Se indlæg
 Udskriv debat
ambasaden bkk og min bare ...
Brian M
For 5mdr siden ringer kæresten til ambasaden i bkk , og bestiller tid til 3mdr visum, og for tid den 24/2-2010 kl 9.00.
hun er der inde i går for at få de nøvendige papire til visum.
der for hun hun afvide af tiden den 24/2-2010 af aflyst, og der ikke laves visum der mere, hun skal hendvende sig Amarin tower i bkk for at få lavet visum.

er det ikke normalt de kontakter en hvis ens tid bliver ændret..?
andre der har været /er i samme situation..?

Mvh Brian

Joe
Da vi bestilte en tid, kørte det helt smertefrit. Men det lyder da ret mærkeligt hvis ikke de har givet lyd fra sig. Og de havde din kærestes telefonnummer? Du må rette en skriftlig klage til dem.

Brian M
ja de fik hendes mobil nr da hun bestilte tid,
det er lidt surt flyver til bkk fredag aften, og håbede der var styr på pisset.
men der er nok ikke andet for som du siger at sende en klage pr email til dem , i håb om man kan få en ny tid de de 3 uger jeg er der nede.

Joe
Hvorfor mens du er dernede? Du må alligevel ikke gå med ind..

Brian M
det ville jo være rart og kunne tage hjem efter 3 uger og vide papire er blevet afleveret, og sagen bliver behandlet på et givent tidspungt.

Joe
Sagsbehandlingen skal alligevel forbi DK, og du skal sikkert også stille en bankgaranti. Jeg afleverede bare ansøgningen sammen med, på det tidspunkt kæreste, dernede og fik først svar efter jeg var kommet hjem. Så jeg vil da anbefale jer at aflevere papirerne hurtigst muligt, og så bare nyde ferien i de 3 uger.

Thongthai
Det er sgu strengt at de ikke giver en tilbagemelding.Fandt selv ud af de nye regler som står nedeunder.

THE ROYAL DANISH EMBASSY TO OPEN A NEW VISA APPLICATION CENTRE IN BANGKOK
The Royal Danish Embassy wishes to inform you about the opening of a new Visa Application Centre in Bangkok on 15 February 2010.

Due to the increasing workload and security issues experienced by Danish missions in connection with receiving and handling visa applications, the Danish Ministry of Foreign Affairs in Copenhagen has decided to outsource the receipt of applications for visa and for work- and residence permits to Denmark in a number of countries, including Thailand.

The Ministry has commissioned VFS Global Private Ltd. to operate the Danish Visa Application Centre in Bangkok. VFS Global Private Ltd. is an experienced and trusted outsourcing partner to many diplomatic and consular missions in more than 40 countries. In Bangkok both the UK and Australia are cooperating with the VFS. The VFS is part of the Kuoni Travel Group with HQ in Mumbai, India.

It is the expectation that this initiative will greatly improve the service rendered to Thai nationals seeking short term business, tourist or family visas to the Schengen area and also to Thai nationals wishing to go to Denmark for work or family reunification. The length of the application process will be reduced. A number of extra services will be offered, for instance: No appointment needed for submission & collection, return of passport to specified address or collection at the Centre, possibility to check application status on Internet, SMS service etc. The VFS will collect the (unchanged) visa fee for the Embassy together with a small additional service fee to the VFS.

With the new arrangements in place Thai residents applying for short term business, tourist, family or transit Schengen visas and for work- and residence permits may submit their applications at the Application Centre from Monday to Friday from 08.00 to 12.00 and from 13.00 to 15.00. Passports can be collected Monday to Friday from 13.00 to 16.00. In both cases, there is no need to make a prior appointment.

The Application Centre is conveniently located in Bangkok at:

The Danish Visa Application Centre
Unit 4, 8th floor
Amarin Tower, no. 496-502
Ploenchit Road
Lumpini, Pathumwan
Bangkok 10330

thamarai
I Amaerin Tower skal der ikke bestilles tid saa hun kan blot gaa der ind den aftalte dag, foer eller senere. No problem.
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Brian M
super der var lidt info. mon de har skiftet tlf nr også, eller er det det gamle stadigvæk..?
hvad jeg kan læse ud af dette, så er det kun kortere udrejse af thailand, hvor tidsbestilling ikke er nødvendig.
så der skal vel stadigvæk bestilles tid for 3mdr visum..?

Brian M
okay så kan det ikke være nemere..

thamarai
Man skal ikke bestille tid og har man problemer med at udfylde sin ansoegning saa kontakter man blot deres helpdisk.
/Andreas

Bangkok, Thailand

steengaard
Til Brian M...

Jeg har selv(eller rettere min kone) haft en aftale på ambasaden om afhentning af hendes visa som allerede var blevet godkendt i Januar og oplyst pr. telefon til konen.
Hun blev for godt en uge siden opringet af ambasaden som oplyste at der var nye tiltag for udleveringen af hendes visa....
Så på et eller andet niveau må de jo være igang med at "konvertere gamle aftaler" til det nye sted.....
Men det skyldes måske at der er mange ansøgere samt mange godkendte ansøgere som alle skal kontaktes...
Og som de fleste ved går tingene jo ikke som hjemme i dk, men tager den dobbelte tid hernede når der sidder ansatte af thailands oprindelse bag behandlingen af papirgangen(her tænker jeg udelukkende på ind/ud leveringen)!!!
Gud bedre det hvis de også sad mmed godkendelserne..........

Mvh
Steengaard

Surmule
Ha ha ... hvis de også sidder med godkendelserne .. så kan man jo betale sig fra det Wink

Frank
steengaard skrev:
Til Brian M...

Jeg har selv(eller rettere min kone) haft en aftale på ambasaden om afhentning af hendes visa som allerede var blevet godkendt i Januar og oplyst pr. telefon til konen.
Hun blev for godt en uge siden opringet af ambasaden som oplyste at der var nye tiltag for udleveringen af hendes visa....
Så på et eller andet niveau må de jo være igang med at "konvertere gamle aftaler" til det nye sted.....
Men det skyldes måske at der er mange ansøgere samt mange godkendte ansøgere som alle skal kontaktes...
Og som de fleste ved går tingene jo ikke som hjemme i dk, men tager den dobbelte tid hernede når der sidder ansatte af thailands oprindelse bag behandlingen af papirgangen(her tænker jeg udelukkende på ind/ud leveringen)!!!
Gud bedre det hvis de også sad mmed godkendelserne..........

Mvh
Steengaard

Nej, når sagerne først rammer UdlændingeService i Danmark, så kommer der fart på. Smile

sula
Joe du skriver man ikke må komme med ind på ambassaden da vi var der i Januar 2010, fik alle lov til at gå med ind og vente,
Frank håber da det er dyb ironi med fart i us, havde en behandler hvor vi først fik svar efter 11 mndr Angry men ok det er måske og hurtig behandlingstidViolin

thamarai
Der snakkes meget om dette, men er der snart nogen med erfaring fra det nye sted?
/Andreas

Bangkok, Thailand

Joe
Fik du lov at komme helt med ind i administrationen? Jeg fik lov til at sidde på en bænk udenfor.
Mht sagsbehandlingstid, så mener jeg deres servicemål er svar indenfor max 12 uger.

TG950
thamarai skrev:
I Amaerin Tower skal der ikke bestilles tid saa hun kan blot gaa der ind den aftalte dag, foer eller senere. No problem.

adresse + tlf Nr.

Danish Visa Application Centre,
Unit 4, 8th Floor,
Amarin Tower, No. 496-502,
Ploenchit Road,
Lumpini, Pathumwan,
Bangkok, 10330

VFS Helpline number: +66 (0) 2 2520865

VFS Helpline e-mail: [url][/url]
VFS Website: [url]www.vfsglobal-denmark.com/thailand[/url]

læg mærke til denne SECURITY REGULATIONS :

SECURITY REGULATIONS
Security Notice for Applicants Visiting VFS Danish Visa Application Centre
Due to security reasons the following items will not be permitted inside the Application Centre or stored in the premises.

All battery operated or electronic gadgets such as cameras, audio/video cassettes, compact discs, MP3's, floppies, laptops, or portable music players.
All bags such as travel bags, back packs, briefcases, suitcases, leather / jute / cloth bags and zip folders. Only a plastic bag containing your application related papers would be permitted.
Sealed envelopes or packages.
Any inflammable item such as matchboxes/ lighters/ fuel etc.
Any sharp objects such as scissors, pen knives or nail filers.
Weapon or weapon like objects or explosive material of any kind.

The list provided above is not finite. Other items may be prohibited based on Security Staff's discretion.

Due to security concerns, we do not permit interested parties such as friends, relatives or business contacts to accompany visa applicants. However, interpreters are allowed to accompany hearing-impaired / physically challenged applicants.

Please Note:
There is no facility at the Visa Application Centre to store prohibited items. Applicants are requested to make alternate arrangements to keep the same before entry into the centre.

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

sula
jep joe var med helt ved skranken

fckguld
Brian M skrev:
ja de fik hendes mobil nr da hun bestilte tid,
det er lidt surt flyver til bkk fredag aften, og håbede der var styr på pisset.
men der er nok ikke andet for som du siger at sende en klage pr email til dem , i håb om man kan få en ny tid de de 3 uger jeg er der nede.
prøv ring den danske leder af visa afd, kan ikke huske hendes navn google det, hun har hjulpet mig , forklar hende sag - ikke klage .
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Spring til debat: