Se indlæg
 Udskriv debat
TV2: Guider i paradis
Webmaster

TV 2 følger fem unge danske rejseguider på ferieøen Phuket i Thailand. Det er blevet til serien "Guider i paradis", der har premiere onsdag 20. januar kl. 20.00.

Programmet er optaget i eksotiske Thailand med bagende sol, grønne palmer og Bounty-strande som kulisser. Men det er ikke ferie alt sammen. I hvert fald ikke for seriens fem hovedpersoner, Susanne, Tomas, Maria, Pernille og Anita. De fem unge danskere er nemlig på job i paradis. De er guider og skal hjælpe gæsterne med at få deres livs rejseoplevelse.

Selv om det ikke er noget feriejob at være guide i Thailand, så er det i hvert fald et drømmejob for de fem unge mennesker, som seerne lærer at kende i de 10 programmer.

I seks måneder har de forladt familie og venner i Danmark for at tage på eventyr på den anden side af Jorden. Nu skal de lære en helt ny kultur at kende. De skal klare sig på et andet sprog, og de skal planlægge udflugter i bus, båd og på elefantryg og de skal være 100 pct. på, når de servicerer gæsterne. Jobbet som rejseguide er fyldt med udfordringer og ansvar, savn og frustrationer. Og guiderne skal lære at håndtere vanskelige situationer, som de ofte er alene om at løse.

TV 2 har fulgt de fem unge danskere, der alle arbejder på øen Phuket, i et par måneder. Vi er med dem både på jobbet og i fritiden.

Undervejs lærer de en masse om sig selv, om det så handler om at lære at kontrollere temperamentet, finde sin stresstærskel eller træffe den rigtige beslutning her og nu, så er det noget, de oplever og kæmper for. Men det er ikke arbejde alt sammen. Der bliver også dannet venskaber for livet, og guiderne bliver klogere på verden - og på sig selv.

Læs nærmere på:
- Med "Guider i paradis"
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
hfb
Det lyder meget spændende Smile

christian-s
Glæder mig ...
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

sabai sabai
Mon ik' , der er en sammenhæng ? Cool

http://www.dansk-...ad_id=9408

Redigeret af sabai sabai d. 13/01-2010 13:39
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

christian-s
Det er ikke de samme personer da filmklippet (den kommende TV serie) er med guider fra Star Tour.
Men om myndighederne har iværksat en aktion mod Tyrkiet Expressen pga. TV holdet kan man jo gisne om.
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

sabai sabai
christian-s skrev:
Det er ikke de samme personer da filmklippet (den kommende TV serie) er med guider fra Star Tour.
Men om myndighederne har iværksat en aktion mod Tyrkiet Expressen pga. TV holdet kan man jo gisne om.

Netop..!
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

BJ
Ja jeg ville nu gerne nu gerne se dem, men jeg kan kun nå et par afsnit inden jeg flytter til Thailand, men mon ikke det kan organiseres noget Web/sattelit - TV i PATTAYA???Frown
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

rinpoche
Guider?

Host, host....

http://www.thaila...ess_03.htm

F. Restricted Occupations
A Royal Decree in 1973 listed 39 occupations and professions that were then prohibited to aliens. This list has been amended on several occasions by subsequent Royal Decrees, the latest one in 1979. :

* Tourist guide or tour organizing agency

Humi
Hvor skal man lægge sin ansøgning.
Hvis man ønsker sig et job guide?Grin

keniko
Webmaster skrev:

TV 2 følger fem unge danske rejseguider på ferieøen Phuket i Thailand. Det er blevet til serien "Guider i paradis", der har premiere onsdag 20. januar kl. 20.00.

Programmet er optaget i eksotiske Thailand med bagende sol, grønne palmer og Bounty-strande som kulisser. Men det er ikke ferie alt sammen. I hvert fald ikke for seriens fem hovedpersoner, Susanne, Tomas, Maria, Pernille og Anita. De fem unge danskere er nemlig på job i paradis. De er guider og skal hjælpe gæsterne med at få deres livs rejseoplevelse.

Husk det er i aften programmet starter....
Selv om det ikke er noget feriejob at være guide i Thailand, så er det i hvert fald et drømmejob for de fem unge mennesker, som seerne lærer at kende i de 10 programmer.

I seks måneder har de forladt familie og venner i Danmark for at tage på eventyr på den anden side af Jorden. Nu skal de lære en helt ny kultur at kende. De skal klare sig på et andet sprog, og de skal planlægge udflugter i bus, båd og på elefantryg og de skal være 100 pct. på, når de servicerer gæsterne. Jobbet som rejseguide er fyldt med udfordringer og ansvar, savn og frustrationer. Og guiderne skal lære at håndtere vanskelige situationer, som de ofte er alene om at løse.

TV 2 har fulgt de fem unge danskere, der alle arbejder på øen Phuket, i et par måneder. Vi er med dem både på jobbet og i fritiden.

Undervejs lærer de en masse om sig selv, om det så handler om at lære at kontrollere temperamentet, finde sin stresstærskel eller træffe den rigtige beslutning her og nu, så er det noget, de oplever og kæmper for. Men det er ikke arbejde alt sammen. Der bliver også dannet venskaber for livet, og guiderne bliver klogere på verden - og på sig selv.

Læs nærmere på:
- Med "Guider i paradis"

Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

b_j3ns3n
hende den mørk håret var da ikke for skarp.
men lækket så det ud, fik lyst til at tage direkte ud i lufthavnen
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

hanspeter
Jeg så desværre kun de sidste ti minutter, men må sige at Phuket, med de charterturister jeg så, ikke har noget med min thailand love at gøre. Jeg ønsker hverken det svenske, tyske eller danske flag på stranden, når jeg rejser.
Dermed ikke sagt at et lille guidejob kunne være fint, Wink

Det er sku ikke sjovt at være guide når folk betaler 5-6oo kr. for 14 dage og tror de har købt hele phukatAngrySad

lindy

keniko
Hvor jeg elsker Thailand! Sålænge jeg ikke er charterturist eller guide...!!!!!
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

hanspeter
lindyras skrev:
Det er sku ikke sjovt at være guide når folk betaler 5-6oo kr. for 14 dage og tror de har købt hele phukatAngrySad

lindy

Ja eller betale 400 thaibaht for at køre 0,5-1-2-3 km, Phuket sucks.

Normalt er det altid spændende at se dansk tv som omhandler Thailand, men det her må værre noget af det mest elendige jeg nogensinde set på dansk tv,

Webmaster
TV 2-programmet "Guider i paradis", der følger fem guider i Thailand, har fået interessen for at blive ansat hos Star Tour til at eksplodere.

Guiderne i programmet er ansat hos Star Tour, og nu vælter det ind med ansøgninger til charterselskabet fra håbefulde unge, der også vil udsendes som guider.

»Siden programmet begyndte i januar, har vi fået over 3.000 ansøgninger. Sidste år i samme periode fik vi 250,« fortæller salgsdirektør Stig Elling fra Star Tour, som er en af Danmarks største rejsearrangører. Charterselskabet bruger 250 guider i løbet af et år.

Link:
http://jp.dk/rejs...016955.ece

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
chiangmai
så må man da håbe de kan få nogle der er mere kvalfiseret en dem der optræder på skærmen det er da en ynk at se på

filihankat
bkk skrev:
Normalt er det altid spændende at se dansk tv som omhandler Thailand, men det her må værre noget af det mest elendige jeg nogensinde set på dansk tv,

Jeg kan ikke være mere enig. De guider er jo fuldstændig blanke. Jeg troede man skulle vide noget om det land man er i eller kunne lidt af sproget for at være guide. Som minimum må man sgu da forvente at guiderne har været på stedet før.

mvh. filihankat

ja hende pigen de især følger har igennem de afsnit jeg har set, udvist total mangel på basal viden om thailand, sammen med en nærmest arrogant opførsel flere gange, fx da hun begyndte at snakke dansk til en thailandsk hotelansat som ikke kunne engelsk.

Spring til debat: