Se indlæg
Styrthjelm
|
|
huratho |
Lagt på d. 23/12-2009 12:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Jeg håber dette indlæg for lov at blive selvom det ikke direkte er thai relateret og dog, det skete i det mindste her i Chiang Mai. Forleden dag havde min kone og hendes 2 børn et grimt uheld. De væltede med MCeren og ramte en bil. Heldigvis havde ingen brækket noget, men mange store hudafskrabninger. På hospitalet sagde lægen at styrthjelmene formentlig har reddet dem fra alvorlige hoved-skader. Så jeg vil sige "DET ER HUL I HOVEDET AT KØRE UDEN HJELM" Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 23/12-2009 13:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Huratho, det er godt at blive mindet om den slags engang imellem. Håber familien kommer ovenpå igen hurtigt! |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 23/12-2009 14:00
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
hudafskrabninger det var billigt sluppet heldigvis god bedring husk hjelmen.. også på cyklen. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
Humi |
Lagt på d. 23/12-2009 23:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 124 |
Jeg tvivlede ellers på kvaliteten på de hjelm der bliver brugt i Thailand, i forhold til dem der bliver brugt i DK |
|
|
Lagt på d. 24/12-2009 03:20
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Man kan i sin dagligdag herude undre sig over hvorfor thaier konsekvent nægter at bruge hjelm. Jeg selv kæmper en Sisyfos kamp for at få familien til at bruge hjelm - også på korte afstande - men en forgæves kamp. Jeg har prøvet at spørge hvorfor, og det nærmeste jeg er nået til, er at det har noget med varmen at gøre og så at man ikke ser særlig smart ud med sådan en på hovedet. Desværre er der mange faranger som kører rundt uden hjelm og de danner forbillede for thaierne. Politiet er der jo, men ikke så tit som det kunne være nødvendigt. Thaipolice har det jo med at være ret så dovne, så når de kommer kørende og ser en eller flere uden hjelm så stopper de ikke. Tænk hvilket arbejde det er at skulle stillle og stoppe biken, finde rapportbogen frem, sidde og vente på at synderne finder politistationen på Soi 9, får betalt bøden og så komme tilbage for at få udleveret nøglen. I mellemtiden kunne betjenten jo have nået at æde lunch 2 gange og så oven i købet nå et bitte nyk hos mia noien. Jeg kunne give hundredvis af eksempler men det fører for langt. Humi! Du overser en væsentlig ting. En thai der vel og mærke har arbejde - tjener max. 200 om dagen. En styrthjelm af de billige kan købes på markedet for under 75 Baht, de er lavet af billig blød plastic med lidt skumgummi inden i. Altså ikke en skid beskyttende under nogen form. En ordentlig hjelm i samme kvalitete som i DK koster fra 300,- Baht og op, og det er de færreste thaier der ofrer de penge hvis de ikke har en farang til at betale. Tænk hvor mange måltider mad familien kunne få for den omkostning. Det er den måde thaier tænker på. Og så har de lært fra fødslen at de er ufejlbarlige, så Buddha og personens private phii er altid hos dem og beskytter - TROR DE!!!! Huratho jeg er glad for at høre at din familie slap nogenlunde let over uheldet. Skeptikeren |
|
|
huratho |
Lagt på d. 24/12-2009 03:52
|
Hej Jeg tvinger folk til at bruge hjelm og sikkerhedssele, forstået på den måde, vores MCer køre ikke en meter uden hjelm og vores bil ikke en meter uden sele. Dette gælder også for dem som vil låne en af vore køretøjer. De hjelme som Nang og ungerne brugte kostede THB 275 pr. stk., det er sgu da en billig livsforsikring. Hilsen og god jul Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
kiml |
Lagt på d. 24/12-2009 08:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Hvis du lejer en MC er de hjelme PHV men man kan købe en ordenlig i Big C eller andet center mellem 3 -500 bath som er ok (og passer dig ) og en god livsforsikring |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 24/12-2009 10:29
|
den med selen er mindst lige så overset et problem.. jeg har flere gange siddet ventene, i bilen til kæresten spørg hvorfor vi ikke kører. dertil svarer jeg selen. der har været mange små dumme diskutioner om den sele, men jeg venter ikke længere, nu er den blevet indført. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
sank |
Lagt på d. 24/12-2009 14:17
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Har nu ikke fundet en ordentlig Cykel hjelm ? og en Stor Styrtkyse er nu lidt varm på Cykel så jeg slår korsets tegn før jeg køre Her i byen køre mange med hjelm dog ikke altid politiet som ellers indriver en del penge på manglende hjelm og de fleste hjelme sidder løst på hovedet ? så de får fart på når der sker uheld |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 24/12-2009 17:03
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
Thai hjelm. Neger hjelm. Amerikaner hjelm. Dansker hjelm. Go'jul og husk at "hatten" skal sidde rigtigt ! Thai style .. [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
huratho |
Lagt på d. 25/01-2010 02:02
|
Hej Een af vores aller bedste venner blev bisat i lørdags. Han kørte ind i siden af en bil og smadrede hovedet mod det beton som adskiller superhigway, UDEN STYRTHJELM. Han blev 20 år. At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 25/01-2010 07:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
En god tråd, det er vigtigt at sikre sig så godt man kan her, her er ikke kun uheldte ude men også alle dem der ikke aner noget om trafik, eller hvad vi farang opfatter som normalt i trafikken. En god hjelm til 275 thb, nej nu, efter min målestok koster en bare rimelig hjelm ikke under 1000 thb, men det er altså farang kvalitet, den jeg bruger ved mc kørsel på fastlandet koster 10.000 thb. Sikkerheds sele, ja tak det er vel et must for os. Tænk hvilken forretning man kunne lave hvis man kunne overbevise thairene om at bruge babystole i bilen, her på øén sidder ungerne på skødet af føren eller halvt ud af vinduet. Men men vi skal også huske hvorfor vi er her ? Friheden og det personlige ansvar er en stor ting for mig og en af årsagerne til at jeg er her. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 25/01-2010 07:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Styrthjelmen lyser om natten så skulle det være neger sikker og køre om natten http://beep.tv2.d...57487.html Come As You Are
|
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 25/01-2010 10:43
|
hehe ham negeren med spanden på hovedet.. hva fanden tænker han på, han kan vel ikke regne med den hjælper på nogen måder. men komisk ser det ud Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 25/01-2010 11:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
Ude på landet i Thailand har Jeg flere steder set folk bruge, cykelhjelm til MC-kørsel, selvom den er beregnet til cykelkørsel. Den er ikke godkendt, men den giver dog en vis beskyttelse af de øvre dele af hovedet. I Hua-Hin og Cha Am har sågar set flere Danskere bruge den til MC-kørsel og dette med politiets velsignelse.... __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
ebeth |
Lagt på d. 25/01-2010 11:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
Godt der ikke skete noget med din familie...3 personer på en motorcykel er da også rigeligt, når du nu er fokuseret på sikkerhed i trafikken! vh |
|
|
Frank |
Lagt på d. 25/01-2010 11:44
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Kan man købe en almindelig god hjelm til sin knallert i Thailand, eller skal man købe den i Danmark? |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 25/01-2010 12:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
Big C, har i deres non-food afdelinger et stort udvalg, lige fra de billigste "dejskåle" til 129 baht, til ordentlige UVEX-hjelme omkring 1000 baht. De MC-forhandlere Jeg har set sælger også forskellige former for "snublekyser" __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
Spring til debat: |