Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Opholdstilladelse I Thailand
|
|
Thongthai |
Lagt på d. 20/01-2010 03:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 430 |
Snakkede med en Engelskmand som sagde at hvis man betalte skat i Thailand i 3 år kunne man få permanentopholdstilladelse Derfor spørger jeg jer om i har hørt om det.Denne samme mand har fået et års visa på ambasaden i england og det var hans første tur til Thailand.Han er ikke gift så jeg undrer mig over hvordan han kan få et årsvisa. |
|
|
Top High Class Fashion |
Lagt på d. 20/01-2010 03:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 398 |
Du kan søge efter 3 år det koster 100 000 hvis du er gift og 200 000 hvis du ikke er og du kan kun søge i Desember
|
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 20/01-2010 03:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
Er det ikke noget med ens status at gøre, om man er Pensionist, og hvad man har af penge på kontoen. Et års visa er det Multiple entries? Jeg har nemlig lige fået sådan et uden nogle problemer, det gælder i et år. (Gyldighed: Indrejse i Thailand skal foretages senest 90 dage fra udstedelsesdato, forudsat at andet ikke aftales. For 1års visum (Multiple entries) skal sidste indrejse foretages inden for et år efter dato for udstedelse af visa. Varighed af ophold: Maksimalt 90 dage efter indrejse for hver tilladt indrejse.) Eller prøv og ringe til Ambassaden. Måske IB kan hjælpe dig i Hvide-Sande. Det Kongelige Thailandske General Konsulat Stormgade 8 6960 Hvide Sande Tel 9731 1541 (Kontortid: 10.00-12.00) Redigeret af ubon lynge d. 20/01-2010 03:29 Ubon.
|
|
|
pigalle |
Lagt på d. 20/01-2010 03:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 236 |
Thongthai skrev: Snakkede med en Engelskmand som sagde at hvis man betalte skat i Thailand i 3 år kunne man få permanentopholdstilladelse Derfor spørger jeg jer om i har hørt om det.Denne samme mand har fået et års visa på ambasaden i england og det var hans første tur til Thailand.Han er ikke gift så jeg undrer mig over hvordan han kan få et årsvisa. Hej, jeg viser dig lige et indlæg jeg skrev i en tidligere tråd. Ja det vil jeg da gerne prøve, for det første kan du ikke få 60 dage på et visa run, fra november sidste år får du kun 15 dage, hvis du tager over grænsen, du får stadig 30 dage hvis du kommer ind med fly. Har du års visa hjemmefra får du ved visa run 90 dage. Har du et 2 mdr. turist visa hjemmefra kan du købe 30 dage på immigrationen, 1900 baht så du har i alt 90 dage i Thailand. Retirement er et årsvisa du får i Thailand på immigrationen du skal være over 50 år, have en pension på 65000 baht om måneden, eller 800000 Baht stående på en bankbog, det kan også være en blanding af begge dele. Har du foreksembel 50000 baht om måneden i pension mangler du 15000 om måneden, det ganger du med 12, 180000 baht på en bankbog + din pension på 50000 baht. Du skal faktisk kun have det halve, hvis du er lovformelig Thai gift, 400000 baht på en bankbog eller 40000 baht i pension om måneden, eller som beskrevet ovenfor en blanding af begge dele. Din pensions meddelelse eller årsopgørelse skal du sende til den Danske ambassade i bangkok, eller selv tage der ind. Jeg plejer at sende en kopi af mit pas, den side hvor billedet er og min pensions meddelelse, 1040 baht. 1000 baht for papirene og 40 baht for at de sender det tilbage til mig. Når du har dine papirer fra ambassaden, skal du på immigrationen med dit pas, kopier af dit pas, adressebog eller leje kontrakt billeder osv. og visaet koster 1900 baht, men spørg på immigrationen hvor du bor, da det kan være lidt forskelligt fra kontor til kontor hvad de kræver af papirer. Når du har dit retirement visa skal du møde på immigrationen hver 90 dage, og skal ikke ud af Thailand. Ja jeg hørte så sent som i går en af mine venner der bor i nord/øst Thailand han skulle have sit visa fornyet for 3 gang, han fik at vide at han ikke behøvede at møde før han skulle have sit visa fornyet til næste år, men det er en helt anden historie. Jeg håber det giver svar på nogle af dine spørsmål. Redigeret af pigalle d. 20/01-2010 03:39 |
|
|
thamarai |
Lagt på d. 20/01-2010 05:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 387 |
Thongthai skrev: Snakkede med en Engelskmand som sagde at hvis man betalte skat i Thailand i 3 år kunne man få permanentopholdstilladelse Derfor spørger jeg jer om i har hørt om det.Denne samme mand har fået et års visa på ambasaden i england og det var hans første tur til Thailand.Han er ikke gift så jeg undrer mig over hvordan han kan få et årsvisa. Du skal have betalt skal af en løn på min. 80-100.000 baht i tre år før du kan søge, men det er ikke alle ansøgere, som bliver godkendt, og så mister du de penge, som du har betalt i gebyr. Dog er det lettere for danskere at få det, da der er et maksimum per land per år. Og ja, ansøgning indgives i december, og man betaler 200.000, hvis man godkendes, og det halve, hvis man er thaigift. Hvis du rejser ind i Thailand, og grænsepolitiet overser tilladelsen, så kan du miste din opholdstilladelse... Og det er faktiske de færreste forretningsfolk i Thailand, som kan se fidusen ved en permanent opholdstilladelse, især sat i forhold til prisen. Tidligere kostede den blot 50.000 baht. |
|
|
thamarai |
Lagt på d. 20/01-2010 06:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 387 |
pigalle skrev: Ja det vil jeg da gerne prøve, for det første kan du ikke få 60 dage på et visa run, fra november sidste år får du kun 15 dage, hvis du tager over grænsen, du får stadig 30 dage hvis du kommer ind med fly. Har du års visa hjemmefra får du ved visa run 90 dage. Har du et 2 mdr. turist visa hjemmefra kan du købe 30 dage på immigrationen, 1900 baht så du har i alt 90 dage i Thailand. Når du har dit retirement visa skal du møde på immigrationen hver 90 dage, og skal ikke ud af Thailand Visa run er alt muligt, så man kan ikke sige, at man ikke kan få 60 dage på et visa run. Hvis man tager til Mukdahan, så udsteder konsulatet i Laos mig bekendt et turist-visum samme dag, og så har man 60 dage + 30 dage. Hvis man har forlængelse af sit visum (det heller ikke årsvisum, men forlængelse), så SKAL man ikke møde på immigration, hver 3 måned, eftersom man kan nøjes med et sende et brev. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 20/01-2010 06:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Thongthai skrev: Snakkede med en Engelskmand som sagde at hvis man betalte skat i Thailand i 3 år kunne man få permanentopholdstilladelse Derfor spørger jeg jer om i har hørt om det.Denne samme mand har fået et års visa på ambasaden i england og det var hans første tur til Thailand.Han er ikke gift så jeg undrer mig over hvordan han kan få et årsvisa. Thongthai: Residency kan du soge naar du har 3 helaars visa. Teoretisk kan 100 pers fra hvert land antages / aar men i praksis fungerer det ikke saadan. Ansogningsavgiften 100.000 alt. 200.000 THB gaar til staten. Endnu en smart? maade at trakke penge op af lommerne paa thailovers. Det er betydeligt billigere at skaffe sig 1 aars retirementvisa, som tidligere saa udmarket beskrevet. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Thongthai |
Lagt på d. 20/01-2010 09:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 430 |
Ja det kan jeg da godt se at der ikke rigtig er nogen fidus i det.Så skal man til Danmark en gang om året alligevel for at besøge nogle får man lavet et årsvisa.Men man skal jo ud på visa run nogle gange. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/01-2010 11:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
Hej alle.. Hvilen mulighed er der hvis man er 40 år og førtidspension, og gerne vil bo i thailand ?? Kan jo læse at man skal være 50 år for at få det Retirement årsvisa.... Synes jo at kan læse i andre post/andre steder på nettet, at der er nogle der gøre det... 1000 tak på forhånd MvH Per |
|
|
helgegedser |
Lagt på d. 20/01-2010 13:00
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 79 |
Som svar på dit spørgsmål, så kan man - hvis man har haft non-immigrant visa i 3 år, samt været tilmeldt som skattepligtig, også i 3 år - søge om Permanent Residence Permit. Der gives 100 personer årligt denne tilladelse- pr. land. Den Engelskmand du snakker om har fået et non- immigrant visa - eet års. Det har intet med det andet at gøre. Det vrøvl som ubon lynge skriver har intet med dit spørgsmål at gøre. |
|
|
BJ |
Lagt på d. 20/01-2010 21:17
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Badedyr skrev: Hej alle.. Hvilen mulighed er der hvis man er 40 år og førtidspension, og gerne vil bo i thailand ?? Kan jo læse at man skal være 50 år for at få det Retirement årsvisa.... Synes jo at kan læse i andre post/andre steder på nettet, at der er nogle der gøre det... 1000 tak på forhånd MvH Per Det er enkelt nok, det med de 50år er så vidt jeg ved en Thailandsk lov, men du er FP'er i DK og det gør det hele en del nemmere. Du skal sende en ansøgning om et 1års non'o'-Multiple visum via det Thailandske konsulatet i Hvide Sande, du skal sende (ansøgning -1 pasfoto - dit Pas - og rejse dokument samt en årsopgørelse over din FP. ) jeg er selv FP'er og har lige været møllen igennem, det koster 900Dkr og sår har du det på 3 dage, du har så 4 entrys dvs. et visarun hver 90ende dag til F.eks Cambodia? Vietnam? Jeg sendte mine papirer en Mandag, og Onsdag havde jeg det tilbage. Og nu er der afgang til Februar, er du i tvivl så ring til Konsulatet, der er et link til dem på Venstre side af DTW. Go tur MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
BJ |
Lagt på d. 20/01-2010 21:53
|
Og det kan jo selvfølgelig fornyes hvert år, det med de 3år og så permenent opholdtilladelse, kender jeg ikke reglerne for. Men lige et godt råd, få dig et netværk derude først (hvis du ikke har et), så har du altid dem at gå til hvis du er i tvivl om noget. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
hanspeter |
Lagt på d. 20/01-2010 23:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 359 |
Hej BJ, jeg håber dit netværk er sikkert og godt og så god tur til dig, Pas nu meget på dig selv. Jeg håber your dream come true. God vind herfra men pas nu på dig selv. |
|
|
BJ |
Lagt på d. 21/01-2010 07:42
|
Mange Tak, hanspeter. Jeg syntes mit netværk er godt derude, så det bekymre mig ikke, og jeg skal nok passe på mig selv. Og ja det er en drøm, der er ved at gå i opfyldelse for mig. Endu en gang Tak, det var rart med et opmuntrende indlæg. MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/01-2010 09:36
|
Til BJ. Tak for dit svar, er bare igang med at undersøge mine muligheder om det.. Planen at at tage til thailand sidst på året i 3-4 måned, for at se landet, oplever folket osv Har en rigtige god ven der lige er flytte der ned (20-01-11) til Chiang Mai, som jeg har kendt i 15 år, men han er over de 50 år, så derfor jeg var i tvil.. Så bliver min ferie i plus, og det er mulige, vil jeg flytte ned i det område, da han har en stor omgang kreds der, pga feire de sidste 8-10 år der nede, og han har noget familie der også... Men rart at vide at det er mulige... Go´dag til alle.... MvH Per Redigeret af Anonym Bruger d. 21/01-2010 09:37 |
|
|
BJ |
Lagt på d. 21/01-2010 09:55
|
Kanon! Badedyr. Så er du jo godt gadderet derude, og har folk omkring dig der kender landet, så Ta springet! Jeg glemte foresten at skrive du skal vedlægge en frankeret svarkuvert til Konsulatet, og da det jo er personlige dokumenter så rekomander både frem og tilbage fragt pris godt 200Dkr. Håber du vil får det hele opfyldt, rigtig go Rejse MVH.BJ Redigeret af BJ d. 21/01-2010 10:00 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/01-2010 13:58
|
BJ, kan se du skriver du lige har været det igennem. Vil lige høre om du har flytte adresse der ned, og hvordan klaret du det her i DK, har nemlig været nede og snakke med pension kontor 2 gange nu, og de ved ikke om man kan få FP udbetalt i Thailand, så er lidt rundt på gulvet om hvem jeg skal i kontakt med.... Vil også gerne høre om man har sit person fradrag med mere, hvis man flytter = jeg får det samme udbetalt som jeg gøre nu.... Du kan PM hvis det er... MvH: Per Redigeret af Anonym Bruger d. 21/01-2010 14:12 |
|
|
BJ |
Lagt på d. 21/01-2010 14:17
|
Ja Badedyr Nu ved ikke hvornår du er tilkendt FP'en er du fra efter 2003? (nye regler) som jeg er, og jeg er kun 34år, så har du ret til at tage hele din pension med til Thailand og skal kun betale begrenset skat(36%) til DK og så har du har et fradrag på omkring 3500Dkr oveni. Jeg har både snakket med kommunen og skattekonteret, men det med adressen. finder jeg først ud af når jeg tar derud, her den 8 Feb. Og så vil jeg gerne sende dig en P.B med oplysningerne, men husk det gælder kun for klienter EFTER 2003! hvis du har fået tilkendt den før, barberer de den til godt 6000 da du så mister dine tillæg, men de er indberegnet den nye ordning/regler. Ta en snak med din Kommune og prøv at hører nærmere, og som sagt har jeg ikke selv meldt addresse om endu, men vil som sagt gerne sende dig en P.B når jeg er landet og kender omstændighederne nærmere vedr. addresse ændring. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 21/01-2010 14:33 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/01-2010 15:40
|
Takker BJ.. Ja jeg fik FP i 2007, og som sagt har jeg været nede og snakket med dem, men de sagde vi "tro" du kan med er ikke 100% sikker, og derfor jeg ikke føler mig 100% sikker på det svar... Jeg høre til dem, der gerne vil ha det på skrift. inden jeg begynder på noget så stort, lidt som i gammel dage, men livrem og seler på en gang Men godt nyt ang fradrag + skat, glæder mig.... Men måske jeg skulle snakke med en sagsbehandler om det... 1000 tak igen BJ. MvH: Per |
|
|
BJ |
Lagt på d. 21/01-2010 16:05
|
Det kan jeg godt forstå Badedyr! Men hvis du er tilkendt din FP i 2007, så er der åltså ingen problemer, ihvertfald ikke i min Kommune/Region. Men jeg kan kun skrive som JEG har taklet det, men kan ikke give dig det skriftligt, det skal du have på Pensionskontoret. Men stol på hvad jeg har sagt DET PASSER!!!... og hånden på hjertet. Og som sagt håber jeg det hele går, som du ønsker det. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 21/01-2010 16:06 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |