Se indlæg
 Udskriv debat
Finnair til BKK
jesperfrb
Desværre må jeg nok skuffe lidt, da jeg rejste hjem fra BKK d 31/12-09, var det en MD-11 fra Finnair der stod ved siden af SAS flyet! Og ikke en Airbus!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

b_j3ns3n
sabai sabai skrev:

Måske man skulle overveje et par overnatninger i Finland , ser da spændende ud ifølge lexikonet. Wink

http://spademanns...ki/Finland

hehe ja jeg kan se hvad du mener Grin

I Finland går alle med kniv, mens kun 56% har skydevåben
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

kiml
Jesper det flyver jo også på Bangkok ruten der er alting forsinket (Lufthavnen skytrain mm.) bare en tankeSmile

kennet
Jeg har rejst med dem en enkelt gang. Det er ok! fordi jeg også rejste alene!(service er fuldt på højde med både Thai og SAS) havde jeg børnene og konen med vil jeg altså rejse med SAS eller Thai.
Derned havde jeg planlagt at rejse om Lørdagen og skulle dermed vente i Helsingki i ca 4 timer. Tilbage var der planlagt ca 1 time transfertid, men flyet blev forsinket fra Bkk, så timen blev til få minutter. Så der skulle virkelig "spurtes" igennem det store sikkerhedstjek, da man komme fra international fly til EU. Tilbage i Cph, måtte jeg så vente længe på min bagage, som ikke kom med flyet fra Helsingki pga. den korte transfertid.(blev bragt ud med kurér næste dag på min adresse).

mvh kennet

bareMig
jesperfrb skrev:
Desværre må jeg nok skuffe lidt, da jeg rejste hjem fra BKK d 31/12-09, var det en MD-11 fra Finnair der stod ved siden af SAS flyet! Og ikke en Airbus!

Du rejste altså hjem med SAS, og så en MD-11 fra Finnair i lufthavnen? Jeg tror ikke din obsavering er gundlag nok for en skuffelse.

Mitch
Jeg skal flyve den 5 Februar med Finnair, Der står på min E- ticket at det er Airbus A330 og jeg har også bestilt seat, og på den tegning er det også Airbus 330, der er aftegnet. Jeg har ca 1 3/4 time hver vej, så er der lidt tid at løbe på hvis der bliver forsinkelse.

bareMig
Mitch skrev:
Jeg skal flyve den 5 Februar med Finnair, Der står på min E- ticket at det er Airbus A330 og jeg har også bestilt seat, og på den tegning er det også Airbus 330, der er aftegnet. Jeg har ca 1 3/4 time hver vej, så er der lidt tid at løbe på hvis der bliver forsinkelse.

Kanon Grin

jesperfrb
Jeg ville heller ikke prøve at skuffe nogen, men de har ikke udfaset MD-11 100%.
Endnu!!!!!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Big-Viking
Er der nogen der ved om der må ryges i Helsinki lufthavn..

Ja i de røde felter..

http://www.helsin...servicemap

Søg ...Smoking arera

lindy
Redigeret af d. 04/01-2010 14:22

SteenJ
bareMig: Finnair flyver stadig med md-11, læs mit tidligere indlæg mht. til det. 330 flyves også og da der er med jævne mellemrum to daglige afgange fra Finland, er det ikke sikkert, hvilket fly du kommer med. Men én ting er sikkert, du skal ikke ligge i lastrummet og fryse.
mvh. SJ
Redigeret af SteenJ d. 04/01-2010 15:07

Big-Viking
lindyras skrev:
Ja i de røde felter..

http://www.helsin...servicemap

Søg ...Smoking arera

lindy

Takker... Ja sgu det at ryge er det vigtigste ved den lange tur... Men gør det alligevel i diverse lufthavne, jeg kommer i..

bareMig
SteenJ skrev:
bareMig: Finnair flyver stadig med md-11, læs mit tidligere indlæg mht. til det. 330 flyves også og da der er med jævne mellemrum to daglige afgange fra Finland, er det ikke sikkert, hvilket fly du kommer med. Men én ting er sikkert, du skal ikke ligge i lastrummet og fryse.
mvh. SJ

Hej SteenJ, tak for dit svar, men Finnair er stoppet med at flyve med md-11 både fra Helsinki og København, det er nogle meget gamle som nu er blevet udfaset og erstattet med nye Airbus. Nu hvor de har gennemført en dyr investering i nye maskiner har de ikke længere råd til at flyve med de gamle som er for dyre i brændstof og koster for meget i maintaines.

I øvrigt har jeg også som Mitch checket min e-ticket på nettet og fundet at det er de nye Airbus jeg skal flyve med hele vejen igennem

Jeg overvejer at flyve med Finnair, men vil lige høre, om der er nogen medlemmer, der har fløjet med Finnair inden for de seneste måneder og hvad de synes om flyene og servicen om bord ?

SteenJ
hn skrev:
Jeg overvejer at flyve med Finnair, men vil lige høre, om der er nogen medlemmer, der har fløjet med Finnair inden for de seneste måneder og hvad de synes om flyene og servicen om bord ?

Jeg har fløjet med Finnair flere gange fra København over Helsinki til Bangkok. Flyene er nok i bedre stand end både SAS/THAI og der er fin service. De sidste par afgange har der været thaipersonale med ombord også. Så.......det kan der ikke klages over. mvh.
Steen

John
Fløj med dem i marts og maj i år, kan kun tilslutte mig SteenJ opfattelse.

God tur
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
TG950
SteenJ skrev:
hn skrev:

Jeg har fløjet med Finnair flere gange fra København over Helsinki til Bangkok. Flyene er nok i bedre stand end både SAS/THAI og der er fin service. De sidste par afgange har der været thaipersonale med ombord også. Så.......det kan der ikke klages over. mvh.
Steen

flyene er i meget bedre stand end den gammle dame fra Thai Air ( læs: Cph > Bkk ), det eneste jeg vil klage over er forplejningen ikke helt iorden efter min mening, ( lunt sandwich agtig mad ) men ok det er jo osse en nat afgang begge veje, så måske derfor.

ikke sidste gang vi rejser med dem, trods alt Eating Fast

flyene er ganske ok, der er kun 2 pladser i vinduesrækkerne, alle har eget tv, men der er dårlig benplads, underholdningssystemet tager nemlig et par cm under alle sæderne ude i venstre side, der er intet mad på ruten cph-helsinki, der kan dog købes en bolle for 5 euro, der giver dog en kop vand,
der er en minimal aftensmad og morgenmad på ruten helsinki-bkk.
da man gerne må havde sin egen mad med, kan det kun anbefales til de korte ture, hvis man altså er meget sulten.

TG950
bkk skrev:
flyene er ganske ok, der er kun 2 pladser i vinduesrækkerne, alle har eget tv, men der er dårlig benplads, underholdningssystemet tager nemlig et par cm under alle sæderne ude i venstre side, der er intet mad på ruten cph-helsinki, der kan dog købes en bolle for 5 euro, der giver dog en kop vand,
der er en minimal aftensmad og morgenmad på ruten helsinki-bkk.
da man gerne må havde sin egen mad med, kan det kun anbefales til de korte ture, hvis man altså er meget sulten.

giver dig ret med hensyn til forplejningen, kan i den forbindelse nævne at da vi købte billetter i februar 2010 var der snacks includeret i rejsen cph - Helsinki men ved afrejsen i juli 2010 var de fjernet, og samtidig var afgangen ændret til 20,15 istedet for 19,15, så der kun var 40 minutter til flyskift i helsinki, men det kan lade sig gøre på den tid.

Tak for tilbagemeldingerne !

Lige et enkelt spørgsmål mere:

Hvis jeg rejser med Finnair, vil der kun være 45 minutter fra ankomsten i Helsinki til afgang mod Bangkok. Det er jo ikke lang tid, og der kan evt. være forsinkelser på flyvningen fra København. Er der nogen af jer, der har oplevet at komme for sent til Helsinki - Bangkok, og - skal/vil Finnair i så fald finde en anden billet / betale overnatning i Helsinki ?

Spring til debat: