Se indlæg
 Udskriv debat
bath. du får mindre
waree
hvad sker der med valutaen
da jeg kom fik jeg 481 bath for 10 euro august 2009
idag 444 bath for 10 euro

jeg mener at den er overvuderet, sat i forhold til alt det byggeri der er gang i over hele thailand

Top High Class Fashion
Thai Exporten er størrer en forventet derfor stærker thai baht
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
Mythongmai
Bahten er bundet til US dollar, og da den er steget den seneste tid så stiger bahten også.
De asiatiske økonomier er overordnet set i stærk fremgang, også Thailands økonomi.
Mythongmai

BJ
Vil det sige den nu ligger højere end 17 Dkr for 100 Baht???
For jeg regner aldrig i Euro kun fra Dkr til Baht.
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 16/01-2010 10:03
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Nejså ringe er det nu heller ikke.
Jeg har bekendte der lige er kommet hjem, og de vekslede cash til 15.62 op lige omkring de 16 kr.
Du kan følge kursen her
http://www.valuta...8&gyy=2009

At Bahten er bundet op omkring us dollar er nu ikke rigtig; for da dollaren lige før jul nåede et hidtil lav niveau; ja da steg baht kursen:

BJ
Tak! Madiba, jeg regnede også med de der 15,50 - 16 Dkr for 100 Baht. Men generelt renger jeg bare med 17 Dkr for 100 Baht Så er bliver jeg ikke overrasket.
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 16/01-2010 10:36
THAILAND
A DREAM COME TRUE

jc
I oktober fik jeg 6,53 Baht for én krone, i sidste uge 6,22 - ØV!
Boet i Bangkok 1980-1983.

Fido
Madiba skrev:
At Bahten er bundet op omkring us dollar er nu ikke rigtig; for da dollaren lige før jul nåede et hidtil lav niveau; ja da steg baht kursen:

Når vi ser bort fra perioder med politisk uro o.lign. bevæger USD/THB sig indenfor et meget snævert interval, ligesom DKK/EUR. Hvis du ser på grafen kan du se at det seneste år har den svinget under 3,5 baht pr. usd.
Smile

http://ichart.fin...y?usdthb=x

One man's ceiling is another man's floor

Frank
Udsving på 10 % kan vel næppe kaldes et snævert interval. Og for tre-fire år siden fik man 42-43 bath for en USD og ni år siden var den omkring 46 bath for en USD. Det er en forskel på 30-50% i forhold til i dag.

Hvis man skulle sætte et beløb til opsparing i 2001 frem til i dag, så har det været en markant bedre at gøre det i bath frem for USD. Smile

Fido
Frank skrev:
Udsving på 10 % kan vel næppe kaldes et snævert interval. Og for tre-fire år siden fik man 42-43 bath for en USD og ni år siden var den omkring 46 bath for en USD. Det er en forskel på 30-50% i forhold til i dag.

Hvis man skulle sætte et beløb til opsparing i 2001 frem til i dag, så har det været en markant bedre at gøre det i bath frem for USD. Smile

Alt er jo relativt, i samme periode har udsvinget i det mest handlede valutakryds - eur/usd - været ca. 19 % (målt i forhold til fredagens lukkekurs).

Jeg kan kun på det kraftigste fraråde folk at sætte deres formue i en exotisk valuta som THB, medmindre de bor der og ikke har nogen økonomisk aktivitet udenfor landet - det er alt, alt for risikabelt. Jeg har selv mine midler i USD, EURO, DKK og Peso.

Der er jo ikke meget der er nemmere end at kigge på historiske data og se hvad man skulle have gjort - det eneste der betyder noget er desværre hvad man rent faktisk gør.
Smile

Frank
Fido skrev:
Frank skrev:

Alt er jo relativt, i samme periode har udsvinget i det mest handlede valutakryds - eur/usd - været ca. 19 % (målt i forhold til fredagens lukkekurs).

Jeg kan kun på det kraftigste fraråde folk at sætte deres formue i en exotisk valuta som THB, medmindre de bor der og ikke har nogen økonomisk aktivitet udenfor landet - det er alt, alt for risikabelt. Jeg har selv mine midler i USD, EURO, DKK og Peso.

Der er jo ikke meget der er nemmere end at kigge på historiske data og se hvad man skulle have gjort - det eneste der betyder noget er desværre hvad man rent faktisk gør.
Smile

Jeg vil heller ikke anbefale folk at sætte deres penge i bath - ja jeg ikke overhovedet ikke anbefale folk noget som helst vedrørende deres penge.

Men du skriver at USD og bath er bundet til hinanden. Og den eneste måde hvor på man kan konstatere om det er korrekt, er ved at kigge på historiske data. Og de fortæller, at de ikke er bundet til hinanden. Tværtimod har er været udsving på 50 % inden for de seneste 9 år. Og det er i denne periode USD der bliver svagere. Og det passer jo ganske fint overens med, at amerikanere i de seneste år har givet ondt af sig, fordi deres penge bliver mindre og mindre værd i fx. Thailand og Danmark. Smile

Fido
Bemærk venligst at jeg skriver: "Når vi ser bort fra perioder med politisk uro o.lign".

thamarai
Korrekt, THB og USD er ikke bundet til hinanden, og hvorfor skulle de også være det. Tværtimod er UDS faldet fra omkring 40 THB per USD til omkring 33 THB inden for de sidste omkring 5-8 år, hvorimod kroner er steget fra omkring 5 til mere end 6...

Dem, som lever i Thailand med pension fra USA, har derved mistet en hel del af deres aktuelle rådighedsindkomst - faktisk 25 %... Godt det ikke er mig der har US-pension.
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Frank
Fido skrev:
Bemærk venligst at jeg skriver: "Når vi ser bort fra perioder med politisk uro o.lign".

Ok - så bindingen mellem baht og USD gælder altså kun når kursen mellem dem ikke svinger... Smile

Crafack
Hej.

Jeg tog et kig på kurserne, for at se hvad jeg kunne se.

Nedenstående er en graf der viser Engelske Pund (GBP), US Dollar (USD) og Thai Baht (THB ).

Kurven er dannet af dagskurser fra 1/1-2008 til i dag.

[img]http://crafack.dk/billeder/valutakurve.png[/img] is not a valid Image.

Der er ikke nogen direkte sammenhæng, men THB følger da USD meget pænt Smile

/Crafack

Frank
OK - Jeg har kigget ti år bagud.

Først et billede af to valutaer, som ER bundet sammen, nemlig DKR og EUR:
i250.photobucket.com/albums/gg266/buakhao/DKKEUR.png

Og så et tilsvarende billede af USD og THB:
i250.photobucket.com/albums/gg266/buakhao/USDTHB.png

Det er muligt at nogle mener, at de følges ad, men prøv at spørge en amerikansk pensionist i Thailand om han synes det samme....

At investerer i valuta kræver noget mere kendskab end jeg har.Det er vist heller ikke et emne for 'alm' mennesker at begive sig ud i.

Thai72
Er der nogen der har et bud på hvornår bathen stiger igen i nærmeste fremtid ?
- Eller kan det bedre betale sig at sende/veksle penge nu inden den falder yderligere ?

waree
den er sku svar at svare på.
havde vi været kloge nok havde vi nok også været rige.
jeg tror den er på sit højeste lige nu, ser lidt problemer for thailand i fremtiden. de rød grønne efter kongens død, for mange tomme huse og lejligheder. ustabilitet er ikke med til at have en stærk bath, men ikke hovedet på blokken, var selv heldig at sætte hele baduljen ind i banken omkring 1 september, tjent ca 7 - 8% på det
mvh

Big-Viking
Thai72 skrev:
Er der nogen der har et bud på hvornår bathen stiger igen i nærmeste fremtid ?
- Eller kan det bedre betale sig at sende/veksle penge nu inden den falder yderligere ?

Hvornår rammer jeg de 7 rigtige i Lotto.????
Jeg ville ikke sende penge til min konto i BKK lige nu. Jeg sender aldrig under 650,00.. Vent, den stiger sgu igen. Hav lidt tålmodighed og is i maven.

Spring til debat: