Se indlæg
 Udskriv debat
Gamle mænd & unge piger
Surmule
Joe skrev:
Vel er jeg ung, måske også umoden. Men du er dum og uvidende. Jesus gik til prostituerede? Kan ikke tage dig seriøst, har prøvet, det virker bare ikke for mig.

En gang, når du får tid til at læse biblen ville du vide at Maria Magdalena var en skøge. Det er faktisk en af de moraler, der er taget med for at imødegå, fordumsfulde mennesker... det er faktisk ikke ret mange fornægtere på dette punkt. Kun de dumme og uvidende Wink

Joe
Er bekendt med lignelsen. Men du fik det til at lyde som om, at Jesus betalte for sex. Og det står ingen steder i biblen.

Surmule
Det har jeg aldrig påstået... han var nok som en af de dårlige faranger, der løber fra regning og ansvar Wink

Anonym Bruger
Surmule skrev:
Det har jeg aldrig påstået... han var nok som en af de dårlige faranger, der løber fra regning og ansvar Wink

GrinGrinGrin

Joe
Hvis du rent faktisk havde læst biblen fra ende til anden, ville du også vide, at blasfemi er den eneste synd Gud ikke kan tilgive. Kunne være du havde overset det, så vælger lige at opdatere dig på indholdet af bogen.

hold da op.. kan i ikke snakke om det i den lokale søndags kirke istedet?

Joe
Går ikke i kirke. Og når han vælger at bringe den slags op, så vælger jeg at svare på det.

Surmule
Joe skrev:
Hvis du rent faktisk havde læst biblen fra ende til anden, ville du også vide, at blasfemi er den eneste synd Gud ikke kan tilgive. Kunne være du havde overset det, så vælger lige at opdatere dig på indholdet af bogen.

Ja, på en eller anden måde er man jo nød til at fastholde sin magt...

Nu er jeg ikke medlem af foreningen længerer så er det ikke godt vi har Buddha... som alternativ ... Han er mere til at uanset hvad ... så er ansvaret for hvordan du lever dit liv DIT!!!

Men bortset fra det, så er det lidt uden for tråden ... altså bortset fra at både Jesus og Buddha er gamle mænd Wink

Joe
Jamen så pøj pøj med at følge buddha.
En mand på 250 kilo der prædikerer om selvdisciplin. Allerede der kører den religion af sporet.

Surmule
Joe skrev:
En mand på 250 kilo der prædikerer om selvdisciplin. Allerede der kører den religion af sporet.

Ja, vel prædiker han selvdiciplin og vel vejer han måske 250kg. Men dermed slår du så fast at fede mensker ikke kan have ret. Endnu en fordom ... du bevæger dig i lidt snævre cirkler!

Joe
Du misforstår. Pointen er, at det er dybt dobbeltmoralsk at belære andre om noget man ikke selv kan leve op til. Jeg bevæger mig indenfor de områder du ønsker at diskutere.

Surmule
Joe skrev:
Du misforstår. Pointen er, at det er dybt dobbeltmoralsk at belære andre om noget man ikke selv kan leve op til. Jeg bevæger mig indenfor de områder du ønsker at diskutere.

Mig bekendt var fedme ikke et udpræget problem på den tid Budddha trådte sine sko (ja,ja) - det er blevet et problem i nutiden. Buddha holdt ikke moraliserende taler om fedme. Fra gammel tid var det et tegn på status og det er det stadig visse steder.

Men det er stadig uden for tråden - og mit indlæg gik ikke ud på at filosofere over gamle religioner / mænd sammen med dig. Det gik mere ud på at du skulle prøve at være mindre fordomsfuld og være mindre indsnævret om at dine synspunkter pr. d.d. skal være gældende standard for, hvordan andre skal leve deres liv.

Igennem dine indlæg, har du langet ud efter ældre mænd som er tiltrukket af yngre kvinder, du har langet ud efter aftagere af købesex og sidst efter fede mennesker som mindreværdige mennesker uden ret til at belære andre.

Måske du bare skulle prøve at være mere tolerant, og leve i fred med dig selv, og lade være at moralisere andre på en ny-puritansk måde, for den måde de vælger at leve livet på .... så længe det er indenfor lovens rammer.

SteenJ
Jeg er 56 - hun er 50......hendes datter nr. 1 er 28.......hendes datter nr. 2 er 14......... Vi bor alle i samme hus. Hvem mon jeg sover sammen med??????????hahahahaSleepingSunflowerViolin
Redigeret af SteenJ d. 13/02-2010 17:16

Joe
Igen må jeg sige, jeg har ikke noget imod fede mennesker. Jeg har noget imod dobbeltmoral. 2 forskellige ting. Are we clear? Prostitution har jeg helt klart noget imod, jeg finder det frastødende, og kvindeundertrykkende.

Jeg langer ikke ud efter bestemte personer på dette forum, jeg deler mine holdninger. Jeg kender ikke nogen af de mennesker herinde, ligesom du ikke kender mig. Derfor diskuterer vi holdninger og principper, og ikke hvordan du og jeg agerer i det private.

Joe skrev:

Nu bevæger du dig igen ind på et område, du ved absolut INTET om.Kick you
Budda er IKKE en mand.
Du vil gøre livet lettere for dig selv, ved enten at holde din kæft eller sætte dig ind i tingene, inden du bringer postulater uden hold i virkligheden.
Derved undgår du også at fremstå som en idiot.

thamarai
Hverken Jesus eller Buddha accepterer prostitution. Jesus tilgav Magdalene, men tilgivelse findes ikke i samme grad i buddhismen. I Thailand ofrer den prostituerde hendes skaebne til sin mor og far - og i en del tilfaelde penge, fest og farver.
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Joe
blev født som prins ca. år 560 før vor tidsregning. Ladyboy?

Surmule
Joe skrev:
Igen må jeg sige, jeg har ikke noget imod fede mennesker. Jeg har noget imod dobbeltmoral. 2 forskellige ting. Are we clear? Prostitution har jeg helt klart noget imod, jeg finder det frastødende, og kvindeundertrykkende.

Jeg langer ikke ud efter bestemte personer på dette forum, jeg deler mine holdninger. Jeg kender ikke nogen af de mennesker herinde, ligesom du ikke kender mig. Derfor diskuterer vi holdninger og principper, og ikke hvordan du og jeg agerer i det private.

Pointen er at på Buddha's tid var fedme ikke et problem og han hodt ikke foredrag mod vellevned, som visse andre profeter ... ergo ingen dobb.moral!!!

Dobb. moral er tilgengæld, når du påstår ikke langer ud efter nogen ... eller også har du bare en rigtig dårlig hukommelse. I indlæg nummer 15 er du meget generaliserende i din tilsvining af andre. Jeg synes bestemt der er en person gruppe, der svines ganske gevaldigt. I de fleste af dine indlæg beskæftiger du dig med ældre mænd og yngre kvinder og din afsky i mod dette. Det er først i dine sidste indlæg du får drejet dig ind på emnet prostiution (hvilket i øvrigt er uden for tråden) - Grunden til at jeg i det hele taget reagerer på denne tråd, er at jeg føler mig dybt berørt over at der findes mennesker med så forddomsfulde og generalistiske holdninger som dig.

Jeg mangler stadig svar på, hvor aldersgrænsen går - hvornår er mand for gammel til at date en "ung" - Hvorfor har du den idé, at i dk er alle storset jævnaldrende i et parforhold. Fordi fakta er, at ï dk er den gennemsnitlige aldersforskel på mellem 3-4 år og der skal altså nogle større aldersforskelle til, for at kunne trække gennemsnittet derop. I dk er det faktisk blevet ganske almindeligt at ældre kvinder dater, yngre mænd, er det kun Jer "unge" der ikke har opfattet det. Kødets-lyst er mange gange mere efterspurgt end "etik".

At prostitution er kvinde-udertrykkende findes der i øvrigt delte meninger om. Spørg bare de danske prostituerede. For Thailand vil jeg påstå, at sige det er samfundsudviklende (i hvert fald den største export vare, næstefter ris), hvis man ellers kan sige at Thailand udvikles, når alle ønsker sig samme status og velfærd som farang. Selv synes jeg Thailand og alle andre tredie verddens lande er i gang med en degenrerende (amerikanisernde) udvikling. Desværre har informations-samfundet ingen grænser og når vestlig standard (reklamer, soap's mv.) køres i udviklingslandende får det en hvis form for efterspørgsel. Men det er ikke denne tråd.

/Paul

jesperfrb
Hvor kommer det fra at Buddha var en mand på 250kg?
Har studeret det mere end 10 år, finder ingen steder han skulle være fed!
Derimod var han født som en prins i Indien, i et lille konge dømme, der var i konstant krig med de omkring liggende, blev gift med en smuk pige, som han forlod til fordel for at filosofisere om hvordan mennesker kunne leve i harmoni med hinanden! Han brugte resten af sit liv på at gå fra by til by, og fortælle alle der ville hører på ham, om hvordan han var nået til oplystheden(nirvana). En fed mand går ikke resten af sit liv fra by til by!

Lær/læs om budismen, før i udtaler jer!
Ved godt at historien er blevet forvansket gennem tiden, men den første Buddha var et almindeligt menneske. Samt husk at alle mennesker kan opnå "Buddha" status, hvis de opnår oplystheden! Derfor er "Buddha" statuer
også vidt forskellige!

Dette har forøvrigt intet med tråden at gøre, men bliver harm over at Budismenen bliver trukket ind over emnet!
Men undskyld jeg falder ved siden af!
Redigeret af jesperfrb d. 13/02-2010 18:12
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Joe
Vedr. indlæg nr. 15: Så du hvad der gik forud for det svar jeg gav? Tråden handler om ældre mænd vs. unge piger, så ja, selvfølgelig er det hvad mine indlæg drejer sig om.

Er virkelig ikke mit problem hvad du synes om mig. Du mener prostitution er godt for samfundet. Det synes jeg jo er en tåbelig holdning at have. Men så lad os diskutere det, og ikke hvad du bliver berørt over og hvorfor.

Spring til debat: