Se indlæg
 Udskriv debat
Hammerslag i Thailand
b_j3ns3n
ja undskyld.. kan jo være det er meget bedre i thailand..
men de programer jeg så en gang, var fra danmark og bestemt ikke gode Frown
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Dream
Hva' skal jeg nu blandes ind i denne debat for ? Frown

lung skrev:
Tak for den oplysning, et guldkorn

så ved jeg da med 100 % sikkerhed at jeg ikke skal se tv på det tidspunkt, er der et program der kan gi mig myrekryb er det Hammerslag
et totalt intetsigende program hvor folk rejser rundt og gætter priser..
fuldstændig spild af licenskroner...

de eneste der har noget ud af det er de menesker der rejser verden rundt for vores licenspenge... Angry

MISUNDERLIG. NEJ grøn er min naturlige farve

Nu ER jule humøret da ødelagt

Lung

tak for et, som du selv siger, intetsigende indlæg.. totalt spild af tid

for dem der ikke så det bliver det genudsendt her:

tirsdag 29. december kl 13:00 på DR1 self Smile
Redigeret af d. 26/12-2009 03:32

ubon lynge
Et godt program syntes jeg, blev lidt overrasket over nogle af de priser på de nybyggerier, syntes der var et som lå godt til ca. 375.000 dk kr lidt udenfor Hua Hin, ellers meget flot byggeri de har lavet.
Ubon.

Pibe

thamarai
Eftersom DR har ophæves blokeringen for udlandske seere, kan det nu ses her:
http://www.dr.dk/...mmerne.htm

/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Mythongmai
Et fint program som nok skal sætte endnu mere gang i salget af boliger i Thailand.
Det kunne nok friste en til at købe dernede.
Mythongmai

b_j3ns3n
Dream skrev:

Sorry dream var fuld igår Grin
det gik lidt stærkt, der skulle stå BJ ikke suk. undskylder sammenligningen mange mange gange Frown Wink
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

filihankat
Er der noget jeg har misforstået? Jeg troede ikke at udlændinge måtte eje bolig i Thailand? Skal der ikke være en thai der ejer 51% af huset?

mvh. filihankat

thamarai
filihankat skrev:
Er der noget jeg har misforstået? Jeg troede ikke at udlændinge måtte eje bolig i Thailand? Skal der ikke være en thai der ejer 51% af huset?

mvh. filihankat

Du kan eje huset og lease jorden i 2 x 30 år, samt yderligere 30 år, sidstnævnte periode er der ikke præsedens på.
/Andreas

Bangkok, Thailand

Lung Yao
thamarai skrev:
filihankat skrev:

mvh. filihankat

Du kan eje huset og lease jorden i 2 x 30 år, samt yderligere 30 år, sidstnævnte periode er der ikke præcedens.
P.g.a. INGEN har levet så længe endnu til at kunne bevise det. Pfft Grin Grin Grin
Redigeret af Lung Yao d. 26/12-2009 12:37
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
b_j3ns3n skrev:
Dream skrev:

Sorry dream var fuld igår Grin
det gik lidt stærkt, der skulle stå BJ ikke suk. undskylder sammenligningen mange mange gange Frown Wink
NÅH, var han det ? Shock (gik det måske også for stærkt her, eller skulle der havde stået ........? Pfft )

(Komma - Komma - Komma )
Redigeret af Lung Yao d. 26/12-2009 12:43
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Dream
Grin

b_j3ns3n
shit happens Grin

b_j3ns3n
også for at der ingen misforståelser skal være.. Pfft
jeg var fuld igår.. sorry dream Wink

bagerbager
b_j3ns3n skrev:
også for at der ingen misforståelser skal være.. Pfft
jeg var fuld igår.. sorry dream Wink
måske skulle du overveje alco lås på din pc

Kaosangangsteren
sikke en intetsigende tråd om BROK , slå over på tysk tv hvis i vil se "Schlager Parade" Sad
Skønhed kommer indefra men det gør bræk' også

filihankat
thamarai skrev:
filihankat skrev:

mvh. filihankat

Du kan eje huset og lease jorden i 2 x 30 år, samt yderligere 30 år, sidstnævnte periode er der ikke præsedens på.

Jeg må tilstå at jeg ikke helt forstår det her. Hvorfor er det at vi her på DTW så mange gange har diskuteret det fornuftige eller ufornuftige i at købe hus i Thailand når det er fuldt lovligt at gøre det i eget navn? Så behøver man jo ikke at frygte at blive skilt fra sin thai-kone. Hvis hun vil skilles kan man jo bare beholde huset eller høvle hende ud og sælge det? Så er der jo ikke noget at være "bange" for?

mvh. filihankat

thamarai
filihankat skrev:
thamarai skrev:
filihankat skrev:

mvh. filihankat

Jeg må tilstå at jeg ikke helt forstår det her. Hvorfor er det at vi her på DTW så mange gange har diskuteret det fornuftige eller ufornuftige i at købe hus i Thailand når det er fuldt lovligt at gøre det i eget navn? Så behøver man jo ikke at frygte at blive skilt fra sin thai-kone. Hvis hun vil skilles kan man jo bare beholde huset eller høvle hende ud og sælge det? Så er der jo ikke noget at være "bange" for?

mvh. filihankat

Udlændinge må og kan ikke eje jord i Thailand.
/Andreas

Bangkok, Thailand

Frank
thamarai skrev:
filihankat skrev:
thamarai skrev:
filihankat skrev:

mvh. filihankat

mvh. filihankat

Jeg tror filihankats pointe er, at hvis man kan lease jorden i 30 og måske 60 år, så er man ligeglad med hvad der sker efter den tid...

Jeg kom til at tænke på en variant: Man køber jord i ægtefællens navn, hvorefter man selv leaser jorden i 30 år for et symbolsk beløb. Så bygger man huset i sit eget navn. Så går der vel mindst 30 år, før man kan smides ud. Hmmm...

Ja-ja - det fløj lige ind på lystavlen og er ikke gennemtænkt. Smile

filihankat
Frank skrev:
thamarai skrev:
filihankat skrev:
thamarai skrev:
filihankat skrev:

mvh. filihankat

mvh. filihankat

Jeg tror filihankats pointe er, at hvis man kan lease jorden i 30 og måske 60 år, så er man ligeglad med hvad der sker efter den tid...

Jeg kom til at tænke på en variant: Man køber jord i ægtefællens navn, hvorefter man selv leaser jorden i 30 år for et symbolsk beløb. Så bygger man huset i sit eget navn. Så går der vel mindst 30 år, før man kan smides ud. Hmmm...

Ja-ja - det fløj lige ind på lystavlen og er ikke gennemtænkt. Smile

Jeg ved ikke helt hvad min pointe er Shock Måske udtrykker jeg mig ikke så tydeligt men jeg prøver blot at forstå reglerne for huskøb helt præcist.

Indtil nu har jeg troet at udlændinge ikke måtte købe huse i Thailand. Jeg har læst om flere udlændinge der skulle være kommet i klemme og har mistet alt fordi de har købt hus i ægtefællens navn og så er blevet smidt ud efter et stykke tid.

Hvis man kan købe et hus i eget navn og leje jorden (også i eget navn) i 60 år, så er der vel ingen problemer.

mvh. filihankat

Spring til debat: