Se indlæg
 Udskriv debat
barn til Danmark
styx32
Hej

Jeg står og skal min kones søn til Danmark spørgsmålet er hvordan jeg gør det smartest ?

hvilke dokumenter kræver det ?
hvad skal man udfylde af dokumenter til ULS ?

skal man søge fra Danmark eller fra Thailand ?

håber der er nogen der kan hjælpe ?

Stampe
det kræver at din kone har Fuld forlædremyndighed over barnet eller fadren giver sit samtygge hertil.
du skal bruge navne atest på barnet, fødsels atest, papir på at konen har fuld forældremyndighed eller faderen giver samtygge,
jeres vielese atest, hvis dokumenterne er på thai skal de oversættes til Engesk eller dansk og herefet skal de leglatiseres på ambassaden / thai udenrigsministerium.
herefter kan i indgive Ansøgning om familie sammenføring i Danmark ( sagsbehandlingstiden for Børn er rimelig hurtig ) husk for guds skyld at have alle papire i orden da der ellers går længre tid for der kommer en afgørlse. heller få lavet lidt for mange parire end for lidt, jeg ved at det kan tage op til 6 uger ( bare for at få lavet et papir hos Ambassaden ) hvis papirene ikke er i orden fordi så skal papriene, sendes til Bangkok for at Ambassaden kan godkende papirene og ud over at det tager tid så koster det også en Bondegård hvis Ambassaden skal ind over via Udlæningeservise.
Redigeret af Stampe d. 04/02-2010 08:10
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

Lung Yao
Og den obligatoriske 10.000kr spørgsmål :

HVOR gammel er barnet ? Er det kun på besøg ?(gætter på FS).

http://www.nyidan.../boern.htm

Børn under 15 år

"Hvor indgiver man ansøgning om opholdstilladelse?
Hvis man opholder sig lovligt i Danmark, kan ansøgningen normalt indgives i Udlændingeservices Servicecenter eller hos det lokale politi. Bemærk, at hvis man har fået et visum til Danmark og det er betinget af, at den bekendte i Danmark har stillet en økonomisk garanti, vil garantien normalt forfalde, hvis ansøgningen om ægtefællesammenføring indgives i Danmark. Hvis man opholder sig i udlandet, kan ansøgningen indgives via en dansk repræsentation. Der er udviklet særlige ansøgningspakker for familiesammenføring med ægtefæller eller børn."
"Mulighed for integration
Hvis den ene af barnets forældre fortsat bor i hjemlandet eller et andet land, og ansøgning om familiesammenføring indgives senere end 2 år efter, at den forælder, der bor i Danmark, opfylder betingelserne for at kunne opnå familiesammenføring med barnet, stilles desuden et særligt tilknytningskrav. Kravet indebærer, at der som udgangspunkt kun vil blive givet tilladelse, hvis barnet har eller har mulighed for at få en sådan tilknytning til Danmark, at der er grundlag for en vellykket integration i Danmark."

De to tilføjelser er ikke for at afskrække dig, men kun for at påpege på evt. "faldegrubber".
.
Redigeret af Lung Yao d. 04/02-2010 14:46
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

styx32
Hendes søn er 8 år gammel og min kone har 2 års opholdstilladelse i Danmark. faren til barnet lever ikke mere. så min kone har forældremyndighed over barnet.

jeg kan ikke helt finde ud af om man skal ansøge fra Thailand eller om man skal sende alle papirer til ULS direkte fra Danmark.

det bedste ville nok være at han kunne gå i skole i Thailand mens sagen går sin gang hos ULS.

MortenDue
Hej Styx

Vi indgav ansøgning for børnene her i DK - ALLE papirer var vedlagt. Sagsbehandling 1 mdr. (Det er nu snart 3 år siden).

Eiang og Morten
Chance favours the prepared mind

www.mjdue.dk
styx32
Hej

barnet skal vel være tilstede i Danmark for at man kan indgive en ansøgning ?

eller er det nok at man har det originale pas med ?

her tænker jeg på hvis man besøger den lokale politi station og indgiver ansøgningen der.

Stampe
Nej barnet behøver ikke at være tilstede i Danmark for at indgive en ansøgning om Familiesammenføring i Dk.
ang. original pas så skel du regne med at stikkeren skal sættes i passet på Ambassaden i bkk. ( sådan var det for 4 år siden da min søn kom her op. fik med meget besvær lov til at udlængeservise satte det i da vi hade hans pas her og jeg skulle ned efter sønen i thailand, )
Redigeret af Stampe d. 04/02-2010 21:52
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

buriram
Hej STYX32 Hvis du gerne vil have, jeg skal hjælpe dig, så giv mig din mail, jeg ved alt om papirene du skal bruge, både fra thailand og danmark, hvordan du skaffer dem, får de Thailandske papirer oversat og legaliseret, uden at bruge den danske Ambassade i Thailand, da Ambassaden en den mest forfærdelige som representant for danskere. Har lige fået datteren til Danmark for 1 år siden.
Hilsen Buriram
Redigeret af buriram d. 05/02-2010 10:30

Spring til debat: