Se indlæg
 Udskriv debat
Nyt militærkup i Thailand?
FCKdk
Takhsin opfordrer igen til demonstrationer, hvilket er ganske
fornuftigt, da han både har fået frastjålet magt og privat, lovlig
indtjent formue:
http://www.bangko...-udd-rally

Men Premierminister Abhisit "Pinnochio" Vejjajiva mener, at der
er kontrol over situationen:
http://www.bangko...-situation
Wink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

natty
FCKdk skrev:
Takhsin opfordrer igen til demonstrationer, hvilket er ganske
fornuftigt, da han både har fået frastjålet magt og privat, lovlig
indtjent formue:
http://www.bangko...-udd-rally

Men Premierminister Abhisit "Pinnochio" Vejjajiva mener, at der
er kontrol over situationen:
http://www.bangko...-situation
Wink

"There are news that people in Bangkok are scared of flooding and if they're really scared they should bring me back home," Thaksin said. "Tell the Bangkokians that when I'm back, I'll build a dam to prevent flooding in the capital and it will be the most beautiful dam in the world."rolRolll

Rasmus
Endelig en debat med kød og substans, som pt. ikke er løbet af sporet i nu! Wink

Nu forstår jeg ikke helt hvordan ”hanspeter” i indlæg #46 kan drage sammenligninger til Thailand og Thaksin vs. Tamilsagen i Danmark under Schlüter regeringen tilbage i begyndelsen af 1990erne. Den sag handlede om en dansk minister, som bare gjorde hvad langt størstedelen af befolkningen ønskede. Ok! Indrømmer at det parlamentariske grundlag vel nok ikke var helt i sin orden! Men at give forhenværende Justitsminister Hr. Ninn Hansen en Risret sag om halsen i stedet for en medalje – var bestemt heller ikke i orden. Politik er et blodigt håndværk!

Alle som har interesse og følger med i Thailandske politiske forhold, har naturligvis også én mening om Thaksin og hans tid ved magten i Thailand. Uanset om man skulle være tilhænger af Thaksin eller modstander, så havde hans tid ved magten været præget af økonomisk fremgang for Thailand. Dengang talte man om ”De Økonomiske Tiger” i Sydøst Asien, her blev Thailand nævnt og sammenlignet med Kina - i et og samme åndedrag.

Hvem husker ikke Thaksin´s erklærede krig mod narkotikaenes bagmænd i Thailand, som kostede hundredvis af mennesker livet i Thailand, da det gik hårdest for sig i et par måneder. Tabstallene var enorme på begge sider af konflikten.

De fattige bønder i Thailand, har heller ikke glemt dengang Thaksin indførte mindstepriser på deres afgrøder, hvilket bl.a. gjorde ris produktionen rimelig rentabel for alle fattige bønder i Thailand. Denne mindste pris på ris er i dag ikke længere gældende. Hvilket har afstedkommet, at ris produktion i visse områder af Thailand - som kun kan avle ris én gang om året – lider store økonomiske afsavn, i forhold til de bønder som kan høste 2 gange om året.

Under Thaksins regeringsperiode, blev der også iværksat div. vand inddrivnings projekter - ikke mindst i BuriRam provinsen - som skulle effektivisere ris produktionen til gavn for bønderne. I dag ligger ét af disse projekter øde hen ikke langt fra min kones landsby. Projekt blev skrinlagt og stoppet af regeringen efter Thaksins fald. I dag er det kun de lokale Vandbøfler som nyder godt af projektet. De har nu et gigantisk mudderhul - på størrelse med Idrætsparken i KBH - til at svale sig af i, under middagsheden i Thailand.

Så det kan da umuligt komme bag på nogen, at Thaksin forsat har enorm støtte blandt fattige bønder i landdistrikterne. At han så - efter sigende - også skulle have haft fingrene lige lovligt langt nede i ”Den Thailandske Statelig Kagedåse” syntes ikke at bekymrer bønderne særlig meget. Det er de historisk nok vant ved - både lokal politisk, som nationalt. Så for dem intet nyt under solen!

Rasmus

b_j3ns3n
min kæreste kommer netop også fra buriram E-san lige inden nai muang og alle i hendes nærområde har kun ros til thaksin, hendes farmor lånte 10.000bath til at plante ris og købe lidt redskaber.. efter hans fald, frygtede hun der skulle betales ved kasse 1, men tvært imod, hun snakkede med en af de røde (aner ikke hvem) og han sagde at thaksin havde eftergivet lånet, og de bare kunne beholde de 10.000bath. de skyldte på det tidspunkt 9200bath og ville nok ikke ha betalt endnu, vis ikke jeg havde gjord det. og den historie er der en held del flere i min kærestes område der deler.
kan godt være han lavede noget lort, men han satte e-san på kortet og gjorde en hel masse godt for folket samtidigt

ps.. den hårde hånd som narkohandlerne fik, kunne de godt bruge lidt af igen.. det går helt sikkert den forkerte vej med a ka sut Til hest
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Ja, det ville være kærkomment hvis Thaksin kom tilbage...jeg er en af hans tilhængere ihvertfald.Wink

NEClausen
soi7 skrev:
Ja, det ville være kærkomment hvis Thaksin kom tilbage...jeg er en af hans tilhængere ihvertfald.Wink

Hvordan kan du finde på at skrive sådan, når alle ved at manden har udnyttet systemet efter alle kunstens regler?

Hanuman
Fordi han, trods det, skabte fremgang
One night in Bangkok and the world's your oyster...

FCKdk
Det ser ikke for godt ud, de næste 14 dage....

http://www.bangko...curity-net

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Suk
Gu' ved hvor alt det guldstoev som han dryssede ned over Isaan kom fra ?

De smaa narkofisk......gu' ved hvor de faar/fik det meste af deres narko fra ?

Det er jo nemt at spille en fandens kar'l for lysky midler !

Thaksin er og bliver kriminel !........Sad
Redigeret af Suk d. 09/03-2010 03:57
Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

http://www.youtub...GEccjt0Wwo

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Ninglogogiflt.gif

http://dev.cs-web.in.th/suk/index.php
krydolf
Rasmus skriver: Alle som har interesse og følger med i Thailandske politiske forhold, har naturligvis også én mening om Thaksin og hans tid ved magten i Thailand.

Det er nemlig helt rigtigt. Jeg undrer mig tit over hvor skråsikkert mange udtaler sig omkring Thailandsk politik. Hvis man nær studerer hvordan de politiske forhold har udviklet sig fra 30'erne og frem til i dag, vil man sikkert opdage at det er ret så indviklet. Som alle andre steder i verden er de Thailandske politikkere ikke altid hvad de giver sig ud for at være. At forsøge at gennemskue hvad der i virkeligheden foregår, er en nærmest umulig opgave. Der er gjort mange udmærkede tiltag for at komme de fattige bønder til hjælp - og lige så meget for at skrabe stemmer til sig. Det er heller ikke nogen hemmelighed, at politikkerne betaler befolkningen for at stemme på dem. Om den ene eller den anden statsleder er bedre eller dårligere, mere eller mindre korrupt, plejer sine egne interesser i større eller mindre grad, dræner statskassen, eller hvad de nu ellers kan finde på, er meget svært at gennemskue. Over alt i verden vil en siddende regering beskylde oppositionen for at være uvederhæftig og ikke beskytte borgernes interesser. Her i adskiller thaierne sig ikke.
Om Taksin er/var forbryder aner jeg intet om - og det interesser mig sådan set heller ikke. Jeg skal bare nyde landet og dets goder, og håber så at mine værter kan holde fred så længe.
Ha' et godt forår alle sammen, især tænker jeg på de stakler der ikke skal rejse til LOS i den nærmeste fremtid.
Redigeret af krydolf d. 09/03-2010 11:47
Man kan godt drikke uden at more sig.

Spring til debat: