Se indlæg
 Udskriv debat
Børnene i Doi Law
huratho
Hej
Så har Claus sendt mor tilbage til Danmark og nu er der nyt på www.aidsboern.dk
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

huratho
Hej
Endelig er der nyt fra skolen i Doi Law og der er ydermere en lille artikkel fra Gau & Poul ( thaipoul ).
Alt kan læses på www.aidsboern.dk
Hilsen Nang og Hugo

jimmikoldenborg
huratho skrev:
Hej
Endelig er der nyt fra skolen i Doi Law og der er ydermere en lille artikkel fra Gau & Poul ( thaipoul ).
Alt kan læses på www.aidsboern.dk
Hilsen Nang og Hugo

Hej!

Har skrevet pm til dig Hugo, men er ikke sikker på om du har fået dem?

Har i lyst til at jeg kommer og laver en minikoncert for børnene engang i januar?
Uden beregning naturligvis!

VH

Jimmi

http://www.koldenborg.com
Herop mod Jul synes jeg mange kunne drikke en ål eller to mindre, og indbetale beløbet på kontoen nævnt på hjemmesiden. SmileShock

jeg mente naturligvis spise en ål mindre og drikke to øl mindre, så er den vist lige reddet.Smile

Lung Yao
jimmikoldenborg skrev:
Hej!
Har skrevet pm til dig Hugo, men er ikke sikker på om du har fået dem?
Har i lyst til at jeg kommer og laver en minikoncert for børnene engang i januar?
Uden beregning naturligvis! VH. Jimmi

Hej Jimmi,

Kunne evt. dit generøs tilbud også gælde for "mine børn" på Thailand Children's Home ?
Da jeg er også gået på pension (2 år nu), så er mine ressourcer blevet væsentligt reduceret og de få "ørebasser" som jeg kunne have tilovers bliver sendt til børnehjemmet.(selv om svigemekanikken "mugger"Sad )
Som Abekatten var meget rigtigt inde på, så kan jeg sagtens undvære Jule stegen/anden, da jeg ved at for dens pris kan 20 børn få mad i 14 dage.

.
Redigeret af Lung Yao d. 19/11-2009 12:26
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

claus31130
Ja må da håbe der er nogle der får læderet op til begge børne hjem heromkring juletid[img]http://www.nielsen.in.th/images/smiley/smiley027.gif[/img] is not a valid Image.

http://www.cs-web.in.th/
huratho
Hej
Der er lagt 2 nyheder ind på børnesiden www.aidsboern.dk
Hilsen Hugo

huratho
Hej
Jeg har en herlig nyhed. Korn og Kingo havde sat nogle sparebøsser ud i nogle forretninger og de er nu samlet ind igen og der var lige knap DKK 3000.00 til børnene. Det er sgu flot gået.
Hilsen Hugo

Poul Jensen
Hej allesammen
Min dejlige kone (Gau) og jeg har været en tur i Chiang Mai på ferie. Vi havde også hørt/læs om den skskole Nang og Hugo støtter. Jeg henvendte mig til Hugo for at spørge om det var muligt at vi kunne se skolen.Hugo vi kære derud på mandag og så var det på plads. Vi satte os på plads i Nangs og Hugos bil med store forventinger.Endelig var de 60 km. overstået og vi var på skolen. Hvilken syn ,som mødte os Aldrig i mit liv har jeg set en velkomst som Nang og Hugo fik. De blev jo næste overfaldet af glade børn.Både min kone og jeg var meget rørt over den modtagelse de fik. Under rundvisningen var der hele tiden børn omkring os, de ville alle holde i hånd men desværre har vi jo kun 2 hænder. Selve rundvisningen var meget beværget for både min kone og jeg. Specieltfik tårene frit løb da jeg trådte ind i et klasseværelse hos alle eleverne reste sig og sagde goddag og hvordan har du det(på thai selvfølgelig) , da måtte jeg ud for at tørre duggen ar indersiden af mine briller. Hvad vi så skal opleves, idetjeg mangler ord.
Ingen tvivl, det Nang og Hugo gør for den skole er mere end prisværdig.
Jeg mangler også lige at berette om en brev udveksling,Hugo havde medbragt fra Danmark 38 breve skrevet af danske børn, som ønsker at være brev-venner med børnene her. Hugo har valgt det forkerte erhverv,,da han er slagter, men han burde være skolelærer. Han fortalte om vigtigheden af brevudvekslingen og fortalte om Danmark. Eleverne sad med store, lange øre og lyttede spændt.Til slut fik han en stak breve med som han skulle poste til Danmark. Linien var lagt

huratho
Hej
Der nu lagt et pengebarometer ind på børnesiden, så man kan se hvormange penge der står på kontoen og se hvad vi håber på.

Godt nytår

Hilsen Hugo

huratho
Hej
Lige hjemkommet fra Doi Law, hvor det var Thomas Hennigsen, Hirtshals som gerne ville se skolen. Hvis jeg skal skrive hvad han mente om skolen bliver det en kopi af alle andre som også har besøgt. Thomas vil selv skrive når han igen rammer Danmark.
Hilsen Hugo

huratho
Hej
Her på årets faldereb vil jeg lige skrive om vores sidste besøg på skolen.
Jeg holdte et mini foredrag om vigtigheden i at bruge hjelm.
Først spurgte jeg, hvormange der blev fragtet til skolen på MCer og der kom mange fingre op. Dernæst spurgte jeg, hvormange som brugte hjelm. Gisp, kun 3 fingre.
Jeg fortalte som om Nangs og børnenes uheld.
Til slut spurgte jeg så igen hvormange som i fremtiden ville bruge hjelm. Alle fingre kom op.
Det har børnene formentlig glemt allerede nu. Så jeg har aftalt med lærene at jeg vil komme og kontrolere en gang imellem og så vil Nang og jeg have kuverter med til de børn som bruger hjelm. THB 50.00 til børn som benytter hjelm og mor/far ikke gør og THB 100.00 til de hvor alle benytter hjelm.
Disse penge bliver IKKE taget fra børnenes konto, men af vores baglomme.
Godt nytår Hugo

huratho
Hej
Der er en opdatering og lidt nyt på børnesiden.
I kan se på http://www.jimmik... og på http://www.husihu... hvordan Jimmi og Peter oplevede deres tur til skolen.
Ellers er der ikke det store at berette udover at det går lidt småt med indsamlingen, men det skyldes nok julen.
På mandag fejre vi "children day" på skolen. Til dette har vi lavet en privat indsamling her på gaden så børnene bliver bespist med alt hvad dertil hører.

Hilsen Nang og Hugo

huratho
Hej
Der er en optatering og en nyhed fra children day på skolen
www.aidsboern.dk
Hilsen Hugo

huratho
Hej
Så oprandt dagen, hvor projekt "klasseværelser" skulle søsættes. Det var ikke uden små uenigheder, men til sidst lykkedes det. Men det flaskede sig og alt blev købt ind til renovering af 3 værelser i denne omgang. Senere tager vi så de sidste 4, før ferien er forbi, hvis der er penge dertil.
Meget mere kan læses på www.aidsboern.dk
Hilsen Hugo

keniko
Herligt projekt, og fint der sker fremskridt...Smile

Og hvis folk er i tvivl om hvorledes børnene kommer i skole:

i912.photobucket.com/albums/ac325/sommer10002000/100248image010.jpg
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

huratho
Hej
Vi kørte, som før skrevet, til Doi Law mandag til endnu en overraskelse, nemlig den at de var færdige med at male 1. gang. Jeg har nogle gamle billeder fra før og Nang tog nogle billeder i mandags, men de kommer først på når vi har det færdige resultat. Væggene er dyb grønne ( skolens farver ) forneden og svag grøn foroven. De 2 farver vil så blive adskildt af en tynd orange stribe og når de beges farvede klinker er lagt skal der nok blive et lyst og livlig værelse, men ligenu er der godt nok trist og kedelig.
Hilsen Hugo

huratho
Hej
Vi har været på skolen d. 27. marts, for at se om arbejdet skred frem. Vi har taget lidt billeder så i kan følge med i renoveringen af klasseværelserne.
Denne gang havde vi John ( bedre kendt som jsh71 ) og hans dame med.
Mere om dette + nogle billeder , findes på www.aidsboern.dk
Hilsen Nang og Hugo

huratho
Hej
Der er lagt nyheder ind på børnesiden, hvor man bl.a. kan læse hvordan 2 ugers ventetid kan reduceres til 20 min. Det har måske ikke så meget med børnesiden at gøre og dog.
Hilsen Hugo

Spring til debat: