Se indlæg
Hvilke RAM benytter min bærbare PC?
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 16/02-2010 02:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Efter min gl. bærbare PC afgik ved døden, er jeg nu blevet lykkelig ejer af en ny! Det er en ACER-eMachines G725 ftp://ftp.emachin...G_0223.pdf Nu har jeg så fået den ide at sætte flere RAM i min nyanskaffelse, men det er åbenbart ikke så ligetil! Kikker jeg i de tekniske specifikationer i PCén - og på nettet - så fremgår det at PCén for nuværende har én ”2 GB DDR2 667 MHz” RAM blok, der kan opgraderes til 4 GB med to stk. SODIMM moduler. (?) Men her hopper kæden altså af for mig! Letter jeg behændigt på logget på bagsiden af PCén, så er det ikke en DDR2 RAM blok som er i maskinen - det er noget helt andet. Den ligner på ingen måde en DDR2 RAM blok, den har godt nok samme størrelse/længde, man antallet af tilslutnings ben/kontakter er forskellige fra en DDR2 RAM blok. Samtidigt sidder hakket i ”blokken” ca. halvvejs oppe i kontakterne, i modsætning til en DDR2 hvor ”hakket” sidder ca. 1/3 oppe. Jeg har naturligvis så fået den mistanke, at den RAM blok som sidder i min PC evt. skulle være et nyt SODIMM Ram modul, og ikke en DDR2 RAM blok(?) Og at producenten ikke har opdateret de tekniske oplysninger. For så at blive helt klog på hvilke RAM som sidder i min nyanskaffet PC, kørte jeg programmet ”CPU-Z” http://www.cpuid.... CPU-Z er et program som skanner din PC for Hardware. Men det blev jeg bestemt ikke meget klogere af – tværtimod, for nu er min forvirringen total. Programmet viste at mine RAM er DDR3 RAM (?) Er der en eller anden PC nørd, som kan fortælle mig hvilke RAM som min PC benytter? Rasmus |
|
|
Dennis Damgaard |
Lagt på d. 16/02-2010 08:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 136 |
Produktbeskrivelse eMachines G725-442G25Mi - P T4400 2.2 GHz - 17.3" TFT Dimensioner (B x D x H) 41.1 cm x 26.8 cm x 4 cm Vægt 3.3 kg Systemtype Notebook Indbyggede enheder Trådløs LAN-antenne Processor Intel Pentium T4400 / 2.2 GHz ( Dual-Core ) Cachehukommelse 1 MB - L2 RAM 2 GB (installeret) / 4 GB (maks.) - DDR2 SDRAM - 667 MHz ( 1 x 2 GB ) Kortlæser 5-i-1 Harddisk 250 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm Optisk lagring DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - integreret Visning 17.3" TFT 1600 x 900 ( WXGA ) Grafik controller Intel GMA 4500M Dynamic Video Memory Technology 5.0 Lydudgang Lydkort Netværk Netværksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g Notebook Kamera Integreret - 0,3 megapiksel Indgangsudstyr Tastatur, touchpad Effekt AC 120/230 V ( 50/60 Hz ) Batteri Litiumion |
|
|
Humi |
Lagt på d. 16/02-2010 11:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 124 |
Du kan også hente en lille program der hedder cpuz. Der kan du se hvliken RAM der er i. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 16/02-2010 11:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
Rasmus skrev: Efter min gl. bærbare PC afgik ved døden, er jeg nu blevet lykkelig ejer af en ny! Det er en ACER-eMachines G725 ftp://ftp.emachin...G_0223.pdf Nu har jeg så fået den ide at sætte flere RAM i min nyanskaffelse, men det er åbenbart ikke så ligetil! Kikker jeg i de tekniske specifikationer i PCén - og på nettet - så fremgår det at PCén for nuværende har én ”2 GB DDR2 667 MHz” RAM blok, der kan opgraderes til 4 GB med to stk. SODIMM moduler. (?) Men her hopper kæden altså af for mig! Letter jeg behændigt på logget på bagsiden af PCén, så er det ikke en DDR2 RAM blok som er i maskinen - det er noget helt andet. Den ligner på ingen måde en DDR2 RAM blok, den har godt nok samme størrelse/længde, man antallet af tilslutnings ben/kontakter er forskellige fra en DDR2 RAM blok. Samtidigt sidder hakket i ”blokken” ca. halvvejs oppe i kontakterne, i modsætning til en DDR2 hvor ”hakket” sidder ca. 1/3 oppe. Jeg har naturligvis så fået den mistanke, at den RAM blok som sidder i min PC evt. skulle være et nyt SODIMM Ram modul, og ikke en DDR2 RAM blok(?) Og at producenten ikke har opdateret de tekniske oplysninger. For så at blive helt klog på hvilke RAM som sidder i min nyanskaffet PC, kørte jeg programmet ”CPU-Z” http://www.cpuid.... CPU-Z er et program som skanner din PC for Hardware. Men det blev jeg bestemt ikke meget klogere af – tværtimod, for nu er min forvirringen total. Programmet viste at mine RAM er DDR3 RAM (?) Er der en eller anden PC nørd, som kan fortælle mig hvilke RAM som min PC benytter? Rasmus forstår godt din forvirring, fik selv opgraderert vores egen acer extensa 7220, via midtdata, og da jeg købte 4 GB ram'en via dem satte de den også i uden beregning, så vidt jeg husker så er ram klodsen noget speciel, den skulle da bestilles hjem, så prøv ved en data butik eller der hvor du har købt pc'en. http://www.midtda... Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 16/02-2010 12:38
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
Humi skrev: Du kan også hente en lille program der hedder cpuz. Der kan du se hvliken RAM der er i. Rasmus skrev: For så at blive helt klog på hvilke RAM som sidder i min nyanskaffet PC, kørte jeg programmet ”CPU-Z” http://www.cpuid.... CPU-Z er et program som skanner din PC for Hardware. Men det blev jeg bestemt ikke meget klogere af – tværtimod, for nu er min forvirringen total. Programmet viste at mine RAM er DDR3 RAM (?) Er der en eller anden PC nørd, som kan fortælle mig hvilke RAM som min PC benytter? Rasmus Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
Spring til debat: |