Se indlæg
Farangtræf
|
|
Himmelhunden |
Lagt på d. 04/03-2010 10:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 138 |
Hver 3. onsdag i måneden – altså næste gang 17. marts – holdes farangtræf på hotel Amarin Langoon i Phitsanoluk. Mange forskellige nationaliteter med hustruer – enkelte også med børn - mødes over en frokost med stor thaibuffet til en favørpris af 140 bth. pr. person.(ex. Drikkevarer) Jeg ved ikke om børn betaler, men jeg tror det ikke. Efterfølgende rykker vi ud i skyggen ved swimmingpoolen til uformelt samvær, hvor deltagerne typisk deler sig op i sproggrupper – og hvor alle hustruerne samles i een gruppe. Der stilles et kølebox op udenfor, hvor man kan købe softdrinks og øl til absolut rimelige priser. Hovedvægten af deltagerne er fransktalende, men der deltager også hollændere, schweizere, en enkelt australier og nogle englændere. 5-6 nordmænd og et par svenskere, men desværre ingen danskere ud over mig. Tilmelding er ikke nødvendig. Vi mødes typisk omkring kl. 11 og selskabet opløses i løbet af eftermiddagen. Vi er et sted mellem 30 – 60 deltagere, som typisk kommer fra Phitsanoluk – men også fra større afstande – enkelte helt fra Kampaen Pet. Hvis man kører af hovedvej 12 østpå ligger hotellet i en soi på venstre side –(skilte viser vej) ca. 1 km før varehuset Lotus, som kan ses over større afstande. Jeg bor selv i en afstand af ca. 60 km fra Phitsanoluk i et absolut non turistområde – med meget få vesterlændinge – så disse træf er et dejligt pust i hverdagen – og min hustru elsker det. Håber at møde nogle landsmænd. Venlig hilsen Himmelhunden |
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 04/03-2010 12:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
Det er da en meget god ide syntes jeg, men når man møder andre farang så syntes jeg ikke altid de gider hilse, det var ikke som for få år tilbage, da hilste man altid på hinanden syntes jeg. Ved du om de har det samme andre steder her ude, for kan se der er 601 km der over, det er jo et stykke vej. Ubon.
|
|
|
Himmelhunden |
Lagt på d. 04/03-2010 12:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 138 |
Nej, desværre - men nu er spørgsmålet kommet på tryk - så det kan være at andre har et godt bud på sagen. 600 km er nok i overkanten af hvad jeg vil ofte på sagen. Det med de manglende hilsner har jeg også erfaret - jeg ved ikke om det er en form for generthed. Jeg ser af og til en farang i varehuset Lotus og er begyndt at gå hen og hilse - er aldrig blevet ignoreret. Har også udvekslet telefonnumre med nogle af dem - dog uden noget særlig resultat. Hilsen Himmelhunden |
|
|
joensen |
Lagt på d. 04/03-2010 14:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 142 |
Måske det var en god ide at lave et Dansker/scandinavisk træf i Isaan , der er et par stykker der ikke bor så langt fra hinanden her i området. |
|
|
mrbfly |
Lagt på d. 04/03-2010 18:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
joensen skrev: Måske det var en god ide at lave et Dansker/scandinavisk træf i Isaan , der er et par stykker der ikke bor så langt fra hinanden her i området. ja tak!! Ideen har vist vaeret oppe for ikke saa laenge siden og det har ihvertfald min stoette! Ku vaere en dejlig og sjov afbrydelse i hverdagen. Vi har kun 75 km til Udon og 36 km til Sawang Daen Din med gode forbindelser og der findes masser af overnatningsmuligheder. - mai pen rai - tchun! |
|
|
swaddii |
Lagt på d. 04/03-2010 20:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 258 |
mojner mrbfly! Jeg og konen har hus i Sakhon Nakhon,desuden har vi familie i Sawang Daen Din,og Udon Thani kender vi også godt, ja det ku være sjovt at mødes i Sakhon Nakhon bor vi tre synnejyder ca 500m fra hinanden,har det hyggeligt når vi er der på samme tid en gang Isaan altid Isaan
|
|
Spring til debat: |