Se indlæg
 Udskriv debat
Min tilståelse :-) Mordet !
Jin Jok
Jeg så lige Webmasters indslag om vandbøfler. Vi kan jo nok blive enige om at Thai'er behandler dyr noget anderledes end vi med vores nordeuropæiske indstilling.

Så i anledning af onsdagen, vil jeg tilstå, jeg har slået ihjel !

I må aldrig nævne det for Fay eller familien, please.....

Under et besøg ved Grandmom, var nr.2 hunden meget syg. Den var en typisk Thai hund, rigtigt sød og beskyttende overfor dens grund og familien. Tilpas underdanig overfor nr. 1 hunden, og de gik godt i spænd med at holde alle de andre køtere væk fra matriklen. Men nu var den syg.

Den havde et stort betændt sår på det ene bagben, fyldt med puds og levende ting. På anden dagen efter vores ankomst var den så svag, at den bare lå i skyggen, kunne ikke bevæge sig. Jeg spurgte om hvad der var sket, om jeg kunne gøre noget ?

Svaret var, måske slange, måske skolopender eller andet kryb, og der var ikke noget at gøre, den ville dø!

Jamen hvad så med at tage den til dyrlægen og få den aflivet ?
Jeg kunne også låne Granddad's tjenestepistol, så kunne jeg gøre det ?
BIG MISTAKE !!!

Buddha ville blive rigtigt vred på mig, og det kunne jo være oldemor ?? Gør jer selv en tjeneste, rør aldrig ved det emne. Med vores tankegang og mentalitet vil vi aldrig forstå dette til fulde.

Men inde i den dumme falang, gjorde det ondt at se dens lidelser. Da Fay havde en USB dims i hendes pc, surfede jeg lidt på dansksprogede sider om hvilken virkning visse medicintyper har på hunde. Jeg fandt ud af at stesolider, også har nogenlunde samme virkning. Under eftermiddagens besøg i nærmeste by, fandt jeg hurtigt en undskyldning for at sidder og nyde en kold øl, mens Fay gik på markedet. Under hendes fravær, besøgte jeg den nærmeste apoteker og fik ganske problemløst udleveret 10 stk. piller i en lille plastikpose, og til ingen penge. I allestedsnærværende 7-11 købte jeg en pakke vaccumpakkede pølser, der kunne minde om at have et indhold af noget der ligner kød.

Sengetid ude i landsbyen er tidligt, på en hverdagsaften. Så som sædvanligt sad den tåbelige Falang alene udenfor, nød aftenøllen, men Fay fik sit bad.

3 piller blev stoppet i pølsestykker, og nr. 2 spiste taknemmeligt og logrede lidt med halen. Ham den tåbelige sad med småvåde øjenkroge og sagde farvel. Hvorfor er vi sådan overfor dyr ? Kan vi overhovedet tillade os at se med negative øjne på andre kultures behandling af disse ??

Efter 3 timers søvn summede mobilen. Når Fay sover.....ja så sover hun, så jeg kunne liste ud, uden hun reagerede.

Nr. 2 var dybt bevidstløs, ingen reaktion på at jeg satte mig ved siden af ham. Vejrtrækning var så langsom at jeg flere gange troede at han var død. Jeg satte mig så jeg kunne holde ham om snuden, holde munden lukket. Det tog kun 30. sek....han gav et enkelt spjæt, og så var det det.

Det tog mange tårer og lang tid inden jeg faldt i søvn igen, jeg følte det var meget forkert og meget rigtigt ??

Da Fay og jeg vågnede næste formiddag, var Grandmom/dad for længst taget afsted, og nr. 2 var forsvundet.
Da de kom hjem, fik vi den forklaring at den var død i løbet at natten, og at Granddad havde begravet den ovre tæt på naboens grund. Den havde altid vogtet nidkært over at deres køtere ikke kom ind den vej, og det skulle den blive ved med.

Min samvittighed er både sort og hvid. Jeg har gjort noget der strider mod min families inderste tro. Jeg har også gjort noget der iflg. min samvittighed var humant.

Der er helt sikkert mange meninger om dette. Jeg har bare ikke helt afgjort med mig selv, om det var korrekt.

JJ
(det er altsammen min skyld)

kylling
Vi har selv 2 hunde som vi elsker oiveralt på jorden,men vil kun sige du gjorde det rigtige.

Godt gået,du har befriet hunden for mange lidelser.Crying

Brasmus
En rigtig sød historie JJ.....

Du gjorde det eneste rigtige - en rigtig god gerning. Jeg tror absolut at Buddha er tilfreds med dig. Wink

Jeg kunne finde på at gøre det samme.Angel

.

Jin Jok
Tak drenge. Ja iflg. dansk mentalitet var det sikkert rigtigt, men iflg. thai mentalitet ??

Altså, jeg vil ALDRIG tilstå dette overfor familien.

Jeg ved godt at beretningen er en "sødsuppe" historie, og at jeg som sædvanligt, får postet i en forkert kategori.

Jeg vil bare gerne give mit lille uvidenskabelige indblik i forskelligheden på Thailand og Danmark. At få nogen der ligesom mig har forelsket sig i den eneste ene, til at forstå, at det kræver megen forståelse og "accept" fra vores side for at gøre hende lykkelig.

Jaja, det er bare historien om en uheldig hund, meningen med den er forskelligheden.

Tænk lige over, at vores koner, som lever her i DK, har sagt farvel til alt de kender. I de flestes tilfælde, pakket deres 20KG bagage (læs liv) i en kuffert, og rejst til noget fuldstændigt ukendt.

Turde du det ?

JJ
(Damn jeg er dyb her i aften, sorry skal nok stoppe nu)

b_j3ns3n
du gjorde det eneste rigtige.. men det havde måske været nemmere vis du havde lånt svigerfar gun, købt en saftig bøf på marked..
ja så siger resten vel sig selv.. Dead
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Jay
jeg kan forstå dit dilemma, men du gjorde det rigtige og hatten af for det.

sabai sabai
Mon de sælger Hot Dog ?

[img]http://www.centurychina.com/plaboard/uploads/eat-dog-chinese.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

John
Fint du fik hjulpet den hund på vej på en pæn måde, når det nu ikke kunne være anderledes.

Med hensyn til at slå ihjel/ mishandle dyr florerer dobbelt moralen fint i Thailand. F.eks. brækker nogen bagbenene på de levende frøer de fanger for at spise.
Hvis man gør dem opmærksom på at det er mishandling, træder Thai logikken til - med et træk på skuldren og en undskyldning om at ellers hopper de jo væk.

Jin Jok skrev:
Jeg vil bare gerne give mit lille uvidenskabelige indblik i forskelligheden på Thailand og Danmark. At få nogen der ligesom mig har forelsket sig i den eneste ene, til at forstå, at det kræver megen forståelse og "accept" fra vores side for at gøre hende lykkelig.

Ja det har du ret i, men det kræver ligeså megen forståelse og "accept" fra hendes side for at gøre dig lykkelig.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
kylling
[quote]sabai sabai skrev:
Mon de sælger Hot Dog ?

[img]http://www.centurychina.com/plaboard/uploads/eat-dog-chinese.jpg[/img] is not a valid Image.[/quo

JA DU ER EN KOLD SKID,MED EN DÅRLIG HUMOR I DETTE INDLÆG

Jin Jok
John skrev:

Ja det har du ret i, men det kræver ligeså megen forståelse og "accept" fra hendes side for at gøre dig lykkelig.

Fuldstændigt korrekt !

Hvis den udkårne ikke før har plejet omgang med vesterlændinge, er det en kæmpe udfordring for begge parter.

Noget jeg husker var at hun så absolut mente at al husholdning var kvindens pligt. Jeg forklarede pænt, at det var noget man deles om. men at hun måtte altså gerne står for strygningen, for ud over at være dybt debil ud i dette, så afskyr jeg det virkeligt :-)

Efter megen debatteren om dette, fik jeg ret Til hest

Så jeg laver dansk mad, med hendes hjælp ( hvorfor er der chilli i vores frikadeller i stedet for løg ) Og jeg hygger om hende når hun laver Thaimad.

JJ
(the happy (watching) cook)
Redigeret af Jin Jok d. 10/03-2010 21:15

Jin Jok
Kylling. Jeg afholder mig fra kommentarer til visse medlemmer herinde. Men jeg er ikke uenig med dig :-)

God Vind

JJ

keniko
sabai sabai skrev:
Mon de sælger Hot Dog ?

[img]http://www.centurychina.com/plaboard/uploads/eat-dog-chinese.jpg[/img] is not a valid Image.

LOL LOL Sabai din humor går sgu rent ind.. gad vide hvordan du holder den undertrykt i LOS.Kick you
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

sabai sabai
Nå ' man må vil hellere lufte vovsen , inden den skal i seng ... ( den èr ikke bange for falanger ! )

Ps: Det er skålen , der er majet stor !

[img]http://images.paraorkut.com/img/pics/images/k/killer-1946.jpg[/img] is not a valid Image.
Redigeret af sabai sabai d. 10/03-2010 22:57
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Spring til debat: