Se indlæg
 Udskriv debat
Sakon Nakhon...?
mcpdk
Har flere gange gæstet byen, senest for et par uger siden... næste gang til Songkran....
Men har kun mødt en enkelt englænder som sagde at der er mange udlændige i Sakon Nakhon... jeg ser dem bare ikke...?
Men jeg kan tyde af de forskellige tråde at der er flere af DTWs brugere som kender området..?
Er der nogle der har interesse i at fortælle lidt om området, evt. hvor udlændinge mødes over en lille snak....
Evt. nogle som vil mødes til næste songkran....

Kunne være sjovt at høre hvor mange der egentligt har tilknytning dertil..

På forhånd tak
Smile

rinpoche
Vi kommer jævnligt i Sakon Nakhon provinsen, da det er konens hjemstavn.
Jeg har opholdt mig i byen flere gange, men det er årrække tilbage, og da så jeg højest en håndfuld udlændinge.
Der var en fastboende nordmand i byen, Håkon, en gammel gut der var rørende taknemmelig hver gang jeg kom forbi. Endelig var der en han kunne tale sit modersmål med Smile

Dronning Sirikit har en residens i området og det er det helt store tilløbsstykke, når hun ankommer.
Tusinder står og venter i lufthavnen for at få et glimt af hende.
Vi var også derude engang og for familiens skyld havde jeg trukket i mit stiveste puds for at få lov til at komme tæt på hende for at fotografere hende.
De sildesalatbehængte højtstående officerer var dog ikke tilstrækkeligt imponeret af min påklædning, og jeg fik at vide at jeg desværre ikke levede op til den forventede dress code. Wink
Det er nu også svært at bevare pressefolderne på et par lange bukser i en rygsæk og slips er som regel ikke en del af en backpackers bagage. Grin

Rundt omkring i provinsen ser jeg jævnligt vesterlændinge og deres huse. Jeg tror mange bor spredt i de små landsbyer fremfor i selve Sakon Nakhon.

Der er en stor sø udenfor Sakon Nakhon: Nong Han. Der ligger mange sivøer i søen med et rigt fugleliv.
Man kan sidde og spise her og skue ud over søen.
Man skal blot ikke gå i vandet, Nong Han er berygtet for Liver Flukes, leverikter.
Op til søen støder også en stor park, husker ikke lige navnet.

Vi kommer ikke i byen mere, har som sagt været der og finder den ikke særligt charmerende.

mvh

mcpdk
Tak for fyldestgørende information...

Jeg læste at PB Air har stoppet alt flyvning.... nogen der ved hvem der ellers flyver til Sakon Nakhon fra Bangkok..?
Smile

vandango
mcpdk skrev:
Har flere gange gæstet byen, senest for et par uger siden... næste gang til Songkran....
Men har kun mødt en enkelt englænder som sagde at der er mange udlændige i Sakon Nakhon... jeg ser dem bare ikke...?
Men jeg kan tyde af de forskellige tråde at der er flere af DTWs brugere som kender området..?
Er der nogle der har interesse i at fortælle lidt om området, evt. hvor udlændinge mødes over en lille snak....

På forhånd tak

Har en ekskæreste der bor på den anden side af søen. En dag hvor jeg var ved at få spat af al den thai-snak i landsbyen, tog vi ind til Sakon Nakhon for at finde noget farang jeg kunne snakke med. Efter mange timers søgen, fandt vi kun en australier og en englænder på en lille lusket bar. De fortalte at der var en dansker der drev en restaurant i byen, hvilket vi senere måtte konstatere, at det var sædvanlig farang-druk-snak.
Byen er røv hamrende kedelig, hvis man ikke kender nogle thaier. Personlig ville jeg aldrig bo der, om så jeg blev betalt for det.
Hele området er også ryddet for kønne thaipiger, de ligger alle på langs i Pattaya og Bangkok, eller ført ud af landet eller området af gamle grissebasser.

Bare prøv at finde et sted hvor du kan få en beefsteak, jeg ved det, men jeg vil lade den hænge her.

Surt med PBair.
Redigeret af vandango d. 29/01-2010 14:09

thaibertel
Hej med jer
Ja ikke den mest spændene by at bo i men et dejligt sted at handle men en oplysning and PBair slut men rolig nu www.Nokair.com har overtaget den flyvning de flyver 3 dage om ugen både fra Sakon Nakhon og Nakhon Phanom Bangkok retur ca. samme pris De har kontor i Nakhon Phanom i hovedgaden samme sted som før PB air m.v.h Thaibertel

sula
Hejsa der ligger et resort lidt uden for byen et lille sted der hedder wang nam keow der er en fin dansker ved navn Per og hans kone der har et resort ved han tager ind til byen til en lille bid brød og en dram hvor han mødes med andre danskere, hvis det er det man har lyst til.

swaddii
hejsa!
synes nu godt om Sakhon Nakhon,vi er da tre danskere med vores koner der har hus der ca 500m fra hinanden vi har hus på Langstedsaban road
der er jo hellere ikke langt til mange forskellige seværdigheder når man er der.
Der ligger en dejlig park Saphan Tong Park,hvor de dyrker motion efter arbejde alle mulige former idræt,er nu meget sjov at opleveWink
Cheersen gang Isaan altid Isaan

thamarai
vandango skrev:
mcpdk skrev:

På forhånd tak

Har en ekskæreste der bor på den anden side af søen. En dag hvor jeg var ved at få spat af al den thai-snak i landsbyen, tog vi ind til Sakon Nakhon for at finde noget farang jeg kunne snakke med. Efter mange timers søgen, fandt vi kun en australier og en englænder på en lille lusket bar. De fortalte at der var en dansker der drev en restaurant i byen, hvilket vi senere måtte konstatere, at det var sædvanlig farang-druk-snak.
Byen er røv hamrende kedelig, hvis man ikke kender nogle thaier. Personlig ville jeg aldrig bo der, om så jeg blev betalt for det.
Hele området er også ryddet for kønne thaipiger, de ligger alle på langs i Pattaya og Bangkok, eller ført ud af landet eller området af gamle grissebasser.

Bare prøv at finde et sted hvor du kan få en beefsteak, jeg ved det, men jeg vil lade den hænge her.

Surt med PBair.

Jeg kan lige se det for mig - jeg plejer nogle gange at lade som om, at jeg ikke er dansker, når danskerne går amok i den lokale bar med deres fulde-snak...
Redigeret af thamarai d. 30/01-2010 15:00
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
styrt3
mcpdk skrev:

På forhånd tak

mig, konen og vores 2 børn bor i sawang daen din 1 go times tid derfra Smile
http://www.yeha.dk/

swaddii
Hejsa Styrt3!
Sawang Daen Din,der kommer vi også når vi er i thailand da min kone har familie derWink

Isan
hej

der kommer vi gerne for at besøge min svigerfamilie 1 gang om året , konen kommer fra en lille by tæt på sawan . det er ikke sket endnu man er løbet ind i nogen danskere omegnen for mit vedkommende mn det kommer nok Smile

Hilsen Isan

http://www.poipla...?p=dc&c=48
Thailand er kanon , Thaigift 17 år Friends again

styrt3
falang skrev:
Hejsa Styrt3!
Sawang Daen Din,der kommer vi også når vi er i thailand da min kone har familie derWink

nice Smile jeg har ikke set ret mange faranger når jeg er "hjemme" ! ku da være hygligt hvis der en dag var en DK´r at dele en pils med Grin vi er igang med at få bygget et lille hus lige overfor et ret fedt resort lidt i udkanten af byen !

swaddii
Mojner styrt3!
har noteret din email,så når jeg ved hvornår vi kommer der igen får du lige en lille hilsenWink

styrt3
falang skrev:
Mojner styrt3!
har noteret din email,så når jeg ved hvornår vi kommer der igen får du lige en lille hilsenWink

super Smile

Hej alle

Så bliver jo efterhånden ret mange i det område.

Min kones familie bor i Wangyang, tæt på Pannanikom.

Vi må lige lave en lille danskerklub, så vi kan mødes.

Povl Erik

mrbfly
Hi hi det ku vaere dejligt/hyggeligt hvis man ku moedes med andre dk.ere omkring Sawang Daen Din! Det er ihvertfald noget jeg har savnet. Har kun set enkelte farang.s specielt i Lotus. Selv bor vi 36 km vest for Sawang lige syd for Bogn Nua/Ban Kho Tai.

Rejser derned ca 25. juli og planlaegger at blive i ca 6 maaneder

SesCool
- mai pen rai - tchun!

thaibertel
Hej igen
jeg kunde da godt tænke mig at tilmælde mig til en lille klub jeg mener ikke fordi det kun skulle være for dansker nå ja kald det bare en dansker klub
1. vi kunne bruge hinanden til gode input
2. hjælpe med ja jeg tror der er mange der har lidt landbrug gummitræer dyr og lig.
3. Thai oplevelser
4. alle har jo oplevet noget som måske kan bruges til gode råd
5. ikke at glemme der er måske en der har brug for hjælp et godt netværk
6- HYGGE
7. en god middag skifte hos hinanden
8. ja jeg kunne blive ved det ville være dejligt og snakke dansk en gang imellem
9. hjælpe med at lære THAI +LAO
vi er en lille fam i Ban Phukartao 60 km fra Sakon Nakhon men kommer der tit, handler der
vi er i gang med at opføre et supermarkeds ferdig ca. Juli jeg vil bestræbe mig på at have alt som i den store by sidst på året vil der tilstøde 6 små hotel lejligheder der er planer om en lille pool bespisning vil også kunnet efterkommes med både Dansk og Thai mad.
så velkommen her til os
M.V.H thaibertel

mrbfly
thaibertel skrev:
Hej igen
jeg kunde da godt tænke mig at tilmælde mig til en lille klub jeg mener ikke fordi det kun skulle være for dansker nå ja kald det bare en dansker klub
2. hjælpe med ja jeg tror der er mange der har lidt landbrug gummitræer dyr og lig.
3. Thai oplevelser
6- HYGGE
7. en god middag skifte hos hinanden
8. ja jeg kunne blive ved det ville være dejligt og snakke dansk en gang imellem
9. hjælpe med at lære THAI +LAO
vi er en lille fam i Ban Phukartao 60 km fra Sakon Nakhon men kommer der tit, handler der
vi er i gang med at opføre et supermarkeds ferdig ca. Juli jeg vil bestræbe mig på at have alt som i den store by sidst på året vil der tilstøde 6 små hotel lejligheder der er planer om en lille pool bespisning vil også kunnet efterkommes med både Dansk og Thai mad.
så velkommen her til os
M.V.H thaibertel

Hej Thaibertel
Det lyder da som en mulighed for en god opstart hvis flere vil vaere med - det er jeg med paa ihvertfald! Ser ud til at du snart har overnatningsmulighed, saa det er helt fint

mvh Jens
- mai pen rai - tchun!

sabai sabai
thaibertel ..skrev

Hej igen
2. hjælpe med ja jeg tror der er mange der har lidt landbrug gummitræer dyr og lig. Read the rules
3. Thai oplevelser
6- HYGGE

Det lyder fa'ne mæ , uhyggeligt du ! Read the rules

i843.photobucket.com/albums/zz355/larshansen37/frankenstein.jpg
Redigeret af sabai sabai d. 01/02-2010 20:23
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

keniko
sabai sabai skrev:
thaibertel ..skrev

Hej igen
2. hjælpe med ja jeg tror der er mange der har lidt landbrug gummitræer dyr og lig. Read the rules
3. Thai oplevelser
6- HYGGE

Det lyder fa'ne mæ , uhyggeligt du ! Read the rules

i843.photobucket.com/albums/zz355/larshansen37/frankenstein.jpg

Jeg er enig..med Sabai..Jeg tager derop den 18 marts..
Så lad os følge op på dette... Selvom Sabai ingen humor har..Sad
Redigeret af keniko d. 01/02-2010 21:24
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Spring til debat: