Se indlæg
Thai og det danske drikkevand
|
|
petergm |
Lagt på d. 18/09-2005 00:58
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 30 |
Hej, Jeg skal hente min veninde om 6 timer i lufthavnen.... Jubii... ;-) Tak for alle de gode råd og indlæg der har været omkring turistvisum, bankgaranti og billetter, de har været til stor hjælp! Vi skal jo gerne have nogle gode uger i DK sammen, men der er pludselig opstået et yderst banalt, men vigtigt spørgsmål, som jeg håber I kan komme med hurtigt svar på: For 1½ år siden var jeg på Bali og måtte bruge næsten 2 dage af min ferie på at ligge syg med diaré og opkastninger, nok fordi jeg var kommet til at drikke af VANDET fra hanen, som vi ellers blev frarådet pga. den fremmede bakterieflora. Jeg ønsker selvfølgelig ikke det samme skal ske for min veninde, så spørgsmålet er om hun uden problemer vil kunne drikke vandet direkte fra en københavnsk vandhane? Eller bør vi som det første gå ned og købe nogle liter kildevand? Pft. for svar. Mvh. Peter |
|
|
falang yao |
Lagt på d. 18/09-2005 01:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1075 |
Hej Peter, Det kan hun rolig gøre, ingen fare ved det. Du bor jo ikke i "Roskilde". M.v.h., M. Rasmussen Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
Healer |
Lagt på d. 18/09-2005 02:01
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 85 |
Mit sidste besøg fra Thailand drak af hanen, og der skete intet - så det er nok mere den anden vej der er risiko... - god fornøjelse og hygge med dit besøg... Healer ______________________________________________________
- Love Siam, elsker Thailand, landet med det store smil...! ______________________________________________________ |
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 18/09-2005 05:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
well healer ! - her i Khonkaen er der klor i vandet og det er LANGTFRA alle der kan drikke klor-holdigt vand ! ( og jeg ved fra lægerne i DK at det ABSOLUT ikke bliver tilrådet ! ) så tag lige et reincheck på den !!! - det kan godt være at du har maven til det ! - men ikke alle har det !
Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/09-2005 07:18
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej, Der er ingen problemer med drikkevand fra hanen i DK. Faktisk er det renere end flaskevand (hvis man tager allle faktorer med i beregningen). Eneste årsag til, at hun skulle drikke flaskevand er, hvis hun simpelthen ikke kan lide vandet fra hanen. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 18/09-2005 07:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Ja, vandet fra hanen i DK er okay, men her i Thailand passer jeg på, selv når jeg børster tænder bruger jeg flaske/vand. Jeg skal ikke nyde noget, har prøvet det før, føj, sikken en afføring.. Hilsen Suk Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Healer |
Lagt på d. 18/09-2005 11:36
|
commandertorp skrev: well healer ! - her i Khonkaen er der klor i vandet og det er LANGTFRA alle der kan drikke klor-holdigt vand ! ( og jeg ved fra lægerne i DK at det ABSOLUT ikke bliver tilrådet ! ) så tag lige et reincheck på den !!! - det kan godt være at du har maven til det ! - men ikke alle har det ! Tror du læste min besked forkert - det var min gæst her i Danmark fra Thailand jeg beskriver, og der blev drukket direkte fra den danske hane, uden problemer.... ______________________________________________________
- Love Siam, elsker Thailand, landet med det store smil...! ______________________________________________________ |
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 18/09-2005 12:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
jeps 1 LOL 1 - my bad sorry !
Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
high-tower |
Lagt på d. 18/09-2005 14:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 214 |
Der er ikke noget i vejen for at din kæreste drikker af hanen. Jeg har haft 2 kærester på besøg og er gift med den seneste - ingen af dem har haft problemer. Husk at tage højde for at det ikke er alle thai´er der sætter pris på en kop kaffe og "gammel ole", så det er en god idé at finde en butik hvor de sølger ingredienser til Thai mad. Et andet godt fif er at finde et par hjemmesider med nyheder fra Thailand og der er også en del sider med online streaming af thai tv (se en af de andre nyhedsgrupper). God fornøjelse og held og lykke med det hele. Mvh High-Tower |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/09-2005 17:49
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej, Der er heller ingen problemer med at børste tænder i Thai-vand. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Lagt på d. 18/09-2005 19:20
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Suk skrev: Ja, vandet fra hanen i DK er okay, men her i Thailand passer jeg på, selv når jeg børster tænder bruger jeg flaske/vand. Jeg skal ikke nyde noget, har prøvet det før, føj, sikken en afføring.. Hilsen Suk Ja jeghar købet et vandrensnings anlæg det kostede 6000 baht og så er vandet ok,jeghar aldrig mærket noget til dårlig mave eller andet, og jeg drikker da en del vand, og det gør min kone og familien også bamsen |
|
|
rolan |
Lagt på d. 18/09-2005 20:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
hej bamse jeg trode toalet papir var biligere hahaha |
|
|
rolan |
Lagt på d. 18/09-2005 20:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
hej bamse jeg troede ellers at toalet papir var biligere hahaha |
|
|
Healer |
Lagt på d. 18/09-2005 21:00
|
sidste gang jeg var på vej til Thailand købte jeg nogle Paraghurt-piller på apoteket og de hjalp så langt at jeg ikke fik dårlig mave på den tur. Nu er jeg også blevet anbefalet noget grapefrugt-ekstrakt som supplement...! Nogen der har erfaring?? - forrige tur derned endte med at jeg spiste Imodium, og det stopper godt nok den tynde mave, men det er jo ikke godt i længden for så skylles bakterierne jo ikke ud.... Denne gang har jeg min datter med derned, og hun har nok lidt mere sart mave end jeg har, for det er hendes første asientur - hun er 17 år.... OK, bedste hilsen fra Healer Redigeret af Healer d. 18/09-2005 21:01 ______________________________________________________
|
|
high-tower |
Lagt på d. 18/09-2005 22:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 214 |
Jeg har været i Thailand en 5 gange efterhånden, alle gange en måneds tid. De første par gange brugte jeg paraghurt piller, men det var med begrænset succes. De sidste par gange har jeg brugt idoform, som er forebyggende og kan købes i håndkøb. De virker, men det er en god idé at tage dem forbyggende inden skaden er sket |
|
|
Healer |
Lagt på d. 18/09-2005 22:52
|
ok - jeg spørger efter dem i morgen - sidste gang startede jeg også med at spise dem et par uger inden. Tak for mail.... Healer ______________________________________________________
|
|
christian-s |
Lagt på d. 19/09-2005 13:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 570 |
Eneste årsag til, at hun skulle drikke flaskevand er, hvis hun simpelthen ikke kan lide vandet fra hanen Enig - min kone kunne ikke lide smagen af mit postevand. Peter: held og lykke med venindens ophold her - hvis du bor i storkøbenhavn og har lyst til at møde et dansk/thai par så er du velkommen til at kontakte mig. Min kæreste (nu kone) var første gang i Danmark april-juli i år og kommer igen 12. oktober. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
MisterM |
Lagt på d. 19/09-2005 14:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 471 |
high-tower skrev: Jeg har været i Thailand en 5 gange efterhånden, alle gange en måneds tid. De første par gange brugte jeg paraghurt piller, men det var med begrænset succes. De sidste par gange har jeg brugt idoform, som er forebyggende og kan købes i håndkøb. De virker, men det er en god idé at tage dem forbyggende inden skaden er sket Hvor fanden er det i bor og spiser? Er det ikke alle jeres piller i bliver syge af? Har lige haft en diskusion om vaccinationer...Saa jeg toer naesten ikke svare Har lige haft familien paa besoeg i 5 uger og rejste en del rundt Bangkok, Pattaya og Ubon Alle kunne gaa rundt og spise hvad og hvor de ville Ingen havde problemer med maven Nu 2 maaneder efter savner de Thailand og den gode mad Jeg spiser aldrig piller og har aldrig haft problemer med maven Jeg har over flere aar koert over det meste af Thailand i bil Bkk - Puket -Chang Mai - Masai - Nong Khai og Ubon Hen paa morgenen stopper vi gerne paa en tank station for at hvile lidt og alle gaar hen og vasker sig og boerster taender inden vi fortsaetter Vi har ogsaa boet paa mange hoteller hvor vi har boerstet taender i vand fra vandhanen Nu bryder jeg mig ikke om at drikke varmt vand men snupper gerne en flaske fra hjemme baren da det alligevel er gratis Naar man tanker op paa en tankstation faar man ogsaa gerne et par liter koldt vand Her hvor jeg bor koeber ingen vand idet vi fylder op fra hanen og laegger i koeleskabet Vandet er bedre end det meste paa flasker Naar jeg er ude for at spise er jeg heller ikke bange naar de kommer med en spand is til cola, oel eller whisky |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 19/09-2005 15:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Hej MisterM, Du er heldig, hvis du aldrig har haft problemer med maven pga mad eller drikke i Thailand. Første gang jeg var i Thailand, i 1972, var jeg selv heldig, men jeg har da flere gange siden haft en slem omgang splinter.... Jeg spiser og drikker som regel, hvad der bliver serveret, uden at tage specielle forholdsregler, men nogle gange havde det nok været en god ide, at passe lidt på hvad jeg puttede i munden. Jeg bruger postevand til at børste tænder i, men drikker ikke vandet bortset fra "hjemme" i Chanthaburi, hvor det kommer fra egen 30 meter dybe brønd. Peter
|
|
|
solmand |
Lagt på d. 19/09-2005 15:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 320 |
Hej. Jeg har fundet ud af hvis jeg bare drikker flaske vand og holder mig til de isterninger med hul i og undgår deres salat som de skylder i deres eget vand så har jeg ingen problemer. opppe på landet har vi vandværksvand det drikker jeg ikke men henter vand fra vores egen brønd til vandning af vores marker.det kan drikkes uden problemer..... Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
Spring til debat: |