårlige og det er vel derfor vi kommer tilbage og jeg for min del har tænkt at bruge 6 mdr. i Thailand om året, men ikke på landet. |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 18/03-2010 06:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
chris70 skrev: prøv find en østblok pige på halmtorvet- de nok lige så rådne ..bliver nok ikke det bedste ægteskab
Hej filihankat Min "historie" som du så pænt kalder den om turisterne er meget gammel, før jeg kom til Thailand og den med guldkæden er ret ny og nej, jeg var der ikke da det skete med kæden, for så havde det naturligvis ikke sket. Denne tråd er om thailænderne stjæler og det mener jeg at de gør, alt efter hvor du er, jeg var ude på bøhlandet og der bliver der lukket ned hver aften, plus alle lys tændt, så de hved at der er nogen hjemme. Hendes søn er 16 og han har lært at tappe benzin fra vores motorcykler og fylde det over på hans egen, plus han stjal min mp'3 player, men det kan de også gøre i Danmark, men det er Thailand vi snakker om. Hver gang en thai pige bevæger læberne, så lyver de, siger de som kender dem, men jeg tror nu ikke at hun kommer med en dum historie om denne kæde hvis det ikke var sandt. John sagde i hans tråd at hvis en thai vil låne penge så betyder det bare at han vil have penge og det kan jeg snakke med om. Min pige låner penge ud til alle i nød og det er meget svært at kræve ind, så de giver hende gerne en sæk ris istedenfor, selv om så jeg har sagt at det var penge de lånte og ikke ris. ( De fleste Thaier har ikke en skid forstand på penge) Disse sække bliver så sat ind i stuen, for som hun siger: Hvis vi sætter dem udenfor så bliver de stjålet. En af dem i landsbyen havde sat en sæk på deres veranda og de havde da kravlet under huset og snittet et huld i sækken og lade det løbe ned i deres medbragte sæk. Der bor mange fremmede her i min lille landsby: Svenskere, tyskere og engelsmænd, men de er her kun i et par uger så rejser de ned og spiller golf i Pattaya og det lærer du altså ikke Thailand at kende på den måde. For dem som holder sig rundt de store byer tror jeg ikke at de ser det her så meget, men ude hos de fattige bønder som ikke har til dagen og vejen, da ser man det. Jeg er sikker på at for de fleste er der flere gode oplevelser end dårlige og det er vel derfor vi kommer tilbage og jeg for min del har tænkt at bruge 6 mdr. i Thailand om året, men ikke på landet. DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
filihankat |
Lagt på d. 18/03-2010 07:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 302 |
vandango skrev: Det er vel egentlig fløjt hamrende ligegyldigt hvad du syntes filihankat, men det virker ret indlysende at chris70 har en oplevelse af noget, han har det rigtig skidt med. Nu er det her jo et debat-forum, så man har vel for pokker lov til at fortælle hvad man synes eller hvad? Og hvorfor blander du dig så? Det virker da ret indlysende at chris70 netop IKKE har haft en oplevelse, men at det var noget han havde på anden hånd. mvh. filihankat |
|
|
filihankat |
Lagt på d. 18/03-2010 08:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 302 |
chris70, Der er i mine øjne meget langt fra at "tappe lidt benzin" eller "løbe med en sæk ris" - og så til koldt og kynisk at rykke en guldkæde af et blodigt trafikoffer og så iøvrigt flygte fra stedet. Jeg køber stadig ikke historien. mvh. filihankat |
|
|
sune |
Lagt på d. 18/03-2010 09:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Måske har jeg prøvet for meget her i livet, for hvad pokker har i dog gang i her. Jeg tror da ikke det enkelte Thailandske individ har problemer, men bare jer med jeres problematiske observationer af noget, som i ikke engang selv har set eller konstateret er sket. Jeg skammer mig sgu over, at nogle personer kan få tildelt skrivertid (taletid), ud i noget sådant. I skulle sørme da skamme jer. Vi er da mange herude. Ja vi lever her faktisk. Vi har ikke problemer med jeres tiltag til nedgøring af den Thailandske befolkning, for vi ved jo hvad de står for. I har måske glemt hvor i verden i er, hvis i har været her mere end 5 gange… Så bliver I jo alle åh så professionelle, og kan fortælle alt og alle hvordan man skal gebærde sig i dette dejlige land. Hæ,hæ, jeg er nok den første i rækken eller måske nummer 2009 der har denne erfaring med at vide alt efter mine første 5 gange, men nu har jeg været her i 5. år, måske har det trods alt givet lidt ballast, men jeg kan da konstatere efter jeres indlæg, at jeg ikke fatter en dyt… Jeg tager en tur mere på skolen for god opførelse. Jeg tror nu ikke det hjælper meget, men jeg kan da se. Jeg er ikke den eneste der ikke forstår dette dejlige land. Gud hvor jeg dog elsker disse dejlige mennesker herude..Thailænderne... |
|
|
gammelnok |
Lagt på d. 18/03-2010 10:29
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 41 |
Kære venner. Da jeg første gang læste indlæggene i denne tråd, var jeg af den absolutte overbevisning, at her er da endelig en person der forstår sig på provokationer af og til nødvendigt for at få gang i diskussionen. Efterhånden er det så gået op for mig,at det er ramme alvor - her har jeg gået i min egen lille verden, blændet af den totale og grænseløse naivitet. Her gik man rundt fuld af overbevisning om at livet ikke er så ringe endda. Hver morgen er man vågnet op til synet af en pragtfuld, underskøn kvinde, kvinden i ens liv. Gennem adskillige år har man ladet sig forblænde, forføre og blive håbløst forelsket. Åndeligt beskåret men lykkelig, salige er de enfoldige. Jeg lukker igen mine øjne. God dag til alle. gammelnok er det solen, måske maden - de underskønne kvinder?? længslen nager i kroppen, bare det snart er tid at komme afsted igen. Thailand er i mit hjerte
|
|
|
chris70 |
Lagt på d. 18/03-2010 15:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 133 |
Filihankat Uanset om vi tapper lidt benzin eller hugger en kæde, så er det tyveri og det er det vi snakker om. Det ene kan vi leve med, men den med kæden kan vi ikke. Hvis en tyv kun stjæler en gang imellem, er han så ikke en tyv? Da jeg var lille gik vi altid på æble rov, medens min broder stjal biler, men vi var begge tyve knægte. Jeg går udfra at det er den med kæden du ikke kan snuppe, men jeg kunne jo ikke så godt rende ud for at se om hun snakkede sandt da det jo var sket, så det her med at det er noget jeg har hørt, den holder ikke vand, stoler i ikke på hvad jeres koner siger? Jeg sagde ikke at det var Thailændernes kultur at stjæle, jeg sagde: Jeg elsker thailand og deres kultur, fordi hvergang nogen snakker om Thailand så siger de altid at de elsker deres underskønne kvinder og deres kultur. Men jeg mener at medaljen har en bagside og hvis du ikke har set den endnu, så har du været heldig at du bor på dette rette sted. Tag din kone til et show i Pattaya, din billet koster mere end hendes, det har jeg aldrig oplevet før. Vi har en franskmand som har et kæmpe ris lager i vores landsby, han sælger og køber ris og har en mængde vagter rundt om og da jeg spurgte om det var nødvendigt sagde han: Ja tak, jeg har prøvet uden vagter. Vi tager til Thailand af mange forskellige grunde: Nogle bringer familien og ligger på stranden, andre for at nyde livet og atter andre for at finde sig en kone. Så er der andre som aldrig har betalt for sex!! Dem vil jeg gerne i kontakt med, den her med en Mc Donald middag og så sex bag efter tror jeg ikke på. Tilsidst vil jeg sige at Thailænderne er ikke bedre eller dårligere end alle andre, men om de stjæler fra hinanden? Ja det gør de, ikke alle, men mange og jeg har desværre været sammen med den sidste del. |
|
|
PL |
Lagt på d. 18/03-2010 16:03
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
Fuldstændig enig! Især i "baan nok" - på landet. Plast flip-flops sat uden for templet, VÆK! Solbriller hevet op af konens taske i en song taew. Mobil stjålet i bussen - fisket op af tasken. Vi er ude på bøh-landet, folkens, og tidligere gik bønderne på rov i nabo-byerne og stjal bøfler, og koner måske! Idag er det så biler, motorcykler og cykler. Men favoritten er ris, iflg. konen. Der bliver hugget, plyndret og hamstret løs, både af den lige høstede ris og den færdigpakkede i sække. Hvorfor er der altid så mange hunde i en gennemsnits landbo-beboelse, og hvorfor er de så s....s bidske? Det er vagthunde, jo flere jo bedre... Velkommen til Thailand! PL |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 18/03-2010 23:15
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Ja Thailand er nu ikke så forskellig fra andre lande med fattige mennesker i. Hvor der er fattigdom der stjæles. længere er den ikke. Jeg har lagt noget gammel træ ud foran huset , så jeg kan komme af med det. Scootere bliver stjålet i stor stil. Thaiveninder stjæler fra hinanden, hvis de kan komme til det. Stol ikke på nogen. Og det gælder alle steder på jorden. Michael B Kristensen
|
|
|
Suk |
Lagt på d. 18/03-2010 23:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 712 |
Hvis der er saa meget i vejen, saa drop Thailand eler find en lidt mere sober omgangskreds ! I klynker som smaa boern ! |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 19/03-2010 00:12
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Det mener jeg nu ikke de gør! Bor du ikke selv i et område med vagt? Det gør jeg, og ikke mindre end 3 vagter skal man passere for at komme til mit lille hus! I den soi jeg bor er jeg eneste farang, så Thaierne beskytter også deres! Hos svigerfamilien er der 3 hunde der bliver sluppet løs hver aften, så de kan give lyd, hvis der der kommer fremmede, og lyset er tændt hele natten! Thailand er såmænd ikke værre end resten af verden, selv her i lille danevang er problemt stort, men det bliver helt sikkert ikke mindre af at bo i et land med en stor fattig befolkning! http://ekstrablad...314478.ece Redigeret af jesperfrb d. 19/03-2010 00:13 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Suk |
Lagt på d. 19/03-2010 03:47
|
Jo her i det gule omraade har vi vagt paa, en sovende vagt, saa han er ikke mange sure sild vaerd. Vi er dog ikke plaget at banditter. Og jo, vi har ogsaa spidser paa vores gate, resten af muren passer loeverne paa. 5555 Ps. Kvarteret her er heller ikke bosat af folk fra poebelen ! [img]http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs516.snc3/27077_376055467721_797292721_3500808_501978_n.jpg[/img] is not a valid Image. Redigeret af Suk d. 19/03-2010 04:06 |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 19/03-2010 06:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
jeg bor på en vej hvor der er 6 huse og de 5 har haft indbrud vi har været heldig af de ikke har været her ednu men jeg er også meget hjemme...og cha am er hårdt ramt af kriminalitet spc indbrud og tasketyveri......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
Suk |
Lagt på d. 19/03-2010 07:57
|
Suk skrev: Jo her i det gule omraade har vi vagt paa, en sovende vagt, saa han er ikke mange sure sild vaerd. Fandt lige et billede af vagtens soverum....... [img]http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs041.snc1/4393_85470812721_797292721_1762092_702157_n.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 19/03-2010 16:05
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
...Kysten er klar ! [img]http://www.andamanadventures.com/images/funny%20signs/thai_security.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
ban |
Lagt på d. 19/03-2010 16:18
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
Det under mig ikke at mange har svært ved at finde ud af hvad fanden de skal tro på når der er så mange meninger om Thaiers (ærlighed) prøv at se nyheder og kan du ikke thai og vil konen ikke oversætte så spark hende ud af dit liv så er hun ikke intreseret i at du bliver intergret jeg har spaket en ud hun sage rent ud at hun ikke ville ha at jeg kunne thai så kunne jeg jo klare mig selv og forstå hvad der blev sagt ???? Så hvem gør thaierne til banditer ???? Tænk En Gang |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 19/03-2010 16:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
sabai sabai skrev: ...Kysten er klar ! [img]http://www.andamanadventures.com/images/funny%20signs/thai_security.jpg[/img] is not a valid Image. Ham kender jeg! Her er hans onkel: Og her er resten af den driftige familie. |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 19/03-2010 17:17
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
Om Thai'er stjæler ? Nu er der vel en årsag til at man ser gitter på næsten alle huse , lejligheder osv. , ja selv i 4 sal's højde ! Vagter i forretninger , hoteller , parkeringspladser osv. Stjæler ? Jo... vel lige så meget som de lyver ! [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
vandango |
Lagt på d. 19/03-2010 17:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Der er jo kriminelle i alle samfund. Men her får man en fornemmelse at, man tror at alle Thailændere er tyveknægte, og det ved vi jo godt at de ikke er. |
|
|
Kent27 |
Lagt på d. 19/03-2010 17:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 107 |
sabai sabai skrev: Om Thai'er stjæler ? Nu er der vel en årsag til at man ser gitter på næsten alle huse , lejligheder osv. , ja selv i 4 sal's højde ! Vagter i forretninger , hoteller , parkeringspladser osv. Stjæler ? Jo... vel lige så meget som de lyver ! Ja og det samme må man sige om amerikanerne. Har været i en rigmands-ghetto - her kan du tale om sikkerhedsforanstaltninger, nærmest som at besøge et land i landet. Alle steder hvor der er stor ulighed vil folk beskytte, hvad de har. Rationelt eller irrationelt. Får vi mere ulighed (som VOK vil have) i Danmark, så vil du se det samme som i Thailand og USA etc. |
|
Spring til debat: |