Se indlæg
Familiesammenført datter
|
|
MichaelS |
Lagt på d. 18/01-2010 10:43
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 29 |
Så er min kones datter på 15 endelig efter længere tids tovtrækkeri kommet til Danmark (Familiesammenført). OG det er skønt, spændende og skide hamrende koldt for hende. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg forholder mig nu. Bliver vi automatisk kontaktet af en skole eller noget eller skal jeg opsøge en sagsbehandler selv. Da hun jo er forholdsvis gammel skal hun vel i en ungdomsskole eller noget, eller skal hun starte sammen med de voksnes sprogskole. Og hvor ofte skal hun gå i skole. Ja jeg har en masse spørgsmål, og jeg finder jo nok ud af det med tiden, men der er jo helt sikkert nogen med erfaring herinde der kan fortælle lidt om det med at en ung pige fra thailand kommer her til landet, og hvad det indebærer af problemer og muligheder. Venlig hilsen Michael Og tak for et uundværligt debatforum for os thaigifte. |
|
|
thyboen |
Lagt på d. 18/01-2010 12:54
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 31 |
Du skal for det første tilmelde datteren til folkeregistret i den kommune du bor i. Dernæst skal du kontakte skoleforvaltningen i din kommune og tilmelde datteren til undervisning. Så vil du få at vide hvor din datter skal undervises og hvornår. thyboen |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 18/01-2010 19:50
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
MichaelS skrev: Så er min kones datter på 15 endelig efter længere tids tovtrækkeri kommet til Danmark (Familiesammenført). OG det er skønt, spændende og skide hamrende koldt for hende. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg forholder mig nu. Bliver vi automatisk kontaktet af en skole eller noget eller skal jeg opsøge en sagsbehandler selv. Da hun jo er forholdsvis gammel skal hun vel i en ungdomsskole eller noget, eller skal hun starte sammen med de voksnes sprogskole. Og hvor ofte skal hun gå i skole. Ja jeg har en masse spørgsmål, og jeg finder jo nok ud af det med tiden, men der er jo helt sikkert nogen med erfaring herinde der kan fortælle lidt om det med at en ung pige fra thailand kommer her til landet, og hvad det indebærer af problemer og muligheder. Venlig hilsen Michael Og tak for et uundværligt debatforum for os thaigifte. hun kommer til at begynde i en modtagelses klasse, og der skal hun sandsynligvis være et års tid, for der efter at starte i normal undervisning. |
|
Spring til debat: |