Se indlæg
 Udskriv debat
ip arbejde og Thailand
jeg har oprettet en tråd vedr. arb og IP. da en del menesker åbenbart mener at når man får IP, er man ikke bare dømt uden for arbejdsmarkedet men dømt nærmest uden for samfundet og en man bare kan hakke på som det passer en. det kan man se med nogle menesker her på DTV. Jeg er sikker på at langt, langt de fleste gerne ville bytte et dårligt helbred væk for fast arbejde og bedre helbred.

om det er logisk om man kan arbejde, når man får IP,,JA selvfølgelig er det. for mit eget vedkommende er arbejdsevnen nedsat med 66% Dvs. jeg kan lave en smule, og gør det også gerne. for at være sikker på at det forholdt sig sådan forespurgte jeg hos komunen, og fik følgende svar:

Kære ***** ******
Jeg vil først undskylde meget at jeg ikke har svaret på din første henvendelse - det skyldes ganske enkelt en forglemmelse fra min side.

Jeg har gennemlæst det vedhæftede udkast til aftale med *********.
Det ser helt fint ud - jeg ser ingen problemer med det.

Når man har en mellemste førtidspension kan man udnytte sin resterhvervsevne med arbejde op til 12 1/3 time pr uge på normale løn og arbejdsvilkår. (1/3 af 37 timer pr. uge)
Hvis der tages særlige hensyn i arbejdet kan man i nogle tilfælde endda arbejde mere en 1/3 del tid - da man "omregner" den indsats der ydes til normaltimer.

Så min konklussion er: Det er bare flot at du kan arbejde ved siden af pensionen - det vil ikke blive "straffet" i vores system - ud over de rent økonomiske udregner som ****** **** har forklaret dig om.

Jeg vælger at svare dig hurtigt på mail idag - Hvis du ønsker et svar i brevform vil jeg lige bede dig om at maile retur til mig.

Med Venlig hilsen

gruppe- og projektleder
Arbejdsmarkedskontoret

Og så kan det fanden fløjte mig være ligegyldigt om det er en bar i pattaya eller om det er banan plukker i afrika..
Og så lad for helvede være med at blive ved med at hakke på de IP der også gerne vil deltage her..
Det er sku da ikke så mærkeligt at dem der ryger på IP gerne vil prøve at skabe sig et liv i Thailand Hvor man dog stadig får lidt mere for sine penge, at nogen har ondt i røven af det er sku da deres sag…og her må journalister også gerne læse med..

lung
Redigeret af d. 13/12-2009 20:58

kiml
Lung der er ikke nogen der har noget imod IP-FP det der sker at den person som der får nogen over nakken han farer rundt i bokseringen med alle paraderne nede, og fatter nada. manden læser ikke de indlæg før han farer til tastaturet, eks. i tråden bliver en Resturant i KORAT, et split sekund efter spørger manden hvor ligger den for det ikke skal være gør det 2 gange. ja og så kører roletten. og dette sker gang på GANG
[img][/img]

manden
Så så små slag

det store problem er måden at nogen ip føre sig frem på, tror alle er enige om at de ikke vil bytte med ip og sygdom

men jeg bliver sku også harm når en ip fører sig frem med rengøringskone, fladskærme i hele hytten og ny bil. det hele betalt af os der knokler røven ud af bukserne hver dag, da ikke underligt at det virker som en rød klud på os

nu har jeg sparet det sidste år for at få råd til at købe en fladskærm og så skal man hører på sådan en gang p*s fra en på offentlige ydelse uanset hvad han så fejler, hold dog en lav profil

med hensyn til snyd har jeg da kendskab til et par stykker her på siden der er på ip og arbejder, den ene fede idiot arbejder 2 gange 16 timer næsten hver weegend på konens frikort, og den anden er en løsarbejder der arbejder sort
det er forhåbentlig de få der ødelægger der for de mange

så hvis du er på ip så hold en lav profil og lad være med at p*isse på os der betaler din løn. det er let at sige i betaler skat, ja det er rigtigt men det er også penge i får kvit og frit

jeg er træt af at betale snyltere, jeg siger ikke det er alle der snyder

inden i falder over hinanden for at svare så læs lige indlæget igen og forstå det

jamen tror du ikke også de fleste IP skal spare for at hænge fladskærme på vægen ?? som jeg har skrevet i en anden tråd, har jeg betalt mere i skat som mange andre, så det er noget af det jeg får tilbage igen..og så har jeg lagt penge til side mens jeg kunne arbejde, mange penge endda..og tænk sig nogen har også forsikring som de har betalt og som så giver bonus den dag du bliver IP..
så holde lav profil.....hvorfor skulle man dog det, for at tilfredsstille dem der er misundelige og ikke har så meget ?? aldrig i livet

at nogen SNYDER, det er en helt anden sag, døm ikke andre ud fra det.

lung

Sarah
Hej Lung.
som sagt har jeg ikke noget i mod folk der får hverken IP eller FP så længe det er berettiget. Men hvis man vil arbejde som selvstændig (f.eks drive en bar, som der var snak om), kræver det altså som regel lidt mere end 12 timer i ugen...

NEJ det gør ikke sarah, de fleste der har en bar (som jeg kender) sidder på deres flade dagen lang og fylder sig med øl sammen med gæsterne og lader pigerne passe deres bar. og det er de i øvrigt også nød til ifølge Thailansk lovgining, iøvrigt slet ikke et misundelsesværdigt liv set med min briller
det eneste de så får ud af det er som regel gratis bajere og husleje..ja, og så skrumpelever...

lung

bruno
manden skrev:
Så så små slag

det store problem er måden at nogen ip føre sig frem på, tror alle er enige om at de ikke vil bytte med ip og sygdom

men jeg bliver sku også harm når en ip fører sig frem med rengøringskone, fladskærme i hele hytten og ny bil. det hele betalt af os der knokler røven ud af bukserne hver dag, da ikke underligt at det virker som en rød klud på os

nu har jeg sparet det sidste år for at få råd til at købe en fladskærm og så skal man hører på sådan en gang p*s fra en på offentlige ydelse uanset hvad han så fejler, hold dog en lav profil

med hensyn til snyd har jeg da kendskab til et par stykker her på siden der er på ip og arbejder, den ene fede idiot arbejder 2 gange 16 timer næsten hver weegend på konens frikort, og den anden er en løsarbejder der arbejder sort

så hvis du er på ip så hold en lav profil og lad være med at p*isse på os der betaler din løn. det er let at sige i betaler skat, ja det er rigtigt men det er også penge i får kvit og frit

inden i falder over hinanden for at svare så læs lige indlæget igen og forstå det

Du bliver nød til at forholde dig til, at BJ sikkeret inden BJ blev IP også selv har betalt skat.
Det er ligsom når man forsikrer noget, nogle gange har man betalt hele livet til en forskring uden, at få behov for det og det er man så glad for, mens andre gange, er du glad for at har tegnet og betalt til den hvis man brug for det. I Danmark har vi tvunget forsikring Så BJ har betal ind til det. Bund og grund er systemet et vædemål hvis alle aftaler er overhold, før og efter et vædemål og du taber, så må du bare betale uden at, grade så meget snot over det for det tjeners alles bedste.

Jeg forstår godt at man gerne vil ha en lille tjans ved siden af, hvis ellers man ka bestride det. Når nu samtidig er fuldt lovlig. Så man ikke føler sig helt uden for og skrottet. Jeg har aldrig hørt om nogen der har fået ret meget udbetaling man får i IP, det er der det absolut minimum man kan leve for som dansker.
Til dem der lader sig provoker af det. Det er jeres problem.
Jeg fornemmer noget misundelse

http://gj-blog.dk/
Fido
bruno skrev:
manden skrev:
Så så små slag

Du bliver nød til at forholde dig til, at BJ sikkeret inden BJ blev IP også selv har betalt skat.
Det er ligsom når man forsikrer noget, nogle gange har man betalt hele livet til en forskring uden, at få behov for det og det er man så glad for, mens andre gange, er du glad for at har tegnet og betalt til den hvis man brug for det. I Danmark har vi tvunget forsikring Så BJ har betal ind til det. Bund og grund er systemet et vædemål hvis alle aftaler er overhold, før og efter et vædemål og du taber, så må du bare betale uden at, grade så meget snot over det for det tjeners alles bedste.

Jeg forstår godt at man gerne vil ha en lille tjans ved siden af, hvis ellers man ka bestride det. Når nu samtidig er fuldt lovlig. Så man ikke føler sig helt uden for og skrottet. Jeg har aldrig hørt om nogen der har fået ret meget udbetaling man får i IP, det er der det absolut minimum man kan leve for som dansker.

Prøv lige og sæt dig ned og regn lidt på det ... det har intet med en forsikring at gøre.
Skatteindtægten går til meget andet lige FP .... husk lige at fratrække bidrag til sundhedsvæsnet, vedligehold af infrastruktur, forsvarsudgifter, undervisningssystemet osv, osv.
Hvis du gør det tror jeg du vil opdage at der for langt de fleste førtidspensionister´s vedkommende vil fremkomme et stort fedt MINUS på bundlinien. Det er en ommer, Bruno

Sad
One man's ceiling is another man's floor

bruno
Fido skrev:
bruno skrev:
manden skrev:
Så så små slag

Prøv lige og sæt dig ned og regn lidt på det ... det har intet med en forsikring at gøre.
Skatteindtægten går til meget andet lige FP .... husk lige at fratrække bidrag til sundhedsvæsnet, vedligehold af infrastruktur, forsvarsudgifter, undervisningssystemet osv, osv.
Hvis du gør det tror jeg du vil opdage at der for langt de fleste førtidspensionister´s vedkommende vil fremkomme et stort fedt MINUS på bundlinien. Det er en ommer, Bruno

Sad

Du misforståer indlæget ellers er det din fatte ævne der ikke rækker sælig langt. Det er selvfølig kun hvis del af den skat, moms, afgifter osv der går i den pulje der skal forsøge folk der er bleve indvalid og ikke istand til at tage et normal job. Ligesom der er pulje penge der bliver betale til sygehus udgifterne hvis du bliver indlagt.
Hvis du har betalt skat, moms, afgifter, så er der også nogen af de penge der går til vejeudgifter, forsvaret eller til folk der ikke kan noget som helst.
I den periode en person betalt har skat, moms, afgifter osv, så har vedkommne, også været med til at betale ind til forskelige puljer, hvor nu pengene er øre mærket til. Erko de puljer, der er afsat til en dag, hvor du bliver syg eller invalid og du ikke kommer til at stå med en kæmpe regning eller bliver nød til, at flytte på gaden. det har man betalt ind til i periode til man en dag for brug for det, ligesom du gør til forsikring for, at du ikke kommer til at står med håret i postkassen, den dag huset brander eller bilen er smadret...
ommer Fido !
Redigeret af bruno d. 14/12-2009 00:12

Fido
.... og så kræver det ikke nogen højere matematisk uddannelse at regne ud at der er et kæmpe minus på den konto. Så drop alt dit fis med at man selv har betalt for sin FP. Næ, sænk istedet skatten på arbejde og lad folk selv købe de forsikringer som de mener at have behov for - så kan de sgu opføre sig som de har lyst til - men det er selvfølgelig sjovere når andre betaler gildet.

Angry

bruno
Til Fido

Sig mig, hvad ? Nu giver du mig lige pluslig ret i at man kan samling velfæresystemen men forsikringer man selv tegner om alt muligt andet. Så tager du lige pluslig huld på et helt ny debat som jeg overhovedet ikke har kommenteret på tidligere. Det er debatten om hvor du, få mest for pengene kontra kvalitet og frihed til at selv at vælge hvad man har behov for.
Ønsker man sig et system, som i danmark hvor beslutningen om velfærdssamfund som valgt af et flere tal befolkningen ønsker sig, et velfærdssamfund hvor beslutninger om hvor, en stor del af dinne penge skal gå til og en manglene frihed til at selv, at vælge hvad man personlig ønsker sig. Der er også mange der stiller spørgsmålstegn ved, om pengene bliver formøblet korrekt og mest hensynfuld fordi der ikke er nogen der vil tage et ansvar, om der bliver der brugt for mange penge i det offentlige på private konsulenter til rådgivning, for stor tungt beukratisk admistrsion osv.
Måske et for stor tungt ufleksibel system der gør borgerne ansvars og identitetsløse.
Jeg er Sikker på med det dyrere velfærdssystem vi har i dk er takseringen sikret så høje for borgerne, at man sikret betaler over pris, for at hvis man en dag skulle få behov for, at komme på IP sikret har betalt rigeligt til det.
Men samtidig er der virkelig en stor del af befolkning der er tryk og glade for et velfærsamfund. Fakta er vel også at der mange svage og syge personer der bliver hjulpen, lav krimanltet, næsten igen korruption
Vi har ikke det valg i Damark med at tegne privateforsikring der kunne erstatte IP eks. vis i USA.
Man kan modsætning ønske sig et system som USA hvor man kan frit vælge hvad man ønsker sig af syge og pension forsikringer hvis du ikke vil stå med håret i postkassen en dag men problemet med den system er hvis du bliver født eller får en sydom eller skavank som barn, så som diabetes så er det umuligt at blive forsikrede ellers er det så dyrt at du skal være meget rig for kunne betale til den forvejen meget høje pris pga af de højesygehus priser fordi lægerne betaler høje forsikringssummer for ikke at, komme klemme i det retsystem, der kan kræve kæmpe høje erstatninger for læge fejl.
Hvilke system der bedst skal være usagt, men måske en hel tredje system Thailand eller.....

Hvad er det for en udregning og konto du skriver om Fido ? Hvis den er så nem kan du så ikke lige stille den op her ?

Mit budskab i mit først indlæg er at person igennem et langt liv, har betalt skat på arbejde, moms, afgifter på stort set alt osv. kan ha betalt mere ind til den pulje der heder IP eller han få måske slet ikke brug for IP.
Der nogle, der er så uheldig at få brug for IP i tidlig alder, det bare uheldig.
Lige som en kan købe et hus og den kan brande ned dagen efter købt og forskrigen er tegnet og for derefter at få et helt nyt hus.
Får det også dig til at stå råbe og gør ved, at det selvfølig er sjover for dig, det der sket, fordi det os det har betalt gildet, for dig ?
Tror du det er sjov og lige frem et fest for vedkomet det går ud over ?

Fido Skriver:
så kan de sgu opføre sig som de har lyst til - men det er selvfølgelig sjovere når andre betaler gildet.

De der betaler hele gildet eks for IP er penge man har tabet til at betale som et fleretal har bestemt for dig, så må se om du kan få det lavet om i stedet for at tud og brokke dig. Du kunne jo stille op til næste valg...
Som en skiver er det en folkesport i Danmark at brokke sig over andre i stedet for at gøre noget ved det.

Forsikringer og siden hen velfærdssystemet blev opfundet ved at spanier førhen havde problemer at der var del skibe der aldrig om hjem i havn igen, så begyndte de at indgå vædemål om hvor mange skibe der kom hjem i havn for dække udgifterne til nye skibe.
det var stadig synlighed er der bestemte odds for dem om de skulle langt hen eller hvem der var kaptajn osv. akkurat hvad din forsikringsselskab gør i dag.

Jeg vil sætte pris på at debatten bliver holdt i en odelig tone og der bliver agumenteret for synspunkterne i indlægne.
Ikke bare skrive som i en anden debat; sikke en gang ævl.
Sad

Fido
Det system som vi har idag er ikke baseret på privattegnede forsikringer men på en massiv indkomst omfordeling som kun er muligt takket være et uretfærdigt skattesystem, som belønner folk for ikke at udvise initiativ.

http://www.global...sektor.pdf

Nej, jeg kan ikke stille op til noget valg, da jeg ikke længere bor i Danmark og som tingene ser ud har jeg heller ingen intention om at vende tilbage.

Lung Yao
kiml skrev:
Lung der er ikke nogen der har noget imod IP-FP det der sker at den person som der får nogen over nakken han farer rundt i bokseringen med alle paraderne nede, og fatter nada. manden læser ikke de indlæg før han farer til tastaturet, eks. i tråden bliver en Resturant i KORAT, et split sekund efter spørger manden hvor ligger den for det ikke skal være gør det 2 gange. ja og så kører roletten. og dette sker gang på GANG
Ret skal være retAngry Det kunne være at BJ vile have en mere præcis beligenhed hvor i Korat, da der var ikke oplyst (Korat er immerværk en meget store by, efter at være kommet der i 14 år så kender jeg kun en brøkdel af den, selv om jeg farter rundt når jeg er der).
Jeg synes at du skulle hellere rette dit skyts mod DEM, som flere gange skrev(forarget) om at drive en bar/restaurant i PattayaSad, når der stod klart og tydeligt : "Dansk restaurant til salg i KORAT!"Angry

ja og så kører roletten. og dette sker gang på GANG
Og Hvorfor, man siger at der skal 2 til at danse Tango:
1)- BJ, som skriver 7 gange og tænker kun 1 gang, hvor der skulle helst være omvendt
2)- "Ulvflokken" som med det samme begynder at hyle til månen(BJs indlæg) inden de har set hvad han skriver, de lider af BJs allergi (røde knopper bare ved synet af hans initialer).
Redigeret af Lung Yao d. 14/12-2009 11:13
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

bruno
Til Fido

Nej det et vel færdssystem vi har i Danmark, men du kan samling det med et privat forskring i princippet er den samme du betaler en sum pengen ind til en pulje hvis en dag uheldet er ude. hvad der bedst og hvor man får mest for pengene er en anden disksion. er det ikke lige det, jeg har prøvet at forklare dig ?
Nogle gange tror jeg ikke du læser hvad jeg skiver.
Jeg har på ingen tidspunkt ydret mig hvad der bedst. Men prøvet at stillede det op for dig, om hvad der er fordele og minuser i det danske system kontra det amerikanske som du ønsker.

hvis du er ikke med i foreningen, hvorfor blander du dig så ?

Du kommer vel heler ikke hjem til DK hvis du en dag, bliver så indvalid og du ikke kan forsøge dig selv ?
Redigeret af bruno d. 14/12-2009 11:34

rinpoche
IP, arbejde og Thailand?

Lyder fornuftigt! At sidde uvirksom i Thailand uden noget meningsfyldt at tage sig til er ofte den sikre vej til fortabelse. Det har jeg set ske for altfor mange.
Det samme gælder også for mange af dem der vælger barvejen.
Hånden på hjertet, hvor mange har man ikke set der sidder og hænger i deres egen bar fra morgen til aften, mens de tyller sprut i hovedet? Med så mange buddha-amuletter om halsen, at de dårligt kan løfte hovedet fra bardisken.

xxxx
1)- BJ, som skriver 7 gange og tænker kun 1 gang, hvor der skulle helst være omvendt
2)- "Ulvflokken" som med det samme begynder at hyle til månen(BJs indlæg) inden de har set hvad han skriver, de lider af BJs allergi (røde knopper bare ved synet af hans initialer).

he he onkel lang.. vi er tit uenige, men kan kun givve dig ret her.

Jeg står desværre i øjeblikket til at blive den næste i rækken der får FTP.. det betyder da ikke jeg har glemt alle mine planer om hvad man kan lave...
Vil man bo i thailand og have et rimeligt liv er man sgu nød til at se bort fra patty og sukhumwit. Det er skraldespanden..
jo jo BJ kvajer sig, men det er vel derfor han får pension... men han har sagt undskyld mere end 1 gang, så giv han dog en chance...
Redigeret af xxxx d. 14/12-2009 14:27

Big-Viking
En ting er da da bare mega utrolig.. En mand der ikke engang har svaret i tråden får på puklen.Shock
Ingen herinde kan sige sig fri fra at ytret sig lidt mærkligt engang imellem, men at forfølge en mand og så i en tråd som manden ikke enagng har svaret i, er sgu for mig helt til grineren..Sad
Redigeret af Big-Viking d. 14/12-2009 14:45

hfb
Ja, stop nu det pladder.
Hvorfor skal bj blandes ind i jeres mudderkastning. Shock

Argumentere uden personforfølgelse. Tak !!!!

Fortsat ha' en god dag Smile

sabai sabai
Her er lidt at "studere".......

Snup lige et job.. og tjen skejsen .. Tag til Thailand og bevar din pension ! (Gammel ordning) .. !!!! Tjen Millioner og der er stadig pension når du ikke gider arbejde længere .. !!!

[b]... Åhh den satans ryg ..!! Skål ..Shock ( Kan de dog ikke få nogle bedre Barstole !!! ) Av Av Av......Hik..Skål .Nååå jaaaa ... Jeg Har jo betalt skat af min pension !! Skåååååååååååål.............[/b]

Dato: 26. februar 2008

Under henvisning til Folketingets Socialudvalgs brev af 4. februar 2008 følger hermed velfærdsministerens endelige svar på spørgsmål nr. 153 (SOU Alm. del).

Spørgsmål nr. 153:

Ministeren bedes redegøre for, hvorfor det alene er førtidspensionister på gammel ordning, der ifølge regeringens jobplan skal have sikkerhed for ret til pension ved arbejde, når der blandt gruppen af personer i den nye ordning må forventes at være personer, der har mindst lige så betydelig en arbejdsevne, som personer på højeste og mellemste førtidspension i den gamle ordning.”
Svar:

Formålet med forslaget om at give sikkerhed for ret til førtidspension for personer omfattet af den gamle ordning er at øge arbejdsudbuddet blandt dem, der i dag har en arbejdsevne, og som enten undlader helt at arbejde, eller arbejder mindre end de ønsker, fordi de frygter at miste retten til pensionen.
Der er ca. 180.000 modtagere af førtidspension på gammel ordning og invaliditetsydelse. 1/3 af disse er førtidspensionsmodtagere over 60 år, der i forvejen ikke kan få frakendt pensionen.

Førtidspensionister på den nye ordning må overordnet forventes at have en mindre resterhvervsevne end personer på den gamle ordning, fordi tilkendelseskriterierne var mere lempelige efter den gamle ordning, og fordi der i dag foretages en grundigere og mere omfattende vurdering af arbejdsevnen. Det underbygges af, at der er knap 11 pct. førtidspensionister på den nye ordning, der har indtægt ved siden af pensionen, mod knap 20 pct. på gammel ordning.

SFI har i et arbejdspapir undersøgt andelen af førtidspensionister på den gamle ordning, der arbejder, fordelt på typen af førtidspension. SFI konkluderer, at førtidspensionister på mellemste førtidspension oftere er i arbejde (20%) end pensionister på højeste (17%), på almindelig forhøjet (15%) og pensionister på almindelig førtidspension (13%). Billedet korrigeres lidt, når der tages højde for køn og alder, hvorefter sandsynligheden for at være i beskæftigelse som modtager af højeste førtidspension er lidt lavere end for modtagere af forhøjet almindelig førtidspension. Der er således ikke nogen entydig tendens til, at modtagere af henholdsvis højeste og mellemste førtidspension arbejder markant mindre end modtagere af de øvrige pensionstyper i det gamle system.

På den gamle ordning kunne man få tilkendt pension med en erhvervsevnenedsættelse på 50 pct., og der var overlap i forhold til fleksjob-systemet. Førtidspensionister med en erhvervsevnenedsættelse på omkring 50 pct. kunne således enten visiteres til et fleksjob eller tilkendes en pension. I det nuværende system er der en klarere afgrænsning af målgruppen til førtidspension, og der kan ikke længere tilkendes en førtidspension, hvis pågældende er i stand til at varetage et fleksjob.

Under den gamle ordning blev der endvidere i høj grad lagt vægt på de helbredsmæssige diagnoser, mens man efter den nye ordning i højere grad ser på borgerens muligheder for at deltage på arbejdsmarkedet trods forringelser af helbredet. Disse forhold betyder alt andet lige, at man generelt må forvente der er flere, som er tilkendt førtidspension efter den gamle ordning end på den nye ordning, som vil kunne have supplerende beskæftigelse.

Det bemærkes, at regeringen samtidig har foreslået, at der iværksættes en ny og aktiv forebyggende indsats, som kan bevare unges tilknytning til arbejdsmarkedet, så de ikke ender på førtidspension. Dette spørgsmål vil blive drøftet med forligspartierne bag aftalen om en førtidspensionsreform og det rummelige arbejdsmarked.

Karen Jespersen

Ps : Er vedtaget !!
Redigeret af sabai sabai d. 14/12-2009 17:27
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Her i byen er der lige lavet en justering af kontantmodtagere inden for det sidste år, 10 stk gik over på fp.2 stk.indrettede en hashklub med servering,2stk tog 2mdr. til Mecico.de sidste fortsætter med lidt plat og svindel så det kører fint for dem,3 af dem kunne ikke tåle antabus (sagde dig)og de er ikke over 40 år og der var ikke nogen arbjsprøvning,de er opgivet af systemet

lindy

Spring til debat: