Se indlæg
 Udskriv debat
RYGESTOP, OPREKLAMERET?????????
sune
Jeg ved godt at Dream ville sige. Danmark for rygere….. Jeg er nok tilbøjelig til at give ham lidt ret i dette synspunkt, for hold da helt ferie.

Det med rygestop er da noget opreklameret nonsens. Alle siger det er så godt for den enkelte har har.

Jeg vil bare sige, at de sidste 3 måneder har været et helvede for undertegnede. Jeg har indtil nu (jeg taler om ikke så lidt) ikke været ude for noget lignende. Jeg har været så syg, at hospitalet var den eneste løsning. Jeg har følt at min lunger ikke sad under huden, men de sad uden på huden. Jeg har været søvnløs i mere end en måned.

Jeg kunne fortsætte med alt dette negative…. Nu efter 3. måneder kan jeg måske se lidt lys forude. Jeg er begyndt at kunne tage trapperne til soveværelset på første sal, uden kunstigt åndedræt fra konen hehe, så det er da positivt. Jeg er begyndt at føle en glæde, trods den høje alder, ved det andet køn uden kunstige hjælpemidler hehe.

Man kan vel i bund og grund sige, at der måske i sidste ende kommer noget positivt ud af et sådant stop. Jeg sparer på smøgerne. Jeg sparer på kunstige stimolanser til en hvis del af legemet. Jeg er nu stoppet med den forbandede hoste om morgenen, som satte en naturlig stopper for denne morgengymnastik som jeg nu elsker.

Jeg kan vel konstatere, at mit liv er blevet anderledes, men om det er blevet bedre vil jeg da have lov til at stille spørgsmålstegn ved.

Min positive og dejlige kone siger. Jeg får måske nu mulighed for at have dig i mange år mere hehe. Jeg tror sgu ikke dette måske er en fordel ud over min pension hehe.

Nej nej, jeg er et jævnt menneske, som i de fleste tilfælde ser positivt på livets genvordigheder (tror nok det udtrykkes sådant), så dem der nu har brugt denne nytårsaften til at love sig selv, og andre, at nu skal dette rygning sgu stoppes.

TÆNK JER OM, for det er et helvede.
Redigeret af sune d. 03/01-2010 08:44

sony
Du skriver tænk dig om det er et helvede til sidst.

Husk på det går over på et tidspunkt, og man vil aldrig fortryde man stoppede. Siger en der har haft de samme symtomer som du skriver, men har snart holdt i 5 år og har aldrig haft det bedre efter man er kommet ud af nikotinens magt.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

birkedhoj
Jeg stoppede for 5 år siden nu. Ja det var da svært. Men jeg var træt af hosten der ødelagde den første smøg. Og det var som nu også svært at finde steder hvor det var acceptabelt at ryge. Nu om dage får rygerne da i hvertfald masser af "frisk" luft.
Ole
Flyver PE med THAI altid

b_j3ns3n
jeg stoppede i 2003 og jeg har aldrig fortrudt det. Grin
maden smager meget bedre og mit hjem, tøj og bil lugter ikke af "lort" hele tiden.
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Lundberg
Alene da jeg læste at en cigaret indeholder 4000 forskellige stoffer hvor af de 200 er farlige for helbredet og 50 er direkte kræftfremkaldende .....det var rigeligt til at jeg ikke ville ryge mere Wink

http://da.wikiped...ki/Cigaret

Redigeret af Lundberg d. 03/01-2010 11:11

Jesse James
Enhver er jo salig i sin tro,og de mest troende er tidligere ryger.
Hr Olsson

Crafack
Både jeg og min kone stoppede i 2007.

Dette var den forklaring jeg fik (lungemedicinsk klinik, Skive):

Det tager lang tid at komme over det. Nikotinen og nogle af de øvrige stoffer i smøgerne har rodet så grundigt rundt i din kropskemi, at livet faktisk kan blive et helvede i perioder.

Nikotinen "erstatter" en række stoffer i kroppen, og fjerner kroppens behov for at procducere dem selv. Når man så fjerner nikotinen, mangler der noget, og kroppen bliver syg, indtil den kommer i gang med at lave de rigtige stoffer selv. Først efter ca. 6 måneder er nikotinens direkte effekter væk.

Undervejs i perioden vil de fleste der har røget længe opdage at rygningen har "skjult" problemer af forskellig slags. Fx paradontose.

Modsat er der også positive udbetalinger undervejs.

Allerede efter ca. en uge begyndte min lugtesans at vende tilbage (jeg vidste ikke at blomstrende rapsmarker stinker), jeg blev også mindre og mindre forpustet, og oplevede at få luft på en anden måde.

Derfor, Sune: Det er fedt at du er kommet så langt! Jeg ved at det er svært, og at det koster, men gevinsten, belønningen kommer!

Jeg har altid sagt, at jeg sagtens kunne undvære de ti år det koster at ryge. At det alligevel var de ti år hvor man sad i rullestol med ble, og ikke kunne genkende sin egen kone.

I dag ved jeg bedre, og det gør du også.

Tillykke til dig, og til din kone, der kan få glæde af dig mange år endnu Wink

(PS: Det var besparelsen på smøgerne der gjorde det muligt for os at rejse til Thailand første gang! Jeg fortryder ikke eet sekund!)

/Crafack
Redigeret af Crafack d. 03/01-2010 11:35

kiml
Jeg stoppede samme dag som jeg begyndte at ryge, jeg var så syg at jeg troede at det var den sidste dag i mit liv så det blev en kort karirer inden for den branche. Men hvorfor jeg forsatte med at drikke er mig stadig en gåde for der var jeg mere syg Wink

kanut
Jeg holdt op med at ryge for 15 år siden, det er da ok , men summen af laster er lige, så jeg spiser og drikke lidt mere en da jeg røg, så måske er min livsførelse lige så usund som da jeg røg. Smile
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

jeg stoppede 2007, jeg holdt i krydset Shukumvit pattaya klang, trafikken var gået i stå og jeg indåndede så meget kulilte at jeg nær var faldet om, sammenlagt med 20-30 smøger om dagen og rigtig meget skæren i aspest i gamle dage, gjorde at jeg måtte ind på memorial og ha hjælp, lungerne pev så jeg dårligt kunne sove mere.

i dag er ALLE symtomer væk..et nyt liv...super dejligt....så til dem der ikke rigtig kan tåle det vil jeg bare sige...SÅ SE AT KOMME I GANG MED AT SKROTTE SMØGERNE..

lung

vandango
lung skrev:
jeg stoppede 2007, jeg holdt i krydset Shukumvit pattaya klang, trafikken var gået i stå og jeg indåndede så meget kulilte at jeg nær var faldet om, sammenlagt med 20-30 smøger om dagen og rigtig meget skæren i aspest i gamle dage, gjorde at jeg måtte ind på memorial og ha hjælp, lungerne pev så jeg dårligt kunne sove mere.

i dag er ALLE symtomer væk..et nyt liv...super dejligt....så til dem der ikke rigtig kan tåle det vil jeg bare sige...SÅ SE AT KOMME I GANG MED AT SKROTTE SMØGERNE..

lung

Skidegodt! - dejligt med sådanne en historie, håber at du kan inspirere mig.
Har selv allergi ved luftvejene, som pga. rygning vil udvikle sig til astma eller rygerlunger.

vandango
Crafack skrev:
Både jeg og min kone stoppede i 2007.

Dette var den forklaring jeg fik (lungemedicinsk klinik, Skive):

Det tager lang tid at komme over det. Nikotinen og nogle af de øvrige stoffer i smøgerne har rodet så grundigt rundt i din kropskemi, at livet faktisk kan blive et helvede i perioder.

Nikotinen "erstatter" en række stoffer i kroppen, og fjerner kroppens behov for at procducere dem selv. Når man så fjerner nikotinen, mangler der noget, og kroppen bliver syg, indtil den kommer i gang med at lave de rigtige stoffer selv. Først efter ca. 6 måneder er nikotinens direkte effekter væk.

Undervejs i perioden vil de fleste der har røget længe opdage at rygningen har "skjult" problemer af forskellig slags. Fx paradontose.

Modsat er der også positive udbetalinger undervejs.

Allerede efter ca. en uge begyndte min lugtesans at vende tilbage (jeg vidste ikke at blomstrende rapsmarker stinker), jeg blev også mindre og mindre forpustet, og oplevede at få luft på en anden måde.

Derfor, Sune: Det er fedt at du er kommet så langt! Jeg ved at det er svært, og at det koster, men gevinsten, belønningen kommer!

Jeg har altid sagt, at jeg sagtens kunne undvære de ti år det koster at ryge. At det alligevel var de ti år hvor man sad i rullestol med ble, og ikke kunne genkende sin egen kone.

I dag ved jeg bedre, og det gør du også.

Tillykke til dig, og til din kone, der kan få glæde af dig mange år endnu Wink

(PS: Det var besparelsen på smøgerne der gjorde det muligt for os at rejse til Thailand første gang! Jeg fortryder ikke eet sekund!)

/Crafack

Stoppede i 2½ år for nogle år tilbage, røg tilbage pga. stress, eller blot for meget om ørerne.

Du glemte dog noget væsentligt! Dine toiletbesøg bliver også meget kortere. Så dit liv udenfor toiletbrættet bliver noget længere når man ser hen ad åre - årtier måske. Pfft

Men! -dine nyopdagede smagsløg kræver også kvalitet eller udfordringer. jeg kunne ikke spise billig/standard produkter mere, det smagte så dårligt, så jeg måtte ofre en del ekstra på fødevarer af en god kvalitet.

vandango
kiml skrev:
Jeg stoppede samme dag som jeg begyndte at ryge, jeg var så syg at jeg troede at det var den sidste dag i mit liv så det blev en kort karirer inden for den branche. Men hvorfor jeg forsatte med at drikke er mig stadig en gåde for der var jeg mere syg Wink

Ja det undrer mig da også meget, jeg kender da ellers ingen her som har hang til alkohol. Cool

vandango...det er jo også ærgeligt for dig når din nyfundende kærlighed skrider om natten, fordi det lyder som om du spiller sækkepibe....og så har du jo heller ingen 4 hjuls trækker mere..

lung
Redigeret af d. 03/01-2010 18:47

vandango
lung skrev:
vandango...det er jo også ærgeligt for dig når din nyfundende kærlighed skrider om natten, fordi det lyder som om du spiller sækkepibe....og så har du jo heller ingen 4 hjuls trækker mere..

lung

Njjeeej den holder ikke helt lung, og det ved du jo også godt Shock, for ligegyldigt hvad der passerer ud mellem dine balder eller lunger og mund om natten, så kalder de motiverede piger det jo bare for "danish music" Pfft
Men det er utroligt så godt som pigerne sover, jeg tror at det hænger sammen med al den lyn og torden de er opflasket med i Thailand.

Men ja hun er konstant efter mig mht. at holde op med at ryge, også efter jeg er rejst hjem til Danmark.

Mht. dytten står den i Udon Thani. Jeg ville godt have den her i Pattaya denne gang, men jeg skal betale for hendes billet til Udon Thani, og brændstof retur til Pattaya. Det vil jeg ikke, og hun syntes at det er urimeligt at hun skal betale for det, når det er mig der vil have bilen.
Redigeret af vandango d. 03/01-2010 19:10

hun ka få et lift med mig, jeg skal den vej alligevel på min knallert, hvis ellers hun kan holde til så langt et ridt, i ballerne...

lung

Big-Viking
Kommer aldrig til at holde op med at ryge. Intet kan få mig til det.. Den dag jeg skal i jorden er det med en smøg i munden. Farligt... Ja ja, men det er der så meget andet der også er..

sony
Big-Viking skrev:
Kommer aldrig til at holde op med at ryge. Intet kan få mig til det.. Den dag jeg skal i jorden er det med en smøg i munden. Farligt... Ja ja, men det er der så meget andet der også er..

Jamen det er da dig velundt, du kan tro de er glade for dig hos tobaksindustrien. Tænk på hvor mange middage og deslige de får på din regning.

Ja de lever af sådan nogle som dig, er det ikke dejligt at tænke på?Pfft
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Big-Viking
Jamen jeg er også glad for tobaksindustrien og al den dejlige tobak der kan købes.Wink

krydolf
For mange år siden var jeg ansat i tobaksindustrien og der plejede vi at sige, at det er ikke noget problem at holde op med at ryge, problemet er at lade være med at starte igen. Mange holder op med at ryge 20-30 gange om dagen.
Jeg holdt selv op med at ryge cigaretter da jeg så hvad der kom i tobakken.
I dag er min tidligere arbejdsplads ved at lukke for at flytte til udlandet. House of Prince er opkøbt af BAT (British American Tobacco) som mener at lønningerne er for høje og derfor flytter fabrikken til et af de tidligere østlande. Det betyder, efter min bedste overbevisning, at kvaliteten af cigaretterne - og kontrollen med tilsætningsstofferne - vil falde drastisk. Det er yderst beklageligt, især for de rygere der er tilbage.
Selv ryger jeg hver nytårsaften en udsøgt cigar til min Single Malt Whisky, hvilket jeg finder stor behag i. Resten af året drikker jeg bare Whisky. Desværre er det ikke nemt af finde god Whisky i Thailand og den ene flaske man må indføre toldfrit, holder jo ikke længe. I Big C kan man heldigvis finde et mindre udvalg, som jeg så må nøjes med.
Man kan godt drikke uden at more sig.

Spring til debat: