Se indlæg
 Udskriv debat
Strand "tæt" på Chiang Mai ??
Anonym Bruger
Hej alle sammen..

Skal ned og besøge en ven sidst på året i Chiang Mai, og vil da gerne en tur til vandet også, inden jeg tager hjem igen, da min ven ikke er den store strandløve :-) vil jeg lige spørge her...

Er ude efter et dejlige og rolige sted, ikke den store rejse afstand fra Chiang Mai, flot strand..hvis det er mulige....

Gerne nogle forslag + hvor jeg kan bo mens jeg er der...
Har fået et par bud, men høre gerne fra jer...

Tak på forhånd..
MvH Per
Redigeret af Anonym Bruger d. 27/01-2010 10:58

L
Der er vel kun ca 900 km til nærmeste strand fra CM, så mon ikke det er smartest med en udflugt fra Bangkok når du kommer der forbi.
(hvis du altså ikke vil finde en i Myanmar for så kan du nok nøjes med 400 km)

FCKdk
Badedyr---> Gør som Thai'erne, tag til de lokale søer,
de findes overalt i Thailand og i bjergegnene er der
masser af vandfald med gode bademuligheder, samt
smukke omgivelser....
I Isarn-området er den eneste mulighed for fattige
Thaier, for komme en tur i vandet, at tage til den
lokale fiskedam og her kan Du så opleve de ægte
Thaier på slap line!!!!Cool

Redigeret af FCKdk d. 27/01-2010 11:50

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

krydolf
L skrev:
Der er vel kun ca 900 km til nærmeste strand fra CM, så mon ikke det er smartest med en udflugt fra Bangkok når du kommer der forbi.
(hvis du altså ikke vil finde en i Myanmar for så kan du nok nøjes med 400 km)

Ja, som L antyder, så er CM ikke lige stedet, hvis man vil ha' en kombineret bade/sol ferie. Det meste af det vand jeg så der, havde jeg bestemt ikke lyst til at bade i.
Det er rigtigt, at rejser man mod øst til Issan, er der masser af dejlige vandfald og søer, men vandet er hundekoldt. Selv går jeg ikke i vandet før rejerne er røde, men det dejlige kolde vand øst på, kan bruges til at komme i sin Whisky, hvis man nænner det.
Man kan godt drikke uden at more sig.

snoopy
Du skal såmænd ikke køre mere end 15 km fra ChiangMai´s centrum, der ligger der en meget stor sø, med rent vand.
Det koster 20 Baht pr. person at komme ind, men det er jo småpenge og abolut et besøg værd, men flotte beplantninger, sandstrand, rene toiletter og restauranter.

rinpoche
Navn på søen, retning, lokalitet?
Uden dette, tror jeg ikke dine oplysninger vil være særlig anvendelige.

hanspeter
snoopy skrev:
Du skal såmænd ikke køre mere end 15 km fra ChiangMai´s centrum, der ligger der en meget stor sø, med rent vand.
Det koster 20 Baht pr. person at komme ind, men det er jo småpenge og abolut et besøg værd, men flotte beplantninger, sandstrand, rene toiletter og restauranter.

Jeg har også været der, men kan ikke huske navnet eller vejen derud, da jeg sad bag på en knallert. Ganske dejligt sted, hvor man også kan spise mad i små "huse/hytter". En strand som jeg forstår det, er det nu ikke. Men dejligt sted er det, hvis man er i CM.

edit, jeg tror det er det her sted, beskrivelsen passer godt.
http://www.eartho...g-mai.html
Redigeret af hanspeter d. 27/01-2010 19:52

Anonym Bruger
Tak for info om den sø, vil jeg helt klart prøve..

Skal nok over Bangkok også, da jeg gerne vil til en rigtige strand også, skal jo se lidt på min først tur der ned :-)

1000 tak til jer alle.

MvH Per

Nu er det jo nok ikke lige i Bangkok du skal regne med at finde en badestrand.

Du skal enten mod vest og til Hua Hin eller mod øst til det man kalder The Eastern Seabord. Hvor underligt nok kysten vender mod vest.

Og nu får du så 400 forskellige svar der fortæller dig at lige der skal du ikke tage hen for der er badevandet ren saltsyre. Forunderligt nok så svømmer der masser af fisk, og omkring 701.011 turister i i løbet af året bader der, og man hører ikke om nogen der bliver syge andet en dem der er det i forvejen fra nattens druk.

Skeptikeren

snoopy
Hej Badedyr,

Det var lige nøjagtig den sø jeg tænkte på, som hanspeter har linket til. Jeg kunne ikke huske navnet, skulle lige til at finde mit kort over ChiangMai frem, hvor jeg har skrevet det, men linket er perfekt.
Tag ud til den sø, dejligt område, den er værd at besøge flere gange hvis man vil i vandet.
Ganske rigtigt er det jo ikke en strand ud til et stort hav, da det er en sø. Men det er et meget stort område, så du kan finde græsplæner eller sandbred lige ned til vandet.

Hvis du vil bade i Bangkok som nogle fattige indbyggere gør, såkan du bade i de små sidefloder, men det er utroligt snavset brunt vand, så det har du nok ikke lyst til, så en tur på et par timer med taxi for at komme til en strand med rent vand.

God tur...................!

mattidk
jeg synes at du skal tage nogle dage til Ko Samet, som er ca. 3 timer kørsel fra Bangkok. Jeg synes den er den dejligst strand som ligger tættest på bangkok.

Anonym Bruger
He he, det med Bangkok, skrev jeg jo også, over Bangkok :-)
Var også bare for at kunne flyve til XXXX-strand..med mindre man kan fra Chiang Mai...

Vil tjek lidt op på Hua Hin og The Eastern Seabord..

Tak igen..

MvH Per Grin

Dalton
Der er jo også den mulighed at tage med Air Asia et smut til Phuket, hvor der jo nok skulle være mulighed for at finde en strand der passer ens temperament.
Jeg har selv lige booket 2 stk retur biletter, godt nok med modsat fortegn, Phuket -Chang Mai - Phuket, for lige godt 8000bath og flyvetiden knapt 2 tmer.
Måske et alternativ at "mellemlande" på Phuket et par dage inden turen til Bangkok Smile

kanut
Jeg vil tro at den nærmeste strand ligger i Nord Vietnam Smile ( det sydkinesiske hav ) Smile
Og stranden hedder Cua lo beach, og der ligger et Resort der hedde Ben Lu. Smile

MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

sputnik
Da jeg sidste år kørte i området ved Loie kom vi forbi et par skilte hvor der stod Pattaya nr 2.Thai familien fortalte at det var som det rigtige Pattaya,men i mindre målestok selvfølgelig med strand ved en sø,har aldrig selv været der er der nogen der kender det ?Shock

Den der Pattaya nummer to, var der ligeså mange ludere ???

Joe
ABEKATTEN skrev:

Ja, men ikke specielt kønne.. Skulle forresten hilse fra din mor og søster.

Anonym Bruger
Tak til alle forslag...

Bliver nok Phuket eller på Phi-Phi island eller på øen Kho Tao, da en af mine venner har sagt det er et godt sted og tage Dykkerkursus, så det vil jeg se på...

Holde jo meget af vand, strand, fisk, som han siger, at dykke "er det fedeste af det fedeste man kan gøre på sin ferie"

Og man leve jo kun en gang Pfft

Endnu engang tak for alle forslag, skal nok besøge den sø, glæder jeg mig også til...

MvH Per
Redigeret af Anonym Bruger d. 30/01-2010 09:25

b_j3ns3n
Joe skrev:
ABEKATTEN skrev:

Ja, men ikke specielt kønne.. Skulle forresten hilse fra

dårlig joke Sad
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

TG950
kanut skrev:
Jeg vil tro at den nærmeste strand ligger i Nord Vietnam Smile ( det sydkinesiske hav ) Smile
Og stranden hedder Cua lo beach, og der ligger et Resort der hedde Ben Lu. Smile

godt nok lidt ved siden af tråden Wink

[img]http://halongluxurytravel.com/imgs/357d4f54304adbe053794b437384fe13-bien%20cua%20lo.jpg[/img] is not a valid Image.

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Spring til debat: