Se indlæg
 Udskriv debat
Snyd med pensionen....
http://epn.dk/sam...999101.ece

lindy

bagerbager
er det ikke bare at koble lufthavnene til komunens datasystem så kan de vel se hvem der forlader landet når passet scannes ind

thaikurt1
Jeg glæder mig til de kommer og besøge mig, man kan jo altid byde dem et kop kaffe.

Skal det glæder alle som modtager sociale ydelser i Danmark?

http://nej
PL
bagerbager skrev:
er det ikke bare at koble lufthavnene til komunens datasystem så kan de vel se hvem der forlader landet når passet scannes ind

Eller en micro-chip op i r*ven, så er der styr på tropperne!

PL

Nej nej nej ....du går slet ikke langt nok ....Mikrochip,GPS,Alko-lås indopereret i hovedet SÅ er der styr på tingene...så hverken GØR du eller SIGER du eller DRIKKER du for meget LOL LOL

PL skrev:
bagerbager skrev:

Eller en micro-chip op i r*ven, så er der styr på tropperne!

PL

ubon lynge
Hvordan vil de få fat på dem som allerede er her ude, og ikke rejser hjem til dk, dem kan de da ikke sådan lige få fingerne i.
Syntes på en måde det er helt ok det de prøver at lave, folk må jo bare overholde de regler der nu engang er lavet, jeg vil tro det bliver dyret for dem de tager, men de må jo skal gælde alle både hjemme i dk og udenfor, for så giver det da arbejde til nogle personer. Grin
Ubon.

Pibe

buffalo
Man kan ikke forlade Eu via en lufthavn uden at havne i systemet helt automatisk,jeg ved helt konkret to forskellige tilfælde hvor folk har været på syge dagpenge og så lige skulle et smut til thailand,den ene rejste København Bangkok og blev opdaget den anden troede han var smart og rejste fra Holland,begge to kom til at betale bøder,dag penge tilbage samt at begge blev smidt ud af Akassen
Angryde skanner sgu passet de R**hullerAngry
Stol aldrig på en prut
]

bkk skrev:

Den film er for grineren....Grin

Fido
buffalo skrev:
Man kan ikke forlade Eu via en lufthavn uden at havne i systemet helt automatisk,jeg ved helt konkret to forskellige tilfælde hvor folk har været på syge dagpenge og så lige skulle et smut til thailand,den ene rejste København Bangkok og blev opdaget den anden troede han var smart og rejste fra Holland,begge to kom til at betale bøder,dag penge tilbage samt at begge blev smidt ud af Akassen
Angryde skanner sgu passet de R**hullerAngry

Det er da bare iorden.

rol
One man's ceiling is another man's floor

joensen
Jeg ved ikke, hvordan den danske stat ved om du er ude af landet eller ikke.
Passet bliver ikke maskinlæst når du som dansker kommer til Danmark, og det samme sker når du rejser ud af Danmark.
Der er selfølgelig flypassager listerne som skal rapporteres til en eller anden instans, jeg ved ikke hvem der har adgang til påassager listerne.
Men det kan være meget svært at finde en person via flybilletsystemet, for din billet kan være købt i et hvilket som helst land og af hvilken som helst, så hvis man ikke er i søgelyset eller i en eller anden register eller decideret efterlyst af interpol, så tror jeg ikke myndighederne sådan umiddelbart kan finde dig bare ved at taste dit personnummer ind, for dit personnummer bliver kun brugt i Danmark og hvis de ikke kan spore dig via dit personnummer , hvordan kan de så spore dig.

goldwing
Table 'u' is marked as crashed and should be repairedTable 'u' is marked as crashed and should be repaired

Dette er hvad der kommer frem på min skærm når jeg åbner denne tråd???

PL
joensen skrev:
Passet bliver ikke maskinlæst når du som dansker kommer til Danmark, og det samme sker når du rejser ud af Danmark.
Der er selfølgelig flypassager listerne som skal rapporteres til en eller anden instans, jeg ved ikke hvem der har adgang til påassager listerne.
Men det kan være meget svært at finde en person via flybilletsystemet, for din billet kan være købt i et hvilket som helst land og af hvilken som helst, så hvis man ikke er i søgelyset eller i en eller anden register eller decideret efterlyst af interpol, så tror jeg ikke myndighederne sådan umiddelbart kan finde dig bare ved at taste dit personnummer ind, for dit personnummer bliver kun brugt i Danmark og hvis de ikke kan spore dig via dit personnummer , hvordan kan de så spore dig.

De eneste der scanner, eller rettere læser passet ind er flyselskaberne ved check-in.

Paspolitiet, Told&Skat gør da ikke noget...

Jeg har oplevet ved ankomst til Hamburg, at en typisk "social klient" - en tysker dæl'me - blev hevet til side, og passet lagt ind i en scanner.

Husker i alle de ferierende Libanere m.m. der blev evakueret under den sidste Libanon-krig?

Århus Kommune fik IKKE lov til at glo i nogle registre! Det er sgu' da utroligt...

http://universalg...on-krigen/

Danske Brian, Dennis, eller Yrsa slipper nok ikke så nemt.Frown

PL

birkedhoj
Ja og alle de der er ansat til at lave kontrol, aner simpelthen ikke der findes sider, hvor der debatteres hvordan man fupper systemet.Shock

næsten et år til næste rejse.

bagerbager
som buschauffør kørte jeg kbh-stettin, og da vi kørte ind i polen og købte vejskatte mærker kørte en toldkontrol op foran mig lige da jeg kørte ud fra grænse området, mit pas blev scannet i en hånd scanner. jeg tror alle eu pas har elektronisk stribe og kan kontroleres nemt i alle told/grænse overgange.så det er vel ikke svært at samkøre de offentlige registre så de kan fange de som er efterlyst/søgt af myndighederne

goldwing
joensen skrev:

Jeg kan så oplyse at mit pas blev scannet ved ankomst i Kastrup for 14 dage siden. ....... sååååå
Også første gang det er sket må siges....

natty
Mit pas er også blevet scannet de to sidste gange jeg kom hjem til CPH fra et ikke schengen-land, sidste gang i december, det er aldrig sket før i tiden, nye regler?
Redigeret af natty d. 04/03-2010 18:32

Noobmaster
Når man kommer hjem fra LOS syntes jeg altid pas politiet kigger en dybt i øjenene....det gør de sgu aldrig når man kommer hjem fra Grækenland Big eyes

Kent27
Da jeg kom hjem fra USA for nogle måneder siden, så gad de dårligt nok se mit pas.

Men det er vel også folk, der ligner en social-bums, de gider checke - og i hvert fald alle, der kommer hjem fra Thailand - de er bare svindlere alle sammen.

Grin

birkedhoj
De gange jeg og fruen er vendt hjem, har de venlige mennesker i pas kontrollen bare set rødbede passet og ønsket velkommen hjem. Angel

Spring til debat: