Se indlæg
 Udskriv debat
Resort midt i Chiang Mai
basse50
CoolSøg efter på DebatindlægHej, ville lige høre om der er nogle herinde der kan anbefale et resort midt i Chiang Mai, evt leje af hus i kort periode 8-14 dg. i juni måned. På forhånd tak Basse50 CoolCool

ebeth
En resort midt i Chiang Mai er lidt ligesom at lede efter et kolonihavehus på Vesterbrogade!
Hvad er det du leder efter, hvilken prisklasse...vær lidt mere specifik!
Mange hotellerne har have og swimmingpool, resorterne ligger udenfor byen, en del af dem i Mae Sa Valley!

basse50
ebeth skrev:
En resort midt i Chiang Mai er lidt ligesom at lede efter et kolonihavehus på Vesterbrogade!
Mange hotellerne har have og swimmingpool, resorterne ligger udenfor byen, en del af dem i Mae Sa Valley!
Ok,Havde kigget på nettet i byen men uden resultat. Vi bliver en 7-8 stykker, nogle ældre. Har du et foreslag til bungalow ( resort ) tæt på chiang mai er det ok. Pris er ikke afgørende. Hvor langt er Mae Sa Valley fra byen. TAK for svar Basse 50CoolCool

kennet
basse50 skrev:
ebeth skrev:
Ok,Havde kigget på nettet i byen men uden resultat. Vi bliver en 7-8 stykker, nogle ældre. Har du et foreslag til bungalow ( resort ) tæt på chiang mai er det ok. Pris er ikke afgørende. Hvor langt er Mae Sa Valley fra byen. TAK for svar Basse 50CoolCool

Hej basse50,

Hvis det er vigtigt at bo tæt på byen, så vil jeg anbefale "Yaang come village" http://www.yaangc... Der plejer vi at bo når vi er nordpå. Det ligger meget centralt og minder lidt om et resort.
mvh kennet

thamarai
Der er forskel på Chiang Mai og Chiang Mai, for det er både en by og en provins, men midt i Chiang Mai betyder nok midt i byen, og nej, der er ikke mange eller slet ngen resorts midt i byen.

Midt i byen fortolker jeg i øvrigt som inden for murerne, ligesom I København. Der findes faktisk resorts uden for murerne og tæt på.

Der er et her, hvor jeg umiddelbart kan ikke se, om det er inden- eller udenfor, men det ligger i by-distriktet:

[url]www.burigallery.com/location.html[/url]
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
ebeth
thamarai skrev:
Der er forskel på Chiang Mai og Chiang Mai, for det er både en by og en provins, men midt i Chiang Mai betyder nok midt i byen, og nej, der er ikke mange eller slet ngen resorts midt i byen.

Midt i byen fortolker jeg i øvrigt som inden for murerne, ligesom I København. Der findes faktisk resorts uden for murerne og tæt på.

Der er et her, hvor jeg umiddelbart kan ikke se, om det er inden- eller udenfor, men det ligger i by-distriktet:

[url]www.burigallery.com/location.html[/url]

Burigallerysom dit link refererer til ligger på Rachadamnoen Rd, det er indenfor "firkanten" eller for udenforstående indenfor voldene/murerne.
Sridonchai Rd. hvor Yaang Come Village ligger, er for mig et lidt kedeligt hjørne af byen, skal man i nærheden af floden og stadig være tæt på byen, er der kommet et par steder lige på den anden side af floden, vejen hedder Charoenrat Rd. som man godt kan kalde garden hotels/resort-agtige.
Mae Sa Valley ligger 15km mod nord, MEN jeg går ud fra at hvis man bor på en af de større resorts, så er der gratis shuttle service til byen!
Vild luxus skulle være "the Chedi" inde i byen og "Four Seasons" (http://www.fourseasons.com/chiangmai/) nord for byen. Der er også en del Spa-agtige steder og den nye trend...boutique hoteller!
Lav en google søgning og hvis du finder noget, skal jeg nok vejlede hvis jeg kender det!
Vi er begyndt at bruge "Chiang Mai Thai House" når vi overnatter inde i byen, det er et guesthouse, som ligger ret centralt for os.
vh

ThomasHOL
Jeg va i Chiang Mai i sommers og vi ville bo i byen, eller i det mindste tæt på natmarkedet så vi ikke behøvede at køre ind til et sted hvor der skete noget, hver aften. Men antallet af hoteller som ligger inde i byen og som er lidt resort agtigt er næsten kke eksisterende. Så jeg tror du skal lidt uden for byen eller i udkanten af byen før du finder noget.

Spring til debat: