Se indlæg
 Udskriv debat
Dansk-thai på forsiden af urban
nicefarang
Pensionsfusk med dækadresser

http://www.urbana...hp?id=3771

Redigeret af Webmaster d. 30/09-2005 17:13

clydehaumann
Artiklen er her.

Af Lars Fogt

Udlandsdanskere svindler sig til tusindvis af skattekroner i pensioner ved at bruge proformaadresser.

De danske myndigheder går nu på jagt efter danskere, der svindler sig til store ekstrabeløb i førtids- og folkepension. Svindelen foregår ved, at pensionister opgiver en falsk dækadresse herhjemme eller et andet sted i Europa. De bor imidlertid i virkeligheden i mere eksotiske lande for at nyde deres otium ved palmestranden. Via den falske adresse kan de få 57.276 kroner oven i pensionsgrundbeløbet om året. Eller det dobbelte af, hvad danske pensionister ifølge loven kan få udbetalt, hvis de bor uden for Europa.»Flere ser ud til at lyve om, at de er i Spanien,« siger Kirsten Thorball, direktør i Den Sociale Sikringsstyrelse, der udbetaler pension til danskere, som bor i udlandet. Ved at opgive en adresse i Spanien slipper de med at betale mindre i skat af pensionen, og de gør det svært for myndighederne at opdage svindelen. På hjemmesiden dansk-thai.dk diskuteres svindelen i detaljer.‘Jeg kender flere i Thailand, som får pension, men som har proformaadresse i Danmark. For at staten ikke skal opdage det, rejser de over Norge og derfra via Finland til Thailand,’ skriver en på hjemmesiden under dæknavnet Surin.Socialministeriet opfordrer kommunerne – som udbetaler pension i Danmark – til at lave dyneløfteri.»Kommunerne bør lave uanmeldte besøg. Det er socialt bedrageri på samme måde, som når folk får børnetilskud ved at påstå, at de bor hver for sig,« siger kontorchef i Socialministeriet Bent Nielsen. Men kommunerne finder opgaven uoverskuelig: Vi kan jo ikke kontrollere alle en million pensionister i Danmark, lyder det fra pensionsudvalget under Kommunernes Landsforening. 6

URBAN - fredag den 30. september 2005

Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

nicefarang
Det var den journalist der henvendte sig tidligere.

Hejsa
Ja det er det svin som lusker herinde

Ja det er desværre nogle herinde fra som har hjulpet ham med at gøre opmærksom på dansk thai
I må aldrig stole på de svin fra ekstra bladet og slet ikke den idiot til lars fuck
Han er ligesom de andre idioter på ekstrabladet ikke til at stole på
Og de vil nu ødelægge det for nogle pensionister som gerne vil kunne leve livet et andet sted end danmark,desværre for dem, men sådan er dem fra ekstra bladet

Så hvis nogen har et tips til en anden så gør det i private beskeder
Så ham fuck hovedet ikke kan se det
Eller i msn
bamsen
Redigeret af d. 30/09-2005 16:28

nicefarang
Hvis man giver tips i offentligt forum, så er man selv ude om det.

Enhver kan læse herinde.

MisterM

Af Lars Fogt
Sad

Meget enoejet journalistSad

Jeg har hverken falsk daekadresse eller en postadresse i DanmarkFrown
Kommunen, Told&Skat har min fulde adresse i ThailandFrown

Jeg er ikke paa efterloen, kontantloens modtager eller har andre sociale ydelser som kan forarge Lars FogtFrown
Jeg ligger ikke paa nogen maade til last for den danske statSmile

Der traekkes skat af min indtaegt i Danmark hver maaned men kommunikationen mellem mig, kommunen, staten og Told&Skat har vaeret MEGET daarligSad

Nu rejser jeg til Danmark for at bevise at jeg er i live og vil traeffe de foranstaltninger der er noedvendige for min ret til folkepensionSad

Det bliver IKKE Lars Fogt jeg ringer til hvis jeg gaar til pressenSmile
Redigeret af MisterM d. 30/09-2005 16:56

MisterM
Saa at journalistlarsfogt var paa nettetFrown
Haaber han er mandfolk nok til at svareSmile

clydehaumann
ja det er jo nok ikke en god ide at opfordre til at begaa ulovligheder nogen steder paa et saa offentligt sted som en webside hvis man ikke vil blive opdaget. Her tenker jeg ogsaa paa raad om hvordan man omgaar lovgivningen her i Thaoland.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

thaikurt1
Hvorfor skal der vaere forsked po om du bo i Eu- land eller og du bo et andre sted nor man fo førtidspension man bliver straffe for at bo her

Jeg skal betale skat til danmark ogso selv og jeg ingen ret har til at fo hjaelpe hvis jeg komme hjem og er syg eller skulle finde po at flytte tilbage til Danmark so skal jeg venter 6 uger for at fo et sygesikringkort eller har jeg bare at betale hvis jeg skulle vaere so udheldig at bliver syg.

Kan det dog ikke vaere ligemeget hvor i verden hvor man bo da det danske samfund jo ikke har bruge for mig mere de har lige frem sat mig ud po et sidespor.

jeg har talet med nogen fra Norge der for de hele deres pension hvor i verden de bo og de hjaelpe dem meget bedre en hvis man er dansker.

Jeg har selv min adresse her i Thailand og vil skide det danske samfund et stykke.

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
MisterM
thaikurt skrev:
Hvorfor skal der vaere forsked po om du bo i Eu- land eller og du bo et andre sted nor man fo førtidspension man bliver straffe for at bo her

Jeg skal betale skat til danmark ogso selv og jeg ingen ret har til at fo hjaelpe hvis jeg komme hjem og er syg eller skulle finde po at flytte tilbage til Danmark so skal jeg venter 6 uger for at fo et sygesikringkort eller har jeg bare at betale hvis jeg skulle vaere so udheldig at bliver syg.

Kan det dog ikke vaere ligemeget hvor i verden hvor man bo da det danske samfund jo ikke har bruge for mig mere de har lige frem sat mig ud po et sidespor.

jeg har talet med nogen fra Norge der for de hele deres pension hvor i verden de bo og de hjaelpe dem meget bedre en hvis man er dansker.

Jeg har selv min adresse her i Thailand og vil skide det danske samfund et stykke.

Giver dig retGrin

Jeg har ogsaa talt med norske, svenske og andre som ikke har de samme problemer som migSad De kan slet ikke forstaa det fordi de har hoert at Danmark er et saadanne rigt land med gode sociale ydelserSad

Til information til journalist Lars Fogt kan jeg oplyse at jeg ikke har fast ejendom i Thailand. Jeg er heller ikke gift herude eller har arbejdeFrown Saa vil jeg gerne vide hvor mit tilhoersforhold er stoerst?

Nu maa vi se om journalist Lars Fogt vil svare...Grin
Redigeret af MisterM d. 30/09-2005 20:18

thaikurt1
MisterM
Det hvad en af de grunde til at flytte til Thailand jeg hvad godt traet af det dansk samfund den mode de behandel os førtidspension po.

Du skal nok ikke regne med at det dunmme svin til journalist Lars Fogt vil svare os.

Det er sgu nok ikke mandfolj nok til at gore.

Angry
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

Nej ham lars fuck er bare et svin
Han er bare misundelig fordi nogen vil leve livet og han ikke kan
Så nu vil han knægte nogen af de svage i samfundet det kan han finde ud af,men han er jo ikke klog nok til at ramme andre
bamsen

JournalistLarsFogt
Jeg skal og bør ikke gå ind i en debat med jer - det er ikke mig, der har lavet lovgivningen. Og jeg har ingen holdning til, hvordan den bør være.

Det eneste jeg kan konstatere er, at I et åbent forum diskuterer, hvordan man begår socialt bedrageri. Og da det er i et åbent forum er jeg i min gode ret til at citere det.

Det er min opgave som journalist, at bringe nyheder til offentlighedens kendskab, og det her er en nyhed.

I skal være mere end velkomne til at kontakte mig personligt, hvis I har noget at indevende.

Slut herfra.

Bedste Hilsner
Lars Fogt

Nej du er bare et svin
som vil knægte de svage i samfundet
Lad være med at skrive privat til ham
han vil misbruge det, lad være med at stole på ham
uanset om han lover ikke at bruge det, i kan ikke stole på den mand

Hvis i det er kun derfor han vil ha i skriver privat, så har han mere at snage i
bamsen

Martin
Hvis din eneste kilde er en med navnet Surin så syntes jeg artiklen er lavet på et noget tyndt grundlag. Sad

MisterM
JournalistLarsFogt skrev:
Jeg skal og bør ikke gå ind i en debat med jer - det er ikke mig, der har lavet lovgivningen. Og jeg har ingen holdning til, hvordan den bør være.

Det eneste jeg kan konstatere er, at I et åbent forum diskuterer, hvordan man begår socialt bedrageri. Og da det er i et åbent forum er jeg i min gode ret til at citere det.

Det er min opgave som journalist, at bringe nyheder til offentlighedens kendskab, og det her er en nyhed.

I skal være mere end velkomne til at kontakte mig personligt, hvis I har noget at indevende.

Slut herfra.

Bedste Hilsner
Lars Fogt

Ja, det har du ret i men hvad med os andre som havde regnet med en fair behandling fra Danmark? Det er du ikke interesseret i, kun nogle citater fra en websideSad
Jeg gaar ud fra lovgivningen i Danmark og alligevel vil de snyde migSad
Men det vil du ikke forholde dig tilSad Du har ingen holdningGrin

Du er en rigtig toesedrengGrin

Du behoever ikke at svare, vi kender digGrin

jager
jep og specielt hvis man ellers læser hvad for noget sludder som surin ellers har skrevet.

jeg må sige at ham lars er vist noget af en kanon jounalist, han styrer for vildt og med denne artikkel som virkelig rykker, for han garanteret både vækket hele folketinget som div. ministerier, med det resultat at der bliver buret et par hundrede pensionister inde samt at lovgivningen ændres. hehehehe jeg fatter slet ikke han har fået lov til at udgive denne artikkel men det siger nok lige så meget om redaktøren som denne amatør jounalist.

det er bare lige min mening og når man så tænker på hvor lang tid han har arbejdet med denne artikkel, i guder han må da være den dummeste af alle vores jounalister ellers ser det sku slemt ud for vores samfund

jager

thaikurt1
Kan man forventer andre svar fra en jounalist der er ansat po
ekstrabladet.

Du kunne jo fo din redaktøren betale for en tur til Thailand du er velkommen at komme op og besoge mig jeg har ikke nogen hemlighed du kan skriver om men jeg kan vise dig hvordan man leve her som pensionister.

So kan du jo skrive en artikkel om alle de glade pensionister der har fundet et sted at bo langt vaek fra Danmark

Men det er jo sodan at hver gang i skriver om thailand sidder i po jeres rov i danmark og har aldrig vaere i thailand og se po forholden som de er.

bigfoot
at have ondt i røven på nogle der har det godt i udlandet med deres kærster-koner ,det kan være i eu. el andre steder ,er meget primetivt
når man ser på 24 aars reglen der bøjes af div. off.styrelser er der saa naaget at sige at det bliver gjort ....det bliver en nødventig !!!!!!
der skrives meget sluder for usel mamonAngry
To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problem

commandertorp
den artikel stinker dybt og inderligt, deri er jeg kun alt for enig ! - og da der for et par år siden blev ændret i pensionsloven, så førtidspensionister nu kan tage deres pension med ud af landet, så håber jeg virkelig ikke at dette kommer til at påvirke den gruppe af mennesker ! - (selvom mit kendskab til Dansk administration indikere at dette måske bliver tilfældet ! )
- desuden ved jeg at der er stillet forslag om ændring af de gamle pensions-regler så de er mere "enslydende" for alle, og dette skulle vistnok komme til behandlingt engang i denne folketingssamling ! - men det er måske netop DERFOR at denne artikel skulle i trykken nu ! - da den jo ville miste sin relevans om et kort stykke tid ?? - well who knows ? - men det fortæller en hel del om nivauet i den danske journalistik.

SadAngry

(jeg leder i øjeblikket efter dokumentationen til dette forslag og vender tilbage med et link ASAP når jeg har fundet det på DR.dk )
Commandertorp

Hjem er det sted man sætter sin kuffert !
OK det ser ud til at det er Thailand denne gang Wink

http://www.khonkaen.dk
Spring til debat: