Se indlæg
madvarer
|
|
gammelnok |
Lagt på d. 04/12-2009 07:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 41 |
Hej alle Thailand kendere Jeg er ny her på dette forum, og har et par spørgsmål, som sikkert mange kan svare på. Som reglerne for indførsel af fødevarer til Thailand er, levner det tilsyneladende ikke de store muligheder for at fylde kufferten. Men - er virkeligheden en anden? Kan man uden den store risiko medtage diverse herligheder hjemmefra. Her tænker jeg især på ost, rugbrød og lignende. Have a nice day - it very well may be the first of the last. GN |
|
|
Lagt på d. 04/12-2009 07:53
|
|
Begynder Antal indlæg: |
må man ikke tage sådan nogle ting med? Jeg har da haft alt fra ost til leverpostej, remoulade og spegepølse og mange mange andre ting med uden problemer er sikker på andre her kan skrive side op og side ned om hvad de i tidens løb har haft med. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 04/12-2009 10:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Hvorfor taget det med når du kan købe det her ?
Redigeret af thaikurt1 d. 04/12-2009 10:53 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
BJ |
Lagt på d. 04/12-2009 11:05
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1067 |
Jeg har godt nok ikke selv prøvet at medbringe madvarer til Thailand endu, men jeg har heller ikke hørt om at det skulle være noget problem. Så når jeg rejser til Thailand igen til Februar er det da min plan at kontakte mine vender derude og se om der er noget de mangler fra DK jeg skal have med idet jeg har en del kilo i overskud, og det kan jeg jo lige så godt fylde med de varer de evt. står og mangler, det eneste der kan ske er jo bare at de konfiskere det i Bangkok, for som sagt har jeg aldrig hørt om at nogen skulle have haft problemer ud af det, så hvis jeg var dig så ville jeg ikke tænke på men bare gøre det. for der er jo visse ting der er svære at købe i Thailand som vi kender det Bla. Remoulade. Go Tur MVH.BJ |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 04/12-2009 11:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Ezal skrev: Og hermed har du besvaret Gammelnoks spørgsmål :må man ikke tage sådan nogle ting med? Jeg har da haft alt fra ost til leverpostej, remoulade og spegepølse og mange mange andre ting med uden problemer er sikker på andre her kan skrive side op og side ned om hvad de i tidens løb har haft med. Men - er virkeligheden en anden? Kan man uden den store risiko medtage diverse herligheder hjemmefra. Her tænker jeg især på ost, rugbrød og lignende.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 04/12-2009 11:18
|
Thaikurt1 skrev: RIGTIGT, Men til hvilken pris ?Hvorfor taget det med når du kan købe det her ? . Redigeret af Lung Yao d. 04/12-2009 11:18 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
vandango |
Lagt på d. 04/12-2009 11:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Det kommer vel egentlig an på hvor du skal holde ferie, du kan købe en hel del tilsvarende i Thailand. Havde selv kaffe og skæreost med til Pattaya, stort set alt andet kan du få her. Men foretrækker Thai mad frem for Dansk mad når jeg rejser. Redigeret af vandango d. 04/12-2009 11:26 |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 04/12-2009 11:27
|
vandango skrev: Igen, rigtigt, MEN til hvilken pris i forhold til hvad der koster i DK, selv i danske kroner.Det kommer vel egentlig an på hvor du skal holde ferie, du kan købe en hel del tilsvarende i Thailand. Havde selv kaffe og skæreost med til Pattaya, stort set alt andet kan du få her. Jeg har også kunne købe Dansk smør - ost - slik (Haribo) i The Mall (Fresh Mart) BIG C eller Tesco Lotus i Korat, men det kostede det dobbelte (hvis ikke mere) af danske priser. . Redigeret af Lung Yao d. 04/12-2009 11:29 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
vandango |
Lagt på d. 04/12-2009 11:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Hvad har pris at gøre med denne tråd. Manden spørger om han kan tage nogle fødevarer med til Thailand. |
|
|
krydolf |
Lagt på d. 04/12-2009 11:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 137 |
Nogle varer må du ikke tage med pga. sundhedsmæssige, sikkerhedsmæssige, veterinære, plantesygdomsmæssige eller andre årsager. Andre varer kan du få en særlig tilladelse til at tage med. Søg på Internettet, der er masser af oplysninger. Redigeret af krydolf d. 04/12-2009 11:54 Man kan godt drikke uden at more sig.
|
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 04/12-2009 12:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 815 |
Når vi har flytninger til Thailand så kommer der aldrig madvarer med. Jeg har dog selv bragt mad, som oste (gamle Ole) og div andre ting med mig til Thailand både til mig selv. Stable Lodge og venner...Er aldrig blevet stoppet i tolden.. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 04/12-2009 12:39
|
vandango skrev: Det har det i allerhøjeste grad med at gøre, for hvis manden bliver overbevist at ALLE varer kan fåes i Thailand, vel og mærke bare til nogenlunde samme pris, så tror jeg ikke at han ville gøre sig ulejligheden med at slæbe dem fra DK. DERFOR.
Hvad har pris at gøre med denne tråd. Manden spørger om han kan tage nogle fødevarer med til Thailand. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 04/12-2009 12:46
|
Lung Yao skrev: vandango skrev: Det har det i allerhøjeste grad med at gøre, for hvis manden bliver overbevist at ALLE varer kan fåes i Thailand, vel og mærke bare til nogenlunde samme pris, så tror jeg ikke at han ville gøre sig ulejligheden med at slæbe dem fra DK. DERFOR.Hvad har pris at gøre med denne tråd. Manden spørger om han kan tage nogle fødevarer med til Thailand. Lige et spørgsmål. Nu har jeg i langt tid kigget i diverse Foodland, Big C osv. Uden at kunne finde noget der minder om en gamle Ole ost, remolade eleer en rød pølse... Så igen er vel ikke alt man kan få i det dejlige Thailand... |
|
|
Lagt på d. 04/12-2009 12:51
|
|
man kan vel også leve uden dette |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 04/12-2009 12:52
|
krydolf skrev: Nogle varer må du ikke tage med pga. sundhedsmæssige, sikkerhedsmæssige, veterinære, plantesygdomsmæssige eller andre årsager. Andre varer kan du få en særlig tilladelse til at tage med. Søg på Internettet, der er masser af oplysninger. http://www.fda.mo...dmain.html http://www.lonely...D=15590477 Er "Burkahead" måske også medlem af DTW? Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 04/12-2009 12:53
|
Jeppe skrev: man kan vel også leve uden dette er sgu ligesom med smøger..... Meget svært |
|
|
Lagt på d. 04/12-2009 12:53
|
|
her er da så megen god mad i forvejen , og hvis man ikke kan undvære hvorfor så ialverden tage til thailand |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 04/12-2009 12:56
|
Big-Viking skrev: NETOP, derfor svarede jeg : HVIS manden........, Det er ikke ALT som kan fåes i Thailand.
Lung Yao skrev: vandango skrev: Det har det i allerhøjeste grad med at gøre, for hvis manden bliver overbevist at ALLE varer kan fåes i Thailand, vel og mærke bare til nogenlunde samme pris, så tror jeg ikke at han ville gøre sig ulejligheden med at slæbe dem fra DK. DERFOR.Hvad har pris at gøre med denne tråd. Manden spørger om han kan tage nogle fødevarer med til Thailand. Lige et spørgsmål. Nu har jeg i langt tid kigget i diverse Foodland, Big C osv. Uden at kunne finde noget der minder om en gamle Ole ost, remolade eleer en rød pølse... Så igen er vel ikke alt man kan få i det dejlige Thailand... Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 04/12-2009 12:56
|
Jeppe skrev: her er da så megen god mad i forvejen , og hvis man ikke kan undvære hvorfor så ialverden tage til thailand Vender den lige om... Hvorfor skulle konen tage til Danmark.?? Hun vil gerne have noget Thailandsk.. Thai mad er godt.. Men kan da altid klemme en ostemad eller en rød pølse ned.. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 04/12-2009 13:02
|
Big-Viking skrev: JA, og dem man kunne få i Pølsevognen ved siden af Sabai Land, for 15 år siden smagte Ad H...T Jeppe skrev: her er da så megen god mad i forvejen , og hvis man ikke kan undvære hvorfor så ialverden tage til thailand Vender den lige om... Hvorfor skulle konen tage til Danmark.?? Hun vil gerne have noget Thailandsk.. Thai mad er godt.. Men kan da altid klemme en ostemad eller en rød pølse ned.. Og fx. NESCAFÉ Guld er ikke bare Nescafé, den du får i Thailand smager ikke bare en anelse så godt som den Nescafé Guld du køber i DK. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
Spring til debat: |