Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Børns aldergrænsen med Thai Airways.
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 28/02-2010 14:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Til jer med børn i alderen mellem 12 og 16 år. HUSK at d.31-3-2010 er skæringsdatoen for at blive betragtet som barn. Efter den dato, ville alle børn, fra deres 12 års fødselsdag og oppefter blive registreret som voksne. Det kan også betyde mange penge at spare, bl.a. at i Low saison periode, betaler man kun 25% af voksen billet. (billetter bestilte og betalte før d. 31-3-2010, ville være til "gamle takster" ) TIP: Man kan reservere fx. 4 billetter(2V.+2 til d. 3-8-2010, og "nøjes" med at betale for de 2 børne billetter inden d.31-3 og vente til d. 2-7-2010 med at betale for de 2 resterende voksne billetter. DOG, gælder ikke for de 2 sidste hvis er i V-W class, så er fristen 14 dage efter bestilling, og hellere ikke på ONLINE hjemmesider. Vides ikke om ovennævnte tiltag skyldes "ensrettet forretningslinie" med de øvrige selskaber eller rene og skær "grådighed" . . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 28/02-2010 15:13
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
ja det er svineri.. godt der er 10½år før min er 12, så kan jeg da nå, at spare lidt op
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
juj |
Lagt på d. 28/02-2010 17:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Hvorfor i alverden er det svineri???? De optager da et saede som os andre. |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 28/02-2010 18:09
|
fordi børn koster meget i forvejen, så vis forældrene skal have en chance for at vise dem lidt af omverden, skal billetterne ikke sættes højere op for børn.. det er jo stadig kun børn vi snakker om. ved godt flybilletterne ikke bliver billigere, vis flyselskaberne skal til at betale afgift på det brændstof de bruger, men så ville det måske være mest retfærdigt, vis man betalte efter vægt.. og så var det igen ikke børnene der blev straffet.. du mener måske børn skal koste det samme som voksne..? hvad så når man tager toget, bussen, går i svømmehalen, zoologisk have, museum, tivoli og mange andre steder.. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
Vespa |
Lagt på d. 28/02-2010 18:10
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 57 |
Så kan det være man kan få noget ro ombord igen det har været slem efter at charterselskaber har brugt dem, så det slutter nok nu
Thailand kan man ikke få nok af.
|
|
|
fckguld |
Lagt på d. 01/03-2010 00:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
Lung Yao skrev: Lige givet 9300 stk for 6 voksne 6500 for et barn 14 år - thaiairways udrejse 27 marts hjem 22 april - til khon kaen
Til jer med børn i alderen mellem 12 og 16 år. HUSK at d.31-3-2010 er skæringsdatoen for at blive betragtet som barn. Efter den dato, ville alle børn, fra deres 12 års fødselsdag og oppefter blive registreret som voksne. Det kan også betyde mange penge at spare, bl.a. at i Low saison periode, betaler man kun 25% af voksen billet. (billetter bestilte og betalte før d. 31-3-2010, ville være til "gamle takster" ) TIP: Man kan reservere fx. 4 billetter(2V.+2 til d. 3-8-2010, og "nøjes" med at betale for de 2 børne billetter inden d.310000]DOG[/color], gælder ikke for de 2 sidste hvis er i V-W class, så er fristen 14 dage efter bestilling, og hellere ikke på ONLINE hjemmesider. Vides ikke om ovennævnte tiltag skyldes "ensrettet forretningslinie" med de øvrige selskaber eller rene og skær "grådighed" . . DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 01/03-2010 02:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
b_j3ns3n skrev: fordi børn koster meget i forvejen, så vis forældrene skal have en chance for at vise dem lidt af omverden, skal billetterne ikke sættes højere op for børn.. det er jo stadig kun børn vi snakker om. ved godt flybilletterne ikke bliver billigere, vis flyselskaberne skal til at betale afgift på det brændstof de bruger, men så ville det måske være mest retfærdigt, vis man betalte efter vægt.. og så var det igen ikke børnene der blev straffet.. du mener måske børn skal koste det samme som voksne..? hvad så når man tager toget, bussen, går i svømmehalen, zoologisk have, museum, tivoli og mange andre steder.. Det er vel ikke fluselskabernes problem om du vil have børn med ud og rejse? eller det er det hvis for mange undlader at tage ud og rejse, så det med børnebiletter er en udregning af hvor meget rabat børn skal have for at forældrene dynes det er rimeligt. Men kigger man på det rent økonomisk, så tager børn faktisk 1 sæde i flyet, som så ikke kan sælges til en anden til fuld pris. Det gælder også mange andre steder, men forældre er bare blevet forvente med at børn skal have rabat at det er blevet en defacto standard. Misforstå mig ikke, jeg synes det er helt i orden, har selv 2 børn, men det koster omtrent Thai det samme at flyve mig til Thailand som det koster at flyve min datter der vejer omkring 20 kg. Vi optager nemlig hver et sæde og dermed en del af det fly. At betale efter vægt er diskriminerende og irelevant, da det meste af vægten alligevel er selve flyet og brændstoffet. En 747-400 som Thai bruger vejer 175 tons og kan laste 216.000 liter fly brændstof som vejer omkring 172 tons. Maks takeoff vægt er 397 tons hvilket efterlader 50 tons til de 416 passagerer der kan være eller 120 kg i snit. dog er Thai's fly næppe fuldt tankede da da ikke skal flyve 13.000 km som er rækkeviden på et fuldt tanket og lastet fly. |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 01/03-2010 06:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Hov, blev så optaget af alle tallene at jeg glemte pointen. Det er altså omtrent lige så dyrt for Thai at flyve flyet tomt til danmark som hvis det er fuldt af mennesker. |
|
|
kiml |
Lagt på d. 01/03-2010 07:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Har lige haft fornøjelsen med Swiss Air 1 mor med et spædbarn plus en på ca. 2år, de skreg på skift det meste af vejen. De skal jo med, men det er fandeme svært at smile hele vejen til Zurich |
|
|
juj |
Lagt på d. 01/03-2010 09:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
b_j3ns3n skrev: fordi børn koster meget i forvejen, så vis forældrene skal have en chance for at vise dem lidt af omverden, skal billetterne ikke sættes højere op for børn.. det er jo stadig kun børn vi snakker om. ved godt flybilletterne ikke bliver billigere, vis flyselskaberne skal til at betale afgift på det brændstof de bruger, men så ville det måske være mest retfærdigt, vis man betalte efter vægt.. og så var det igen ikke børnene der blev straffet.. du mener måske børn skal koste det samme som voksne..? hvad så når man tager toget, bussen, går i svømmehalen, zoologisk have, museum, tivoli og mange andre steder.. At det koster at have boern er man vel ikke i tvivl om, naar man anskafer sig dem. Og at slaebe dem med halv vejs jorden rundt for at vise dem verden, er heldigvis ikke en meneske ret. Ja jeg mener der skal betales fuldpris for boern, iovrigt synes jeg slet ikke de skulle have lov til at flyve. Paa linie med fulderikker, og andre uromagere, der er til gene for med pasagerene. At forlange at boern skal have rabat bare fordi de er boern, er da noget af det mest taabelige jeg laenge har hoert. Det er mere eller mindre private selskaber vi taler om, Der konkurere paa markeds vilkaar. Og naar nogle skal have rabater ja saa maa prisen haeves for andre hvis foretninge skal koere rundt. Hvis ikke man har raad til selv at betale for sit afkom, skulle man jo nok ikke anskaffe sig dem. lige som alt andet her i verden, maa man betale hvad det koster, eller prioter anderledes. |
|
|
musse |
Lagt på d. 01/03-2010 09:56
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
Tak for oplysningen lung yao Nej det er ikke en menneske ret at rejse jorden rundt med børn..........men det er nu dejligt at have sine børn med på ferie om det er til børnepris eller ej mine unger elsker thailand. Men hvorfor give mere hvis vi kan få det til det halve og det gælder vel for alle. Har lige bestilt og betalt med thai til december til phuket afg.9/12-29/12-10 Voksen 4205,00 ungdom 3845,00 og barn 961,25 +skatter og afgifter 5799,00 ialt 14859,25 Smiler og ja jeg har selv valgt at få mit afkom og ja jeg betaler med glæde for mit afkom........men vil da gerne have rabat hvis jeg kan få det. hilsen musse |
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 01/03-2010 10:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
kiml skrev: Har lige haft fornøjelsen med Swiss Air 1 mor med et spædbarn plus en på ca. 2år, de skreg på skift det meste af vejen. De skal jo med, men det er fandeme svært at smile hele vejen til Zurich Det er lige så træls når folk råber op i fuldskab, eller de snorker så vi andre ikke kan sove. Nej vi skal være der alle sammen både børn og voksen, så må vi tage det som det er vi lander jo efter ca 10 timer ikk, tænk på efter de 10 timer bliver larmen skiftet ud fra børn der skriger til larm fra gader eller andet. Har selv en søn med hver gang på 8 år, og jo han kan da godt betale det samme som en voksen, men skal børn betale det samme så stopper alt den snak nok også med at børn larmer, for nu betaler de samme pris alle sammen. Hygge Ubon.
|
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 01/03-2010 10:31
|
ThomasHOL skrev: Det er vel ikke fluselskabernes problem om du vil have børn med ud og rejse? eller det er det hvis for mange undlader at tage ud og rejse, så det med børnebiletter er en udregning af hvor meget rabat børn skal have for at forældrene dynes det er rimeligt. Men kigger man på det rent økonomisk, så tager børn faktisk 1 sæde i flyet, som så ikke kan sælges til en anden til fuld pris. Det gælder også mange andre steder, men forældre er bare blevet forvente med at børn skal have rabat at det er blevet en defacto standard. Misforstå mig ikke, jeg synes det er helt i orden, har selv 2 børn, men det koster omtrent Thai det samme at flyve mig til Thailand som det koster at flyve min datter der vejer omkring 20 kg. Vi optager nemlig hver et sæde og dermed en del af det fly. At betale efter vægt er diskriminerende og irelevant, da det meste af vægten alligevel er selve flyet og brændstoffet. En 747-400 som Thai bruger vejer 175 tons og kan laste 216.000 liter fly brændstof som vejer omkring 172 tons. Maks takeoff vægt er 397 tons hvilket efterlader 50 tons til de 416 passagerer der kan være eller 120 kg i snit. dog er Thai's fly næppe fuldt tankede da da ikke skal flyve 13.000 km som er rækkeviden på et fuldt tanket og lastet fly. hvor tit er flyet fyldt helt op.. hvor tit flyver de halv fulde afsted mod deres destinationer.. hører ofte flyselskaberne snakker om vægt problemer, fordi folk er blevet for fede og det koster dem mere brændstof at sende flyverne på vingerne. så om folk vejer 20-30 eller 70-80 kilo er altså ikke det samme. (og alle de overvægtige vejer vel heller ikke kun 80 kilo) det betaler vi alle fordi vi er en del af samfundet. nu er det vel børnene der skal tage over en dag, og vis vi ikke gider betale for dem nu, hvorfor skal de så betale for os når de bliver gamle.. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 01/03-2010 10:54
|
juj skrev: At det koster at have boern er man vel ikke i tvivl om, naar man anskafer sig dem. Og at slaebe dem med halv vejs jorden rundt for at vise dem verden, er heldigvis ikke en meneske ret. Ja jeg mener der skal betales fuldpris for boern, iovrigt synes jeg slet ikke de skulle have lov til at flyve. Paa linie med fulderikker, og andre uromagere, der er til gene for med pasagerene. At forlange at boern skal have rabat bare fordi de er boern, er da noget af det mest taabelige jeg laenge har hoert. Det er mere eller mindre private selskaber vi taler om, Der konkurere paa markeds vilkaar. Og naar nogle skal have rabater ja saa maa prisen haeves for andre hvis foretninge skal koere rundt. Hvis ikke man har raad til selv at betale for sit afkom, skulle man jo nok ikke anskaffe sig dem. lige som alt andet her i verden, maa man betale hvad det koster, eller prioter anderledes. selvfølgelig koster det at have børn.. men vis du tror flybilletten er det dyreste når man har børn, så tager grueligt fejl. nu lever vi i et samfund, hvor man nogen gange må betale for noget, man ikke har købt.. det ikke dine børn men du skal alligevel betale, du vil vel også gerne ha de betaler for dig når du ikke selv kan være med mere. det også lige meget jeg flyver alligevel aldrig med thai air´s gamle lort Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 01/03-2010 12:27
|
FØRST og FREMMEST til JER som er for eller imod at børn skal flyve til Thailand. VENLIGST oprette jeres egen tråd, da denne her var tænkte til gavn for dem der havde børn mellem 12 og 16. TAK. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 01/03-2010 12:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
b_j3ns3n skrev: Deres royal silk er sgu ok .
juj skrev: At det koster at have boern er man vel ikke i tvivl om, naar man anskafer sig dem. Og at slaebe dem med halv vejs jorden rundt for at vise dem verden, er heldigvis ikke en meneske ret. Ja jeg mener der skal betales fuldpris for boern, iovrigt synes jeg slet ikke de skulle have lov til at flyve. Paa linie med fulderikker, og andre uromagere, der er til gene for med pasagerene. At forlange at boern skal have rabat bare fordi de er boern, er da noget af det mest taabelige jeg laenge har hoert. Det er mere eller mindre private selskaber vi taler om, Der konkurere paa markeds vilkaar. Og naar nogle skal have rabater ja saa maa prisen haeves for andre hvis foretninge skal koere rundt. Hvis ikke man har raad til selv at betale for sit afkom, skulle man jo nok ikke anskaffe sig dem. lige som alt andet her i verden, maa man betale hvad det koster, eller prioter anderledes. selvfølgelig koster det at have børn.. men vis du tror flybilletten er det dyreste når man har børn, så tager grueligt fejl. nu lever vi i et samfund, hvor man nogen gange må betale for noget, man ikke har købt.. det ikke dine børn men du skal alligevel betale, du vil vel også gerne ha de betaler for dig når du ikke selv kan være med mere. det også lige meget jeg flyver alligevel aldrig med thai air´s gamle lort DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 01/03-2010 12:43
|
fckguld skrev: ........................................................................ Lige givet 9300 stk for 6 voksne 6500 for et barn 14 år - thaiairways udrejse 27 marts hjem 22 april - til khon kaen , især når man tænker at 1) under 1 mnd rejse 2) faste datoer. JEP, (stadigt i High saison selv om den slutter 4 dage senere) og havde I haft mulighed for at udsætte udrejsen i 1 uge, så ville du have sparet ca. 2,5K per voksen billet og 3K for barnet.(og mere hvis det ikke var for at I skulle videre til Khon Kaen). Bare se på "regnstykket" fra Musse". Var det en Online bestilling du lavede ? Redigeret af Lung Yao d. 01/03-2010 12:50 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 01/03-2010 12:59
|
Og for at "hælde mere salt på såret": Forlyder det at selv "ungdoms (2-12 år) billetter skulle efter d. 1.4.2010 komme til at koste 67 % af voksen billet, istedet for 25% som nu. Skal lige kontakte Thai Airways for at få det bekræftet 100%, da jeg blev oplyst fra anden side at det kun var tilfælde i High saison. . Redigeret af Lung Yao d. 01/03-2010 12:59 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
musse |
Lagt på d. 01/03-2010 13:51
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
Hej Ja det var online ved mr.jet. Hilsen musse |
|
|
Kaosangangsteren |
Lagt på d. 01/03-2010 16:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 114 |
Tænk sig der er nogle der har noget imod at der er børn med i flyet, sikke en fattig livs-holdning at ha' :-) Skønhed kommer indefra men det gør bræk' også
|
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |