Se indlæg
Pensionsnyd
|
|
hfb |
Lagt på d. 02/02-2010 14:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 544 |
lindyras skrev: Hvis man er pensonist skal man oplyse om man bor alene og det er lige meget om du bor i europa eller i junglen i Thailand..så mister du par tusind d.kr. om mdr. De behøver ikke rejse verden rundt de kan nøjes med at kikke på forskellige site hvor folk udleverer deres privatliv,bla.andet her. lindy Jeg troede hvis man var "rigtig" pensionist vil man kun få udbetalt grundbeløbt når man flytter til Thailand???? Men det er hvis også meget brugt man får en adresse i et andet EU land og så "glemmer" at fortælle man i virkeligheden er flyttet til Thailand |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 02/02-2010 15:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
En "ægte, dansk folkepensionist", bosiddende i Thailand vil kun kunne modtage folkepensionens grundbeløb på ca. 5000 dkr. månedligt - herfra skal der dog fratrækkes skat til Danmark, så det reelle udbetalte beløb er omkring ca. 4000 dkr.! Til gengæld er grundbeløbet fastsat for modtageren, og ikke afhængigt af, at han måske har en eller flere samlevende! Hurra vil flere måske sige, men man glemmer, at beløbet ikke er tilstrækkeligt til at opfylde visumreglerne og alt for mange glemmer, at man på ingen måde kan forvente hjælp fra Danmark, såfremt sygdom og ulykker opstår - her skal man for dyre penge sikre sig selv,,, Hfb - jo, jeg kender flere danskere der har adresser i EU-lande, men kun tilbringer tiden i Thailand for at opnå højeste pension og billig sygesikring... |
|
|
BJ |
Lagt på d. 02/02-2010 15:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
thamarai skrev: BJ skrev: Det er jo en helt anden boldgade , du nu nævner Thamarai MVH.BJ Jeg snakker om artiklen i det første indlæg - har du læst den? Rejsehold skal afsløre pensionistsnyd 02. feb. 2010 03.28 Indland De danske myndigheder overvejer efter hollandsk forbillede at danne et rejsehold, der turnerer verden rundt på jagt efter pensionister, der begår socialbedrageri, skriver Avisen.dk. 36.000 bor i udlandet Knap 36.000 danske folkepensionister, førtidspensionister og invalidepensionister boede i 2009 i udlandet. Pensionens grundbeløb er i år 5.448 kroner per måned. Er man enlig, får man desuden et månedligt tillæg på 5.658 kroner. Svært at efterprøve I dag er det svært at efterprøve, om en dansk pensionist der bor i udlandet faktisk bor alene eller sammen med en kæreste eller om pensionisten selv eller samleveren har et job. Men Holland lavede et rejsehold, og det dokumenterede bedragerier og fandt ud af, at mange hollandske pensionister ikke var opmærksomme på de gældende regler. Interessant forslag Beskæftigelsesminister Inger Støjberg finder ideen om et rejsehold interessant. Det samme gør Dansk Folkepartis socialordfører, Martin Henriksen, der er formand for Folketingets Socialudvalg. JA...Det har jeg! thamarai Og nu skal jeg fortælle dig hvofor Grundbeløbet=5,448Dkr er som det er Som skrevet er du tilkendt en FP, ellller lign. (Erkleret urbajdsdygtig, for good) efter år 2003 er tillæget=5,658+ medregnet i din udbetaling hver d.1st.. Men til gendgæld, kan du heller ikke søge medecinkort(kun de obligatoriske) kiopraktor, andre fradrag osv. Håber du nu forstår hvordan det hænger sammen? Og skattajagten er spild af tid, ja det er min mening!!! MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
BJ |
Lagt på d. 02/02-2010 16:09
|
Det var også halvdelen af svaret på dit indlæg, hfb MVH.BJ Redigeret af BJ d. 02/02-2010 16:10 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 02/02-2010 16:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
BJ - du tager da meget fejl - "Skattejagten" er da kun ved at starte for alvor - også for førtidspensionister efter de nye regler! - Er du klar over hvor mange der misholder bopælspligten, mens de hygger sig i Thailand og samtidig modtager boligtilskud - flere ovenikøbet fremlejer boligen - nej, jeg hilser mere overvågning velkommen - så kan man kalde det Stasi - men det reelle problem er vel, at selv danskere vil snyde, men tænker ikke på, at det rammer dem selv... Go´tur BJ og held og lykke.... Redigeret af bangkoknielsen d. 02/02-2010 16:47 |
|
|
Lung Per |
Lagt på d. 02/02-2010 16:51
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 50 |
Løsningen er meget simpel: Lav pensionsreglerne om. Giv ALLE en anstændig pension, og lad os bruge den hvor i verden vi end har lyst. Ligesom hos svenskerne. Stavnsbåndet er ophævet for flere hundrede år siden. Og glem alt om nævenyttig kontrol.
Redigeret af Lung Per d. 02/02-2010 16:52 |
|
|
Lagt på d. 02/02-2010 17:04
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Nu har BJ jo intet at frygte med de nye regler hvis han for nylig har fået tilkendt førtidspention. Hvis der laves en fast adresse Th kan man blive der året rundt og få sendt checken fra dk hver måned , og Th kræver hvis man evt studerer i Th og passer skolen fx. thaisprog skole behøver man ikke engang visarun. |
|
|
bruno |
Lagt på d. 02/02-2010 17:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
Det vare ikke længe før alle pensionister, for udleveret en armlænke med GPS og indbyget kamera i. |
|
|
hanspeter |
Lagt på d. 02/02-2010 17:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Lung Per skrev: Løsningen er meget simpel: Lav pensionsreglerne om. Giv ALLE en anstændig pension, og lad os bruge den hvor i verden vi end har lyst. Ligesom hos svenskerne. Stavnsbåndet er ophævet for flere hundrede år siden. Og glem alt om nævenyttig kontrol. Kan ikke andet end give dig ret. Det er jo helt sindsygt at danske pensionister er stavnsbundet. Og at man skal lave alle mulige krumspring hvis man ønsker at nyde sit otium uden for EU. |
|
|
thamarai |
Lagt på d. 02/02-2010 17:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 387 |
BJ skrev: thamarai skrev: BJ skrev: Det er jo en helt anden boldgade , du nu nævner Thamarai MVH.BJ Jeg snakker om artiklen i det første indlæg - har du læst den? Rejsehold skal afsløre pensionistsnyd 02. feb. 2010 03.28 Indland De danske myndigheder overvejer efter hollandsk forbillede at danne et rejsehold, der turnerer verden rundt på jagt efter pensionister, der begår socialbedrageri, skriver Avisen.dk. 36.000 bor i udlandet Knap 36.000 danske folkepensionister, førtidspensionister og invalidepensionister boede i 2009 i udlandet. Pensionens grundbeløb er i år 5.448 kroner per måned. Er man enlig, får man desuden et månedligt tillæg på 5.658 kroner. Svært at efterprøve I dag er det svært at efterprøve, om en dansk pensionist der bor i udlandet faktisk bor alene eller sammen med en kæreste eller om pensionisten selv eller samleveren har et job. Men Holland lavede et rejsehold, og det dokumenterede bedragerier og fandt ud af, at mange hollandske pensionister ikke var opmærksomme på de gældende regler. Interessant forslag Beskæftigelsesminister Inger Støjberg finder ideen om et rejsehold interessant. Det samme gør Dansk Folkepartis socialordfører, Martin Henriksen, der er formand for Folketingets Socialudvalg. JA...Det har jeg! thamarai Og nu skal jeg fortælle dig hvofor Grundbeløbet=5,448Dkr er som det er Som skrevet er du tilkendt en FP, ellller lign. (Erkleret urbajdsdygtig, for good) efter år 2003 er tillæget=5,658+ medregnet i din udbetaling hver d.1st.. Men til gendgæld, kan du heller ikke søge medecinkort(kun de obligatoriske) kiopraktor, andre fradrag osv. Håber du nu forstår hvordan det hænger sammen? Og skattajagten er spild af tid, ja det er min mening!!! MVH.BJ Næ, jeg forstår det ikke, men citerede blot artiklen og kommenterede i forhold til denne, og som jeg forstår artiklen, så er der tale om svineri fra dansk side??? |
|
|
hanspeter |
Lagt på d. 02/02-2010 17:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Jeg ser i linket at Dansk Folkeparti finder forslaget interessant. Så meget for at være pensionisternes våbenfører med ældrechecks osv., men de viser jo også dag for dag, hvor usympatiske de er. De vil sgu da skide på den såkaldte "almindelige mand" hvis han/hun er lidt anderledes, og ikke kun ønsker at befinde inden for ligusterhækkens faste rammer. |
|
|
bruno |
Lagt på d. 02/02-2010 17:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
thamarai skrev: Det er vel vanskeligt at tjekke, om man bor sammen med nogen, for de har jo ikke ret til at komme ind i ens hjem. Og de fleste som arbejder, arbejder reelt for deres kærestes firma, og hvordan bevises det, at man arbejder? Dog synes jeg at det er urealistisk at trække så meget i pensionen, hvis man bor sammen med en thai-kvinde, der næppe kan tjene 10.000 baht om måneden ved at arbejde. Hun kan således ikke bidrage med penge til sin flybillet ved besøg i Danmark, og hun kan heller ikke bidrage ret meget til huslejen... Det er heler ikke dem der skal bevise noget, hvis de opdager noget der indiker, at du bedrager er det person selv der skal modbevise det. Hvis det skulle ende så galt at det kommer i en retsag og personen får ret over systemet, så skal personen stadig betale, sagsomkostninger ligesom ved skatte tvister. |
|
|
Lagt på d. 02/02-2010 17:24
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Helt enig, og det er nok heller ikke ret mange der vælger at flytte ud af dk alligevel, men dem der nu har lyst skal da have lov til det og have lov at nyde tilværelsen. Når dk nu har giver dem pention og de er uarbejdsdygtige så lad dem dog være i fred. De førtidspentionister som fx. drømmer om en tilværelse i th skal da have lov, det er da ikke noget staten skal blande sig i, og idag hvor de i nogle tilfælde gør det ja så kriminalisere de disse stakkels folk...og hvis de så bliver "afsløret" hvad skal man så gøre ???fængsel el tilbagebetale penge??ja så bliver tilværelsen da først " hyggelig" Nej sverige gør det rigtige, gid vi ville gøre lige sådan |
|
|
thamarai |
Lagt på d. 02/02-2010 17:25
|
bruno skrev: thamarai skrev: Det er vel vanskeligt at tjekke, om man bor sammen med nogen, for de har jo ikke ret til at komme ind i ens hjem. Og de fleste som arbejder, arbejder reelt for deres kærestes firma, og hvordan bevises det, at man arbejder? Dog synes jeg at det er urealistisk at trække så meget i pensionen, hvis man bor sammen med en thai-kvinde, der næppe kan tjene 10.000 baht om måneden ved at arbejde. Hun kan således ikke bidrage med penge til sin flybillet ved besøg i Danmark, og hun kan heller ikke bidrage ret meget til huslejen... Det er heler ikke dem der skal bevise noget, hvis de opdager noget der indiker, at du bedrager er det person selv der skal modbevise det. Hvis det skulle ende så galt at det kommer i en retsag og personen får ret over systemet, så skal personen stadig betale, sagsomkostninger ligesom ved skatte tvister. Jamen, så er den da helt gal i Danmark??? Hvordan modbeviser man, at man i Thailand lever sammen med en Thai... |
|
|
thamarai |
Lagt på d. 02/02-2010 17:29
|
soi7 skrev: Helt enig, og det er nok heller ikke ret mange der vælger at flytte ud af dk alligevel, men dem der nu har lyst skal da have lov til det og have lov at nyde tilværelsen. Når dk nu har giver dem pention og de er uarbejdsdygtige så lad dem dog være i fred. De førtidspentionister som fx. drømmer om en tilværelse i th skal da have lov, det er da ikke noget staten skal blande sig i, og idag hvor de i nogle tilfælde gør det ja så kriminalisere de disse stakkels folk...og hvis de så bliver "afsløret" hvad skal man så gøre ???fængsel el tilbagebetale penge??ja så bliver tilværelsen da først " hyggelig" Nej sverige gør det rigtige, gid vi ville gøre lige sådan Ja, jeg kender mange førtidspensionister, der siger, at de ville være glade for at slippe for deres lidelse (daglige smerter), hvis en arbejdsdygtig kunne overtage deres position som smerteramt, altså bytte - intet arbejde og smerter, eller arbejde og ingen smerter, så hvad er bedst for systemet i Danmark? |
|
|
jylland55 |
Lagt på d. 02/02-2010 22:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
Om man laver pensionssnyd i dk eller andre lande er fuldstændige lige meget ! hvorfor skal nogen side under palmerne og nyde drinks fordi de snyder dem som arbejder ! for at have råd til at tage på ferie i thaliand eller bare på samsø på ferie Det er forkert! basta det er også forkert at snyde med boligsikring eller som alene mor i gellerup..selvom manden bor et andet sted! Hvor mange Danskre er på overførselsinkomst? for mange ! I ødelægger det for dem som virklig er syge og som vi i DK hjælper!!! Det Har intet med STASI at gøre hvis alle snød hvordan ville vi så havde det ? uha hvis man skal bevise at man søger job ! (tænk at man kan blive stødt over det ) Jeg har aldrig været arbejdsløs fordi Jeg ikke vil være det.... hvis alle har den holdning .... ! der er kun 124.000 arbejdsløse i dK det er under 4% få fingern ud og find et job. Så er der mulighed for at Jeg kan få min FOLKEPENSION hvor Jeg vil men hvis alle snyder så tror Jeg ikke man kan til den tid.. Men Jeg tror på det danske system.... endnu... vi skal bare have stoppet dem, som ikker fejler noget, og er IKKE skulle have pension.... FÆRDIG.. Redigeret af jylland55 d. 02/02-2010 22:54 Hello ....
|
|
|
Frank |
Lagt på d. 02/02-2010 23:06
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
jylland55 skrev: Om man laver pensionssnyd i dk eller andre lande er fuldstændige lige meget ! hvorfor skal nogen side under palmerne og nyde drinks fordi de snyder dem som arbejder ! for at have råd til at tage på ferie i thaliand eller bare på samsø på ferie Det er forkert! basta det er også forkert at snyde med boligsikring eller som alene mor i gellerup..selvom manden bor et andet sted! Hvor mange Danskre er på overførselsinkomst? for mange ! I ødelægger det for dem som virklig er syge og som vi i DK hjælper!!! Det Har intet med STASI at gøre hvis alle snød hvordan ville vi så havde det ? uha hvis man skal bevise at man søger job ! (tænk at man kan blive stødt over det ) Jeg har aldrig været arbejdsløs fordi Jeg ikke vil være det.... hvis alle har den holdning .... ! der er kun 124.000 arbejdsløse i dK det er under 4% få fingern ud og find et job. Så er der mulighed for at Jeg kan få min FOLKEPENSION hvor Jeg vil men hvis alle snyder så tror Jeg ikke man kan til den tid.. Men Jeg tror på det danske system.... endnu... vi skal bare have stoppet dem, som ikker fejler noget, og er IKKE skulle have pension.... FÆRDIG.. Jeg tror mange er enige i, at det er forkert at snyde. Men det er ikke det samme som at acceptere et big brother samfund. Men hvis du selv er så glad for overvågning, så kan du jo starte med at stikke en GPS-tracker op røven på dig selv, så myndighederne kan følge din færden. |
|
|
bagerbager |
Lagt på d. 02/02-2010 23:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
personlig tror jeg at regeringen er ude efter dem der er kommet hertil fra et andet land og har tiltusket sig en pension og så tager hjem hvor de kom fra for at leve godt af den danske stats penge. jeg tror regeringen er ligeglad med om per eller poul,som har arbejdet et helt liv og så er slidt ned tager til thailand og har det nogenlunde. de som har arbejdet og så er blevet u-arbejdsdyktige i dk skal selvfølgelig have fri rådighed over tid og penge hvor i verden de syntes de vil være. de som kan få et bedre livs forløb ved at rejse ud af dk skal da have den mulighed. |
|
|
BJ |
Lagt på d. 03/02-2010 05:04
|
bagerbager har ret!, det er bestemt ikke den lille Pensionist, de jagter. Og hvis man overholder sine afdragsordninger, tror jeg skam ikke de vil tage notits af det i lufthavnen. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 03/02-2010 05:05 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 03/02-2010 07:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 815 |
CITAT.: "hvorfor skal nogen side under palmerne og nyde drinks fordi de snyder dem som arbejder ! for at have råd til at tage på ferie i thaliand eller bare på samsø på ferie.." Snyde dem som arbejder.!!!! Halløjsa på badehotel, for noget vås i mine øjne. Snyde er det forkert-? Ja.. men hvem kan sige sig fri fra at have snydt på den ene eller anden måde her i livet.? Issue er ikke om snyd eller ej. Men at Staten vil bruge så mange penge på at rejse rundt til eksotiske steder for at nappe en pensionist der nyder livet efter, som de fleste et langt og hårdt arbejdsliv.. Det danske samfund er blevet et overvågningssamfund af dimensioner- Det er det jeg mener er helt forkert. Staten burde istedet bruge deres energi på steder hvor der virkelig er brug for opstramning.. Igen lad dog de stakkels pensionister være og lad dem nyde livet. |
|
Spring til debat: |