Se indlæg
 Udskriv debat
Hospital: En dyr oplevelse!
christoffer
hvis i kører på de små knallerter så husk også lige at forsikre jer for kørsel på disse. De selskaber jeg har snakket med andgående en standart års rejseforsikring dækker ikke ved uheld opstået når du kører på køretøj. D siger at det er din hjemmelige ansvar der dækker der, men her er problemet så lige at en normal ansvar ikke dækker her når det er et motorkøretøj. derfor er det vigtigt at i tjekker godt og grundigt hvis i kører på en sådan sag.

Mvh Chris

thamarai
jesperfrb skrev:
Havde fået lidt hævet underben hjemme i DK, viste ikke rigtig hvad det var, så under flyve turen herud blev det værre!
Nået frem til huset, og de var begyndt at gøre lidt ondt. Gik i haven dagen efter og blev overfaldet af "ild myre"( afskydelig kræ).
Dagen efter var det så slemt at jeg måtte på hospitalet. Her konstaterede de en livsfarlig infection i begge underben!
Blev indlagt og diverse undersøgelser blev igangsat!
X-ray, ultralyd, adskellige blodprøver, urinprøver osv!
Fik antibiotikum per drop.
Det hele så ud til at hjælpe, pånær at jeg på anden dagen gik i koma!
Vågnede på "intensiv Coma section".
Fik nu 2 forskellige drop! og masser af piller (Thailand)
Tredie dagen følte jeg mig friskere og ville udskrives, det var ikke nemt, men efter 6 SEKS underskrifter fra min side lykkes det!
Dette er et rent Thai-hospital, så stort set ingen snakkede engelsk! (Synphaet Hospital)
Pris:
Drop: 14000 baht
Div medicin: 12000 baht
indlæggelse og pleje: 23500 baht
Ialt: 49500 baht for 3 dage!

Da jeg skulle betale stod der en Thai familie med deres 2 små børn der havde været indlagt, pris 60000 baht!
De havde en ikke en jordisk chance for at betale!

Jeg er forsikret, så jeg får pengene igen når jeg kommer hjem! Så jeg overlever!

Det lyder dyrt - er det et privathospital eller et statshospital? Statshospitalerne har ofte gode læger, nemlig de samme læger som arbejder for privathospitalerne.

Jf. dette link:

http://www.synpha...about.html

virker det internationalt, og derved i den dyre ende og ikke et typisk thai-hospital.

Det største problem med statshospitalerne er deres fællesstuer med bunker af mennesker. Dog er privathospitalerne hurtigere med at indlægge folk og starte taxameteret.

Jer synes også, at indlæggelse og pleje 23500 baht er noget i overkanten.

/Andreas

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Gurk90
vandango skrev:
Lærerstandens Brandforsikring tager 549 årligt, her kan jeg rejse op til 2 måneder ad gangen. Gælder hele husstanden.

Det var det forsikringsselskab der ikke dækede i forbindelse med vandscooter ulykken i Hua Hin, hvor en 15 årig dansk dreng var involveret i en vandscooter ulykke for et par år siden.

http://www.dansk-...admore=485

Der er dog de fleste selskaber der ikke dækker hvis man lejer vadscootere eller motorcykler over 25 HK.

Jeg ville personligt være skeptisk over for en forsikring der koster 1/10 af en forsikring der dækker alt, eks. Europæiske rejsefosikring. Mange tror at de er dækket i forbindelse med Mastercard, men er ikke opmærksom på at, det kun er hvis ferien er købt med det pågældende Matercard. Hvis du køber ferien via Mastercard betaler du et par % i gebyr som er med til at finansiere forsikringen.
Redigeret af Gurk90 d. 15/12-2009 20:59

Fido
Gurk90 skrev:
vandango skrev:
Lærerstandens Brandforsikring tager 549 årligt, her kan jeg rejse op til 2 måneder ad gangen. Gælder hele husstanden.

Det var det forsikringsselskab der ikke dækede i forbindelse med vandscooter ulykken i Hua Hin, hvor en 15 årig dansk dreng var involveret i en vandscooter ulykke for et par år siden.

http://www.dansk-...admore=485

Der er dog de fleste selskaber der ikke dækker hvis man lejer vadscootere eller motorcykler over 25 HK.

Jeg ville personligt være skeptisk over for en forsikring der koster 1/10 af en forsikring der dækker alt, eks. Europæiske rejsefosikring. Mange tror at de er dækket i forbindelse med Mastercard, men er ikke opmærksom på at, det kun er hvis ferien er købt med det pågældende Matercard. Hvis du køber ferien via Mastercard betaler du et par % i gebyr som er med til at finansiere forsikringen.

Jeg vil da håbe at folk chekker hvilke betingelser der gælder for netop deres kort da der er stor forskel fra bank til bank, og fra kort til kort. Her fra HSBC Offshore:

How it works

The Card can be paid automatically from your offshore account saving you the hassle of transferring money.

* As a charge card there is no set spending limit4 so you can spend as much on your Card as you’ve shown us you can afford. Provided the card is paid in full each month
* View your Card balance and statements online with Internet Banking
* Easy access to cash in over 200 countries and territories 8

Back to top

Comprehensive Worldwide Travel Insurance Benefits3

The Gold Card Worldwide Travel Insurance Benefits3 offer protection to you as the Cardmember, your partner, your children and your primary Supplementary Cardmember,who can also enjoy the benefits whether they are travelling with you or not. Here are some of the benefits:

* Your travel need not be booked on the card for the travel insurance benefits3 to apply

* Extend your holidays with benefits for up to 90 days per trip
* Medical Expense benefit of up to US$/€1 million including winter sports
Wink
One man's ceiling is another man's floor

FarangDingDong
Sidste år mødte jeg en anden dansker der bor 18 km fra mig. Han virkede til at have styr på mange ting i
Thailand, han pralede i hvert fald med det. Blandt andet havde han health insurance (sygeforsikring)
gennem banken. Det var noget med at de havde billån og så også kunne få forsikring. Det lød underligt men jeg tænkte ikke nærmere over det.

Her i foråret falder han på toilettet. Brækker lårbenet og slår hul i knolden, ligger bevidstløs indtil konen kommer hjem. Han ryger på et af de billigere hospitaler i Korat. Bliver opereret og ligger der i en uge i alt. Et havlt år efter kunne han smide gangstativet, men der var sket meget i mellem tiden.
Hospital opholdet kostede 61.000,- baht da det var det billigeste hospital. På et privat hospital ville det have kostet over det dobbelte.

Det viste sig at han slet ikke havde forsikring. De ”forsikringspapirer” som konen i sin tid havde taget med hjem fra banken så han kunne skrive under, viste sig at være et bank lån på 800.000,- baht. Det kom også frem at hun hele tiden har haft anden thaimand.

De sidste par måneder har der været en masse ballade med trusler fra hendes side og advokat og retsag fra hans side.
Han har ikke haft det godt med det. Han havde satset på og regnet med at resten af sin pensionist tilværelse var sikret. Så falder det hele til jorden og kan se frem til en pensionist tilværelse i Danmark.

noisnabo
FarangDingDong skrev:
Sidste år mødte jeg en anden dansker der bor 18 km fra mig. Han virkede til at have styr på mange ting i
Thailand, han pralede i hvert fald med det. Blandt andet havde han health insurance (sygeforsikring)
gennem banken. Det var noget med at de havde billån og så også kunne få forsikring. Det lød underligt men jeg tænkte ikke nærmere over det.

Her i foråret falder han på toilettet. Brækker lårbenet og slår hul i knolden, ligger bevidstløs indtil konen kommer hjem. Han ryger på et af de billigere hospitaler i Korat. Bliver opereret og ligger der i en uge i alt. Et havlt år efter kunne han smide gangstativet, men der var sket meget i mellem tiden.
Hospital opholdet kostede 61.000,- baht da det var det billigeste hospital. På et privat hospital ville det have kostet over det dobbelte.

Det viste sig at han slet ikke havde forsikring. De ”forsikringspapirer” som konen i sin tid havde taget med hjem fra banken så han kunne skrive under, viste sig at være et bank lån på 800.000,- baht. Det kom også frem at hun hele tiden har haft anden thaimand.

De sidste par måneder har der været en masse ballade med trusler fra hendes side og advokat og retsag fra hans side.
Han har ikke haft det godt med det. Han havde satset på og regnet med at resten af sin pensionist tilværelse var sikret. Så falder det hele til jorden og kan se frem til en pensionist tilværelse i Danmark.

Ding dong, siger jeg bare.

jesperfrb
Hej Thamarai
Måske det lyder dyrt, med de 23000 baht, men det er med ultralydsscabbing, ct scanning, og røgentbilleder! Og jeg var glad for at være indlagt, da jeg på anden dagen gik i koma! Og så er det rart at være på et hospital!

Det skal også siges at de har fulgt op på min tilstand, ved flere telefon opkald! Og det stadigvæk ca 1/2 pris i forhold til Bunrumgrad!

Til Farangdingdong: Det var da en forfærdlig historieAngry
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Dream
Ang. den uhedige Dansker, saa er det da vist ikke foeste gang han har slaaet knolden.

Han kunne jo have faaet oversat papirene til et sprog han kunne forstaa.........naa men sket er sket -------> soergeligt.

thamarai
christoffer skrev:
hvis i kører på de små knallerter så husk også lige at forsikre jer for kørsel på disse. De selskaber jeg har snakket med andgående en standart års rejseforsikring dækker ikke ved uheld opstået når du kører på køretøj. D siger at det er din hjemmelige ansvar der dækker der, men her er problemet så lige at en normal ansvar ikke dækker her når det er et motorkøretøj. derfor er det vigtigt at i tjekker godt og grundigt hvis i kører på en sådan sag.

Mvh Chris

Jeg har en gang lejet en motorcykel med "forsikring".
På hotellet læste jeg betingelserne:
  • Den dækkede ikke tyveri, men man skulle ligefrem betale for en ny (selvom den ikke var ny).
  • Den dækkede ikke modparten, så hvis man kørte ind i nogen, skulle man også selv betale.
  • Dertil kom, at der var selvrisiko på skader på motorcyklen.
  • Den dækkede heller ikke mig.

I det hele taget dækkede den kun potentielle småudgifter...

/Andreas

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
ThomasHOL
thamarai skrev:
Jeg har en gang lejet en motorcykel med "forsikring".
På hotellet læste jeg betingelserne:
  • Den dækkede ikke tyveri, men man skulle ligefrem betale for en ny (selvom den ikke var ny).
  • Den dækkede ikke modparten, så hvis man kørte ind i nogen, skulle man også selv betale.
  • Dertil kom, at der var selvrisiko på skader på motorcyklen.
  • Den dækkede heller ikke mig.

I det hele taget dækkede den kun potentielle småudgifter...

/Andreas

Det er derfor jeg kun lejer biler hos de internationale selskaber. Det er måske lidt dyrere men man ved at det overholder de gængse regler på området.

Spring til debat: