Se indlæg
Hoteller og resorts "direct"
|
|
jaha |
Lagt på d. 17/09-2005 20:46
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 42 |
Er der nogen der på nettet har stødt på en liste over hoteller i Thailand, hvor det er muligt at finde email links o.lign. direkte til det enkelte hotel - altså uden om alle disse multi-mange portaler som ex. Sawadee. Det kan vel ikke passe, at der at umuligt at henvende sig til det enkelte hotel/resort direkte ? Mvh jaha |
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 18/09-2005 05:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
well alle disse "portaler" du taler om er faktisk Thaiernes måde at gøre tingene på ! så det kan være temmeligt svært at finde et direkte link ! Her taler jeg af erfaring, da vi driver et mindre website om vores by/provins - og vi har faktisk fået den besked af de lokale hotelejere / -folk at det er den måde de helst vil arbejde på ! da det i sidste ende giver dem mindre administration ! så det er ofte tour-guider/selskaber der håndtere den form for booking ! ( vi har selv en del arbejde med det da min kone er tourguide ! ) Redigeret af commandertorp d. 18/09-2005 05:47 Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/09-2005 07:21
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej, Brug sawadee.com til at finde, hvad du vil have, og til prissammenligning, og så søg derefter efter hotellet på google.com (hotellets egen hjemmeside er for det meste det, som har en URL med hotellets navn). Det kan dog forekomme at hotellet er billigere via sawadee.com. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Fynboen |
Lagt på d. 18/09-2005 10:07
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 52 |
Hej! Jeg tror ikke du får billigere hotelværelser ved direkte henvendelse. Du kommer nok til at betale det samme som walk-in-rate, men kan være heldig med de kører en kampagne til nedsat pris, afhængig af hvor i Thailand det er. Følgende links bruger jeg altid, og har aldrig haft problemer med at bestille over nettet: www.wired-destina... www.asiarooms.com www.gothailand.com Prøv at sammenligne med linket her på siden hotelbestilling mvh fynboen |
|
|
jaha |
Lagt på d. 18/09-2005 10:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 42 |
Hej Fynbo Det var nu ikke for at spare penge (jeg er sikker på at rejsebureauerne, portalerne m.m. har de bedste tilbud), men det kan vel aldrig skade, at rette en direkte henvendelse til hotellet om faciliteter m.m. Jeg har prøvet Kronbergs fremgangsmåde tidligere - og den er "tung" idet de første 1000 sider er fra portalerne, men man kan nok forfine sine søgekriterier lidt og dermed filtrere mange af disse fra. Men havde der været en mulighed for at skyde genvej til en reel liste over hotellerne med deres tlf. fax. og mailadresser, havde det været at foretrække. Mvh JAHA |
|
|
solmand |
Lagt på d. 18/09-2005 12:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 320 |
hej Jeg har fundet ud af at det er billiger at booke via et firma end det er ved walk in eller direkte booking med hotellet. jeg fik konen til at ringe til det hotel i Bangkok som vi ønsker at bo på for at se om prisen kunne laves billiger. det kostede betydeligt mere bare at booke den vej. mvh Olsen Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
jc |
Lagt på d. 19/09-2005 08:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 597 |
Hej jaha, Det kan godt være at rejsebureauerne opnår større rabatter, men de skal til gengæld også tjene mere, så min erfaring er, at det er billigere at booke via en portal. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 19/09-2005 11:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
som eg omtalte i min idligere post er disse portaler ofte Thai'ernes måde at arbejde på ! til sammenligning kan man jo forsæge at bestille em billetmed Thai-air på deres egen hjemmeside, og derefter sammenligne den med de priser du kan finde via "flybillet.dk" eller een af de andre portaler ! jeg har flere gange set billetter på selvsamme fly variere i prisen men helt op til 12000 i forskel ! - på thai-airs hjemmeside ligger prisen oftest på 18-20000, mens du vwed at bestille gennem et rejsebureau/portal/guide kan få plas på samme fly til 5-7000
Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
Healer |
Lagt på d. 19/09-2005 13:10
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 85 |
Sidst jeg var i Phuket kørte vi undervejs fra lufthavnen ind på et bureau med lufthavnslimousinen - og der bestilte vi lækre hotelværelser til det hotel vi i forvejen vidste havde plads - og vi fik det til halv pris.... så det kan godt betale sig at kigge sig omkring... Bedste hilsen fra Healer ______________________________________________________
- Love Siam, elsker Thailand, landet med det store smil...! ______________________________________________________ |
|
Spring til debat: |