Se indlæg
Har du betalt sin sot? | ||||||||||||||||||||
|
Har du betalt sin sot
|
|
Lagt på d. 18/02-2010 20:22
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Prøver lige igen, med flere valg muligheder Smile Med alt den snak syntes jeg vi skal stemme om hvorvidt folk har betalt eller ikke betalt sin sot. Personligt har jeg ikke, svigermor sagde at så længe hun kunne se vi elskede hinanden var det godt nok for hende! Hvilket vi gjorde og stadigt gør her 4 år efter Smile At vi så sender cirka 1000 kr derned hver måned, alt efter hvad vi har af penge er jo lidt af det samme. Men det gør konen glad og får hende til at føle sig som en god datter. Og så er jeg også glad |
|
|
kylling |
Lagt på d. 18/02-2010 22:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
Jeg har svaret JA Jeg betalte sinsot,men dagen efter vores bryllup,hvor pengene og guld var vist frem fik hun alle pengene tilbage. Hun spurgte så mig hvad gør jeg med dem,jeg sagde så det er op til dig (UP TO YOU) det endte så med at hun betalte alle drikkevarene til festen som var bestilt på klods hos den lokale,resten fordelte hun imellen sin Mor og Far(de er skilt) og lidt til hendes brødre. Skal lige understrege at vi taler om ca.8000 kr. Og guldet har vi stadig her i DK Så jeg føler mig ikke som en malkeko af den grund. Men nu tjener hun sine egne penge,hvor hun også hjælper til vores hushold,jeg ved også at hun sender noget til hjælp til familien, det kan jeg ikke få ondt i røven af. |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 18/02-2010 23:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Har stemt nej da jeg intet har betalt. Men nu har jeg jo også mødt min kone på anderledes vilkår end de flester herfra, nemlig her i danmark. Hun er kommet med som mor til landet som en stor pige. Så der har aldrig været noget krav, men det havde også været åndsvagt da vi boede sammen i i 5 år inden vi blev gift og allerede havde 1 barn. Så nej istedet fik vi noget af svigermor, som betalet maden (og lavede den) til vores bryllup. |
|
|
larsmand |
Lagt på d. 19/02-2010 00:14
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 78 |
Hej... Blev for 10 dage siden gift i bkk med en efterfølgende mindre fest hos familien med besøg af lidt veninder og familie.. pris langt under en tudse... betalte ingen sinsot, men kone var også genbrugskvinde, he he.. havde før været gift. Blev ikke på noget tidspunkt sprugt om jeg ville betale. Vi har aftalt at når min kone kommer hertil om 2 uger (hun har før været gift med dansk mand og boet i dk i 6 år) og hun selv begynder at tjene penge, at hun kan sende en del af pengene hjem til sine 2 piger på 15 og 17 år samt et mindre beløb til hendes forældre... Men ville i samme sitaution som hun står i også havde sendt penge hjem til mine 2 drenge på ca samme alder hvis jeg boede i udlandet. Min og hendes forsørgelsespligt ophøre jo ikke fordi vi ikke bor sammen med ungerne længere. så det har jeg det fint med. livet er jagt og kvinder....
|
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 19/02-2010 00:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
jeg har ikke betalt.. kæresten sender 1000kr ca hver måned, af sine egne penge, og det er nok til at gøre hende og dem glade.. så har jeg da været sponsor til nogle nye tændrør, nye bremser og et nyt baghjul, på hendes faders gamle yamaha.. over 2 gange´s rep af det gamle dyr. derud over har bedste far fået 10-15 gamle t-shirts. (de var nye men havde ligget i skabet længe, reklame t-shirts fra stark, johans fog, xl byg og var de ellers har heddet de sidste 3 år) så har bedste mor fået noget øhh, jeg aner ikke hvad det hedder men det er noget man tygger på, og spytter en hel del.. så har hendes bror fået en fjernstyret bil til 600bath og hendes søster har fået noget tøsse tøj. tror det var det Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 19/02-2010 00:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
tillykke larsmand, må i få et dejligt langt liv sammen
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 19/02-2010 00:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Har svaret nej, men har da sendt penge i ny og næ! Men det har intet med giftmålet at gøre! Ville jeg også havde gjort hvis vi ikke havde været gift!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
savasava |
Lagt på d. 19/02-2010 04:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 114 |
Nej, har ikke betalt sin sot, ved ikke om konen giver noget i ny og nae, men det kan sa ikke vaere meget, og det skal det sa bestemt heller ikke vaere. |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 19/02-2010 04:34
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Jeg har svaret ja. Da vi blev gift betalte jeg festen på en ca 50000 Baht. Samt har senere købt 10 Rai til hendes forældre. Jeg sponsorer og nevøens uddannelse. Har hjulpet broren og hans kone igang med en lille forretning. Michael B Kristensen
|
|
|
Surmule |
Lagt på d. 19/02-2010 07:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Hmmmm - der er ikke muligt at sætte flere krydser Min hustru og jeg er kun registreret på Amphor. Vi sender penge hver måned og vi har planlagt Thailandsk Bryllup om 2år, hvor der nok skal erlægges en mindre Sin Sot + 6Baht Guld. Vi er jo allerede gift, og guldet har min kone allerede fra før hun mødte mig, men hun skammer sig ikke over genbrug Jeg synes at betale Sin Sot er helt OK, Det er en Thailandsk Tradition, og har man valgt en med en anden kuturel baggrund, kan man godt være lidt imødekommende og udvise en smule respekt herfor. Ceremonien er en fest, og det er her vi viser hvor velhavende vi er, og hvor meget jeg synes min kone er værd. Ceremonien er et højdepunkt i landsbyen og det huskes i lang tid, hvor meget eller hvor lidt, de forskellige erlæggger for deres hustruer. Har man lyst til at bringe skam over sin kone eller dennes familie og selv fremstå som en nærrigpind, så er denne ceremoni en glimrende lejlighed Vi er lovformeligt gift, og planlægger i fællesskab denne ceremoni. Vi har allerede fælles økonomi - så de penge der bliver lagt er rent Show Off. Men hvis denne akt er vigtigt for min kone, så er det nødvendigvis også vigtigt for mig. Redigeret af Surmule d. 19/02-2010 07:46 |
|
|
Jin Jok |
Lagt på d. 19/02-2010 08:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 118 |
Jeg betalte 400.000 bath i Sin Sot, og for ca 60000 bath guld. Min kone var ugift, jomfru (næsten :-) og veluddannet. Dagen efter bryllup fik jeg alle pengene retur. Jeg valgte at give Grandmom og Granddad 100.000. De holdt vores bryllup, og sørgede for alt. Der var ca 400 gæster, Scene med orkester, landsbyudråber, kulørte lys i hele haven og på 200 m op af hver side af vejen. Jeg brugte yderligere 100.000 til at fordele mellem mine nye familie ( fik Grandmom til at bestemme) De landede så ved de yngre der har mindre børn. At jeg valgte at bruge en del penge på denne måde var/er ganske enkelt fordi jeg har råd og i taknemmelighed for den måde jeg er blevet modtaget og behandlet på. Vi sender lidt penge til Mom hver måned, og det har jeg det rigtigt godt med. Hun er "slidt op" efter et hårdt arbejdsliv og passer et handicappet barnebarn. Næste plan er at få bygget et anstændigt hus på den jord min kone ejer, og lade hende bo der. JJ Redigeret af Jin Jok d. 19/02-2010 08:21 |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 19/02-2010 09:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 377 |
Sin sot, 0 dog gav min kone 1 bath guld til sin mor og 2 bath til sin far, aftalen var også at de penge som kom ind til vores bryllup skulle gives til forældrene, at så pengene lå under vores madras da vi gik i seng efter cermonien er en anden sag. Sender ikke penge da familien bestemt ikke lider nød og klarer sig fint uden. De ligger også meget stor vægt på at vi selv har børn, som vi skal forsørge, så nej ingen penge til svigerfamilien. Niels |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 19/02-2010 09:22
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
har ikke stemt, da jeg mener at en ligende har været oppe før, men måske jeg tager fejl
men har ikke betalt, da jeg har mødt min kone i danmark hvor hun har været gift med et svin af en dansker ( ja, jeg kender ham ) men betaler naturligvis for pap datterns udannelse. og har hjulpet til med at få pap sønnernes forretning op at køre, ( men det er jo en helt anden sag ) Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Joe |
Lagt på d. 20/02-2010 22:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 278 |
larsmand skrev: Hej... Blev for 10 dage siden gift i bkk med en efterfølgende mindre fest hos familien med besøg af lidt veninder og familie.. pris langt under en tudse... betalte ingen sinsot, men kone var også genbrugskvinde, he he.. havde før været gift. Blev ikke på noget tidspunkt sprugt om jeg ville betale. Vi har aftalt at når min kone kommer hertil om 2 uger (hun har før været gift med dansk mand og boet i dk i 6 år) og hun selv begynder at tjene penge, at hun kan sende en del af pengene hjem til sine 2 piger på 15 og 17 år samt et mindre beløb til hendes forældre... Men ville i samme sitaution som hun står i også havde sendt penge hjem til mine 2 drenge på ca samme alder hvis jeg boede i udlandet. Min og hendes forsørgelsespligt ophøre jo ikke fordi vi ikke bor sammen med ungerne længere. så det har jeg det fint med. Hvor storsindet og og ædelt, at kalde din nye kone en genbrugskvinde. Det sætter hun garanteret pris på. Men hun er sikkert også glad for, at du lader hende sende penge til hendes børn, selvom hun selv skal tjene dem først. Men tillykke med jeres nystartede ægteskab. Gør hende til din dronning Larsmand, og tag hende ikke for givet. God weekend. |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 20/02-2010 22:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
TG950 skrev: har ikke stemt, da jeg mener at en ligende har været oppe før, men måske jeg tager fejl men har ikke betalt, da jeg har mødt min kone i danmark hvor hun har været gift med et svin af en dansker ( ja, jeg kender ham ) men betaler naturligvis for pap datterns udannelse. og har hjulpet til med at få pap sønnernes forretning op at køre, ( men det er jo en helt anden sag ) Sådan nogle, er Vi en del af, der har fået "stjålet" konen, af en af de luskebukse, Vi gør alt for at beskytte vores koner kærester imod.... Husk blot at nyde hver dag, det går godt og tænke lidt pænt på hvad hendes/andres eks. har investeret i sinsot/hende/famillien og tænk så igen at Du sådan har kommet og nasset dig ind!!!! __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/02-2010 22:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 180 |
Jeg har heller ikke betalt noget i sin-sot, men betalte alt vedr bryllup, også tur til Bangkok 3 dage for at få div papirer iorden Ja min Thai kone er også "genbrug" og hva så det er der mange i DK der er nu om dags, men det "glemmer"man da vist herinde, når man udtrykker sig på den måde undskyld mig, men larsmand vær du glad for at der er en "genbrugs" kvinde der overhovedet gider at gifte sig med dig, med dine holdninger, der var du da vist heldig, IKK. Hva med dig selv??? er du ikke også lidt genbrug he he.. eller var det bare lige en boome rang ??? MVH NID. |
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 21/02-2010 00:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 815 |
Jeg har med glæde betalt 1 million bath begge gange. Hvad fanden.: Er jo kun penge... |
|
|
buffalo |
Lagt på d. 21/02-2010 07:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 148 |
Jeg har ikke betalt noget sin sot og jeg sender heller ikke penge,det skal siges at manden der er gift med min kones lille søster trak mig til side på rådhuset da vi blev gift og meddelte mig at nu skulle jeg også sende 1500 hver måned lige som han gjore,hvilket fik mig til at knække sammen af grin.....da jeg var færdig med at grine spurgte jeg ham om han viste hvor mange penge det er i Thailand.....efter et par år fattede han det vist og han sender heller ingen penge nu.. konens søster er godt nok lidt sur på mig,men der er ingen problemer hos sviger mor....hun elsker hendes danske svigersøn også uden penge,vi giver gaver i form af møbler og ting der kan lette hverdagen for en gammel dame og det er hun glad for...penge ville bare havne i de forkerte lommer Buffalo Stol aldrig på en prut
] |
|
|
Lagt på d. 21/02-2010 10:48
|
|
Joe skrev: Hvor storsindet og og ædelt, at kalde din nye kone en genbrugskvinde. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA |
|
|
Lagt på d. 21/02-2010 12:11
|
|
Jeg har ikke direkte betalt sinsot, selv om svigermor gere så at jeg fremviste 4 mio baht før ceremonien, men jeg lagde mit visakort i sølvskålen. Nu vil jeg komme med den påstand, at der er mange måder at betale/afregne sinsot på. Kontant eller løbende med et beløb hver måned. At der er nogen herinde der "praler" af at have betalt millionbeløb i sin sot -endda flere gange, ja dem, kan jeg kun grine af! Ved godt at jeg blive overfaldet af "løverne" nu, men dem om det! |
|
Spring til debat: |