Se indlæg
 Udskriv debat
Must see/do - Kata Beach
fisker
Så er vores første Thailand tur ved at være på plads og vi tager 14 dage til Kata i starten af marts.

Er der noget i nærområdet, der bare skal opleves. Ting vi absolut skal se, restauranter vi bør prøve, eller noget andet??? Og hvad skal vi undgåFrown

Alle tips modtages med kyshånd, da vi ikke har været i Thailand før. Vi er to voksne og en teen på 14.

kiml
Kata er et lille område men mener at Kata Beach er den bedste i området. Restauranter: Kwongs på Tania Road er der god thai food samme gade den Danske bager hvor du kan få god kaffe og hvis i ikke har morgenmad på hotellet er det også fint. et andet godt spise sted er i Karon et sted der hedder Red Onion et godt sted med super food, der skal bestilles bord for der er altid fuldt hus tlf (076)396827. det er bare lidt af Kata, står faktisk og er på vej til Lufthavnen for at tage der ud Smile

rinpoche
Dino baren ved strandvejen har en minigolfbane med dinosaur tema. Det er lige noget for børn.

Der er et koralrev i den nordlige ende af Kata stranden ud mod den lille ø Koh Pu.
http://phuket.saw...onkata.htm

Den bedste mad jeg har fået er på en fiskerestaurant oppe ved hovedvejen 200 meter fra Little Mermaid i Kata.

Her kan man fange sin egen aftensmad i en pool, der er udsat tigerrejer til formålet. De er ligeså store som jomfruhummer.

De har rigtig god mad her, ikke mindst deres seafood er eminent. Rimelige priser og behagelige omgivelser.

Prøv deres Plaa Nueng Buai.
Dampet fisk med ingefær, hvidløg, forårsløg, chili og kinesiske blommer.
Eller Puu Phat Pårng Garii.
Stegte krabber i karrysovs.

Disse 2 retter laver de helt suverænt her.

Ting at undgå: Jetski!
Ingen grund til at være høflig overfor anmassende skræddere, og dem vil i opleve.
Ignorer dem fuldstændigt, hvis i ikke skal bruge deres service.
Transport: Tuk tuk transporten på Phuket er det rene optrækkeri og med de suverænt højeste priser i hele landet, tilmed i ukomfortable køretøjer.
Vi plejer at leje en bil, de penge er hurtigt tjent hjem, da en tuk tuk rask væk forlanger 400 baht for at køre fra fx. Kata til Patong.
En bil med fuld forsikring får du fra 1.000 baht.
Hvis du har planer om at forlade øen for at køre til fastlandet, skal du lige sikre dig at udlejer er ok med det.
Ofte er der en klausul i kontrakten der siger at man ikke må køre udenfor Phuket.

mvh
rinpoche
Redigeret af rinpoche d. 19/01-2010 13:38

Conrad
Hej,

I skal da også se "Big Budha" og Wat Chalong, når I er i Thailand første gang.

Og opleve solnedgangen fra Laem Promthep, evt også solnedgangen incl. aftensmaden på en af de restauranter der er mellem Kata og Viewpoint, fra Viewpoint må I også opleve udsigten op og ned ad kysten.

Pas på med at leje MC/knallerter, der sker ulykker hele tiden også for mange udlændinge og hvis I lejer, så skal I sikre Jer at rejseforsikringen også gælder for MC kørsel.

Jeg kan også anbefale en tur til Phuket Fantasea i Kamala, det er et flot show.

Fra Rawai Beach kan I leje en long-tail boat og tage ud til en af øerne lidt sydpå og snorkle.

Ja, jeg kunne blive ved, men med 14 dage skal I også have tid til at dase på stranden i Kata, men der er da mange andre dejlige strande på Phuket.

God tur
Conrad

b_j3ns3n
bliv væk fra phuket zoo spild af penge og grænser til dyreplageri..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

juj
Aftal altid pris foer i tager en tuktuk eller taxi.

Simons Cabaret er ogsaa et besoeg vaerd show med nogle af de flotteste Ladyboys i Thailand. ligger taet paa Patong hvor der er rige muligheder for shopping.

Weekend marked i Phuket Town

Lej en Taxi for en eftermiddag evt. og faa ham til at vise jer rundt. han venter gerne men i spiser og nyder de foskelige atraktioner koster ca 1500 Baht alt efter hvor meget i skal koere.

Fiske ture fra Chalong Pier med indlagt snorkling, er ogsaa en mulighed.

Leje af longtail boat er bedst og billigst fra Chalong pier, Rawai. Fortraekker dog selv at tage ud fra Ao Po, men lidt langt vaek fra Kata, men helt fatastisk omraede der, med masse af oer, og oede strande. Husk selv at medbringe snorkel gear, frokost og drikkelse. pris for leje af longtail 1500 til 2000 Baht.

Der er en hel dags tur op til Pangna Bay med mini bus, med grotte besoeg hvor der er en stor liggende Buddha og en masse aber, Kajak sejlads i mangrove skov Besoeg hos Sea Gepsy landsby og et lille smut til James Bond Island. En tur jeg varmt kan anbefale.

Haaber i faar en rigtig god tur herud.
Redigeret af juj d. 19/01-2010 19:31

fisker
Tusinde tak for alle de dejlige tips.

En af de ting vi utroligt gerne vil er en endagstur til phi phi. Umiddelbart koster sådan en tur ml. 3000-3500 hvis vi booker via rejsebureauet.

Men jeg er da overbevist om, det mu kunne gøres billigere. Hvad vil det f.eks. koste, hvis man møder op på havnen i Phuket? Går der ikke nogle både, der sejler 'normal' rutefart til phi phi?

ferie
Jeg vil da gerne anbefale jer at tage til Raya island det er en kort sejltur og der er noget lækkert vand og super strand.
Dem der arrangerer turen er venlige og jeg synes det er en fed dagtur man er retur igen kl 16.00
Vi gav under 2000 bath for 2 pers med alt incl :-)

Payanak
Tag et dykkercertifikat.
Det tager 3 dage og koster mellem 10-14k THB.
Jeg har selv taget flere certifikater på Phuket.

Riverkwai
hey fisker.endagstur til phi phi kan gøres for ca 300 danske kroner med en overnatning.dvs 2 dage.set i kata beach ved rejseudbyder.prisen er selvfølig for 1 person.god tur til phuket.Tuttelu Tralla
Redigeret af Riverkwai d. 27/05-2010 05:48

SteenJ
Hvorfor starte tråden NU, med rådgivning til en famlie der skulle afsted i marts.

Hopla
tjaeee godt spørgsmål - forhåbentlig kan der være andre der får glæde af tråden Smile
Redigeret af Hopla d. 27/05-2010 08:29

Spring til debat: