Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Hjælp! Tid i lufthavn
|
|
thailandfreak |
Lagt på d. 18/02-2010 01:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 47 |
Hej alle, mig og nogle venner har booket en billet fra Phuket - Bkk med airasia, men nu er vores fly med emirates fra Bkk-Dubai blevet flyttet til kl 21:25 ! Vi skulle lande kl 19:40 i Bkk med Airasia. Kan det overhovedet nåes? Hvornår lukker tjek ind og hvor hurtigt kan man nå ud med bagagen osv. Har aldrig fløjet med airsia. Evt nogle der ved om man kan få lavet billetten med airasia om ? Har været inde på deres hjemmeside, men de har ingen mail man kan kontakte, kun kundeservice i Thailand osv, men det er via telefon. Hvis det er muligt, hvad er prisen så ? for det bliver vel næsten dyere ind billetten. Håber i kan hjælpe med dette eller selv har erfaringer med dette. MVH Thailandfreak. Redigeret af thailandfreak d. 18/02-2010 01:17 |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 18/02-2010 03:04
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Det burde kunne lade sig gøre, at nå flyet, hvis i altså lander i samme lufthavn, men der bliver meget lidt tid! Ville selv tage og lave billetten om, hvis det er muligt, der skal ikke meget forsinkelse til før at det ikke lykkes!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 18/02-2010 07:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Hvis det er vigtigt - ring til dem!! Tror ikke på du kan nå det - selvom de er meget punktlige med at få deres fly afsted til tiden,kan der jo være forsinkelse , og så er i fucked up! Ring til dem det er det klogeste! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 18/02-2010 07:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Som jeg har skrevet tidligere så har jeg skiftet fly i Bangkok og der var jeg igennem imigrationen, check-in paskontrol igen. Det tog 1 time og der var næsten ingen spild tid. Men jeg ankom kl 23 om aftenen så der var ikke så meget kø nogle steder. Derudover var det fly jeg kom med fra Taipei ikke fyldt med folk der skulle af i Thailand, de fleste skulle videre til Amsterdam, så der var heller ikke så meget baggage og endeligt havde jeg en business class billet så jeg kunne nemt komme først af og min baggage kom også først. Så der er ikke meget der skal glippe før i ikke når flyet, men det burde være muligt at nå det hvis i ikke får nogle forsinkelser. |
|
|
moerk5002 |
Lagt på d. 18/02-2010 11:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 384 |
Så vidt jeg er orienteret er det kun Thai Airways som lander i den nye lufthavn på indenrigs flyvning. Alle andre selskaber lander i den gamle lufthavn. Tjek lufthavnen, måske det er lavet om. Hvis i lander i den nye er der tid nok, uden forsinkelser. Lander I i den gamle lufthavn, skal I minimum lande 5 timer før næste fly afgår, fra den nye. |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 18/02-2010 11:11
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
AirAsia afgår fra "indenrigs" terminalen i den nye lufthavn helt nede i den ene ende....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
kro90 |
Lagt på d. 18/02-2010 11:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
AirAsia lukker deres check in 40 minutter før afgang
Kim
|
|
|
hanspeter |
Lagt på d. 18/02-2010 13:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
moerk5002 skrev: Så vidt jeg er orienteret er det kun Thai Airways som lander i den nye lufthavn på indenrigs flyvning. Alle andre selskaber lander i den gamle lufthavn. Tjek lufthavnen, måske det er lavet om. Hvis i lander i den nye er der tid nok, uden forsinkelser. Lander I i den gamle lufthavn, skal I minimum lande 5 timer før næste fly afgår, fra den nye. Ikke korrekt, det er lavet om for lang tid siden, idag er det faktisk kun Nok Air og nogle af One-Two-Go's afgange som flyver fra Don Muang. Det er nemt at checke hvilken lufthavn på billetten. BKK er Suvanabumbum og DMK er Don Muang. |
|
|
thailandfreak |
Lagt på d. 18/02-2010 13:48
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 47 |
Hej alle, Mange tak for jeres svar, men Airasia lander i Suvarnabhumi International Airport, men lukker emirates check ind ikke omkring den tid vi lander ? :S Tror sku desværre ikke dette er muligt at nå |
|
|
ost22 |
Lagt på d. 18/02-2010 17:01
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 45 |
Check ind lukker normalt 2 timer før afgang. Jeg vil sige det er totalt umuligt. Alene at komme fra gaten i inderigs til check ind tager i hvert fald 15 min. |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 18/02-2010 17:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Hej OST22 Har aldrig hørt at Checkin lukker 2 timer før en afgang. Tværtimod åbner de som regel 2 timer før afgang Kim
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 18/02-2010 17:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
thailandfreak skrev: Hej alle, mig og nogle venner har booket en billet fra Phuket - Bkk med airasia, men nu er vores fly med emirates fra Bkk-Dubai blevet flyttet til kl 21:25 ! Vi skulle lande kl 19:40 i Bkk med Airasia. Kan det overhovedet nåes? Hvornår lukker tjek ind og hvor hurtigt kan man nå ud med bagagen osv. Har aldrig fløjet med airsia. Evt nogle der ved om man kan få lavet billetten med airasia om ? Har været inde på deres hjemmeside, men de har ingen mail man kan kontakte, kun kundeservice i Thailand osv, men det er via telefon. Hvis det er muligt, hvad er prisen så ? for det bliver vel næsten dyere ind billetten. Håber i kan hjælpe med dette eller selv har erfaringer med dette.MVH Thailandfreak. Da, du nu skriver at det er EMIRATEs flyafgang som er blevet flyttet til kl. 21:25 fra kl. ?? , så ville jeg mene at du skulle kontakte dem og ikke Air Asia, da du forventer at lande med Air Asia kl. 19.40(planmæssigt). De ville kunne oplyse dig om I kan nå det eller ej, og for at høre hvordan du skal forholde dig da det er deres skyld at I har fået et "problem". Måske har de en samarbejdsaftale med Air Asia(ground handling), således at jeres bagage kunne måske blive checket Phuket-BKK-Dubai...... . Redigeret af Lung Yao d. 18/02-2010 17:28 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 18/02-2010 17:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 555 |
min erfaring med airasia er desvaerre ikke godt for jer, de omkring 8 gange jeg har brugt dem, har de 6 gange vaeret ca. en time forsinket, men maeske har jeg bare vaeret uheldig |
|
|
Kaosangangsteren |
Lagt på d. 18/02-2010 20:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 114 |
Tja jeg har brugt Airasia 4 gange uden forsinkelse super godt hvis du spørger mig....
Skønhed kommer indefra men det gør bræk' også
|
|
|
kiml |
Lagt på d. 19/02-2010 04:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Air Asia er helt fint masser gange (måske 20) og der har aldrig været de store forsinkelser . men hvis jeg skal hjem fra Phuket med tilslutnings fly til dk bruger jeg Thai for så kan man tjekke baggagen i fra phuket til Kbh, men og så skal du kun hen til skranken i lufhavnen og have bordingkort, på den måde sparer du min. 1 time |
|
|
bjarnefrederik |
Lagt på d. 19/02-2010 10:54
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
Kan man købe en enkel billet fra Bangkok til phuket , idet vi er 6 gutter der har tænke os og tage toget tilbage til Bangkok når ferie er ved og være slut op langs kysten, med et ophold i hua-hin ? måske ,,, har kigget på thai air men syntes kun det er retur billetter man kan købe .... D3/3 og 28dage frem... VH Bjarnefrederik |
|
|
sni |
Lagt på d. 19/02-2010 16:05
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 46 |
Hej BjarneFrederik. Man kan sagtens købe enkelt billet med Thai air samt Air Asia og øvrige fly selskaber fra Bangkok til Phuket. Du må bare ind og kigge igen.....men se bedre efter god tur Hilsen Steen |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 19/02-2010 16:21
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
bjarnefrederik skrev: Kan man købe en enkel billet fra Bangkok til phuket , idet vi er 6 gutter der har tænke os og tage toget tilbage til Bangkok når ferie er ved og være slut op langs kysten, med et ophold i hua-hin ? måske ,,, har kigget på thai air men syntes kun det er retur billetter man kan købe .... D3/3 og 28dage frem... VH Bjarnefrederik Hej BF, Har du nu kigget det "rette" sted og indsat de "rigtige" oplysninger ? 1- http://www.thaiai... 2- Domestic. 3- Book your flight. HUSK at ændre/flytte prikken fra Round trip til One way. -- Bangkok -- Phuket --- Datoen ---- 4 voksne Book now: Resultat for søgning d.4-3til 10-3-2010 : http://tinyurl.co... Resultat for søgning d.12-3 til 18-3-2010: http://tinyurl.co... Bemærk at det er "begrænset" pladser tilbage på de fleste afganger. Forresten hvorfor havde I ikke bestilt "tillægs billetter", hvis I fløj med TG fra CPH, det ville kunne have kostet jer 200 Dkr per næse og så kunne I bare smide returen væk, eller gemme den til næste gang (1år) eller forære den til een af jeres nominees (ikke 100% sikker at det kan lade sig gøre,men et forsøgs værd). . Redigeret af Lung Yao d. 19/02-2010 16:25 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
hanspeter |
Lagt på d. 19/02-2010 16:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
"Forresten hvorfor havde I ikke bestilt "tillægs billetter", hvis I fløj med TG fra CPH, det ville kunne have kostet jer 200 Dkr per næse og så kunne I bare smide returen væk, eller gemme den til næste gang (1år) eller forære den til een af jeres nominees (ikke 100% sikker at det kan lade sig gøre,men et forsøgs værd)." Tillægsbilletterne, som også kan være gratis, er det ikke kun hvis mellemlander i BKK på vej til næste destination. Eller gælder det også hvis man vil blive en nat eller to i Bangkok?. Han skriver jo ikke at de vil flyve direkte CPH-BKK-Phuket. Men ellers har du ret at hvis man ved at man kun skal mellemlande i BKK kan det næsten altid bedre betale sig at købe det hele på en billet, også med hensyn til baggage og forsinkelse. Men jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med tillægsbillet. |
|
|
bjarnefrederik |
Lagt på d. 19/02-2010 20:09
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
Hej skal sige jeg havde ikke kigget godt efter takker for jeres svar,( hensyn til tillægs billet ) vi købte rejsen for 6mdr siden i tyrisk air line for5000 , desvære nævnte de ikke noget om en sådan billet,,,,, Vi skal nok kommer til Phuket ,, på den lille havfrue ,, og skal nok bestille hurtigt ,,, hos thai air,,, takker for jeres svar |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |