Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Vaccinationer og medicin
 Udskriv debat
Vaccination i Thailand ?
Hua-hin
Hej er der nogen der har erfaring med at blive vaccineret mod leverbetændelse på hospital i Bangkok eller hos en læge ? pris ? MVH Hua-hinGrin

Robert Kronberg
Hej,

Kender ikke prisen, men gætter på max et par tusinde på Bumrungrad, BNH Hospital eller Bangkok Hospital. Du bør ikke gå til en læge (klinik).

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
clydehaumann
Det koster 572. Baht paa ethvert af statens hospitaler
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
commandertorp
Jeg fik besked på at købe vaccinen selv i en forretning her i byen ( Khonkaen) og fik foretaget vaccinationen af en af vores venner der er ledende sygeplejeske på det lokale universitets-hospital. - vaccine pris 358,- baht.
Prisen for samme vaccine i DK inden jeg tog derfra: 600,- DKr. ( 3900,- Baht )

Så en ganske god besparelse på det og så har jeg squ aldrig set en læge i Dk have så kønt et smil som sygeplejesken Smile
Commandertorp

Hjem er det sted man sætter sin kuffert !
OK det ser ud til at det er Thailand denne gang Wink

http://www.khonkaen.dk
commandertorp
fik lige en update på prisen da en af mine venner ankom den anden dagSad vaccination for Hepatitis A & B = 720,- DKr. Sad

( gad vide hvad en læges timeløn er i DK ???? Sad )
Commandertorp

Robert Kronberg
Hej,

Da jeg boede i Danmark, plejede min læge at sende mig på apoteket med en receipt for selv at købe, og så kunne jeg gå op til ham bagefter, og nogen gange var der vist brugerbetaling for stikket, hvis jeg husker korrekt.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
AP7100
Hejsa Wink
Vil bare lige oplyse denne her pris..... talte lige med "de gamle" i går..... mine forældre tager nemlig med mig til Thailand snart (jubiii...jeg glæder mig !!)...

Da de har valgt at tage en vaccination - mest pga. deres alder - skal jeg da lige love for, at de også har fået lov til at betale for det !! Vaccination mod leverbetændelse (tror jeg nok det hed...) - for 2 personer : 900 kroner !!! Yes.... det er rigtig nok, det har de måtte punge ud med Frown

Hygge Smile

MisterM
AP7100 skrev:
Hejsa Wink
Vil bare lige oplyse denne her pris..... talte lige med "de gamle" i går..... mine forældre tager nemlig med mig til Thailand snart (jubiii...jeg glæder mig !!)...

Da de har valgt at tage en vaccination - mest pga. deres alder - skal jeg da lige love for, at de også har fået lov til at betale for det !! Vaccination mod leverbetændelse (tror jeg nok det hed...) - for 2 personer : 900 kroner !!! Yes.... det er rigtig nok, det har de måtte punge ud med Frown

Hygge Smile

Angaaende vaccinationer naar man rejser til Thailand er det helt vildtGrin

Vaccination mod leverbetændelse er nok mere noedvendig i Danmark end i ThailandSmile Men selvfoelgelig er det op til de enkelte hvilken vaccinationer de oenskerGrin

rinpoche
Helt ærligt misterM, hvis du ikke ved hvad du snakker om, så bør du nok ikke komme med et sådant postulat og da slet ikke i en tråd, der vedrører helbredsforhold.
Der findes adskillige variationer af hepatitis/leverbetændelse i Thailand og een af disse Hepatitis A overføres via den mad du indtager!!! Med andre ord du har ingen kontrol over hvorvidt du kan blive ramt af den eller ej. Dertil kommer at med den stigende hygiejne og behandling af spildevand etc etc er der få europæere med naturlig modstandskraft imod dette, hvorved det er særdeles fornuftigt at få vaccination hermod.
Den er udbredt blandt lokalbefolkningen, hvorimod den i dk er stort set ukendt blandt indfødte danskere, men dog stigende i takt med immigrationen fra 3. verdens lande.
Denne vaccination er nok den allervigtigste for en alm. turist, da alle er i en potientiel risiko-gruppe.
Hepatitis B spredes via blod eller kropsvæsker og den er man jo selv herre over hvorvidt man bliver udsat herfor. Til gengæld er den også langt mere alvorlig med risiko for udvikling af lever cancer eller blot varig skade på leveren.

Så lad mig udnævne din post til dagens dårlige råd !

rinpoche

MisterM
Hej rinpocheGrin

Jeg er selv blevet vaccineret mod alle de forskellige sigdomme paa min gamle arbejdspladsGrin Men det var fordi jeg var sygdomsbehandler og var i forbindelse med mange tilfaelde over hele verden ogsaa blodigeSad
Jeg kender godt risikoen i de forskellige landeGrin

Som jeg skrev er det op til de enkelte hvilke vaccinationer de oensker men smitterisikoen er ikke stoerer i Thailand end i Danmark Smile

MisterM
Ja ja. der er mange andre websider du kan henvise tilGrin

Men jeg taler om factsGrin

Du er nok laege eller psysisk bange for at blive smittetGrin

Du kan ogsaa blive koert ned af en bil i Thailand hvis du ikke passer paaGrin

commandertorp
well jeg vil nu give Rinpoche ret !!!! jeg har kun boet i Thailand et kort stykketid, men keder allerede til 6-8 tilfælde af Hepatitis i Khonkaen !! ( og her taler vi om ALLE samfundslag ) men jeg boede i DK i 35 år, - var på et tidspunkt gift med en sygeplejeske, og har aldrig hørt om et eneste tilfælde af denne sygdom !
Redigeret af commandertorp d. 16/09-2005 05:22
Commandertorp

christian-s
MisterM - det er svært at tage dig seriøst når du skriver "Men jeg taler om facts" uden at henvise til statistik eller artikler der underbygger dette.
Jeg tror nu ud fra hvad jeg har læst, set og hørt i Thailand at risikoen er størst i Thailand og at det er værd at blive vaccineret. (Ja, ja, jeg henviser ikke til kilder selv, men det er mere "det modsatte" / det farlige synspunkt der bør dokumenteres).
Redigeret af christian-s d. 16/09-2005 12:41
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

MisterM
christian-s skrev:
MisterM - det er svært at tage dig seriøst når du skriver "Men jeg taler om facts" uden at henvise til statistik eller artikler der underbygger dette.
Jeg tror nu ud fra hvad jeg har læst, set og hørt i Thailand at risikoen er størst i Thailand og at det er værd at blive vaccineret. (Ja, ja, jeg henviser ikke til kilder selv, men det er mere "det modsatte" / det farlige synspunkt der bør dokumenteres).

Hej christian-s

Mit gamle firma APM (Maersk-Sealand) sender tusinder af folk rundt i verdenGrin De oensker ikke at deres folk skal blive syge under deres arbejdeFrown
Inden man rejser faar man et brev om hvilke vaccinationer der er noedvendige og de betalerGrin De foerer noeje check med sygdommene i hele verdenSmile De lytter ikke til en almindelig laege som kun laeser statistikker og ikke ved hvad han taler omSmile

Jo jeg kender ogsaa nogle HIV tilfaelde i ThailandSad Familien tager sig godt af dem og de faar den rigtige medicinFrown

Nu maa du ikke sige at APM er et lille firma som ikke har styr paa tingeneGrin
Redigeret af MisterM d. 16/09-2005 18:09

rinpoche
Men jeg taler om facts

Du er nok laege eller psysisk bange for at blive smittet

Du taler om facts? Du vrøvler, men det er jo heller ikke noget nyt.

Kilder i thailand anbefaler vaccinen for udlændinge men misterM. gør ikke. Nå, men så er sagen klar, turister kan tage afsted og droppe alt om forholdsregler, misterM borger for sikkerheden.

rinpoche

commandertorp
dette er direkte tagety fra siden om Thailand ! - jeg søgte på "længere ophold samt udstationering"

Asien - Thailand

Ved en rejse til Thailand af mere end 6 måneders varighed kan man overveje beskyttelse mod følgende sygdomme:

Difteri
Difteri er en form for halsbetændelse ledsaget af optagelse af en nervegift i kroppen. Sygdommen smitter gennem luften fra andre menneskers svælg. Er der ikke vaccineret indenfor de sidste 10 år, bør der gives en vaccination, ofte i kombination med stivkrampevaccine.
Hepatitis A (Smitsom leverbetændelse)
Sygdommen smitter gennem mad og vand. Der findes to måder at beskytte sig på:

1. Gammaglobulin kan beskytte op til 5 måneder efter en indsprøjtning.

2. Hepatitis A vaccine beskytter i 1 år efter første injektion og i 20 år efter anden. Kan kombineres med vaccination mod hepatitis B.

Hepatitis B
Smitter gennem blod, seksuelt og hos små børn gennem spyt. Vaccinationen består af 2 injektioner med ca. 4 ugers mellemrum og en 3. efter 6 måneder. Beskyttelsen er herefter 10 år. Kan evt. kombineres med vaccination mod hepatitis A.

Hiv/aids
Antallet af danskere smittet med HIV (AIDS-virus) i Thailand er steget med 300% fra 1991-1993 (6 personer) til 18 personer i perioden 1997-99.
Asien er det sted i verden hvor antallet af HIV-smittede øger kraftigst i øjeblikket, og der er stor smitterisiko i Thailand.
(EPI-Nyt 49/1999)

Hundegalskab (Rabies)
Forebyggende vaccination kan gennemføres hvis det skønnes, at der er stor risiko for bid af dyr, især omstrejfende hunde.
Vaccinationen består af tre injektioner ( dag 0,7,28 )og skal påbegyndes senest 4 uger før afrejsen. For at sikre kontinuerlig beskyttelse anbefales revaccination først efter ét år, og herefter hvert femte år.
I tilfælde af smittemistænkt dyrebid i det dækkede tidsrum, skal der altid så hurtigt som muligt gives to yderligere injektioner af rabiesvaccine (dag 0,3), men ikke humant rabies immunglobulin (HRIG).
Er man ikke vaccineret skal der udover HRIG, som skal gives sammen med første vaccination, gives fem rabiesvaccinations doser (dag 0,3,7,14 og 28).Hvis den mulige smittekilde er flagermus gives yderligere én dosis dag 90, dvs. ialt seks doser.

Japansk hjernebetændelse
Sygdommen spredes med myggestik, navnlig i landområder. Vaccination første gang består af 2 injektioner med ca. 2-3 ugers mellemrum og beskytter i 1 år. Vaccinationerne skal helst påbegyndes senest 5 uger inden afrejsen.

Malaria
Smitterisikoen kan mindskes ved at beskytte sig mod myggestik. I Thailand er der størst risiko for malaria i de områder der er markeret på kortet herunder, høj risiko. Hvis man planlægger trekking i disse områder er doxycyklin (alternativt malarone) det foretrukne middel til forebyggelse af malaria.
I de øvrige dele af Thailand, begrænset risiko, foreslås alene forebyggelse af malaria ved at anvende imprægnerede myggenet. ( Evt. bivirkninger, se under sygdomme : Malaria )

Stivkrampe (tetanus)
Stivkrampe (tetanus) opstår som komplikation til urene sår. Er man beskyttet kan man undgå at blive vaccineret i forbindelse med behandling af sårskader under rejsen. Ligger sidste vaccination mere end 10 år tilbage, bør der gives en vaccination der beskytter i mindst 10 år. Gives nu næsten altid i kombination med difterivaccine.

Tuberkulose
Vaccination af børn og unge der ikke tidligere er vaccineret kan overvejes. Der gives en injektion i huden, der fremkalder et lille sår, der langsomt heler op i løbet af 4-8 uger.

Tyfus
Sygdommen spredes gennem mad og vand når hygiejnen er dårlig. Ved vaccination gives 1 injektion, der virker i 3 år. Alternativt kan man tage 3 kapsler med omtrent samme virkningsvarighed, såfremt man opholder sig i landet i længere perioder.

så skulle den vist være dokumenteret ! - desuden har Udenrigsministeriet også wen henvi9sning til vacinationer ! - og denne indbefatter såmænd også hepatitis !
Commandertorp

MisterM
Hej commandertorpGrin

Jeg er imponeret over din viden men de fleste sygdomme er ogsaa konstateret i DanmarkSad

Du glemmer andre sygdomme i Thailand:

Slangebid: Bring slangen til hospitalet saa du kan faa den rigtige modgift, hvis du naar detGrin

Fugleinflu: Ingen vaccine endnuSad

Hvad med kolera, gul feber osvGrin Jo jeg er vaccinneret imod det heleGrin

Jeg er absolut ikke imod vaccinationer, isaer ikke hvis man skal til et katastrofe omraade hvor der evt er en epidemiSad

Det maa vaere op til folk hvilken vaccinationer de oenskerGrin
Men lad fornuften raade...Grin
Jeg kan ikke garanterer noget men selvom i tegner en ulykkesforsikring er det ingen garanti for at i ikke bliver koert ned eller kommer til skade paa anden maadeGrin

xxxx
Lyt ikke til MisterM.. det er noget frygtelig vaas.

MisterM
le-si skrev:

le-si Nu er du dum

Difteri
Difteri er en form for halsbetændelse ledsaget af optagelse af en nervegift i kroppen. Sygdommen smitter gennem luften fra andre menneskers svælg. Er der ikke vaccineret indenfor de sidste 10 år, bør der gives en vaccination, ofte i kombination med stivkrampevaccine.

Stivkrampe (tetanus)
Stivkrampe (tetanus) opstår som komplikation til urene sår. Er man beskyttet kan man undgå at blive vaccineret i forbindelse med behandling af sårskader under rejsen. Ligger sidste vaccination mere end 10 år tilbage, bør der gives en vaccination der beskytter i mindst 10 år. Gives nu næsten altid i kombination med difterivaccine.

Tuberkulose
Vaccination af børn og unge der ikke tidligere er vaccineret kan overvejes. Der gives en injektion i huden, der fremkalder et lille sår, der langsomt heler op i løbet af 4-8 uger.

Ja disse vacciner fik jeg som barn for 45 aar siden inclusiv Kopper og PolioGrin

Jeg tror at de fleste sygeplajersker i Danmark er vaccineret mod:

2. Hepatitis A vaccine beskytter i 1 år efter første injektion og i 20 år efter anden. Kan kombineres med vaccination mod hepatitis B.

Hepatitis B
Smitter gennem blod, seksuelt og hos små børn gennem spyt. Vaccinationen består af 2 injektioner med ca. 4 ugers mellemrum og en 3. efter 6 måneder. Beskyttelsen er herefter 10 år. Kan evt. kombineres med vaccination mod hepatitis A.

Hundegalskab (Rabies)
Forebyggende vaccination kan gennemføres hvis det skønnes, at der er stor risiko for bid af dyr, især omstrejfende hunde.
Vaccinationen består af tre injektioner ( dag 0,7,28 )og skal påbegyndes senest 4 uger før afrejsen. For at sikre kontinuerlig beskyttelse anbefales revaccination først efter ét år, og herefter hvert femte år.
I tilfælde af smittemistænkt dyrebid i det dækkede tidsrum, skal der altid så hurtigt som muligt gives to yderligere injektioner af rabiesvaccine (dag 0,3), men ikke humant rabies immunglobulin (HRIG).
Er man ikke vaccineret skal der udover HRIG, som skal gives sammen med første vaccination, gives fem rabiesvaccinations doser (dag 0,3,7,14 og 28).Hvis den mulige smittekilde er flagermus gives yderligere én dosis dag 90, dvs. ialt seks doser.

Kan forekomme i soenderjyllandSad

Tyfus
Sygdommen spredes gennem mad og vand når hygiejnen er dårlig. Ved vaccination gives 1 injektion, der virker i 3 år. Alternativt kan man tage 3 kapsler med omtrent samme virkningsvarighed, såfremt man opholder sig i landet i længere perioder.

Forekommer ogsaa i DanmarkSad

Det samme med Kolera...

Men print siden ud og spoerg din laegeGrin
Redigeret af MisterM d. 19/09-2005 17:49

rinpoche
le-si skrev:

Hej le-si,

Det er der vist heller ingen fare for.

rinpoche

Spring til debat: