Se indlæg
 Udskriv debat
Gamle mænd & unge piger
Frank
vandango skrev:
Joe skrev:
jesperfrb skrev:
Joe, nu skal du passe på du ikke misforstår mig, for mange af disse forhold ændre sig til stor hengivenhed og godt venskab partner imellem, altså lige som et dansk parforhold, når den første forelskelse har lagt sig, og det er vel tæt på ægte kærlighed!

Så jeg kan på ingen måder blive fortørnet over disse forhold, kender rigtig mange der har det rigtig godt, på trods af det du opfatter som et uligvægtigt forhold!

Det er ihvertfald den måde jeg læser dine indlæg!

Det er da heldigt når det udvikler sig i den retning. Er du da ikke selv skeptisk over de store aldersforskelle imellem mand og kvinde? Det ser vi da ihvertfald sjældent danskere imellem. Så det virker på mig som om, at ældre mænd fra fx. dk, udnytter yngre thaikvinder.

Mange rige og kendte i Danmark har ofte unge kvinder (temmelig mange), der er ingen der brokker sig herhjemme, de optræder ofte i de kulørte ugemagasiner. Og så kan du lægge alle dem der ikke lufter deres privatliv i bladene, til.

Joe - det er sgu rigtig mange herhjemme. - Hvorfor er du så skeptisk når det foregår i Thailand?, hvor det i oven i købet er kulturelt acceptabelt?.

Verden er fyldt med missionærer som mener at vide, hvordan andre mennesker skal leve deres liv, og ynder at prædike det. Og ikke sjældent viser det sig, at de selv samme personer har fingrene længst nede i kagedåsen, hvis man kan udtrykke det sådan.

hanspeter
Ikke for at være namedropping, men kan nogen huske noget der hed Spies Rejser og en pige fra receptionen?. Der var da en aldersforskel som ville noget. Vedkommende blev så senere gift ind i det bedre borgerskab og kongefamilien.
Det er selvfølgeligt ikke så relateret til gamle farang og purunge thaipiger.
Men det sjove er at det ikke blev accepteret af borgerskabet, til Simons fortrydelse, men han blev alligevel tilgivet ,fordi han havde penge, og det er der status i "i" alle samfund.
Kast den første sten, uden stenen Til hest
Hvad gør man ikke for penge.
Redigeret af hanspeter d. 13/02-2010 00:30

vandango
Joe skrev:
risbaronen skrev:
vil det så sige joe at når du bliver 75 så vil du synes at 75 årige damer er nogen rigtige frækkerter og du vil på ingen måde kunne have lyst til at være sammen med en yngre dame

Der er vigtigere ting i livet end faste balder. Nu kan jeg jo kun tale for mig selv, men min nuværende kone har jeg ikke i sinde at forlade, nogensinde.

Man har vel altid lyst til at være sammen med den smukkeste i flokken, men hvis der ikke er tale om ægte kærlighed, ville jeg ikke kunne nyde samværet.

Sad her fornylig på Copenhagen og talte med en rar ældre dansker som sagde, "du er da vandango".
Jeg skulle åbenbart ikke åbne munden ret meget, før han vidste hvem jeg var?
Nåh men han kunne da godt huske da jeg var sammen med Nee. Nee mødte jeg en uge efter at jeg første gang kom til Thailand, vi var sammen i 1½ år, var ikke sammen med andre kvinder.

Mens vi sidder og hyggesnakker, ser jeg ud af øjenkrogen et meget kropsligt smukt menneske komme forbi, og sætte sig ved min danske ven, en ung kvinde fra filippinerne?

Jeg sad og kiggede på dem, man er jo lidt nysgerrig. Men det jeg så var et par, som virkelig nyder hinanden, hinandens selskab og har en god kommunikation og interaktion sammen - et rigtigt par!
Det var heller ikke svært at slå over på engelsk, hun var sød interesseret, og hun skulle også høre om, hvad vi snakkede om.

Jeg spurgte nysgerrigt om hvad de siger derhjemme?, de var jo gift og boede i Danmark. Han fortalte lidt om hvordan de havde det derhjemme, og noget om omgivelsernes syn på dem. Det lød knaldhamrende godt, og til sidst sagde han til mig - Flemming du lever jo kun en gang, -det var dog på dansk, og den har jeg taget til mig. Denne venlige danske herre, som jeg iøvrigt rigtig godt kan lide, er langt mere afklaret omkring sit liv, end jeg nogensinde tør håbe på.

Omvendt kan jeg godt lide at besøge Jens på markedspladsen, han har rigtig mange kunder fra mange lande, og det jeg skriver nu, behøver ikke at være relateret til nogen danskere.

Noget der skær mig i hjertet, og noget jeg netop ser hos Jens, grundet de mange kunder, er de Thai-Farang forhold hvor de i timevis ikke taler med hinanden. Jeg får en dårlig følelse af, at de mennesker har indgået et forhold, der bygger på intet eller på noget jeg ikke forstår.

jeg syntes ikke at man skal forblænde sig på al den skønhed der er til rådighed, men bygge på noget vi herhjemme kalder for en god kemi, kærlighed m.m. - men der gør forbandet ondt når jeg ser det.

vandango
Saendaeng skrev:
Jeg havde ellers tænkt mig at når jeg ramte de 60, så ville jeg sætte konen på udskiftningsbænken og så ned og have noget ungt lamselår.Smile Det er da noget der kan pifte gang i de gamle årer. Og så lige smide et par blå piller oven i.
Jeg kigger ikke ned på en ældre mand der render rundt med et tøs på 22. Næh hvis han kan følge med hende, så lad ham.
Vi lever dog kun en gang og lad os nyde det.Yo baby

De er altså grønne i LOS.

bagerbager
hanspeter skrev:
Ikke for at være namedropping, men kan nogen huske noget der hed Spies Rejser og en pige fra receptionen?. Der var da en aldersforskel som ville noget. Vedkommende blev så senere gift ind i det bedre borgerskab og kongefamilien.
Det er selvfølgeligt ikke så relateret til gamle farang og purunge thaipiger.
Men det sjove er at det ikke blev accepteret af borgerskabet, til Simons fortrydelse, men han blev alligevel tilgivet ,fordi han havde penge, og det er der status i "i" alle samfund.
Kast den første sten, uden stenen Til hest
Hvad gør man ikke for penge.
ja der er jo også ham med playboy, hugh heffener tror jeg han hedder,

vandango
Thai72 skrev:
For lige at tage udgangspunkt i filmsekvensen og det den udtrykker…

I mine øjne er det hævet over enhver tvivl at begge parter for noget ud af hinanden.
Den gamle mand får fesse og den unge pige for penge.

Det der er problemet er, at de gamle mænd bilder sig ind, at de unge piger godt kan lide at have gamle mænd liggende oven på sig og pruste og stønne.
Og selvfølgelig er de gamle mænd nødt til at bilde sig selv ind, at pigerne kan lide det og er vilde med dem.
Det er jo lidt ærgerligt, når nu den gamle mand har været på (kød-) marked og købt ind, og så se kendsgerningerne i øjnene. Så hellere hårdnakket påstå at det er helt naturligt og det er de andre der ikke forstår det, eller er misundelige.

Jeg er ikke så naiv, at jeg tror, jeg kan omvende gamle mænd i deres tro, men når de bliver tørret godt og grundigt i røven, skal de bare lade være med pibe.

Og nej, jeg er ikke mod prostitution. Og der er i øvrigt heller ingen der kan stoppet det!
Man kan diskutere baggrundene for hvorfor nogle kvinder (og mænd) går ind i faget.

Nu er der ingen regel uden undtagelse, og selvfølgelig er det muligt, at en ung pige elsker en meget gammel mand. Men jeg er ikke i tvivl om at det er en undtagelse.

God weekend gamle som unge - og dem lige midt i mellem! Grin

Jeg har et lille problem med dit indlæg, er det dig du beskriver? - hjælp mig!
Jeg syntes at dit indlæg er beskidt.
jeg syntes at du er ulækker.
Thai72 du er da en grimmer karl - føj for pokker!
Redigeret af vandango d. 13/02-2010 02:08

Thongthai
Mit indlæg var ment i sjov men man skal vel passe på ikke at træde nogle over tæerne i en følsom tråd.
Men jeg prøver igen.
Hvis man ikke selv ligner Bradpit får man heller ikke de smukke piger.Men i Thailand kan man være fyrre fed og halvfærdig
og alligevel finde en model.

larsmand
Jeg må indrømme at jeg ikke kan se problemetikken.....

Jeg føler dog selv at det kan være upassende med en meget stor aldersforskel på mand/kvinde, men jeg dømmer da ikke andres forhold... Jeg kan egentlig heller ikke lide fck-fans eller bz'ere.. synes endda at meget tykke kvinder er grimme.... men hvis folk selv er glade for deres liv og den måde de lever det på er det vel egengtlig ok, eller hvad?? hvad der ligger til grund for den måde man har valgt at leve sit liv på, skal andre vel ikke dømme og stille sig til herrer over. Så hvis kvinden på 20 vil vie sit liv til at gøre manden på 60 glad, så for min skyld ingen alarm. så er jeg da forøvrigt ligeglad med alle de involveredes motiver til det.
Eller hvis du vil holde med Fck, ja så tror næsten alligevel du har en chance for at komme i himlen :-)

Og Joe, for kun den rene er alting rent !!!!!
Redigeret af larsmand d. 13/02-2010 03:05
livet er jagt og kvinder....

Saendaeng
vandango skrev:
Saendaeng skrev:
Jeg havde ellers tænkt mig at når jeg ramte de 60, så ville jeg sætte konen på udskiftningsbænken og så ned og have noget ungt lamselår.Smile Det er da noget der kan pifte gang i de gamle årer. Og så lige smide et par blå piller oven i.
Jeg kigger ikke ned på en ældre mand der render rundt med et tøs på 22. Næh hvis han kan følge med hende, så lad ham.
Vi lever dog kun en gang og lad os nyde det.Yo baby

De er altså grønne i LOS.

De findes også i Blå.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
sony
larsmand skrev:
Jeg må indrømme at jeg ikke kan se problemetikken.....

Jeg føler dog selv at det kan være upassende med en meget stor aldersforskel på mand/kvinde, men jeg dømmer da ikke andres forhold... Jeg kan egentlig heller ikke lide fck-fans eller bz'ere.. synes endda at meget tykke kvinder er grimme.... men hvis folk selv er glade for deres liv og den måde de lever det på er det vel egengtlig ok, eller hvad?? hvad der ligger til grund for den måde man har valgt at leve sit liv på, skal andre vel ikke dømme og stille sig til herrer over. Så hvis kvinden på 20 vil vie sit liv til at gøre manden på 60 glad, så for min skyld ingen alarm. så er jeg da forøvrigt ligeglad med alle de involveredes motiver til det.
Eller hvis du vil holde med Fck, ja så tror næsten alligevel du har en chance for at komme i himlen :-)

Og Joe, for kun den rene er alting rent !!!!!

Jeg kan godt lide din vending omkring en hvis 'fodboldklub' hæ hæ men du har ret alle og enhver har vel lov til at gøre hvad de vil bare det er indenfor lovens rammer. Men den med den 'fodboldklub' griner jeg af endnu tak for et dejligt grin herfra morgenstunden hæ hæ.

Sorry til dig b_j3ns3n, men jeg ved du kan tage en joke eller håberBvdrrr
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Vandango dit indlæg nr. #83 er et ualmindeligt godt og fornuftigt skriv, det er godt nok længe siden du har skrevet noget så godt - tak for det.

Jeg ville have fortsat mit tidligere indlæg i samme ånd som dit, godt nok set ud fra mit eget liv på 10 år med den samme thaikvinde.

Når vi en gang imellem går ud (den danske pension rækker jo ikke til de store armbevægelser) så bruger vi megen tid på at studere og tale om de mennesketype vi ser i vore omgivelser, og det er uhyggeligt at se så mange par, også farangpar, der intet har at sige til hinanden. Tænker tit på mit tidligere liv hvor jeg så det samme mellem danske par og tænkte: "Hold da kæft, sikke et indholdsløst liv at leve".

Når det er thai/farang relateret så er det jo i bund og grund fordi kun ganske få der kommer her, måske oven i købet 2-3-4 gange om året og måske gennem mange, mange år, ikke har gidet sætte sig ind i kulturforskelle, sproget o.s.v. og så sidder de så der og siger ingen ting. Pigen/kvinden har måske ikke engang været i udlandet og har en dårlig skolegang og kan således slet ikke sætte sig ind i farangens liv og tænkemåde. endsige opfatte hvor fanden Danmark i det hele taget ligger.

Omvendt kender jeg utallige par herude og hjemme i DK og andre steder i verden, som lever i et godt og kærligt ægteskab, baseret på helt andre værdier end et traditionelt dansk ægteskab. De der skriver så indædt negativt om aldersforskelle mistænker jeg for, at de har været yderst uheldige i nogle situationer, nu er de så bitre og umådeligt misundelige, og så skal vi andre have læst og påskrevet.

Jeg har det lige som Vandango når jeg læser Thai72's indlæg det er gennsyret af bitterhed, (Måske fordi de 72 står for hans alder) og han dermed tror at liver er slut for alle,

Alene den sætning om gamle mænd der ligger og puster oven på en ung kvinde tyder jo ikke på at han selv har oplevet erotikkens mange facetter. (Thai72! Køb lidt litteratur f.eks. KamaSutra, det er aldrig for sent at lære).

Paradokset i bl.a. denne diskussion er at når man har sat sig bare en lille smule ind i thai kulturen og sproget så vil man gang på gang støde på det, at thai kvinder til hver en tid foretrækker en ældre, ikke bare en farang men også hvis det er thai, de har enten selv oplevet det på egen krop, eller kender nogen der er blevet svigtet, når den unge thai fløs har fået sin vilje og har bevist at han kan lave børn så flygter han fra sit ansvar, enhver der bor her kender den sandhed. Pigerne på barerne siger direkte adspurgt (og tro endelig ikke at jeg er naiv) at de fortrækker en ældre farang for ham føler de de kan stole på og føler sig tryg ved. A

At der så også blandt dem er nogle platugler er jo uungåeligt. De lover pigerne guld og grønne skove, viser dem en velspægget tegnebog, som indeholder hele den rørlige formue, og så viser det sig at de bor i et lille hummer i en baggård på Vesterbro eller hjemme hos mor og far på aftægtsgården.

Livet har så mange facetter, ingen kan eller skal dømme andre for det de gør så længe det foregår inden for lovenes rammer, lad os der lever i lykke og kærlighed dog have lov til det, Jer der kun har bitterhed og forargelse tilbage - tag strikken!!!!

Skeptikeren

hanspeter
Godt skrevet Skeptiker.
Jeg må give dig og Vandango ret i, at det er næsten hjerteskærende at se de Farang/Thai par som absolut intet andet har at give til hinanden, end det der sker i sengen. Hvor tilfredsstillende det så må være?
De kan ikke kommunikere sammen og de forstår ikke hinanden, hinandens baggrund og hinandens kultur.

Ville egentlig ikke ind på alder her, men. Aldersforskellen kan også have betydning, og her tænker jeg ikke så meget på den fysiske alder, men hvis man er sammen med et ungt menneske og man selv er ældre, er man altså forskellig steder i sit liv.
For at et sådant forhold skal kunne lykkes, skal den unge være lidt moden i tankegang og den ældre skal stadig være lidt af et legebarn og gerne med på fis og ballade. Ellers er det næsten dømt til at mislykkes på alle måder.

Jeg tror manges bitterhed kommer af forskellige kombinationer af ovenstående.

Var på Koh Samet sammen med nogle thaivenner. Det var rigtigt romantisk, fuldmåne, stjernene hang og blinkede til alle på øen. Sådan var det i en hel uge, perfekt til en kærlighedsferie.
Der var et Thai/Farang par. De boede tæt på vores bungalow, spiste og gik også ud hvor vi kom. Jeg sad ofte tæt på dem. De sagde aldrig noget til hinanden, hverken under middagen eller når jeg ellers observerede dem. Når de sad på beach strandbaren var der altid en dårlig stemning i mellem dem. Hver aften var hun sur på thaimåden, med at vende hovedet væk fra farang manden. Hun viste på den måde tydeligt at hun var utilfreds og faktisk syntes manden var en idiot, sagde noget forkert eller absolut ikke forstod hende.
Jeg tænkte hvorfor afbryder de ikke opholdet og kommer videre hver især? Hvorfor taler hun ikke sammen med andre thaier og har det sjovt med dem. Men så var manden måske blevet jealous og ville være bange for om de talte bag hans ryg.
De virkede ihvertfald ikke glade sammen. Hvorfor løb de ikke skrigende væk fra hinanden?
Nå såden er der så meget. Maybe I think to much. Smile
Redigeret af hanspeter d. 13/02-2010 11:01

thamarai
Handler det ikke bare om, når man er ung (yngre), så synes man, at det er ulækkert med gamle mænd og unge piger, men når man selv bliver ældre så skifter man standpunkt? Og pigerne kan vel bare sige nej, ved at sætte prisen højt, hvis de ikke vil de gamle mænd?
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Thai72
vandango skrev:

Tak for de pæne ord Grin
Og du er tydeligvis et produkt af, for mange fætter-kusine-fester…
Og sådan kan vi blive ved…men hvad har det med tråden at gøre ?

Hvorfor føler man sig SÅ truffet og stødt over argumenterne, at man i den grad farer op i det røde felt?
Skriv hvad DU mener om emnet, i stedet for at tilsvine afsenderen af det budskab du er uenig i.

Jeg har min mening om ”gamle mænd og unge piger” og anerkender fuldstændig at andre har en anden holdning. Jeg tror dog der er flere der deler min holdning udenfor DTW.

Bortset fra at det altid er sundt at udveksle holdninger, så er det nok ikke noget der ændrer ved tingenes tilstand i den virkelige verden.

I øvrigt er der flere udmærket indlæg i debatten.
…Fortsat god weekend til ALLE…også til dig vandango Wink

vandango
Thai72 skrev:
vandango skrev:

Tak for de pæne ord Grin
Og du er tydeligvis et produkt af, for mange fætter-kusine-fester…
Og sådan kan vi blive ved…men hvad har det med tråden at gøre ?

Hvorfor føler man sig SÅ truffet og stødt over argumenterne, at man i den grad farer op i det røde felt?
Skriv hvad DU mener om emnet, i stedet for at tilsvine afsenderen af det budskab du er uenig i.

Jeg har min mening om ”gamle mænd og unge piger” og anerkender fuldstændig at andre har en anden holdning. Jeg tror dog der er flere der deler min holdning udenfor DTW.

Bortset fra at det altid er sundt at udveksle holdninger, så er det nok ikke noget der ændrer ved tingenes tilstand i den virkelige verden.

I øvrigt er der flere udmærket indlæg i debatten.
…Fortsat god weekend til ALLE…også til dig vandango Wink

Tak i lige måde. LOL LOL

Surmule
Joe skrev:
jesperfrb skrev:
Joe, nu skal du passe på du ikke misforstår mig, for mange af disse forhold ændre sig til stor hengivenhed og godt venskab partner imellem, altså lige som et dansk parforhold, når den første forelskelse har lagt sig, og det er vel tæt på ægte kærlighed!

Så jeg kan på ingen måder blive fortørnet over disse forhold, kender rigtig mange der har det rigtig godt, på trods af det du opfatter som et uligvægtigt forhold!

Det er ihvertfald den måde jeg læser dine indlæg!

Det er da heldigt når det udvikler sig i den retning. Er du da ikke selv skeptisk over de store aldersforskelle imellem mand og kvinde? Det ser vi da ihvertfald sjældent danskere imellem. Så det virker på mig som om, at ældre mænd fra fx. dk, udnytter yngre thaikvinder.

Vedr. aldersforskelleså kan jeg oplyse der var 21 år der skilte mine forældre, der var 15år der skilte mig og min danske hustru, der var 8 år der skilte mig og min sidste danske kæreste og der er 17 år der skiller mig og min Thailandske kone. Hvor er grænsen for hvad der er normalt, og hvem skal være dommeren .... JOE????

Det er kun generationen efter 1970, der har oplevet et forholdsvist "ligebyrdigt" forhold mellem kvinde og mand - Før den tid var det også i danmark almindeligt udbredt med store aldersforskelle mellem mand og kvinde . og før den tid var det også ganske almindeligt at indgå fornuft ægteskab, nøjagtig som man idag stadig anvender i store dele af verden.

At kulturen og ligestillingen i Danmark har flyttet sig i forhold til den tredie verden, er jo ikke ensbetydende med at det er den danske model der er den rigtige.

Vi er nok bare en stor flok utilpassede, pædagogisk uopnåelige og umodne "ældre" mænd, der nyder livet som store drenge sammen med vore yngre og lidt mindre rynkede livledsagere. Og hvis vi i øvrigt behandler dem ordentligt og de selv udviser smil og glæde og giver udtryk over for familie og venner for at de er lykkelige... skal vi så ikke bare droppe fordommene. Når to mennesker er glade og lykelige sammen er det så ikke ligegyldigt om ægteskabet som udgangspunkt er et fornufts ægteskab ... (i hvert fald for én af parterne) eller om det er indledt efter en livslang forelskelse (uden fornuft) - så længe det ikke er indgået under tvang. Det er faktisk kun i den vestlige og kapitalistike verden, der er råd at vælge frit efter en forelskelse - det er ren luksus og i Danmark ender mellem 60% og 70% af disse ægteskaber alligevelmed skilsmisse, til stor ulykke for evt. involverede børn.

Hvor mange fornuftsægteskaber ender med skilsmisse???

/Paul
Redigeret af Surmule d. 13/02-2010 15:09

Joe
Jeg gør mig bestemt ikke til dommer over andre. Det kan have ret så grimme følger. Ytrer bare min mening ligesom du gør nu.

Det er fair nok med en stor aldersforskel, men en del af debatten handler altså også om mænd der køber sex, og det synes jeg ikke er ok.

Jeg er åbenbart meget gammeldags, fordi jeg ikke mener man skal gifte sig, hvis ikke det er ægte kærlighed der ligger til grund for det.

Surmule
Joe skrev:
Jeg gør mig bestemt ikke til dommer over andre. Det kan have ret så grimme følger. Ytrer bare min mening ligesom du gør nu.

Det er fair nok med en stor aldersforskel, men en del af debatten handler altså også om mænd der køber sex, og det synes jeg ikke er ok.

Jeg er åbenbart meget gammeldags, fordi jeg ikke mener man skal gifte sig, hvis ikke det er ægte kærlighed der ligger til grund for det.

Lad dog være at moralisere. Hvis du havde været gammeldags havde du nok haft større forståelse. Du virker mere ung og umoden!

Sex har været en salgs-vare siden før Jesu fødsel - selv Jesus var en ivrig aftager af varen (det har jer fra en pålidelig kilde). I den konkurerende religion giftede Muhammed sig med en 9 årig (Aisha) nogle kilde henvisninger siger sågar hun kun var 6år - Det synes jeg personligt er noget gris. Men du får mig ikke til at tegne det Wink

Hvis varen ikke bliver udbudt til salg, er der heller ingen kunder og dem der udbyder varen, gør det altså ikke under tvang. I Thailand bliver varen udbudt, i håb om en hurtig genvej til velstand og måske i et naivt håb om at møde den farang, der vil påtage sig ansvaret for at forsørge familien og øge familens status hjemme landsbyen (dermed siger jeg ikke at alle thai-kvinder, vil sælge kroppen som genvej til velstand).

Hvis kunden er en gammel affældig mand, der kun kan få den op og stå under en kraftig påvirkning af viagra eller lignende stimuli, så kan den ivrige forretningskvinde jo sige NEJ. Der er ingen grund til at du eller andre skal fordømme manden, for at købe en vare der er udbudt til salg på det fri marked.

Denne handel foregår også herhjemme og alle andre steder, men i Thailand er det åbenbart mere acceptablet og dermed mange flere der udbyder varen. At det så også er et dejligt eksotisk land med en smuk natur, skøn strand og en venlig befolkning... ja det holder jo ikke ligefrem kunderne væk.

Joe
Vel er jeg ung, måske også umoden. Men du er dum og uvidende. Jesus gik til prostituerede? Kan ikke tage dig seriøst, har prøvet, det virker bare ikke for mig.

Anonym Bruger

Til Surmule!

Tak for både indlæg 96 og 98.

Godt skrevetWink

Spring til debat: