Se indlæg
 Udskriv debat
Hvordan gør vi - har fundet min Kærlighed
Frank
Hej Pihl

Tillykke med dit fund!

Hvornår?
Der er sikkert mange forskellige meninger her på sitet - baseret på alle mulige oplevelser.

Hvis du tror det er det rigtige, så tror jeg ikke du bliver klogere af at vente. Derfor vil jeg anbefale, at du laver en plan, hvor målet er at få hende til Danmark hurtigts muligt! Uret tikker, og I bliver ikke yngre.

Hvordan?
Jeg var så heldig, at jeg var i gennem en lempeligere lovgivning i 2000, så har andre bedre forstand og erfaringer.

Sproget
Jeg er helt enig med dig i dine betragtninger om sproget. Især når man skændes er det vigtigt at kunne udtrykke sig præcist.

Held og lykke!

rolan
her pihl

tillykke med kærligheden
og lige en ros til dig det virker ikke som du har panik men vil tage den tid det tar
det gør at du ikke blir negativ på systemet og andre
og jeg tror at kærligheden har bedre changser når man ikke stredser

held og lykkeGrin

christian-s
Tillykke med kærligheden.
Du skal selvfølgeligt starte med at hun søger om turist-visa til Danmark - læs mere på den danske ambassade i Bangkoks hjemmeside. Hun kan være i DK i 3 måneder og måske få forlænget med yderligere 3 måneder.

Min daværende kæreste, nu kone, var oppe i perioden april - juli og faldt god til, men ville selvfølgeligt gerne arbejde og studere dansk og arbejde må turister jo ikke.

Jeg vil anbefale at blive gift i Thailand hvis du ikke vil risikere at de snupper 51.000 fra dig - se anden debat-tråd her på siden.

Vi blev gift i juli måned, hun kommer 12/10 retur på sit andet turist-visa og vi venter så bare på opholdstilladelsen (også ansøgt i juli måned).
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

sudsakhon
Du skal søge alm. turistvisum til hende. Angiv ikke mere end 14 dages ferie i dit invitationsbrev!!!!! Hun får som standard udstedt et 3 måneders besøgsvisum alligevel. Ansøger hun om mere er der risiko for at de vurderer at hun vil tage varigt ophold i DK, og så har ambassaden jfr. lovgivningen pligt til at afvise. (Det er udlændestyrelsen, der afviser....Der havner sagen nemlig i tvivls tilfælde.) Der skal derudover tegnes en sygeforsikring for hende under opholdet. Der kan ike søget forlængelse af et turist visum, men bliver i gift og ansøger om familiesammenføring, kan hun blive her under sagsbehandlingen.Der skal derudover findes et beløb på ca. 53000 kr, som sikkerhedsstillelse. Det gælder både ved ansøgning om visum og famoliesammenføring. (Du kan dog "genbruge" beløbet, således at der ikke skal stilles det dobbelte beløb.)
Du er velkommen til at skrive til mig, hvis du har behov for yderligere vejledning.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Don
Hej Pihl
Tillykke med det hele.
- Husk lige, at hvis du har været dansk statsborger i 28 år eller mere, så bortfalder tilknytningskravet.

Held og lykke med det hele.

Don
Hellere være en god original...end en dårlig kopi.

mattidk
Hej Pihl.
Anbefale at du snakke også med din bank når du skal stille 54k Dkr, faktisk man behøver ikke at have alle kontant på konto fx. du skal bare købe obligationer for mindre end 54K og så nogle bank kan give en garanti til din kone...

P.t. kan jeg se du er meget langt fra den her process, så har det lykke med turist visum første!!

janandersen
Hej Pihl.
der er det med dele barn/børn så er det lidt letter med at komme i nåle-øjet. så tab ikke modetSmile

Pihl
Nå Don, ja det var da dejligt at vide det der med tilknytningskravet ikke glæder, hmm mere man kan sno sig uden om hehe bliver nok svært.

Ja mattdk, jeg skal have en snak med min bank, ingen tvivl om det. Ja jo lang vej endnu, men jeg regner med at have styr på det hele i løbet af et par mdr. det med papirerne, og hvordan vi skal bære os ad, pengene ja det er, sku’ en anden historie der skal arbejdes noget ekstra det næste stykke tid pu-ha, men det gør jeg gerne for hun har stjålet mit hjerte, jeg er smask forelsket.

Janandersen, huh er det ligefrem et plus at have barn i den her forbindelse?, imponerende men gode nyheder.

jesperfrb
Hvis Don har ret, hvilket jeg ikke er sikker på, med hensyn til tilknytningskravetSad
Har du jo ingen problemerShock
Janandersen har nemlig ret i at udl-sty. ser på om du har børn i DK, som du ser jævnligt!

Ligemeget hvor I bliver gift, skal der søges familiesamføring fra Thailand, ellers mister du de 51K som du har sat som garanti for at hun rejser ud af DK igenShock

Glemte at sige tillykke med kærligheden og held og lykkeGrin

JesperCool

Pihl
Jesper, godt at vide – vedr. familiesamføring skal søges FRA Thailand. – ja undskyld hvis jeg spørger dumt, men er / kan min på det tidspunkt kone søge eller er det mig?

Hvad med det tilknytningskrav, nogen der er helt sikker om det bortfalder eftersom jeg altid har været dansker!

De her regler er skrevet for jurister, ikke for ”normale” mennesker, og jeg er meget glad for alle Jeres input, og erfaringer som I måtte have.
Og jeg må tilføje at dette site er utroligt godt, jeg er ny herinde, men tænkte på om der ikke var plads til en guide til hvordan du skal bære dig ad med at få din kæreste / kone lettest til DK, ligesom hvilke ”fælder” du skal passe på vedr. reglerne.
Uanset om der er eller ej, når jeg er blevet gift og min kone er kommet til DK for at blive, sender jeg et indlæg på hvordan vi fik løst denne langt fra lette opgave.

falang yao
Pihl skrev:
De her regler er skrevet for jurister, ikke for ”normale” mennesker, og jeg er meget glad for alle Jeres input, og erfaringer som I måtte have.
Og jeg må tilføje at dette site er utroligt godt, jeg er ny herinde, men tænkte på om der ikke var plads til en guide til hvordan du skal bære dig ad med at få din kæreste / kone lettest til DK, ligesom hvilke ”fælder” du skal passe på vedr. reglerne.

Hej Pihl,

Jeg kan hermed delvis "røbe" at tanken har strejfet Administrationen, en slags : What ,when and where to do" ,da det er de meste diskuteret emner her på sitet. Vi skulle lige finde ud af hvordan det skulle udformes, idet vi tænkte på en "brugsanvisning" (kun de OFFICIELLE love og regler ) på fx. formularer/personlige papirer m.m., som skal bruges ved visa ansøgning/familiesammenføring m.m.og henvisning til de rette myndigheder/hjemmesider. lidt i retningen af : Æ-u-G :

http://www.aegtes...page23.asp

Derefter vi I være velkommen til at stille spørgsmål i forumet, hvis det er noget I fx. ikke forstod eller var i tvivl om fortolkning eller bare vil have uddybet.

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Redigeret af falang yao d. 04/10-2005 00:37
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

Allan Nielsen
Kære Pihl.
Med hensyn til at lære dansk i Thailand, så arbejder jeg på at arrangere noget i den kommende tid.
Min kæreste har i snart 3 måneder været på turistvisumbesøg i Danmark, hvor hun har lært en masse dansk. Når hun nu den 20. oktober tager hjem tll Thailand vil jeg prøve at følge op på det ved at finde en dansklærer derude, for at det ikke glemmes og for at forberede hendes næste besøg i Danmark. Samtidig tror jeg, at der er flere, der er interesseret i at starte danskundervisning på denne måde, så jeg håber at høre fra andre i samme stuation. Jeg har sendt dig en privat besked med mit telefonnummer.
Venlig hilsen
Nielsen

Robert Kronberg
Hej,

Nielsen skrev:
Kære Pihl.
Med hensyn til at lære dansk i Thailand, så arbejder jeg på at arrangere noget i den kommende tid.
Min kæreste har i snart 3 måneder været på turistvisumbesøg i Danmark, hvor hun har lært en masse dansk. Når hun nu den 20. oktober tager hjem tll Thailand vil jeg prøve at følge op på det ved at finde en dansklærer derude, for at det ikke glemmes og for at forberede hendes næste besøg i Danmark. Samtidig tror jeg, at der er flere, der er interesseret i at starte danskundervisning på denne måde, så jeg håber at høre fra andre i samme stuation. Jeg har sendt dig en privat besked med mit telefonnummer.
Venlig hilsen
Nielsen

Skandinavisk Samfund Siam i Bangkok har før haft danskundervisning, og arbejder på at fortsætte med det.

Desuden er der en dansklærer i Bangkok, men det er mere for danske skoleelever.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
clydehaumann
Det ver allerede idag muligt at laere Dansk og Svensk i Bangkok. Et 30 timers kursus for enetimer vil koste ca 18000 Baht. Nermere oplysninger kan faaes ved at skrive til mig paa .
Undervisningen foregaar paa anerkendt sprogskole.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
rinpoche
Jep, Holger som har en tilknytning til den danske ambassade tager 600 baht i timen!
Underviser på Sukhumwit soi et-par-og-tyve mener jeg det er.
Han taler ikke thai, så det er nok en fordel hvis eleven taler et passabelt engelsk for at have et sprogfællesskab??

rinpoche

Rinpoche

sol
Pass på...........kærlighed.Grin Smile Wink Shock Frown Angry Sad Sad Sad Sad Sad

Det gør ondt.
Kærlighed gør mannesker bliver blind.

jorn
Tja! med de priser i naevner her, hvor for saa ikke benyttte en professionel skole, som har vaeret i Branchen i mange aar og hvor det ikke betyder en skid hvilket sprog du taler i forvejen, da undervisningen foregaar paa thai og kun thai. (lidt engelsk er dog fint at kunne.) Men absulut ingen betingelse.

Proev at snakke med Berlitz Bilungal scholl, som holder til baade i silom og Times square hvor du kan vade lige ned fra skytrain AsokCool

Det godt nok en fed forretning at undervise i Thai her i Bangkok!SmileSmile

Flere af mine bekendte der arbejder i medie branchen og i dag taler, skriver, laeser og forstaar 97% thai har anvendt og anbefaler den skole (incl. mig sagde hunden, jeg har dog kun taget i basic kursus! jeg laeser og skriver ikke Thai endnu!Wink

“Music is the only language I whirly understand"

jorn
Undskyld! forkert emne! (roedmer stort) Det er dansk i vil laere! sorry!

Maaske skulle jeg begynde at undervise i at tale og laese dansk!GrinGrinGrin

Sorry!
“Music is the only language I whirly understand"

Spring til debat: