Se indlæg
 Udskriv debat
byggeprojekt
styx32
Hej

Jeg har gået og tænkt lidt over hvad det mon koster og bygge hus i Thailand ?

Nogen der har et bud på hvad det vil koste og bygge et 120 eller 150m2 hus i Isaan ?

Hvis der er nogen af jer der ejer huse i Isaan området og har et par fotos og pris så må i meget gerne byde ind.

det jeg er intresseret i er selvfølgelig et hus i en ordenlig kvalitet.

Frank
styx32 skrev:
Hej

Nogen der har et bud på hvad det vil koste og bygge et 120 eller 150m2 hus i Isaan ?

Hvis der er nogen af jer der ejer huse i Isaan området og har et par fotos og pris så må i meget gerne byde ind.

Vi har betalt knap 8.500 baht /m2 i rimelig "farang-stil" uden guld på vandhanerne. Prisen har omfattet alt - vi har intet lavet selv ud over at udpege fliser mm. Huset ligger i Isaan. Huset er just blevet færdig.Smile

TG950
styx32 skrev:
Hej

her er et link til et par / nogle ide'er, kender ikke de eksakte kvm.priser og ved ikke om tegningerne er målfaste
men godt ser det ud.

http://www.crossy...use_Plans/

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

styx32
helt perfekt så er der noget og gå ud fra :-)

er der nogen der har en ide om hvad en grund koster ?

og hvordan skal man købe huset sådan at man har mulighed for at beholde det hvis nu man skulle gå fra konen ?

der er jo ikke meget ide i at smide 500.000 DKK efter et hus hvis man kan miste rettigheden over det.

Webmaster
Måske nok ikke helt hvad du søger, men dog alligevel interessant læsestof - synes jeg selv. Ved ikke om du kan bruge nogle af informationerne deri.

Rapporten beskriver arbetet att utforma ett energieffektivt bostadsområde med traditionella Thai-hus anpassade till dagens moderna livsstil på Thai Polo Club utanför Pattaya, Thailand. Här tas problematiken med att sammanfoga den gamla enkla arkitekturen med vår tids energislösande och kliniska levnadssätt upp, och går som en röd tråd genom hela uppsatsen.

Målet med rapporten är att i ord beskriva den utformning som gjorts för att tillmötesgå beställaren, B. Grimm Group:s, krav på året-runt-bostäder, säsongs- och helgboenden i samklang med ekologiska och miljövänliga aspekter. Thai Polo Club invigdes 2005 och är en av flera poloanläggningar i området. Intresset för sporten i denna region växer och i och med detta finns det således underlag och intressenter till de framtida bostäderna. Byn ligger cirka 20 minuters bilfärd västerut från Pattaya och gruppen av hus är tänkta att befolkas av en hästintresserad societet som vill utöva sitt djur- och sport intresse i en avslappnande och vacker miljö, fri från stadens sus och dus.

Efter att ha studerat thailändsk arkitektur genom flertalet studiebesök, i Bangkok och i Pattaya med omnejd, har husen utformats traditionsenligt upphöjda med en stor terrass omgärdad av en huvudbyggnad och två flyglar, allt byggt i moduler. Husen har en exteriör i skepnad av ett klassiskt Thai-hus och en insida där rummens historiska komposition har ändrats för att passa dagens önskan om rumsindelning. Husen finns handikappanpassade för att tillgodose de äldre eller funktionsnedsatta boendes framtida behov av större passager och plana golv.

Trä är det material som använts i hela konstruktionen; i de bärande pelarna, i takkonstruktionen och i de prefabricerade väggelementen. Alla fönster och dörrar har placerats med hänsyn tagen till vindens riktning, tillvaratagande av ljuset och för symmetrins skull i fasaderna. Taket är belagt med tegelpannor av terrakotta och fönsterglasen bär ett värmereflekterande skikt för att minimera värmestrålningen in i husen. Detta minskar aircondition användningen och el sparas, vilket är ekonomiskt och ekologiskt försvarbart.

Ekologi och miljömedvetenhet är ett genomgående tema för bostadsområdet som bara tillåter trafik med elbil innanför grindarna.

Trädgården är utformad efter gamla mönster och innehåller bara traditionella inhemska växter. Dessa bildar tillsammans en skuggande oas av prunkande växtlighet och skyddar bostäderna från den värsta hettan mitt på dagen.

Att göra sitt examensarbete i ett främmande land är väldigt intressant och spännande i och med att en helt ny värld gör entré. Detta både berikar och försvårar arbetet när en hel del kraft och energi måste läggas på att vänja sig vid ett annat klimat, en ny kultur och ett nytt arbetssätt. Upplevelsen och kunskapen som bärs med hem i bagaget kommer vi att minnas länge och säkerligen kommer den oss till nytta på våra framtida placeringar inom
byggbranschen.

Det var de svenske forord som jeg fandt i en ellers interessant rapport på engelsk. Rapporten kan læses direkte fra nettet som en PDF-fil:

http://hj.diva-po...FULLTEXT01
(14,74 MB)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
styrt3
jeg er igang med at få bygget et hus på 80 km2 i sawang daen din ! det koster 800k baht
har en profil på facebook "johnny wiatr" der er billeder under "hus og familie i thailand" Smile
http://www.yeha.dk/

Frank
styrt3 skrev:
jeg er igang med at få bygget et hus på 80 km2 i sawang daen din ! det koster 800k baht
har en profil på facebook "johnny wiatr" der er billeder under "hus og familie i thailand" Smile

Det var et stort hus! 80 m2 passer bedre til prisen. Smile

lilleper
mit har kostet ca 1 mill baht og ca 120 m2
kan ikke finde ud af hvor man ligger photos ind

Dennis Damgaard

http://www.buildh...ign-1.html

http://www.crossy...ouse_Plans
Hehe-guy
www.getsmile.com/emoticons/energizer-smileys-51935/beer11.gifครั้งหน้าฉันจะเป็นคนจ่ายwww.getsmile.com/emoticons/sports-smileys-41523/beer.gifSTOP alt den tåge snak og sluk for den Morten Korch Film er du dus med Himlens fugle jeg bliver aldrig Dus med Berigerne. เดนนิส เด็มกๅร์ด เอสกิลดิ์เช่น Eating Fast
http://www.hua-hi...e-away.dk/
Sunflower

http://cid-4cbed35699cdc260.photos.live.com/albums
Nuk
styrt3..........det er da et enormt stort hus, kunne du ikke klare dig med mindre ? Grin
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening

styrt3
ja ok fair nok Smile en lille tastefejl ! 80 m2 r d rigtige Pfft (har vist lavet den fejl før)
http://www.yeha.dk/

sune
Jeg har et hus på 187 kvm., balkoner 75 kvm. 1. enormt stort forældre soveværelse med enormt stort bade værelse. 3 andre, store soveværelser, med eget badeværelse..

Alt dette uden ekstra 2.2.- mill. baht med grund.

Huset er jo det mindste, for så kommer jo alt det andet. Jeg købte ekstra grund. Jeg byggede en svømmepøl på 15 X 5 meter. Jeg har overdækket den store balkon på 60 kvm. Jeg overdækket alt omkring huset med murede vægge og tegltag, ikke som en thailænder vil gøre.. Den billige løsning.

Jeg har også investeret i et ordentligt køkken med varmluftsovn, micro, udtræks skabe og alt det andet...

Så kommer der jo også alle flisearbejderne omkring huset. Så bliver der anlæggelse af have, hvis man selvfølgelig har land nok. Der synes sgu ingen ende på de udgifter hele tiden, men nu efter 3. år er jeg færdig med mit drømmehus i Thailand.

Nu skal det siges at dette køkken kostede 350.000.- baht ekstra, så skal det siges at det ekstra jord kostede 500.000.- baht, så skal det siges at denne dejlige pøøøllll kostede det nette af 1,1 mill.- baht, og det er saltvand.

Ekstra toiletter, opbygning og tag omkring hele huset, anlæggelse af haven, Smuk overbygning af den store balkon på 60 kvm, så det følger hældning og tagsten og alt andet som resten af huset.

Jeg kunne jo nok blive ved med alle disse ekstra ting, men dem kan man jo bare vælge fra.

[b]Så et hus som mit på 187 kvm. skrats som et Thailandsk hus, vil med land i dette område her koste 2.2.- mill. baht, men alt det ekstra plus en HONDA CIVIC, plus møbler og indbo til 1. mill. baht har kostet den nette sum af 4.8.- baht.
Så alt er hele herligheden endt op i den nette sum af ca. 7.- mill. baht. [/b]

Nogen vil jo nok sige meget dyrt, måske, men tænk lige på hvad jeg har fået for disse penge…

Det har kostet alt inklusive 1. mill. gode danske kroner. Det var hvad jeg solgte en lille lejlighed for i København.

Før man vil fokusere på værdierne i det nye, må man lige tænke på, hvad denne sølle mill. danske kroner har givet en.

Kære Styx

Hvis du er til et afslappet liv med et simpelt hus, Thailandsk køkken og alt andet lavet efter denne standard, så vil jeg garantere det bliver meget, meget billigt, så klø du bare på, men hvis du har muligheden for at følge byggeriet, samt hvis du giver en øl, sodavand og andet godt som Thailænderne kan lide, så vil du også uden beregning giver dig noget ekstra……

Held og lykke med dit projekt, hvis det var det du mente. Du er altid velkommen til at sende en PB, hvis du skulle have lyst til at vide mere..

Er livet ikke bare herligt.
Redigeret af sune d. 23/02-2010 09:01

lols
Hej Sune,
Du har solgt en lejlighed og fået penge til at bygge for og bor selv i det hus.

Jeg tror Styx situation er en anden. Jeg tror Styx bor i Danmark og vil blive boende der.

Altså er huset mere eller mindre en gave til familien, som dels skal finansieres på en anden måde og dels ikke er hans egen bolig/hjem overhovedet.

I den situation ville jeg nok ikke smide dyrt køkken, pool, smarte møbler (som aldrig vil blive brugt alligevel) osv i.

sune
Hej Lols..

Måske har du ret, men hvis du læser det jeg skriver, så giver jeg forskellige syn på, hvordan man eventuelt kan gøre det.

Priserne er jeg egentligt ligeglade med, men hvis du taler om et hus som mit. Vi taler her om Scrats, så har du enormt mange kvadratmeter for de penge.

Jeg prøvede egentligt bare at sige, at hvis du vil alt det andet, så må du til baglommen…

mrbfly
Vores hus, som er taet paa at vaere faerdigt, er paa 157 kvm, bestemt ikke prangende, stor stue, 3 vaerelser, 2 badevaerelser og stort koekken kommer til at ligge taet paa 1 mio baht, men ligger i en meget lille landsby med hvad deraf foelger. Grunden er min hustrus saa den skulle vi ikke bekymre os om.

Hele byggeriet fra start til slut kan foelges paa

Hav en god dag alle
Sunflower
Redigeret af mrbfly d. 23/02-2010 12:15
- mai pen rai - tchun!

lols
Sune,
du har 187 m2 til 2.2 mio baht for et thaistils scrats hus.

Det er en meget dyr m2 pris for et thai stils hus? Der må være mere end lige thai stils huset i den pris?

OK grunden kan du så trække fra.
Redigeret af lols d. 23/02-2010 12:27

hvorfor ved jeg ikke, men manse elsker at prale af alting , man behøver jo ikke at prale med sine dumheder

sune
Dette her Jeppe, må vel bare betragtes som et surt opstød, måske skulle jeg tage det personligt, for hvorfor skulle folk prale, for det er der jo ikke som lige grund for, men måske mangler du noget i dit liv, som vi andre måske har.....

Du skulle faktisk skamme dig, for hvis du læste hvad der blev skrevet, gav jeg forskellige modeller, men det kræver vel et eller andet.

Lung Yao
Nuk skrev:
styrt3..........det er da et enormt stort hus, kunne du ikke klare dig med mindre ? Grin

Det kunne han sagtens Angel, men det kunne hans Thai familie ikke Rolll
.
Redigeret af Lung Yao d. 23/02-2010 14:32
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Webmaster
Please, please, please. Lad os nu komme tilbage til udgangspunktet i tråden. Nemlig det første indlæg i stedet for det personfnidder.

Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: