Se indlæg
Gamle mænd & unge piger
|
|
Surmule |
Lagt på d. 13/02-2010 18:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Joe skrev: Vedr. indlæg nr. 15: Så du hvad der gik forud for det svar jeg gav? Tråden handler om ældre mænd vs. unge piger, så ja, selvfølgelig er det hvad mine indlæg drejer sig om. Er virkelig ikke mit problem hvad du synes om mig. Du mener prostitution er godt for samfundet. Det synes jeg jo er en tåbelig holdning at have. Men så lad os diskutere det, og ikke hvad du bliver berørt over og hvorfor. Hvis du ønsker at diskutere prostitution, så start dog en tråd om dette emne! Denne tråd handler om Gamle mænd & unge piger! Men når udgangspunktet for at diskuterer med dig, er at man er dum, uvidende og tåbelig, hvis man har en modstridende holdning til din.... så skal du nok stille de store forventninger til de brede meningsudvekslinger. |
|
|
Joe |
Lagt på d. 13/02-2010 18:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 278 |
Well.. Det styrer du selv. Ikke mig der starter en mudderkastning i debatter, men når nogen taler grimt, får de tilbage af samme mønt. Desuden har flere i denne tråd været efter manden og ikke bolden. Heldigvis fik admin også øje på dette. |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 13/02-2010 18:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Joe skrev: Well.. Det styrer du selv. Ikke mig der starter en mudderkastning i debatter, men når nogen taler grimt, får de tilbage af samme mønt. Desuden har flere i denne tråd været efter manden og ikke bolden. Heldigvis fik admin også øje på dette. Du mener du går efter bolden i indlæg 99 - ved at kalde mig dum og uvidende og ved i dit forrige indlæg at kalde mine holdninger tåbelige! Ja, ja fred være med dig - og vogt dig endelig for dobbelt moral! |
|
|
Joe |
Lagt på d. 13/02-2010 18:51
|
Og du kalder mig uforstående og umoden i dine indlæg. Lets agree to disagree and move on. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 13/02-2010 18:51
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Skal vi ikke se at komme tilbage til udgangspunktet i Indlæg 1 i stedet for dette ? Tak Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
thamarai |
Lagt på d. 13/02-2010 20:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 387 |
jesperfrb skrev: Hvor kommer det fra at Buddha var en mand på 250kg? Har studeret det mere end 10 år, finder ingen steder han skulle være fed! Derimod var han født som en prins i Indien, i et lille konge dømme, der var i konstant krig med de omkring liggende, blev gift med en smuk pige, som han forlod til fordel for at filosofisere om hvordan mennesker kunne leve i harmoni med hinanden! Han brugte resten af sit liv på at gå fra by til by, og fortælle alle der ville hører på ham, om hvordan han var nået til oplystheden(nirvana). En fed mand går ikke resten af sit liv fra by til by! Lær/læs om budismen, før i udtaler jer! Ved godt at historien er blevet forvansket gennem tiden, men den første Buddha var et almindeligt menneske. Samt husk at alle mennesker kan opnå "Buddha" status, hvis de opnår oplystheden! Derfor er "Buddha" statuer også vidt forskellige! Dette har forøvrigt intet med tråden at gøre, men bliver harm over at Budismenen bliver trukket ind over emnet! Men undskyld jeg falder ved siden af! Buddha var ikke fed, men der findes en masse, herunder kinesiske, ting i Thailand, som folk fejlagtigt forveksler med Buddha. I øvrigt har jeg hørt en del thai-kvinder været sure på Buddha, fordi han forlod sin kone, men det er en anden historie. |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 13/02-2010 23:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Joe skrev: Hvis du rent faktisk havde læst biblen fra ende til anden, ville du også vide, at blasfemi er den eneste synd Gud ikke kan tilgive. Kunne være du havde overset det, så vælger lige at opdatere dig på indholdet af bogen. Who cares hvad der står i en eller anden tåbelig bog. Jeg kan ikke udstå folk som benytter alle lejligheder til at forkynne deres tro på os andre. Jeg tror på den gudommelige regnorm som skal spise mig når den 1 livstid vi har til rådighed er slut. Ikke noget efterliv til mig tak, kan ikke bære tanke om evighed, det er simpelthen for lang tid. |
|
|
hanspeter |
Lagt på d. 13/02-2010 23:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
aw hvor godt skrevet |
|
|
Joe |
Lagt på d. 14/02-2010 00:10
|
Du er ateist, det er jeg ikke. Forkynder skam ikke. Retter bare lidt på folks fejlcitater omkring biblen. Muligt du ikke synes det er en god bog, men eftersom det er verdens mest udbredte bog, er der tydeligvis nogen der ikke deler din holdning. Evigt liv? Hvis du selv måtte bestemme, hvor lang tid ville du så leve? 500 år? Og når de så var gået, så ville du ikke lige have 5 ekstra? |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 14/02-2010 00:17
|
Joe skrev: Jamen så pøj pøj med at følge buddha. En mand på 250 kilo der prædikerer om selvdisciplin. Allerede der kører den religion af sporet. Du ved tydeligvis intet om budisme, det er rigtigt at vi i den vestlige verden har en opfattelse af Buddah som værende en fed mand og jeg skal ikke afvise at der kan være enkelte lande i østen som har samme opfattelse. Men det er altså ikke det billede hvis man feks besøger thailand her er Buddah en ganske tynd mand og det samme vil du faktisk se hvis du bare går på wikipedia http://en.wikiped...iki/Buddha ikke et eneste af billederne er af en tyk buddah og der er også en omtale om hans udseende. Det du tror er Buddah er nok nærmere den kinesiske Budai http://en.wikiped...wiki/Budai |
|
|
Joe |
Lagt på d. 14/02-2010 00:23
|
Sikkert.. Det var en joke. Du synes ikke den var sjov? |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 14/02-2010 00:24
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
buddah, jesus, allah.. pff i har tabt mig. tror sgu jeg går i seng go kamp
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 14/02-2010 00:46
|
Joe skrev: Du er ateist, det er jeg ikke. Forkynder skam ikke. Retter bare lidt på folks fejlcitater omkring biblen. Muligt du ikke synes det er en god bog, men eftersom det er verdens mest udbredte bog, er der tydeligvis nogen der ikke deler din holdning. Det var blot kommentaren til et enkelt af dine svar. Det har lige fra starten af skinnet igennem at der er et religiøst motiv i dine kommentarer. Derudover er antallet af eksemplarer af bogen ikke ensbetydende med at det er sandheden. Jeg respekterer helt og holdent at personer har deres egen tro og det uanset hvilken det så er, men når man begynder at argumentere ud fra den så står jeg af. Joe skrev: Evigt liv? Hvis du selv måtte bestemme, hvor lang tid ville du så leve? 500 år? Og når de så var gået, så ville du ikke lige have 5 ekstra? Der er godtnok også stor forskel på 500 år og så 500.000 år og så endeligt evigt. Men jeg ved ikke om du har oplevet at have meget gamle medlemmer i din familie? det har jeg min Oldemor blev omkring 105 år gammel og hun var træt af at leve. Det er rigtigt at hendes krop også var slidt op, men jeg skal hilse og sige at hun boede hjemme uden anden hjælp end lidt rengøring til hun var 90 og havde 8-10 rigtigt gode år på plehjemmet. Kunne man forestille sig at man ville beholde sin krop ung som en 30 årig gennem hele livet ville det punkt nok først komme noget senere, men jeg tror fuldt og fast at når man nåede de 500 år så ville man simpelthen være løbet tør for lyst til flere dage. |
|
|
Joe |
Lagt på d. 14/02-2010 01:02
|
På trods af at bogen er flere tusinde år gammel, er den stadig anvendelig idag, og derfor har den min interesse. Hvis folk fulgte nogle af dens enkle grundprincipper såsom: du skal elske din næste som dig selv, ville verden se helt anderledes ud. Derfor har jeg valgt at sætte min lid til denne bog, fordi den lover noget bedre, og kan forbedre ens liv allerede nu. Lad os tage det i en anden tråd, hvis du vil diskutere, om det er godt eller skidt at leve på den måde. Men du siger du allerede er stået af, så det respekterer jeg. |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 14/02-2010 01:15
|
Joe skrev: Sikkert.. Det var en joke. Du synes ikke den var sjov? Nej faktisk ikke, jeg synes det virker uoplyst, især når man tænker på at vi er på et forum om Thailand og Thai buddahen ligner absolut ikke en på 250 kg. det er at fornærme folk med en anden tro end dig og husk et det er lige netop det en tro. Det er jo ingen af os der faktisk kender den sande tro om det er kristendom, Islam, Buddishme, hinduisme eller min egen version at vi bare dør og det var så det. |
|
|
Joe |
Lagt på d. 14/02-2010 01:19
|
Det er også fornærmende at kalde biblen en tåbelig bog. Og uoplyst. |
|
|
larsmand |
Lagt på d. 14/02-2010 01:25
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 78 |
Hej Joe..... Jeg forstår ikke helt dine svar og det du selv skriver... I indlæg #5 "Han kommer til at sutte så meget pik i helvede" og indlæg #9 "en mand som dater én der kunne være hans oldebarn, er da sikret en plads i skærsilden" og indlæg #15 "Du tænker da ikke specielt godt, men sådan er det jo med de fleste ensomme midaldrene mænd" og så endelig dit indlæg nummer #97 "Jeg gør mig bestemt ikke til domme over andre".. ?????????????????????????? Ja du må jo undskylde mig at jeg så er lidt smådum og nok ikke tænker specielt godt, men på mig virker dine indlæg da netop som om at du dømmer folk........ og eftersom at jeg er 45 år så er jeg vel også midaldrene og ensom??? Nej Joe je synes nu ærligt at der mangler lidt logik i din argumentation.. livet er jagt og kvinder....
|
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 14/02-2010 01:26
|
Joe skrev: På trods af at bogen er flere tusinde år gammel, er den stadig anvendelig idag, og derfor har den min interesse. Hvis folk fulgte nogle af dens enkle grundprincipper såsom: du skal elske din næste som dig selv, ville verden se helt anderledes ud. Derfor har jeg valgt at sætte min lid til denne bog, fordi den lover noget bedre, og kan forbedre ens liv allerede nu. Den bog er skrevet om så mange gange at man skulle tro det var løgn og vil sikkert blive skrevet om i fremtiden så den passer til udviklingen, bare se på hvad især amerikanerne har gang i med "Creation Science" hvor de gerne vil omskrive bogen så den passer bedre med det videnskaben kan bevise idag. I tidligere tider har det været de såkaldte "Ecumenical council" der har besluttet mange af de grundliggende ting. Men det er da fint at du finder ting i bogen som du kan bruge og der er da ingen tvivl om at mange af de holdninger vi har her i den vestlige verden bygger på biblen. Det betyder sikkert at nogle af de ting du vil tilskrive bogen tilskriver jeg andre ting. |
|
|
Lagt på d. 14/02-2010 01:26
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Joe har ret, biblen er meget vigtig, der står blandt andet i det gamle testamente, at kvinden skal elske og ære sin mand, samt tie i forsamlinger. |
|
|
Joe |
Lagt på d. 14/02-2010 01:35
|
Larsmand. Ja, jeg syntes at manden i videoen er et svin. Jeg kender dig ikke, så jeg ved ikke om du er ensom. Men hvis man køber sig til selskab, så går jeg da stærkt ud fra, at man mangler noget selskab. Jeg bryder mig ikke om sexturister, så du kan have ret i, at jeg har fordomme. |
|
Spring til debat: |