Se indlæg
 Udskriv debat
ny mobiltelefon ?? så lad lige være med at "flashe" den på baren ikke ?
commandertorp
det lader til at den generelle økonomiske nedtur i Thailand har bragt dårlige vaner op til overfladen Sad
Den ledende politimand for Narko afd. i nordøst har lige fortalt os om en "bølge" røverier af mobiltlf. af nyere dato ! og man er ikke ræd for at slå folk ned på åben gade ! - så tag jer lige i agt hvis i medbringer en ny model til Thailand ikke ??
Commandertorp

Hjem er det sted man sætter sin kuffert !
OK det ser ud til at det er Thailand denne gang Wink

http://www.khonkaen.dk
Robert Kronberg
Hej,

Tak få dit råd, men jeg er stadig mere bange for at gå på gaden i Danevang, end hvor som helst i Thailand.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
MisterM
Saadan har det vaeret i mange aar isaaer i PattayaGrin

Her i NE-Thailand (Isaan) er jeg ikke bange for at blive slaaet nedGrin

isaan
Hej Commandertorp

Vi har lige haft vores venner i thailand som blev bestjålet i bus undervejs fra bkk. - phuket de fik bla. deres mobiltlf. samt penge stjålet fra deres tasker trods de var låst inde i lastrummet i bussen mærkeligt nok at dette kan forekomme men der var flere med i bussen som også fik en del stjålet .
hvad kan man gøre hvis man får en mobiltlf. stjålet ? har hørt at man kan give politiet IMEINUMMERET det lange bag batteriet for at de så kan ødelægge softwaren i tlf. men ved ikke om det er rigtigt .Wink

http://www.123hje...ai-Henrik/

Læg gerne en hilsen i gæstebogen

http://123hjemmeside.dk/thai-henrik
MisterM
Jo det er rigtigt IMEINUMMERET kan slette softvaren og goere telefonen ubrugeligGrin Laes instruktionsbogenGrin

Men hvis man laegger penge og andre smaa vaerdigenstande ned i en taske til lastrummet i bussen er man dummere end tilladt. En laast kuffert er lidt andetGrin
Pas og penge tager man altid med som haandbage over hele verdenenGrin

rinpoche
Hej MisterM,

Du har helt ret, det er jo så dumt at det næsten er tragisk. Gad vide om selvsamme turister ville have gjort det samme på en indkøbstur med bus til fx tyskland. Gad vide hvad forsikringsselskabet siger til den genistreg Shock
Dette berettiger selvfølgelig ikke til at blive bestjålet, men man kan nu med ganske få midler selv gøre sit til at gøre det så svært som muligt.

rinpoche
Redigeret af rinpoche d. 13/09-2005 17:41

isaan skrev:
Hej Commandertorp

Vi har lige haft vores venner i thailand som blev bestjålet i bus undervejs fra bkk. - phuket de fik bla. deres mobiltlf. samt penge stjålet fra deres tasker trods de var låst inde i lastrummet i bussen mærkeligt nok at dette kan forekomme men der var flere med i bussen som også fik en del stjålet .
hvad kan man gøre hvis man får en mobiltlf. stjålet ? har hørt at man kan give politiet IMEINUMMERET det lange bag batteriet for at de så kan ødelægge softwaren i tlf. men ved ikke om det er rigtigt .Wink

Hejsa Isaan
Ja det kan forekomme på den måde
At ham som lægger bagagen derind,
han ved hvor farangernes ting er og kan kravle derinde fra hjælperens side oppe foran. de sover selv derinde.
Fro der plejer jeg at opholde mig når vi kører fra landsbyen til bangkok,så rejser vi gratis og jeg kan sove noget af vejen
Der liggen man ved siden af bagagen.så der er tid til at rode det igennem,og lukke igen stille og roligt,og ingen opdager noget før man er langt væk
bamsen

commandertorp
MisterM skrev:

Well misterM -Nu er det bare lige sådan at jeg bor i Khonkaen, der jo er provinshovedstad for Isaan !!! og det er forekommet mindst 3 gange her i byen inden for den sidste måned ! - den ene gang blev en gut fra Hong Kong slået fordærvet ( død af kvæstelserne ) og blev frarøvet sin Blærbare samt mobil, pas, papire og selvfølgelig penge ! Sad
desuden er det sket to gange mere som nævnt, men dog uden de store personskader !
Commandertorp

MisterM
commandertorp skrev:
MisterM skrev:

Well misterM -Nu er det bare lige sådan at jeg bor i Khonkaen, der jo er provinshovedstad for Isaan !!! og det er forekommet mindst 3 gange her i byen inden for den sidste måned ! - den ene gang blev en gut fra Hong Kong slået fordærvet ( død af kvæstelserne ) og blev frarøvet sin Blærbare samt mobil, pas, papire og selvfølgelig penge ! Sad
desuden er det sket to gange mere som nævnt, men dog uden de store personskader !

Du har retGrin, men jeg har vaeret i Khoe Kaen mange gange Grin og aldrig foelt mig truetGrin Mange gange bor jeg taet ved Khon Kaen stationSmile gaa til venstre og drej op foerste gang til hoejere over jaernbanesporet og her er et dejligt sted, paent og rent, med nye moebler og god aircondition. 300 THB om dagenGrin
Hvis der har vaeret optaget bor jeg gerne paa Khon Kaen Hotel til 550 THB per dagSmile Stille og roligt sted med nogle gode restauranterGrin
Heller ikke her har jeg foelt mig usikkerGrin
Jeg har ogsaa vaeret i de smaa gader omkring Hotel Sofitel og hvor de andre store hoteller ligger og det ligner faktisk PattayaSad
Jeg troede at jeg kunne inviterer mine thailandske venner paa noget dansk mad paa Sofitel da direktoeren skulle vaere dansk men nejSad
Redigeret af MisterM d. 14/09-2005 13:36

commandertorp
well det der med Direktåren er delvist korrekt ! - den tidligere direktør var Dansk, og faktisk tidl. direktør for "Scandic hotel" i DK, men han fik nok for et par år siden, pakkede sine sydfrugter og rejste ! - hvortil melder man ikke noget om her i regionen.
Commandertorp

Spring til debat: