Se indlæg
hvornår skal man bestille hotel til sommer
|
|
jkanters |
Lagt på d. 09/01-2010 19:06
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
Jeg har tænkt mig at tage til Thailand (Bangkok og phuket) i sommerferien 16 juni og ca 3 uger frem. Hvornår er det bedste=billigste tidspunkt at bestille. Nu eller lige før afrejse? Jørgen |
|
|
rastloes |
Lagt på d. 09/01-2010 19:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 158 |
Jeg vil hel klart anbefale at booke hoteller maks en måned før du rejser med tendens til at vente endnu længere (en uge før eller lignende). Således kan du benytte hjemmesider som latestays.com og lignende, som udelukkende arbejder med last minute tilbud. Sommeren er den absolute lavsæson, så du behøver ikke at gøre dig tanker om at du ikke finder det ønskede hotel til en spotpris. Begynd dit research på sider som f.eks. www.tripadvisor.com. Her kan du læse om næsten alle hoteller set fra kundernes side. Jeg har ikke en anelse hvilke slags rejse du planlægger...luksus, backpacker, familieferie eller lignende...men ligegyldig hvad du lyster efter, så kan du finde netop det hotel, som tilfredsstiller dine behov, på den tidligere nævnte hjemmeside. En anden mulighed er selvfølgelig at gå på jagt efter hotelværelse den pågældene destination. Her er det udelukkende dine forhandligsevner som sætter prisen. Denne variante er muligvis ikke så afslappende, end hvis man har styr over det hele hjemmefra, men derimod kan du forblive fleksible og spontan. Og det er jo netop det som er det sjove. Dog hvis du har planer om f.eks. en fullmoonparty på Phi Phi eller lignende sted (uden for Phuket), så vil jeg klart anbefale at booke hotelværelse 4 uger før. med de bedste hilsner Rastløs aka Ben Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10) Næste gang: efterår 2012 |
|
|
BJ |
Lagt på d. 09/01-2010 19:48
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Jeg er til delvis enig med rastloes, men det billigste sesson= (low season= er lidt fra Hotel til Hotel og Resort til Resort). Nogle begynder den dyre sesson=(High saeson) fra 1.st okt. - 1.st Mar. og nogle regner fra 1.st Nov - 1.st Apr. Så kan du jo selv tjække dit valgte hotel/Resort og se hvornår de beregner højtiden???. Men det er jo klart billigst mellem April og November. Men glem ikke der er Rainytime Men Go tur MVH.BJ THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
rastloes |
Lagt på d. 09/01-2010 19:57
|
BJ... Juni og Juli har da været altid lowseason (green season). Fejl?
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10) Næste gang: efterår 2012 |
|
|
thamarai |
Lagt på d. 09/01-2010 20:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 387 |
rastloes skrev: BJ... Juni og Juli har da været altid lowseason (green season). Fejl? Low season er den samme hos alle hoteller på Phuket. Det er kun Samui, der har en anderledes fordeling end resten af Thailand. |
|
|
BJ |
Lagt på d. 09/01-2010 20:29
|
Green season - Low Season hvad Ra... det mig? manden kan jo nok forstå det er LAV SESSON!!!! i den periode MVH.BJ Redigeret af BJ d. 09/01-2010 20:29 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
BJ |
Lagt på d. 09/01-2010 20:33
|
thamarai skrev: rastloes skrev: BJ... Juni og Juli har da været altid lowseason (green season). Fejl? Low season er den samme hos alle hoteller på Phuket. Det er kun Samui, der har en anderledes fordeling end resten af Thailand. Nej! thamarai jeg vil ikke give dig ret, prøv selv bare at tjække hotel listen her på DTW og ligg så mærke til datoerne øverst. Og manden aner jo ikke endu om det bliver Koh Chang eller Phuket??? MVH.BJ PS. Og en væsentlig prisforøgning hvis han vælger Puhket. Redigeret af BJ d. 09/01-2010 20:36 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 10/01-2010 00:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
På den tid af året så skal du næsten være uheldig at de har udsolgt det sted du gerne vil bo. Det skulle lige være hvis det var et lille lokalt sted med få værrelser eller hvis du har specielle ønsker. Da vi var afsted i sommers hele familien blev de sidste værrelser booket 2 dage inden vi skulle afsted. Faktisk bookede jeg en forlængelse af det ene værelse mens vi boede på hotellet. Hvad anår sted du skal booke så har jeg på det seneste set mange anbefale latestays.com og det undrer mig ret meget. de er nemlig efter mine erfaringer dyrere end de fleste andre sider. So eksempel kan jeg nævne Centre Point Petchburi som jeg selv boede på i sommers og gav omkring 1600 baht for en overnatning. Den vil latesays.com have 2800 for Centre Point's hjemmeside vil sælge de samme værrelser for 2350 og en hurtig søgning på google fandt værrelserne til 2060 alle samme med ankomst tirsdag i næste uge. Mit bedste råd vil nok være at finde hotellet du vil go på og så google det og finde det biligste sted at booke det. Det gør jeg altid og det kan give gode besparelser. |
|
|
rastloes |
Lagt på d. 10/01-2010 01:31
|
ThomasHOL skrev: På den tid af året så skal du næsten være uheldig at de har udsolgt det sted du gerne vil bo. Det skulle lige være hvis det var et lille lokalt sted med få værrelser eller hvis du har specielle ønsker. Da vi var afsted i sommers hele familien blev de sidste værrelser booket 2 dage inden vi skulle afsted. Faktisk bookede jeg en forlængelse af det ene værelse mens vi boede på hotellet. Hvad anår sted du skal booke så har jeg på det seneste set mange anbefale latestays.com og det undrer mig ret meget. de er nemlig efter mine erfaringer dyrere end de fleste andre sider. Mit bedste råd vil nok være at finde hotellet du vil go på og så google det og finde det biligste sted at booke det. Det gør jeg altid og det kan give gode besparelser. Centre Point Silom var i sommers (juli) både i weekenden og iløbet af ugen 2200 Bath per værelse via latestays (kan ikke huske besparelsen til jeres egen hjemmeside, men den var betydeligt)...og Silom plejer jo altid være den dyreste af de centre point hoteller. Hvorfor Petchburi skulle koste 2800 via latestays er et mirakel for mig. hvilken hjemmeside benyttede du, Thomas, hvis man må spørge? Redigeret af rastloes d. 10/01-2010 01:34 Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 10/01-2010 01:54
|
rastloes skrev: Centre Point Silom var i sommers (juli) både i weekenden og iløbet af ugen 2200 Bath per værelse via latestays (kan ikke huske besparelsen til jeres egen hjemmeside, men den var betydeligt)...og Silom plejer jo altid være den dyreste af de centre point hoteller. Hvorfor Petchburi skulle koste 2800 via latestays er et mirakel for mig. hvilken hjemmeside benyttede du, Thomas, hvis man må spørge? Jeg skal ikke kunne afvise at latestays.com kan være billigere, men i de tilfælde jeg undersøgte i forbindelse med vores rejse i sommers fandt jeg ikke nogle eksempler på det. Jeg plejer at finde det hotel vi skal bo påog når det ligger fast googler jeg hotel navnet og så kommer der de første 10 forskellige booking sites frem. Dem tjekker jeg så og bestiller hvor det var billigst. På Centrepoint var det via EasyClickTravel.com men kan ikke lige finde hotellet på siden mere. Men uanset hvilken online side man benytter er der nok noget at spare. Jeg havde booket 2 værelser på centrepoint i 9 dage og da vi skulle hjem besluttede vi os for at beholde det ene værelse til vi skulle i lufthavnen og hjem omkring kl 22. Jeg spurgte i receptionen for nu havde vi jo boet der i lang tid og jeg fik af vide at det ville koste omkring 3000 baht til næste dag eller 1500 baht til kl 18. jeg sagde pænt takfor oplysningen og sendte en bestilling til EasyClickTravel.com hvor jeg requestede at beholde 1 værelse en dag ektra pris 49.84 eller lige omkring de 1600 baht med datidens kurser. Det virkede på mig somom at dem der står i receptionen ikke har ret til at forhandle priser også selvom man nemt kan booke til meget lavere priser. Bare underligt at de ikke ville have 1600 baht af mig direkte i deres regnskab istedet for at skulle betale de ca 10% i provision som online bureauerne får. |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 10/01-2010 02:37
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Der noget galt med jeres oplysninger! De online sider i snakker om får % ja, men de skal også betale for de værelser de ikke får booket!! Regnestykket er ikke nemt, men de booker et antal værelser som de så kan råde over til deres hjemmeside! Det må de så betale for, men de får det billigt, for hotellet får stadigvæk lidt for værelset, selvom der ikke bor nogen! Prøv selv at tænke lidt over logiken! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
rastloes |
Lagt på d. 10/01-2010 03:00
|
har lige for sjovt skyld samlignet priserne fra forholdsvis latestays og easyclicktravel med et tilfældigt top hotel (Lebua at State Tower). billigste værelse er Superior Suiten. Latestays vil have 145 dollars per overnatning og easyclicktravel vil have for samme værelse 219 dollars. Bare for sjovs skyld så vil http://www.lebua....index.html (altså hotels hjemmeside) have 193 dollars... Jeg tror bare at man skal være heldig til tider, men latestays er altså en god udgangspunkt når jeg ser disse priser i forhold til hinanden. Nat nat
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 10/01-2010 12:12
|
jesperfrb skrev: Der noget galt med jeres oplysninger! De online sider i snakker om får % ja, men de skal også betale for de værelser de ikke får booket!! Regnestykket er ikke nemt, men de booker et antal værelser som de så kan råde over til deres hjemmeside! Det må de så betale for, men de får det billigt, for hotellet får stadigvæk lidt for værelset, selvom der ikke bor nogen! Prøv selv at tænke lidt over logiken! Der tager du fejl. Jeg har siddet og lavet afregninger fra et hotel i københavn og jeg ved med sikkerhed at online bureauerne ikke bookede værelser forud, De betalte altså ikke for værelser der ikke blev lejet ud. Det er de mere traditionelle rejsebureauer som booker et antal værelser så de kan sælge dem i deres kataloger. |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 10/01-2010 12:30
|
rastloes skrev: har lige for sjovt skyld samlignet priserne fra forholdsvis latestays og easyclicktravel med et tilfældigt top hotel (Lebua at State Tower). billigste værelse er Superior Suiten. Latestays vil have 145 dollars per overnatning og easyclicktravel vil have for samme værelse 219 dollars. Bare for sjovs skyld så vil http://www.lebua....index.html (altså hotels hjemmeside) have 193 dollars... Jeg tror bare at man skal være heldig til tider, men latestays er altså en god udgangspunkt når jeg ser disse priser i forhold til hinanden. Nat nat Jeg skal lige pointere at jeg ikke anbefaler at bruge 1 site til at booke sine hoteller på og easyclicktravel var bare det der var billigst da jeg skulle afsted med dette ene hotel. Men når nu vi taler om Lebua at State Tower så har agoda samme værelse til 121 dollars hvis vi formoder at det stadig er med ankomst på tirsdag. Men det har også meget at gøre med hotellet om de kan booke værelser selv og derfor ikke vil give ret mget rabat. Et eksempel jeg kender på det er Grand President i suk. soi 11, der kan man næsten aldrig finde god tilbud på booking siderne så der er det bare at booke på deres egen hjemmeside. Faktisk kan de ofte være dyrere på booking siderne. Så det gælder om at kigge sig for og ikke bare tage den første og bedste side der lover 50% rabat. |
|
|
thamarai |
Lagt på d. 10/01-2010 12:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 387 |
ThomasHOL skrev: jesperfrb skrev: Der noget galt med jeres oplysninger! De online sider i snakker om får % ja, men de skal også betale for de værelser de ikke får booket!! Regnestykket er ikke nemt, men de booker et antal værelser som de så kan råde over til deres hjemmeside! Det må de så betale for, men de får det billigt, for hotellet får stadigvæk lidt for værelset, selvom der ikke bor nogen! Prøv selv at tænke lidt over logiken! Der tager du fejl. Jeg har siddet og lavet afregninger fra et hotel i københavn og jeg ved med sikkerhed at online bureauerne ikke bookede værelser forud, De betalte altså ikke for værelser der ikke blev lejet ud. Det er de mere traditionelle rejsebureauer som booker et antal værelser så de kan sælge dem i deres kataloger. Det allotment, som rejsebureaerne har, kan sagtens frigives fx en måned før, således der ikke skal betales for tomme værelser. Det afhænger af aftalen, om allotment kan frigives, og når den frigives, så får de bureauer, der er på venteliste, værelserne. |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 10/01-2010 12:45
|
thamarai skrev: Det allotment, som rejsebureaerne har, kan sagtens frigives fx en måned før, således der ikke skal betales for tomme værelser. Det afhænger af aftalen, om allotment kan frigives, og når den frigives, så får de bureauer, der er på venteliste, værelserne. Yes yes det var også mere for at få fjernet den fejlopfattelse at online siderne skal booke et vist antal værelser. Det siger faktisk sigselv, for skulle de feks booke5 værelser kunne sider som agoda jo ikke løbe rundt. De har jo rigtigt mange hoteller listet på deres hjemmeside. Samtidig er der de første 20 andre booking sites der også har hotellet på deres liste. |
|
|
kiml |
Lagt på d. 10/01-2010 13:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Juni er der ikke nogen problemer på Phuket der masser af steder til priser fra 800 Bath og op på Kata/Karon |
|
|
BJ |
Lagt på d. 10/01-2010 14:16
|
jkanters skrev: Jeg har tænkt mig at tage til Thailand (Bangkok og phuket) i sommerferien 16 juni og ca 3 uger frem. Hvornår er det bedste=billigste tidspunkt at bestille. Nu eller lige før afrejse? Jørgen Ja nu har jeg ikke kendskab´til Latestays.com, men min erfaring er, at bestille i god tid hvis du ved hvor du vil bo. (gerne et havlt år før hvis du har den mulighed) Så er min erfaring at du får det beste tilbud. Og i høj-sessonnen MIN. et halt år før, og jeg snakker om mine erfaringer. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 10/01-2010 14:22 THAILAND
A DREAM COME TRUE |
|
|
rastloes |
Lagt på d. 10/01-2010 15:06
|
ThomasHOL skrev: rastloes skrev: har lige for sjovt skyld samlignet priserne fra forholdsvis latestays og easyclicktravel med et tilfældigt top hotel (Lebua at State Tower). billigste værelse er Superior Suiten. Latestays vil have 145 dollars per overnatning og easyclicktravel vil have for samme værelse 219 dollars. Bare for sjovs skyld så vil http://www.lebua....index.html (altså hotels hjemmeside) have 193 dollars... Jeg tror bare at man skal være heldig til tider, men latestays er altså en god udgangspunkt når jeg ser disse priser i forhold til hinanden. Nat nat Jeg skal lige pointere at jeg ikke anbefaler at bruge 1 site til at booke sine hoteller på og easyclicktravel var bare det der var billigst da jeg skulle afsted med dette ene hotel. Men når nu vi taler om Lebua at State Tower så har agoda samme værelse til 121 dollars hvis vi formoder at det stadig er med ankomst på tirsdag. Men det har også meget at gøre med hotellet om de kan booke værelser selv og derfor ikke vil give ret mget rabat. Et eksempel jeg kender på det er Grand President i suk. soi 11, der kan man næsten aldrig finde god tilbud på booking siderne så der er det bare at booke på deres egen hjemmeside. Faktisk kan de ofte være dyrere på booking siderne. Så det gælder om at kigge sig for og ikke bare tage den første og bedste side der lover 50% rabat. Agodas pris er 142,42 dollars (du skal huske at tage skat/gebyr med)...men ja, jeg giver mig. Agoda er 12 kroner billigere i dette eksempel end latestays. Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
|
Spring til debat: |