Se indlæg
 Udskriv debat
Kørekort
LP
Skulle der være en der ved om konen kan få udstedt et internationalt kørekort i Thailand (og hvor), så hun er i stand til at køre bil i lande hvor dette krævesShock

torben mustang
Hej LP Nu ved jeg ikke hvor i Thailand i bor men hvis det er på Phuket kan hun henvende sig til IAA International Drivers License i Patong.
Navnet er Mrs.Christine Hendricksen
Tlf 040068736 eller E-mail:
Det tager ca 1 uge og koster 5000 bath for 10år eller 6000 baht for 20 år. Det eneste der kræves er 2 billeder samt en kopi af pas eller id kort og kørekort hvis hun ellers har et samt hendes underskrift, det samme samme gælder dig.Jeg har selv fået et det gælder over alt, jeg havde kun til alm bil men krydsede af i alle felter så nu har jeg A-B-C-D-E. Er blevet stoppet flere gange i Thailand uden nogle problemer.Du kan prøve at skrive til mig privat i min profil jeg har de papirer du skal bruge,hvis du er hurtig kan jeg tage dem med til Thailand og ordne dem for jer, vi rejser den 29/9-2005.Cool
[mail][/mail]

torben mustang
Jeg glemte at trykke på nyt svarGrinShock
[mail][/mail]

Conrad

http://www.phuket...asp?id=808

Hej, prøv at læse ovenstående link i Phuket Gazette, ifølge det er IAA's International driving license ikke gyldigt.

Jeg beklager at jeg ikke kan få linket til at blive "blåt"

Nedenfor er et svar jeg fik fra avisen, da jeg spurgte hvad de mente med "approved", desuden ser det ud til at vi på vort danske styrebrev kan få udstedt et Thai kørekort uden at skulle til prøve.

By "approved" he does not men that individual licenses must be approved. He
means that certain classes are approved, including licences such as yours,
issued by a foreign government. In other words, any international licence
must be of an approved type. There are licences in Phuket "issued by the
UN", for example, which are not approved.

Incidentally, you can take your Danish international licence to the
transportation department and obtain a full Thai license, without taking a
driving test.

Regards
Gazette
Redigeret af falang yao d. 19/09-2005 13:39

clydehaumann
IAA International Drivers License som Torben Tustang henviser til er ikke andet end et platugle foretagende som man boer holde sig langt vaek fra.
De eneste der i Thailand har nogen myndighed til at udstede et korekort af enhver slags er de Thailandske myndigheder.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

K K
må jeg sige noget? ik for noget men hvis du mente at så kan hun bruges det her i DK. så ville jeg gå til teori her i DK da det er anderles og det er sgu farligt at køre bil i et andet land hvor man ik kender regel fædsel osv..

MisterM
LP skrev:
Skulle der være en der ved om konen kan få udstedt et internationalt kørekort i Thailand (og hvor), så hun er i stand til at køre bil i lande hvor dette krævesShock

Alt for faa oplysningerSad
Ja, hvis hun har dansk koerekort kan den danske ambasade i Bangkok skaffe et til dig. Du kan ogsaa selv skrive til politiet i din politikredsSmile Det koster 25 DDK plus portoGrin

Hvis hun har thailandsk koere kort skal hun henvende sig til transportation department som vil udstede et hvis hun skal til udlandetSmile

Hvis hun ikke har koerekort kan i benytte plattenslagerneGrin

falang yao
LP skrev:

Hej LP,

Som MisterM skrev er du lidt "vag" m.h.t. oplysningerne:
Vi skal først og femmeste have klarlagt om din kone har :
1-Dansk førerbevis og ønsker et internationelt som hun kan benytte i Thailand og andre lande.
2-Thai førerbevis og ønsker Internationelt kørekort som hun kan bruge fx. i DK (mener at det kan/må hun ikke, hvis hun har fast bopæl i DK).

Er det 1, så har MisterM. har avgivet fremgangsmåden. Du kan se hvad det var skrevet før om emnet på:

http://www.dansk-...d=785#7973

Er det 2, kan jeg kun henvise til hvad MisterM og Clyde har skrevet.
Se eventuelt hvad THAI VISA skriver :

http://www.thaivi...331.0.html

Til Clyde,

Er det,dette firma, du hentyder til (link på Thai Visa) ? :

http://iadc-usa.com/

(Det ser næsten "for professionelt" udført til at være "sandt"Wink, at det henleder tankerne (mine) på timeshare reklamerne) .

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Redigeret af falang yao d. 19/09-2005 14:44
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

LP
Tak for de mange svar.
Jeg har læst mit eget indslag og må give jer ret der mangler lidt sorrySad
Min kone er Thai, kørekortet ligeså, bopælen er Pranburi og Vejle DK. Jeg er ret overbevist om at i har ret det vil blive svært at få et sådant kort anderkendt i DK pga bopæl, men jeg bliver sendt her og der og til tider kan hun komme med så det ville være handy med et internationalt kørekort.

rinpoche
jow, men i forb. med min egen kone oplevede jeg at hendes thailandske kørekort ikke kunne konvereteres til et dansk.
Godt det samme iøvrigt, hun betalte den thialandske prøvesagkyndig
500 baht for at få pappet uden nogensinde at have siddet i en bil .. og fik det Shock

rinpoche

Conrad
Hej Torben Mustang,
Jeg tror du blander tingene sammen, jeg skrev ikke at det er platugler, det gjorde en der er bosat i Thailand og som jeg synes altid kommer med seriøse indlæg.
Udgangspunktet må vel være hvad der er lovligt i Thailand og ikke hvad man evt. kan slippe omkring med fordi politibetjentene evt. ikke forstår hvad der står på kørekortet, hvad enten det er dansk, thai eller er internationalt.
Jeg har også kørt omkring i Thailand (Nakhon Si Thammarat) med konen og hendes familie i bil og når vi blev stoppet af politiet, så kiggede de alle på mig og så fik vi lov til at køre videre, det var ikke mig som kørte, det var en af alle de andre som absolut ikke havde kørekort.
Men der er der heller ikke mange turister, så måske derfor, men hvad hvis der sker en ulykke og man ikke har et gyldigt kørekort???
Jeg vil ikke tage chancen, men jeg er jo heller ikke så "gammel" i Thailand, dog har jeg set at for at få O immigrant visa, må man ikke have begået noget som kan bevirke at man ikke kan få indrejse visa til Thailand.
Til næste år kan jeg nyde resten af livet i Thailand med min PFA pension og så skulle der jo helst ikke komme for meget i vejen for den drøm. Her skulle der være mange glade smileys, hvis ellers jeg kunne finde ud af at sætte dem ind.

MisterM
torben mustang Skrev:

Hej LP Nu ved jeg ikke hvor i Thailand i bor men hvis det er på Phuket kan hun henvende sig til IAA International Drivers License i Patong.
Navnet er Mrs.Christine Hendricksen
Tlf 040068736 eller E-mail:
Det tager ca 1 uge og koster 5000 bath for 10år eller 6000 baht for 20 år. Det eneste der kræves er 2 billeder samt en kopi af pas eller id kort og kørekort hvis hun ellers har et samt hendes underskrift, det

samme samme gælder dig.Jeg har selv fået et det gælder over alt, jeg havde kun til alm bil men krydsede af i alle felter så nu har jeg A-B-C-D-E. Er blevet stoppet flere gange i Thailand uden nogle problemer.Du kan prøve at skrive til mig privat i min profil jeg har de papirer du skal bruge,hvis du er hurtig kan jeg tage dem med til Thailand og ordne dem for jer, vi rejser den 29/9-2005.

5000 bath for 10år eller 6000 baht for 20 år.

Det er mange penge for et internationalt koerekort som kun koster 25 DDK per aarGrin

Og et Thailansk legalt koerekort til Bil og Motorcysle koster kun ialt 160 Thb om aaretGrin

Du kan prøve at skrive til mig privat i min profil jeg har de papirer du skal bruge,hvis du er hurtig kan jeg tage dem med til Thailand og ordne dem for jer, vi rejser den 29/9-2005

Jeg har aldrig haft brug for saadanne papirerSmile Jeg har taget mine billeder. fotocopier og afleveret dem i underskrevet tilstand og ikke mereGrin
\Proev at faa chekket kortet i DanmarkGrinGrinGrin

Det lyder som hurtige og lettjente pengeGrin

Er du Mr. Hendricksen?
Redigeret af MisterM d. 20/09-2005 11:19

clydehaumann
Hi Farang Yao.
Firmaet jeg henviser til er IAA International Drivers License og som det meget tydeligt fremgaar af den side du henviser til er det de tilbyder ikke et internationalt koerekort men en oversettelse af et saadant. DVS sige at man skal have et internationalt koerekort som de saa oversetter til et eller andet sprog.
Er man interesseret i en oversettelse af hvad der staar paa ens koerekort til Thai kan det goeres for langt mindre end hvad der her kraeves og lige saa lovligt. Naar man ser paa deres hjemmeside og studerer den kan ingen vaere i tvivl om at det er fup.
Redigeret af clydehaumann d. 20/09-2005 18:10
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

Robert Kronberg
Hej,

Hmm, jeg tror, at reglerne er de samme for absolut alle lande, der har underskrevet aftalen om intl kørekort.

Den intl aftale er, at der skal udstedes et nyt intl kørekort hvert år.

Jeg har intl kørekort, hvor Thailand er nævnt, og jeg skal på den danske ambassade hvert år og betaler vist nok cirka 1,500 baht og det tager et par uger.

Og jo, der er mange fupmagere i Thailand, hvor man kan blive diplomat, få en master degree, et intl kørekort, en Thai-kone, intl kørekort og så videre...

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
MisterM
Vil give clydehaumann og KronbergTH retGrin

Internationalt koerekort er IKKE et koerekort men kun en oversaettelse af i hvilke lande det gaelderGrin

I gamle dage var der mange sprog i bogen men i dag er det vist kun kinesisk, russisk og spansk der er oversatGrin

Et internationalt 'koerekort' kan man ikke koere igennem computerenGrin

Det er stadig kun det nationale koerekort der er gyldigtGrin

Til KronbergTH vil jeg kun spoerge om hvorfor han ikke har et thai koerekort da han bor i ThailandGrin Det er jo baade koerekort og IDGrin
Redigeret af MisterM d. 21/09-2005 11:12

xxxx
Mister M

Thai ID... nu blander du da vist et eller andet samen...
Ok jeg ved alt er muligt at koebe, men den er under ingen omstaendigheder lovlig hvis du har.

Jeg ved ikke om der er kommet nye regler, men ellers gaelder et Thailandsk koerekort kun i Thailand og saa 2 lande mere.. jeg mener det er Laos og Burma.
Og i kan sende en mail til min ex i DK hun kender hele rumlen.. Og kan Dansk. Thailandsk koerekort er ikke gyldigt i DK.
bare sig jeg har henvist hvis hun ellers har faaet fjernet sin virus og er kommet online igen.

Her ude, yes vi kan faa Thai koerekort hvis vi har et Internationalt, men de foerste 3 aar gaelder den kun for 1 aar af gangen..
Jeg gider ikke svare paa hvad man evnt kan, for jeg vil opfordre til at man oplyser om det er loven eller hvad der er muligt naar man poster noget. Foelger man loven har man ogsaa ret til at aabne munden naar de skulle finde paa nogle af deres dumhder.
le-si

Robert Kronberg
Hej Mister M

Til KronbergTH vil jeg kun spoerge om hvorfor han ikke har et thai koerekort da han bor i Thailand Det er jo baade koerekort og ID

Dovenskab, dovenskab og dovenskab...

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
rinpoche
Journalist Lars Fubs bedste ven

Og hvor vil du lige hen med den bemærkning?
Nu er du jo ikke en dyt bedre end ham journalisten du henviser til!

rinpoche

MisterM
Nu har du vist drukket lidt hjemmebryk igen, det sker jo i din lille landsbyGrin
Redigeret af MisterM d. 02/10-2005 19:02

rinpoche
I betragtning af at du har så travlt med at tillægge deltagere på denne site drikfældighed og din tilsyneladende optagethed heraf, kan jeg kun slutte at det er dig der lider under dette problem.

Som de siger, tyv tror hver mand stjæler Grin

PS, kan godt lide din signatur linje, den siger jo ligesom det hele.
Redigeret af rinpoche d. 02/10-2005 19:01

Spring til debat: