Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Middelklasse kvinderne i arbejde.
|
|
Payanak |
Lagt på d. 20/01-2007 13:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Ifoelge teksten saa er 56% af Thailands kvinder i arbejde. De tjener 200 $US mindre end maendende, der tjener 500 $US om maaneden. Jeg mener at de loental er sat lige lovligt hoejt Det svarer til, for kvinder ca. 10.500,- Bath/maaneden og for maend ca. 17500,- Bath/maaneden. More than half of Thailand's middle-class women in the workforce. By Channel NewsAsia Indochina Correspondent, Anasuya Sanyal | Posted: 19 January 2007 2014 hrs BANGKOK: Thailand's workforce is seeing more women in its ranks as the country industrialises rapidly. With increasing migration to the cities and better educational opportunities these days, over 56 percent of middle-class women in Bangkok work outside the home. In a recent poll, 52 percent of middle-class working women who were surveyed thought they were successful at their jobs. While earning an income was their primary reason for working, 60 percent felt they did not make enough money. A woman office worker in Thailand earns about US$200 less than her male counterpart, who makes US$500 a month on average. And if she is married or has elderly or ill relatives to look after, she faces the universal juggling act of balancing career and caring for her family. Dr Noppadol Kannika, Director, ABAC Poll, Assumption University, says: "When we look at working females or working women, we found that they tend to have less happiness than working males in our society." In urban Bangkok, childcare is an issue for many nuclear families who do not enjoy the support of the extended family unit commonly found in the provinces. Full-time working mother Nirachorn Tamrongtanyalak's children attend school while she is at the office for over 40 hours a week. She tries to stay involved as much as possible in the lives of her two sons, aged 10 and 12, who love to play online games. Ms Tamrongtanyalak, an accounts manager with Penbun Book Distributor, says: "My friends and I often discuss our children's addiction to net surfing and online chatting, so I have to monitor their habits carefully. "I sit with them and play games or chat along with them, so it becomes an activity we share." Other working mums maximise the time spent with their children by sending and picking them up from school. While many say they would like to stop work and devote themselves full-time to their families, they find that they simply cannot afford to do so. - CNA/so [url]www.channelnewsasia.com/stories/afp_asiapacific/view/253521/1/.html[/url] |
|
|
mugge |
Lagt på d. 20/01-2007 13:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 389 |
ja Ajarn,jeg giver dig ret. Det må ( detsværre ) være for højt. Jeg ved at ansat på rådhuset i Angthong har i løn det første år ca 8000 bath. Og det incl at hun har en universitets uddan. Efter 11 år har hun 17.500 bath. Jeg kender hende nemlig ganske godt...(.jaja ik så godt ) |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 20/01-2007 15:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Ajarn skrev: Ifoelge teksten saa er 56% af Thailands kvinder i arbejde. Nej, det står der ikke. Der står i teksten, at 56% af den thailandske middelklasses kvinder i Bangkok er i arbejde. De beløb der optræder er også middelklasse indtægter, og dem finder jeg da temmelig troværdige. mvh rinpoche |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 20/01-2007 15:50
|
Ok rinpoche der var jeg maaske lidt for hurtig. Men jeg skrev trods alt 'middelklasse kvinderne' i overskriften. Som mugge skrev saa tjener en nyuddannet student fra universitetet omkring 8000,- Bath om maaneden. En skoleaerer tjener 6000-7000. En overlaerer tjener efter 10 aar ca. 10000. En butiksass. tjener typisk 6000. I teksten staar der at kontor arbejdere tjener dette beloeb(10500 Bath). Hvorfor tjener en kontor arb. mere end en universitetsuddannet? (Hvis teksten er trovaerdig) Hvad er middelklasse ifoelge hr. rinpoche? Og hvorfor er disse beloeb trovaerdige? (Ifoelge rinpoche) Du maa gerne give eksempler paa middelklasse! Du maa ogsaa gerne argumentere for hvorfor kontorarb. er middelklasse, men samtidig er uni.stud. ikke middelklasse(tjener mindre end denne saakaldte 'middelklasse', og maa derfor logisk befinde sig under niveau af middelklassen). Redigeret af Payanak d. 20/01-2007 16:20 |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 20/01-2007 16:11
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Ning tjente 7000 ฿ som skolelaere, jeg syntes sq, at det er en latterlig loen.....................det er ikke engang en 1/2 husleje her.. Hvis det er taet paa mod middelklassen, ja saa er vi farang'er jo hoejt paa straa !!.. Suk............... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 20/01-2007 16:17
|
At en kvinde er nyuddannet fra et universitet gør hende da ikke til middelklasse per se. En skolelærer tjener 6-7.000? Du er skolelærer ikke? Det er ikke meget du har at gøre godt med Middelklasse for rinpoche er i overensstemmelse med beløb nævnt i artiklen. YMMV. Ret mig hvis jeg tager fejl, men et af de parametre der indgår i vurderingen af hvorvidt man er middelklasse eller ej er vel også indkomsten? Redigeret af rinpoche d. 20/01-2007 16:25 |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 20/01-2007 16:25
|
Ja rinpoche du mener middelklasse er i overensbestemmelse med beloeb naevnt i artiklen. Men hvilke beskaeftigelser/job giver en indkomst paa, i artiklen naevnte beloeb, 10500,- Bath om maaneden? |
|
|
Lagt på d. 20/01-2007 16:28
|
|
Begynder Antal indlæg: |
det er en ting der altid har undret mig, jeg bor selv i et middelklasse kvater i pattaya blant ene thaiere på gaden, og som jeg har hørt det tjener de også omkring de beløb som nævnt alle kører på nye knallerter (små mc) mange har bil, de bor i rækkehus ligesom jeg, dog uden særlig møblement men helt sikkert med mobillos og fjernsyn, hvordan f..... får de råd de ka sku da ikke alle ha en datter i udlandet. nå, men det er måske østens mystik. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 20/01-2007 16:30
|
P.S. Beloebene i teksten taget i betraktning, saa befinder jeg mig ikke i middelklassen. Kunne ikke engang betale husleje for det beloeb |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 20/01-2007 16:52
|
Ajarn skrev: Ja rinpoche du mener middelklasse er i overensbestemmelse med beloeb naevnt i artiklen. Men hvilke beskaeftigelser/job giver en indkomst paa, i artiklen naevnte beloeb, 10500,- Bath om maaneden? Du kan starte her: http://www.gemini...survey.pdf |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 20/01-2007 17:32
|
Har kigget paa dir link rinpoche Saa du mener altsaa at 56% af middelklasse kvinderne har denne slags job, og til disse loenninger. Hvad svarer 56% af Bangkoks middelklasse kvinder egentligt til??? 100 til 1000 kvinder ud af Bangkoks 5-6 millioner kvinder |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 20/01-2007 17:53
|
Jeg forstår ikke lige hvor du vil hen. Og der er ingen grund til at læse mere end i mine indlæg end der faktisk står. Jeg besvarede blot dit spørgsmål: Men hvilke beskaeftigelser/job giver en indkomst paa, i artiklen naevnte beloeb, 10500,- Bath om maaneden? Jeg baserer mine betragtningenr på den oprindelige artikel som du bragte og som man vel må formode der er lavet nogen research på, no? Samt på den survey som fremgår af mit link. Hvorimod din vurdering er baseret på hvilket grundlag? Din personlige research? |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 20/01-2007 18:12
|
rinpoche skrev: Jeg baserer mine betragtningenr på den oprindelige artikel som du bragte og som man vel må formode der er lavet nogen research på, no? Samt på den survey som fremgår af mit link. Hvorimod din vurdering er baseret på hvilket grundlag? Din personlige research? Det er jo netop trovaerdigheden af artiklen det drejer sig om. Dit link henviser til et Hong Kong baseret rekruterings bureau. Min 'research' er baseret paa de informationer jeg har suget til mig, foerst og fremmest igennem de 3 aar jeg har boet hernede. Men bevares det kan da vaere at jeg tager fejl, og thaierne pludselig, i al hast og hemmelighed, har taget et kvantespring op imod den vestlige verdens loenniveau. SLUT! |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 20/01-2007 21:08
|
Vestlige verdens lønniveau? 10.500 baht om måneden? Der skal vist mere end dette kvantespring til at komme på noget der ligner det vestlige verdens lønniveau. Men jeg kan jo ligesom forstå at du ikke værdsætter informationer samlet af professionelle instanser og mere støtter dig til din personlige research. Fint nok med det. |
|
|
Lagt på d. 21/01-2007 01:29
|
|
Så hvidt jeg husker ! så skal betaler thaier ikke skat hvis deres løn er så lav som i denne statestik, så det er nok ikke helt nemt at finde ud af, lønnen til skolelærer er helt til grin, fortiden er de thailanske myndigheder ved at undersøge en masse udlanske lærers papirer, da der er fundet flere eksempler på at lærer fra vesteuropa som har fået job med forfalsket papir. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 21/01-2007 06:59
|
rinpoche skrev: Vestlige verdens lønniveau? 10.500 baht om måneden? Der skal vist mere end dette kvantespring til at komme på noget der ligner det vestlige verdens lønniveau. Men jeg kan jo ligesom forstå at du ikke værdsætter informationer samlet af professionelle instanser og mere støtter dig til din personlige research. Fint nok med det. Det var nu de loenninger i dit link jeg refererede til(100.000/maaned). Du vil altsaa ikke forstaa meningen...fint nok. Lad os stoppe mens legen er god, og inden der gaar boernehave i den |
|
|
industriskuespilleren |
Lagt på d. 03/01-2010 22:07
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 31 |
Jeg kikker rundt lidt her på dtw og falder over dette evne. Min käreste i thailand är accounting maneger og skulle så efter årene og gå på og hendes stilling have en minimilön iaf. på 50.000 baht hehe jojo om ett halvt år så udexaminerer hon med det höjeste uddannelse hon kan få i thailand. Nu skall tilägges att hon arbejder for goverment som hon selv udtrykker det Og de får lidt mindre lön udbetalt men lige nu så har hon 10.500 baht Og om ett år vil hon ligge på 15.000 till 20.000 baht i måneden, Og det är hon som styrer allt for dem og gir dem lov till at få det eller det. Hon skal bare svare for regeringen i bangkok en gang om året Hvor de kommer og ser på regnskabet, og om det är snakk om extra penge til regnskabet nye ansögninger mm, kan väre til vejer og dyl. Og ärlig og sige så synes jeg ikke at det är en dårlig lön i thailand. Hon kunne måske få höjere lön i privat sektor men det är også meget mere usikkert De Smiler jo så södt når de tar röven på en
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 04/01-2010 03:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
industriskuespilleren skrev: Jeg kikker rundt lidt her på dtw og falder over dette evne. Min käreste i thailand är accounting maneger og skulle så efter årene og gå på og hendes stilling have en minimilön iaf. på 50.000 baht hehe jojo om ett halvt år så udexaminerer hon med det höjeste uddannelse hon kan få i thailand. Nu skall tilägges att hon arbejder for goverment som hon selv udtrykker det Og de får lidt mindre lön udbetalt men lige nu så har hon 10.500 baht Og om ett år vil hon ligge på 15.000 till 20.000 baht i måneden, Og det är hon som styrer allt for dem og gir dem lov till at få det eller det. Hon skal bare svare for regeringen i bangkok en gang om året Hvor de kommer og ser på regnskabet, og om det är snakk om extra penge til regnskabet nye ansögninger mm, kan väre til vejer og dyl. Og ärlig og sige så synes jeg ikke at det är en dårlig lön i thailand. Hon kunne måske få höjere lön i privat sektor men det är også meget mere usikkert Min lille bassetøs tjente fra 40.000 baht og op om måneden, fordi hun havde en beautisalon med 2 ansatte. Jeg har sagt til hende, at de eneste penge jeg sender til Thailand er til børn i Chiang Mai. Men jeg er sikker på, at du kommer til at sende penge til hende, så tit at hun kan få dem ud af lommerne på dig. |
|
|
Lagt på d. 04/01-2010 03:50
|
|
Vandango! Var der ikke noget med at sidst du var her, (lige før jul) tilbød din hotelværtinde dig guld og grønne skove, eget hus, egen bil o.m.m., nu er hun damefrisør og spørger efter penge. Det er sku underligt at læse om alle de der kender en damefrisør, de tjener alle som en styrtende med penge, og alle herude ved at der er et overtal at saloner startet for farangpenge, og når man som jeg daglig ser dem stå halv-eller heltomme og deres priser for en behandling er 200+ Baht, hvad vel nok er noget af det højeste en thaipige har råd til at ofre om måneden, så skal der ikke den store regnestok til at finde ud af at din bassetøs må have i omegnen af en ca. 100.000 kunder på årsbasis????? Eller regner jeg forkert. Hvor ligger hendes salon, hende vil jeg sku hen og bage lidt på men du er på grisestien hjemme!!!! Hvilken version skal man tro på????? Skeptikeren PS! Nu ved de fleste også der bor herude at en butysalon har mere end hårvask på prislisten, sådan lidt ruskomsnusk i baglokalet - så omsætningen passer måske meget godt hvis hun dyrker lidt "udenoms"???? |
|
|
vandango |
Lagt på d. 04/01-2010 05:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Kære Skeptiker... Du husker fuldstændigt forkert. Hun har solgt sin salon ude på Sukhumvit, hvor hun havde 2 ansatte, og købt et hus billigt i Pattaya af nogle venner. Hun håber at når krisen er forbi en dag, kan hun tjene lidt på det, ellers vil hun møblere det og leje det ud. I værste fald så jeg bare har et sted at bo. Jeg har en lejlighed i en dansker enklave ude af South Pattaya road (16), men hun nægter at bo der, idet det er for småt. Hun har aldrig spurgt mig om penge, idet hun er mere velhavende end jeg. Hvad hun har vist mig, er hun god for over 1 mill. danske kroner (bil + hus + hus) Hendes mor og far (hædret som mønsterborger af kongen af Thailand) er store jordbesiddere i Udon Thani, om hun og hendes søster også har en del i det ved jeg ikke. Med aktuelle danske boligkonjunkturer, er hun mere velhavende end jeg. Dream/SUK har budt mig velkommen til en lille kold pils når jeg kommer derop, samtidig vil vi selvfølgelig gerne invitere Dream og hans søde kone på besøg til en dejlig middag i kærestens nyere kæmpehus, så kan Dream jo selv fortælle/bekræfte at min kæreste er rig. Vi havde en diskussion om bilen idag. Nu er min holdning ændret omkring bilen, vi tager den til Pattaya alligevel. Det er en sort Toyota Fortuner, og den kommer kun herned, i håb om at du ser den. Den har været stjålet en gang, så min puthøne er ikke begejstret for at have den i Pattaya. Jeg har tidligere haft mit billede på DTW, måske kan du huske det, hvis du møder os, går min kæreste ikke med guld, men på hendes venstre hånd har hun diamantringe for over 200.000 baht på sin venstre hånd. Kære Skeptiker jeg havde sgu aldrig drømt om, at du gik hen og blev misundelig på mig. Men sådan er der jo så meget. Redigeret af vandango d. 04/01-2010 05:57 |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |