Se indlæg
Visum til thailand ??
|
|
LarsFuglsang |
Lagt på d. 24/01-2010 12:32
|
Begynder Antal indlæg: 7 |
Hejsa jeg går i tænker på at købe ferie bolig/bolig i phuket.. og vil rejse der ned ret meget. mange ture skal være 3 til 4 måneder.. Hvordan med visum? hvad gør jeg, vad er bedst at ansøge om? jeg mener skal jeg passe på noget? er der nogle tricks osv.. Tak.. |
|
|
BJ |
Lagt på d. 24/01-2010 12:40
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Du skal kontakte det Thailandske Konsulat stormgade 8 i Hvide sande de kan give dig klar besked, og det er også dem der skal udstede det. Held og lykke med planerne MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
LarsFuglsang |
Lagt på d. 24/01-2010 13:16
|
tak men det svare ikke på.. Hvad er bedst at ansøge om? jeg mener skal jeg passe på noget? er der nogle tricks osv.. |
|
|
BJ |
Lagt på d. 24/01-2010 14:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Det ved jeg godt, men jeg kender ikke reglene for 3-4 måneders visum. Jeg mener det højst er 90dage af gangen, med mindre du er FP-IP FKP'r, der er så mange regler inden for det der. Så derfor var det jeg skarev du skulle prøve at kontakte Konsulatet for at høre præcis hvad dine muligheder er. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
MadsEJ |
Lagt på d. 24/01-2010 14:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 112 |
Turist visum - 3 måneder, fåes i hvide sande. Bedste trick + hvad du skal passe på.. Lad være med at overskride datoen på dit visum.. Medmindre du vil betale ekstra i lufthavnen når du skal hjem. Hvis du skal være der mere end de 3 måneder kan du tage på visa run.. Savner Thailand og min kæreste utroligt meget!
|
|
|
Frank |
Lagt på d. 24/01-2010 15:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Når jeg kigger på den thalandske ambassades danske hjemmeside, så ser det for mig ud til, at man som endansk turist kan få udstedt et visum der gælder i maksimalt 60 dage. Jeg troede egentligt også at man kunne få 90 dage. Hvad har jeg ikke forstået vedrørende visa? http://www.thaiem..._danes.htm |
|
|
Vespa |
Lagt på d. 24/01-2010 15:19
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 57 |
http://www.thaila.../visum.htm
Thailand kan man ikke få nok af.
|
|
|
Frank |
Lagt på d. 24/01-2010 15:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Så vidt jeg kan se nu, så kan man fra Danmark få visum til 60 dages ophold i Thailand. I Thailand kan man så på immigrationskontoret få forlænget visa med yderligere 30 dage til de maksimale 90 dag.!? Herefter står den på visarun. Alternativt skal man have en anden type visa. |
|
|
LarsFuglsang |
Lagt på d. 24/01-2010 16:06
|
Super mange tak for info.. Der lærte jeg lidt igen |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 24/01-2010 17:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
Hej Lars, det du skal ansøge om er et nonimmigrant visa type "O" Multiple ..eller et "b" type, da du jo netop kommer herned for at åbne virksomhed.. Der skal du så lever nogle beviser på hvor meget du tjener..... men som skrevet før i tråden, tag kontakt til Ib i Hvide Sande, han kan svare dig på hvilke krav der helt specifikt skal opfyldes
|
|
|
LarsFuglsang |
Lagt på d. 24/01-2010 21:37
|
claus31130 skrev: da du jo netop kommer herned for at åbne virksomhed kommer jo for at bo der, virksomhed har jeg, vil kun starte en der nede for at eje, eller være med ejer af den jord mit hus skal stå på.. Men tak for dit svar, jeg tager til en advokat nu her når jeg kommer der ne om 9 dage, og får styr på det.. Nu har jeg da lidt viden med, tak for jeres tid/hjælp |
|
Spring til debat: |